Paras hampurilaisketju?

  • 64 727
  • 352

Paras hampurilaisketju


  • Äänestäjiä
    811

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olen koittanut jättää nämä hampurilaissafkat, mutta eihän se ihan ole onnistunut, sillä välillä tulee käytyä kun himo iskee, mutta onneksi kuitenkin vain sen kerran tai pari kuukaudessa.

Syyllinen tuohon himoon on viime aikoina ollut Snacky, jonka annokset peittoavat koonsa ja ennen kaikkea makunsa puolesta helposti nämä Heset ja Macit.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Parhaat hampurilaiset ovat kotitekoisia, mutta näistä vaihtoehdoista pisteet niukasti Heselle, ja sen kerroshampurilaiselle.

ScanBurgerissa olen pari kertaa syönyt, ja olin positiivisesti yllättynyt erityisesti ranskalaisannoksen isosta koosta.

Macissa en ole käynyt yli neljään vuoteen. Paikka meni boikottiin kun viimeksi yrjösin niitten paskat.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä makuaistini sitten on herkempi. Vaikea sanoa. Tuota suurta majoneesimäärää ihmettelen.

Luulisin että pidän vain teikäläistä kuivemmasta ja kirpeämmästä hampparista. Sama sen ketsupin kanssa. Mäcissä saa sopivan etikkaista, Hesessä on jotain lasten sokeriketsuppia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mäcissä saa sopivan etikkaista, Hesessä on jotain lasten sokeriketsuppia.

No tää on varmaan ja yksi syy mikset pidän hesen burgereista. Simple thing.

Mut mitähän eroa on lasten ja aikuisten sokeriketsupilla...:)
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kyllä kylmä totuus on, jotta parhaammat purilaaset löytyävätten Mäk Tonaltsista. Purilaiset peittoavat maullaan kaikki kilpailijansa. Myös ranskalaiset päihittävät määrässä ja laadussa nimekkäimmät kilpailijansa, hinnasta puhumattakaan. Hessuburgerin annokset kiskurihintaisia ja kalliita. Rolls Roisin annokset ainakin isoja, joskin tyyriitä ja ranskalaiset kotitekoisen makuisia. Suurin häpeätahra on kuitenkin juomavalikoima, jossa Koukka Kola on korvattu tökerösti litkun makuisella Pepsillä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Hesburgerin kerrospurilainen ja Mäkkärin joku HOT HOT purilainen on ainoat syötävät näistä ketjuista. Se joku ruottalainen MAX tai vastaava on ihan pirun hyvä. Myös Sibylla, mutta paikkakuntakohtaisesti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä kylmä totuus on, jotta parhaammat purilaaset löytyävätten Mäk Tonaltsista. Purilaiset peittoavat maullaan kaikki kilpailijansa. Myös ranskalaiset päihittävät määrässä ja laadussa nimekkäimmät kilpailijansa, hinnasta puhumattakaan.

Nimeäs ny hiukka näit kilpaalioit.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hesburgerin kerrospurilainen ja Mäkkärin joku HOT HOT purilainen on ainoat syötävät näistä ketjuista.

Mitä eroa näet hesen kerroksen ja megan välillä...muuta kuin koko?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vastasin Hesburger, pelkästään ruisfilehampurilaisen takia. Mielestäni mäkkärillä on paremmat burgerit, mutta yksikään niistä ei silti ole yhtä hyvän makuinen, kuin tuo Hessun ruis.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ihme on tapahtunut, kun katkerat stadilaiset eivät täällä itke kovaa maailmaa pahojen turkulaisten ahmaistua maailman parhaan burgeriketjun sisuksiinsa.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitä eroa näet hesen kerroksen ja megan välillä...muuta kuin koko?

Ainakaan megassa ei ole ketsuppia, vaan se on korvattu ihan tomaatinviipaleella. Vaikkei merkittävä ero, niin kyllä enemmän pelkästä ketsupista pidän. Ja kerroksessa on sipulia, joskaan se ei maistu lähes ollenkaan, mutta silti niin että sen maistaa.

Ja itse olen Hesburgerin miehiä nykyisin, pidän enemmän 'burgerin hampurilaisista kuin mäkkärin vastaavista.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme on tapahtunut, kun katkerat stadilaiset eivät täällä itke kovaa maailmaa pahojen turkulaisten ahmaistua maailman parhaan burgeriketjun sisuksiinsa.

Mistä lähtien Kesko on ollut turkulainen?
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Eipä ole kummastakaan pahaa sanottavaa, toisessa vedän big macia ja toisessa kerroshampurilaista, vähän fiiliksestä riippuen. Hienokseltaan etu menee heselle, koska täällä Hyvinkäällä mäkki on auttamattoman hidas, näin ei ole muilla paikkakunnilla mitä olen käynyt. Ja heselle plussaa myös, että on viikonloppuöisin auki, mäkki ei. Puhutaan ketjuista yleensä, niin menee mielestäni 50-50. Hyvinkää nyt on paska paikka.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Suomessa McDonalds, jossa en ole käynyt pitkään aikaan. Kebab on mennyt ohi pikaruokana, kuten myös Tampereella hyvinkin suositut hot wingsit.

