Palstan "sotahullujen" kokoontumisketju...

  • 48 185
  • 542

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Alokas Bon ilmoittautuu palvelukseen!

Erikoisosaaminen: Erikoistunut lapin kullan huuhdontaan. Myös muut kullanväriset nesteet, joita myydään A-alkuisissa elintarvikeliikkeissä ja joiden kyljessä merkintä % ovat tuttuja. Jos eivät ole, niin olen valmis tutustautumaan yhteisen päämäärän tavoittamiseksi.

Varustus: Kannettava kultainensuihku
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti HABS #11

Luulen kyllä että lähikadulla on kohta parkissa harmaa toyota corolla jossa mies lukee sanomalehteä.

Ei pidä paikkaansa. Se oli viininpunainen Corolla. Nyt sitä autoa ja sitä lehdenlukijaa ei enää ole... minulla nääs on kevyt sinko. Siinä singossa oli ihan kranaattikin. Nyt sitä kranua singossa ei enää ole, kranu on siinä lehteä lukevassa miehessä ja Corollassa. Tai siis se mies ja Corolla ovat tuhansina vidun päreinä pitkin maisemaa.

Joudun vaihtamaan tukikohtaa. Upseerit ja aliupseerit saavat uuden salaisen Kotkanpesän koordinaatit heti kun olen vaihtanut alushousuni ja pessyt hampaani.

Piku hiljaa niitä ehdotuksia kehiin The Kultakeikan toteutuksen suhteen.

PS: Rontti, olet mukana. Käytätkö mustia ninjakalsareita?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Bon


Varustus: Kannettava kultainensuihku

Tervetuloa! Meillä jo aikaisemmin olikin porukassa mukana ns. kemiallinen ase, mutta ei lisä pahaa tee.
Se on aina pittoreski näky, kun vihollinen kustaan hengiltä.
Tuon aisteja kiihottavan elämyksen voittaa oikeastaan ainoastaan kuuluisa napalmin tuoksu auringon noustessa. Ooh ja aah, millaista harmoniaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Predator
Äläs nyt Keisari Soosi rupea alkamaan.. Minä noudatan vain käskyjä... ääniä, joita kuulen päässäni...

[Off topic]

Oletkos nähnyt elokuvan "Kaunis Mieli" ? Pelottavaa..

[/Off topic]

Anyway mä voisin lähteä föliyyn. Mä voin olla se dorka doku, joka on kaljapullossa kiinni joka kuvakulmassa ja tiukan paikan tullen ja ampuu kaikki mitä näkee. Lisäks mä oon varsinainen mäkkaiveri. Kaikenlaista toolia löytyy ja osaaan tarvittaessa tehdä vaikka pesukoneesta turbon. Sitä saatetaan tarvita vaikka siinä vaiheessa kun holviin murtaudutaan. Osaan mä hitsatakin, jos polttoleikkaamalla mennään läpi. Joku muu sitten kantaa mun oluet.

Edit,

Ainiin, mä oon myös ajanu rekkaa työkseni joskus. Tarttehan se kulta siirtääkin..

K
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Predator
Piku hiljaa niitä ehdotuksia kehiin The Kultakeikan toteutuksen suhteen.

Kers. Iceman on jo kaivanut jo Sako TRG :nsä kaapista ja puhdistanut varastorasvoista. Heikki miinus 5 alkaa kompleksin ulkopuolisten vartijoiden pudotus, tarvisemme assault -tiimin vyöryttämään rakennuksen sisällä, pioneereja räjäyttämään tien auki ja kuljettajat siirtämään Knoxin kultavaranto.

Tulentarkkaaja ja lähisuojaaja hakusessa. Hmm... oliko meillä oma sisässä... mistähän sen tunnistaa ...oh well, shit happens.....
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Kaiser Soze
[Off topic]

Oletkos nähnyt elokuvan "Kaunis Mieli" ? Pelottavaa..



Anyway mä voisin lähteä föliyyn. Mä voin olla se dorka doku, joka on kaljapullossa kiinni joka kuvakulmassa ja tiukan paikan tullen ja ampuu kaikki mitä näkee.


Minun ei tarvitse nähdä mitään hulluudesta/neroudesta kertovia elokuvia, riittää kun katson peiliin.

Ja toki olet kelpuutettu mukaan osastoon. Älä nyt sitten kuitenkaan omia ammu, vaikka tietty liipasinherkkyys onkin tässä meidän toimessamme eduksi.

Nyt alkaa näitä uusia Snoring Eaglesin jäseniä ilmoittautua siihen tahtiin, että täytyy vaan toivoa komppanian kirjurin olevan hereillä. Muuten minä joudun TAAS ampumaan susihauleilla sitä onnetonta korpraalia pakaraan.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Iceman


Tulentarkkaaja ja lähisuojaaja hakusessa. Hmm... oliko meillä oma sisässä... mistähän sen tunnistaa ...oh well, shit happens.....

Kersantti ei nyt innostu liikaa heti näin kättelyvaiheessa.
Odotellaan vaan rauhassa sitä tarkempaa suunnitelmaa ensin. Tehokkaan upseerin johtama tiedusteluosasto on kuitenkin jo kohteessa paikalla.

Lähden nyt saunomaan Lotta Kotilaisen ja Peppi Pitkätossun kanssa Santahaminan upseerikerholle, joten olen tavoitettavissa vasta lauantai-aamuna (siis klo 12.00 jälkeen).

Päivystävä upseeri hoitaa hommat tällä välin. Ai kuka? No en minä tiedä. Joku voisi ilmoittautua vapaaehtoiseksi...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Icemanin ei tarvitse huolestua, olen parhaillani valmistelemassa pientä sabotaasioperaatiota paikanpäällä.

Tarvitsisin tähän tosin juuri ilmoittautuneen rekkakuskimme apua.

Tarkoitus on varastaa kuorma-auto ja ajaa se linnakkeen lähistölle, auton kylkiin kirjoitetaan ISOLLA "Iraqi weapons of mass destruction, Die Bush Die"
Tämän jälkeen tarkoitus on ilmiantaa tällainen uhka maan turvallisuudelle jolloin luultavasti jenkit ampuvat kohdetta Tomahawkilla.
Suunnitelman pirullinen juoni onkin se että yön aikana käyn tekemässä linnakkeen muureihin graffitteja kiinalaisilla kirjaimilla, lisäten toki englanninkielisen "Chinese Embassy"-tekstin jonnekin.
Tomahawkin tarkka hakupää toivottavasti reagoi tähän häirintäsignaaliin ja suuntaa kohti muuria.
Tällä tavalla siis ainakin pääsemme muurista läpi, jos parempia ideoita ei keksitä.

Tähän suunnitelmaan liittyy myös risiiniöljyn sekoittaminen vahtien juomavesivarastoihin, eli Icemanin tarvitsee vain tähdätä niitä jotka kyykkivät pusikoissa. Snoring Eaglesin jäsenet sitten taas ovat niitä jotka uljaasti etenevät lyhyin syöksyin "TULI JA LIIKE" "TULI JA LIIKE"

Odottaen toimeenpanokäskyä
vänr varjo
Kentuckyn metsät

PS. tiedustellessani metsien vihollistilannetta törmäsin tällaiseen näkyyn.
kemiallisia aseita?
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Predator
Kersantti ei nyt innostu liikaa heti näin kättelyvaiheessa.
Odotellaan vaan rauhassa sitä tarkempaa suunnitelmaa ensin.

Selvä, herra Kenraalivääpeli!

Alkaa vaan tämä harjoitusmaalien tiputtaminen maistua ns. mailan tupelle kun sitä on tehnyt muutaman kerran päivässä alkaen 10.4.2003.

Tottakai Herra Ylipäällikkö ja upseerimme rakentavat suunnitelman mutta toimintaa janoava kersantti tarjosi vain muutaman idean....

Hyvä tietää että varjo on jo paikanpäällä, tule ennen Heikkiä pois tulialueelta tai sovitaan joku merkki jonka näkee Leopoldin scopen läpi helposti.

Snoring Eaglesille on muuten tulossa kohtuullinen lasku a-tarvike liikkeestä; 300 laukausta /päivä, grade Lapua 338 Magnum alkaen 10.4.2003 tuota tuota... taitaa tulla se Knoxin tyhjentäminen tarpeeseen...
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: SNORING EAGLES GO!

Viestin lähetti Iceman
...pioneereja räjäyttämään tien auki...

Taistelupioneeri Teacup käytettävissänne. Räjäytykset hoituvat tuosta vaan ja mahdollisiin miinoitteisiin tulee kulkuväylät käden käänteessä. Vastaan suunnilleen yhtä Suomen Puolustusvoimien pioneeriryhmää, vaikka koulutukseni onkin heiltä peräisin. Putkiraivain on jo valmiina...

Just let me know if you need any help
 

Voittaja

Jäsen
Ryhmänjohtaja Voittaja ilmoittautuu palvelukseen. On alkanut tämä toimettomana olo jo sen verran nyppiä, että pitää saada oikeaa äksöniä. Pitkän loman saldona kaksi joukkohaudallista vihollisia ja känsä vasemmassa keskisormessa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sukellusveneen komentaja ipa rules ilmottautuu palvelukseen, vaikka ei olekaan varma tarvitaanko palveluksiani tässä operaatiossa.

Perheeni lomatukikohtana käytetty (kesäkuu vietettiin saimaalla ja heinäkuu seilattiin Suomenlahdella - sen jälkeen ollaan käyty pari kertaa ruotsissa ja kerran saksassa). MS Snoring Seal on nyt puunattu pitkän ajan jälkeen ja navigointijärjestelmä kalibroitu. Kun laivastossa hoidin myös TVÄL miehen hommia, niin myös asejärjestelmät on tarkastettu. Torpedolaitteistoja testattiin Kattegatilla ruotsalaiseen autolauttaan ja tunnistamattomaan rahtilaivaan...ne onnettomat luulevat vieläkin törmänneensä keskenään.

Myös kansiase (ITKO) testattiin..perkeleen hyvin sillä ainakin lokit putoilee.

Ammustäydennys käytiin tekemässä kaikessa hiljaisuudessa Upinniemen laivastotukikohdassa. Suomen Laivastolla, kun ei torpedoja enää ole, niin niitä irtosi helposti, kun tarjosi parille kapiaiselle kaljat Kirkkonummen Fortunassa. Nämä torpedot eivät ole viimeistä huutoa, mutta kyllä nekin ajavat asiansa - tarvittaessa ruotsista tai itärajan takaa saadaan uudemman mallin torpedoja.

Laivasto-osasto siis täydessä iskuvalmiudessa sillä varauksella, että miehistö ei ole vielä ilmoittatunut lomalta. Missä konemestari jh ja TVÄL-mies Luistelutaidoton? Uutta miehistöä kaivattaneen.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viäpeli Sistis ilmoittautuu palvelukseen vakaana aikomuksenaan uhrata sekä omansa, että mielisairaalassa psykiatrilta saamansa mielenterveyden operaation puolesta.

Selviytymislaatikot ovat jälleen täydessä iskussa. Niiden sisältöä on kuitenkin muutettu entisestään. Entiset rautaisannokset ovat nyt huomattavasti suurempia ja kotimaisempia piakkoin koittavan veroalen vuoksi. Täysin uutena tuotteena laatikoissa on kannettava faksi, jolla pystyy ottamaan yhteyden kehen tahansa joukoistamme milloin tahansa. Faksitekniikka on sotateollisuudessa täysin uniikkia, eikä vihollinen pysty millään Eniacilla tai navajo-intiaaneillakaan tulkkaamaan salakirjoitettuja viestejämme. Vain yksi ihminen maailmassa kykenisi murtamaan salaukset, mutta ei hätää - hän on puolellamme ja uskollinen ÄTPPOMK-kaarti suojelee häntä vihollisen erikoisjoukkojen mahdollisilta yllätysiskuilta.

Mitä itse kultaan tulee, sen saaminen on uskomattoman helppoa. Teemme yksinkertaisesti ison puulaatikon. Tuon puulaatikon laitamme täyteen hämäys-kultaa, jonka materiaaliosastomme saa valmistaa piakkoin. Tuon hämäyskultalaatikon viemme valepuvuissa aivan Fort Knoxin viereen. Kun vartijat havaitsevat, että kultaa on unohtunut jostain syystä pihalle, he tietenkin raijaavat sen kassaholviin. No hämäys-kultalaatikossa on tietenkin kaksoispohja, jonka sisässä urhoollinen kommandojoukkomme odottaa, että hölmöt jenkit vievät laatikon kassaholville. Tässä vaiheessa sitten tehdään tietenkin yllätysisku ja lamaannutetaan koko laitos sisältä käsin. Tämän jälkeen lähistöllä olevat muut joukot piirittävät kyseisen rakennuksen. Ilmavoimat saapuvat piakkoin paikalle, ja kulta saadaan nostettua nopeasti koneisiin....

Tämän jälkeen katoamme jälkiä jättämättä ja jenkeille jää iso kasa hämäys-kultaa. He ovat tyytyväisiä, eivätkä huomaa mitään puuttuvan, kunnes on kulunut pitkä aika ja me olemme jo turvassa kotisuomessa. Koska hämäys-kultalaatikossa lukee 'Made In North-Korea', menee koko touhu pahan akselin piikkiin.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Viestin lähetti ipa rules


Laivasto-osasto siis täydessä iskuvalmiudessa sillä varauksella, että miehistö ei ole vielä ilmoittatunut lomalta. Missä konemestari jh ja TVÄL-mies Luistelutaidoton? Uutta miehistöä kaivattaneen.

-ipa rules

Herr Kapitan

Konemestari jh käskystä paikalla.

Eiköhän lähdetä jo kohti uutta mannerta ja valmistauduta siellä tukemaan muita joukkoja maahöykkäyksen aikana.

jh
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti jh
Herr Kapitan

Konemestari jh käskystä paikalla.

Eiköhän lähdetä jo kohti uutta mannerta ja valmistauduta siellä tukemaan muita joukkoja maahöykkäyksen aikana.

jh

Loistavaa konemestari jh. Odotetaan vielä ylipäälikkö Predatorin käskyä. TVÄL-mieskin puuttuu vielä. Jos käsky käy aamulla, niin olemme täydessä valmiudessa joten lähtö tapahtuu sitten välittömästi oli meillä tvälläriä tai ei. Sukellusvenehän on hyvä vaihtoehto kullan kuljettamiseen pois Yrjö Puskan valtiosta.

Snoring Sealin naamioiminen valaaksi jenkkien hämäämiseksi voidaan toki jo aloittaa. Tämä operaatio on valmis aamutuimaan.

U-båt komendant ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Well, venähti vähän pitkäksi eilinen saunailta upseerikerholla. Olo on kuin päälle astutulla viinirypäleellä, mutta eiköhän tämä tästä selkene.

Kirjurinretale korpraali dude on taas kadoksissa. Minä vien siltä kohta tuon ainoan natsan jos ei otteet kohene. Prkl. Täytyy nyt sitten ilman kirjuria tehdä tämä osaston miesvahvuuden päivitys.
Se on tällä hetkellä tämän näköinen:

Komppanian päällikkö: kenraalivääpeli Predator

Joukkueenjohtajat:

- yliluutnantti heki
- luutnantti varjo
- luutnantti teemu_s
- vänrikki särki

Komppanian vääpelit:

- sotilasmestari werther
- vääpeli Sistis
- ylikersantti laituri

Ryhmänjohtajat:

- kersantti Lsh
- kersantti md17
- kersantti JHag
- kersantti Hammer Lynx
- alikersantti reds1897 (juopotteluvastaava)
- alikersantti Cramer
- alikersantti Voittaja
- alikersantti Kalba
- alikersantti OikeaPakki (hevostelu-au)
- alikersantti St.Pat
- alikersantti Kosketus
- alikersantti OneBigRed

Special Force:

- kersantti Iceman (snaipperi)
- kersantti avs (helikopterilentäjä)
- alikersantti vlad (lääkintämies ja mömmö-au)
- alikersantti ipa rules (sukellusveneen komentaja)
- alikersantti hannes_ko (raskaan kk-ryhmän johtaja)
- alikersantti TBK (kenraalivääpeli Predatorin henkivartija)

Miehistö:

- korpraali Micco! (tväl-mies)
- korpraali Cannibal (huumekoira ja yleinen nuuskija)
- korpraali jh (snaipperi)
- korpraali Zeppo (autokuski)
- korpraali Gleb (viestimies)
- korpraali Tommy (kokki)
- korpraali dude (kirjuri)
- jääkäri Gagne (autokuski)
- jääkäri Damien (reportteri ja valehteluvastaava)
- jääkäri Daespoo
- jääkäri Jakke Huuliparta
- jääkäri zet (kaasuexpertti)
- jääkäri JMK81 (räjähde-expertti)
- jääkäri muaddib
- jääkäri Ruutiveijari (kemiallinen- & biologinen ase)
- jääkäri Mdawg (nakkikone)
- jääkäri Shane
- jääkäri luistelutaidoton
- jääkäri Jani82
- jääkäri Rontti (virallinen hämärämies ja taskuninja)
- jääkäri Bon (kemiallinen ase)
- jääkäri Kaiser Soze (MacGyver-vastaava)
- pioneeri Teacup

Siihen varsinaiseen käskynjakoon palataan hieman myöhemmin...
 
Viimeksi muokattu:

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas, kenraalivääpeli alensi sitten ensi töikseen Teacupin pioneerista jääkäriksi (joka kyllä mainitaan pioneeriksi suluissa, mutta silti...). Tälläinen syö kyllä taistelumotivaatiota... No kunhan taistelut alkaa niin eiköhän niitä natsoja ala sadella tännekin päin.

Voisin tässä kyllä jo alkaa suluttamaan strategisia kohteita aikani kuluksi, mikäli ylin johto kokee tämän toiminnan tarpeelliseksi. Hyökkäyksessä harvemmin näin tehdään, minkä takia tämä saattaisikin olla hyvä yllätysmomentti.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Teacup
Jaahas, kenraalivääpeli alensi sitten ensi töikseen Teacupin pioneerista jääkäriksi (joka kyllä mainitaan pioneeriksi suluissa, mutta silti...)


Pioneeri Teacup, virhe on korjattu miehistölistassa. Näitä mokia sattuu kun joutuu tuuraamaan tuota kirjurinperkelettä.

Niin ja voit minun puolestani mennä suluttamaan etukäteen niin paljon kuin sielu sietää. Varo kuitenkin alueella väijyvää Snoring Eaglesin tiedusteluosastoa ja karkailevia Tomahawkeja - siis niitä ohjuksia, ei inkkarikirveksiä... vaikka saattaa siellä ilmatilassa kyllä lentää myös kirves jos toinenkin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Herra kenraalivääpeli!

Viestin lähetti dude
Sarah McKenzien


Niin ja osastolle tiedoksi, että tässä linkissä on kuva eilisestä upseerikerhon saunaillan selänpesijästä - ei siis ihme että ilta hieman venyi. Ihminen se on kenraalivääpelikin, nääs.

edit: just niin. Linkki ei näköjään enää toimi, täytyy etsiä uusi...
 

Voittaja

Jäsen
Ihmettelinkin minne se vaimo häipyi eilen, no pääasia että oli tutussa porukassa.

Näin ryhmänjohtajan näkökulmasta olen huolestunut viestiryhmän pienestä koosta, tosin sehän jättää enemmän vastuuta minulle ja Glebille. Mutta yksi tai kaksi kantajaa olisi ihan hyvä lisä ryhmäämme.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Voittaja


Näin ryhmänjohtajan näkökulmasta olen huolestunut viestiryhmän pienestä koosta, tosin sehän jättää enemmän vastuuta minulle ja Glebille. Mutta yksi tai kaksi kantajaa olisi ihan hyvä lisä ryhmäämme.

Noh, alik. Voittaja määrää ne kantajat itselleen. Tämä osasto ei ole mikään demokratia, vaan ylempiarvoinen määrää mitä ja miten tehdään.
 

Voittaja

Jäsen
Selevä on herra isoherra. Muaddib, Shane ja Gleb, alkakaapa pakata viestivälineistöä matkaa varten, seikkailu odottaa. Muistakaa, että jonkun pitää pitää huoli siitä, että läppärissäni pysyy virta koko ajan, muuten homma kusee.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korpraali Gleb ilmoittautuu palvelukseen.
Olen tottunut lusmuilemaan ainoastaan kaukana taisteluista, esikunnan suojissa, joten taistelutilanteissa luikin todennäköisesti ison kiven suojaan Mars-patukkaa jäystämään ja kännykkää näppäilemään. Hyvä että viestiryhmään saatiin noita kantajia, itse en jaksaisi millään enää venttiseiskaa tai sanlaa, lakukelasta puhumattakaan raahata. Minulle sopivin viestilaite on tuollainen vajaa sata grammainen Siemens. Voimakone on tosiaan tarpeellinen vehje, toivottavasti kantajat ovat vahvoja että Valmetti kulkee mukana.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kendokeppisato on tänä satokautena todella runsas ja hyvälaatuinen. Myös heittotähdet on teroitettu ja niiden lento-ominaisuudet testattu.

Tulikasteen vääjäämätön lähestyminen saa vatsanpohjaani perhoisia. Se saattaa olla kyllä närästystäkin. Kirottu refluksitauti.

Herra Kenraalissimusvääpeli, ninjakalsarini ovat mallia thongs.
 

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti Gleb
Minulle sopivin viestilaite on tuollainen vajaa sata grammainen Siemens. Voimakone on tosiaan tarpeellinen vehje, toivottavasti kantajat ovat vahvoja että Valmetti kulkee mukana.

Samantyylistä Siemensiä kantelen minäkin, ja tietenkin läppäriä(saa chattailla). Viestitoiminta hoidetaan sitten koko porukalla tekstiviestein, unohdetaan kaiken maailman sanlat ja venttiseiskat, samalla ei tarvitse ottaa mukaan yhtään moloakaan, eikä tarvitse pystyttää mastoja. Kaikki viestit numeroon 86488252(9.95€/viesti).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös