Mitä soittimia Jatkoajan suurkuluttajat hallitsevat?
Itse en laske itseäni nyt ihan muusikoksi, lähinnä sarjaan kukin soittaa taidoillaan. Se on nimittäin paljon helpompaa, kun soittaa niillä taidoilla, mitä on, uskokaa huviksenne.
Kymmenen vuotta on kulunut siitä, kun opettelin jollain lailla rämpyttämään akustista kitaraa, ja isä kävi minulle ostamassa kitaran. Se soittopeli on minulla vieläkin olemassa, vaikkakin lainassa eräällä ystävälläni. Santana-merkkisiä ei ole muita sattunut näkymään, en osaa sanoa kuinka yleinen merkki se on.
2003 syksyllä ostin Ibanezin mikitetyn ja soolosyvennyksellä varustetun akustisen kitaran (onko se nyt sitten puoliakustinen hienoissa termeissä).
Lisäksi bongorummut soivat jollain lailla, en tosin ole missään julkisesti kehdannut tätä taitoa käyttää. Se vaatisi hieman harjoittelua. Suuri haaveeni, joka kuitenkin todennäköisesti jää toteutumatta, on oppia soittamaan pianoa sekä rumpuja.
Kitaran soitossa, ja varmaan muissakin soittimissa, mielekkäintä on, että aina voi oppia jotain uutta. Itselleni jää joka kerta äärettömän hvyä fiilis, kun pystyy soittamaan jonkun levyn perässä, ja kuulee, että nyt löytyi oikeat soinnut näihin kappaleisiin.