Hesburger lähti boikottiin, koska kahtena peräkkäisenä kertana, eri ravintoloissa käydessä, meni vatsa kuralle alle 10 minuuttia hampurilaisen syötyäni. Toisella kerralla oli oikeasti sekunnista kiinni että olisi tullut varpusparvi housuille.
Lisäksi sitä majoneesia on vaan liikaa hampurilaisessa. Ei voi mitään. Rouva pitää Hesestä, mutta on ymmärtänyt ettei mua kannata sinne raahata väkisin.

Ulkomailla Burger King on toistaiseksi king. Katotaan loppuvuodesta kun käyn tekemässä erään palstanimimerkin kanssa empiiristä tutkimusta rapakon takaisesta pikaruokasyömisestä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hesburger lähti boikottiin, koska kahtena peräkkäisenä kertana, eri ravintoloissa käydessä, meni vatsa kuralle alle 10 minuuttia hampurilaisen syötyäni. Toisella kerralla oli oikeasti sekunnista kiinni että olisi tullut varpusparvi housuille.

No siellä hesellä sitten kaikilla lensi paska solkenaan...vai onko sulla normaalia hippasen herkempi pötsi?
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Kana-snacksit
Tämä menee Heselle ihan 100-0. Mäkkärit nuggetit on pieniä, mauttomia, kuin pahvia söisi. Hesen kanafileet taas on aivan huippuja huolimatta siitä että ovat myös kalliimpia kuin nuggetit.

Tämän allekirjoitan täysin. Mäkkäreissä olen tasan kerran syönyt nuggetteja ja se jäi vähän siihen. Hesessä kanafileet kuuluu mun perus arsenaaliin aterian rinnalle kun laitamyötäisessä käyn jtn tilaamassa :)
 

Puster

Jäsen
vai onko sulla normaalia hippasen herkempi pötsi?

Kebab on mennyt ohi pikaruokana, kuten myös Tampereella hyvinkin suositut hot wingsit.
En usko.

Vajaat kolme vuotta sitten vastasin tähän ketjuun Burger King ja edelleen olen samaa mieltä. Hesburger on edelleenkin pahaa ja McDonalds tökkii muuten vain.

Hesessä poikkesin muutama vuosi sitten koittamassa, jos olisi maistunut, mutta samaa oli. Mäkkiä koitin jokun pubi-illan päätteeksi keväällä eikä sekään taida enää toistua. BK:ssa voisi poiketa vaikka tulevana viikonloppuna Whopperilla..
 

Jospa

Jäsen
Joskus ennen en edes suostunut menemään McD-ravintolaan, kävin aina Hesessä. Johtuukohan sitten tuosta, mutta nykyään en mielelläni Hesessä ateroi. Jos pääsee valitsemaan niin menen kyllä ehdottomasti ennemmin McD-ravintolaan. Toki pienenä vaikuttimena saattaa olla se, että viime aikoina itselle on käynyt Hesen ruokien kanssa melkein samanlailla kun B1:selle.

Hesessä suosikkini on ollut kerrosateria (tosin olen ehkä yhden suuhuni pistänyt sen jälkeen kun kerran aterian nautittuani vietin yön ja seuraavan päivän halaillen vessanpönttöä, ja ei alkoholilla ei ollut osuutta asiaan..), nykyään syön juustohampurilaista tai kanawrapia. Hesen ranskalaiset on vaan jotain mitä en oikein voi sietää.
McD:ssä olen juurtunut kerrasta toiseen tilaamaan tuplajuustoaterian. Omaan makuun se juuri passeli.
Ääneni menee siis McD:n suuntaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ääni menee McDonald'sille.

Kirjoitin jo aikaisemmin ihmettelyketjuun, että en pidä Hesen märstipommeista. Eikä Burger Kingin safkat Mäkkäriä kummempia ole, mitä on ulkomailla tullut käytyä.

Tämä on taas tätä saatanan hifistelyä ja virtuaali-itsetunnon pönkittämistä. "Oonpa kaynyt BK:ssa, olen siis kaynyt ulkomailla."

Ihan vitun säälittävää, vai pitäsikö sanoa saalittavaa. Villi veikkaus on, että ~50% skandinaavisten aakkosien kirjoittamatta jättävistä on virtuaalipällejä. No ehka vahan off-topic, mutta silti. Saatana.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kaikissa tulee joskus käytyä, Hesessä ei tulisi muuten, mutta niitä on niin helvetin tiuhaan tuolla ympäri maita ja mantuja, että usein kiireessä se on ensimmäinen joka tulee vastaan. Siellä tilataan sitten kerrosateria tai kanawrappi. Hessun plussaksi laskettakoon hampurilaisten kastike, erittäin isoja miinuksia taas paskat ranskalaiset, kallis hinnoittelu ja junttimainen kuponkisysteemi. Itselleni ei noita vatsavaivoja ole tullut, mutta eipä tuollaisista kuuleminen ainakaan mitenkään lisännyt menohaluja.

Rolssia ei ole tullut pahemmin käytettyä, viimeisen vuoden sisään kerran tainnut eksyä. Ihan kelpo safkaa, mutta lähin mesta taitaa olla Hervannassa ja kuka nyt sinne haluaisi eksyä. Mutta tosiaan, ruuat pesee 'Burgerin ihan mennentullen. Aterioiden nimiä en oikein muista, mutta joku mamaburger tai vastaava on varmaan tullut vedettyä. En rupea plussia ja miinuksia jakelemaan kun en oikein mitään muista, mutta positiiviset mielikuvat on jäänyt.

McDonalds on hyvä paikka myös, ja kun asuu Tampereen seudulla niin sellaiseen meneminenkään ei ole mikään iso projekti. El Maco taitaa olla paras ateria mitä näistä Suomen pikaruokaravintoloista löytyy. Helvetin hyvä majoneesi, ja myös se grillimauste ranskalaisiin on bueno. Erinomaista. Enpä muista koska olisin siellä mitään muuta syönytkään, Big Macia tuli vedettyä joskus vuosia sitten. Plussaa hinnoista, ranskalaisista, ja ylipäätään kaikesta. Jotkut väittäneet hampurilaisia kuiviksi, siihen en osaa oikein mitään sanoa kun olen vaan Macoa vetänyt. Ei se ainakaan ole kuiva. McD huiskii SalmisHessua ihan vasurilla korville.

ScanBurgeria täällä ollaan taidettu pääosin haukkua, mutta mulla on kyllä siihenkin eriävä mielipide. Kesäkuussa tuli kai kolmisen kertaa käytyä, kun ei ruokiksella muuallekaan ehtinyt. Scan-ateria taisi olla meikäläisen vakkari, ja kyllä sanoisin että hyvää se oli. Hampurilainen kieltämättä vähän kuivahko, mutta ihan kelpo pihvi. Ja tuo purilainen on vähän terveellisemmän oloinen kuin muissa mestoissa. Eipä sillä, epäterveellisiähän ne ovat kaikki. Ranskalaiset ovat hyviä, mutta ne taas sitten todella epäterveellistä matskua. Plussaa annoskoosta, jotka taitavat olla skenen isoimpia, sekä ylipäätään ihan kelpo ruuasta. Hinnoista en niin muista, joten tuskin mitään törkyä. Olisikohan siitä Hesburgerin ja Mäcin välimaastosta ollut.

Ylipäätään ihan tyytyväinen olen Suomen tasoon muuten, mutta tuo Hesburgerin ylivalta toimipistemäärissä kyllä vituttaa. Toisinaan melkein pakko sortua tähän surkeimpaan vaihtoehtoon, joko kiireisen reissun välipalana tai sitten känni-illan päätteeksi. Kun ei ole mitään muutakaan lähistöllä.

Ja tokihan tänne muutamat Burger Kingit ja erityisesti Wendy'sit tervetulleita olisivat, ei siinä mitään. Mutta ihan hyviä nämäkin ovat. Näillä pärjää kun ei liian usein käy.

Loppuun vielä ranking:

1. McDonalds
2. ScanBurger
3. Rolls
4. Hesburger

PS: Parhaat hampurilaisethan Tampereella saa American Dinerista. Myös Pancho Villa ja Speak Easy erinomaisia. Mutta noitahan nyt ei ketjuiksi lasketa, ja muutenkin vähän eri tason mestoja.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Tämä on taas tätä saatanan hifistelyä ja virtuaali-itsetunnon pönkittämistä. "Oonpa kaynyt BK:ssa, olen siis kaynyt ulkomailla."

Jaa, vai olisiko ihan siitä että jotkut pitävät BK:n hampurilaisia parempina mäkkärin/hesen vastaaviin? Vittuako siitä hifistellä pitää.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jep en mäkään siinä mitään hifistelyä näe - BK on vaan ihan ok tavaraa munkin mielestäni ja eikös se joskus ollut jos Suomessa? No mutta kun mentiin hifistelyyn, niin mainitsen Fuddruckers-ketjun Usasta - loistavat purilaiset.

Suomesta taas ääni menee Mäkille, en voi sietää Hesen majoneesilärppiä. Carrols oli kanssa suosikki aikanaan ja vieläkin eksyn sinne välillä syömään Clubia, sitä ei sentään ole kyllästetty Hese-majolla. Myös Munkkiniemen hesestä ja Club-ateriaa ympäri vuoden. Mäkin juustohamppari on myös kerrassaan nerokas keksintö.

Ja pakko myös antaa kunniamaininta edellä mainitulle Tampereen American Dinerille!
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
McD vie näistä ketjuista voiton. Mäkin randut hakkaa Hesburgerin vastaavat selvästi, ketsuppi maistuu ketsupilta eikä hampurilaiset ui majoneesissa. Kyllä turkulaistenkin tuotokset alas menee mutta jos pitää valita niin imperialistit vievät roponi. Harmi että Carrols aikanaan yhdistettiin Heseen. Se oli selvästi paras näistä isoista ketjuista eikä muutama mukaCarrols ole muuta kuin turkulaisten huonosti piiloteltua vittuilua.

Rolls ja Scanburger on otosten vähyyden takia ulkona arvostelusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös