Palstan muusikot

• 16 297
  • 111

Crowned

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuota musiikkia skidistä asti tullut väännettyä.

Bändissä tulee soiteltua, jonka bongailee seuraavan kerran lauantaina lempäälästä ja ensi viikon lauantaina Lohjalta Tanhuhovista Uniklubin kanssa..

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edit: turhaa tilitystä, joka ei kiinnostane ketään.

Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kitaraahan tuota on tullut reilu neljä vuotta rämpytettyä. Säröä, säröä ja vielä pikkuisen lisää säröä - tosin aika on tehnyt tehtävänsä ja musiikkimaku kallistumassa rauhallisemmalle puolelle, mutta eihän se särön käyttämistä estä, eihän?

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mitä soittimia Jatkoajan suurkuluttajat hallitsevat?

Itse en laske itseäni nyt ihan muusikoksi, lähinnä sarjaan kukin soittaa taidoillaan. Se on nimittäin paljon helpompaa, kun soittaa niillä taidoilla, mitä on, uskokaa huviksenne.

Kymmenen vuotta on kulunut siitä, kun opettelin jollain lailla rämpyttämään akustista kitaraa, ja isä kävi minulle ostamassa kitaran. Se soittopeli on minulla vieläkin olemassa, vaikkakin lainassa eräällä ystävälläni. Santana-merkkisiä ei ole muita sattunut näkymään, en osaa sanoa kuinka yleinen merkki se on.

2003 syksyllä ostin Ibanezin mikitetyn ja soolosyvennyksellä varustetun akustisen kitaran (onko se nyt sitten puoliakustinen hienoissa termeissä).

Lisäksi bongorummut soivat jollain lailla, en tosin ole missään julkisesti kehdannut tätä taitoa käyttää. Se vaatisi hieman harjoittelua. Suuri haaveeni, joka kuitenkin todennäköisesti jää toteutumatta, on oppia soittamaan pianoa sekä rumpuja.

Kitaran soitossa, ja varmaan muissakin soittimissa, mielekkäintä on, että aina voi oppia jotain uutta. Itselleni jää joka kerta äärettömän hvyä fiilis, kun pystyy soittamaan jonkun levyn perässä, ja kuulee, että nyt löytyi oikeat soinnut näihin kappaleisiin.

Viimeksi muokattu:

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kitaraa on parikymmentä vuotta tullut soiteltua. Viimeisimmistä bändivirityksistä on jo aikaa, mutta joka päivä tulee silti edelleen soiteltua. Tyylinä kasarihevi. Guitar Pro ja korvakuulo ovat uusien biisien opetteluvälineet, viime aikoina on Iron Maidenin tuotantoa tullut ahkerasti opeteltua. Omia biisejä myös tulee tehtyä, toivottavasti pian löytyisi halukkaita muusikoita bänditoimintaan. Iron Maiden- tribuuttibändi olisi kiinnostava ajatus.

Fordél

Jäsen
No niin nyt varmasti moni alkaa ymmärtämään muakin kun ilmoittaudun basistiksi. Oon ko. instrumenttia soitellu kohta kymmen vuotta, mutta aika harvakseltaan viime vuosina. Toisaalta nyt tässä lähiaikoina on taas innostus herännyt ja oon pyrkiny joka päivä aina vähän treenaamaan. Myös kitaraa tulee soiteltua päivittäin ja väsäiltyä omia biisejä. Tarkotus olis, että jos sitä vielä johonkin pumppuun pääsis bassottelemaan, mutta kun ei oikein sopivaa tunnu löytyvän.

Joka tapauksessa erittäin hieno harrastushan toi musiikki ja jonkun instrumentin rämpyttäminen on. Ja niinku peruspata kirjotti niin aina voi oppia jotain uutta, joten homma ei käy tylsäks.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kitaraa olen rämpytellyt vajaa kymmenen vuotta. Taidot eivät kyllä korreloi tuon ajan kanssa, nimittäin en ole ensimmäistä vuotta lukuunottamatta kovin ahkerasti asiaan paneutunut. Pääasiassa omaksi huvikseni rämpyttelen silloin tällöin tai säestän eri tilaisuuksissa, jos tarve vaatii.

Muista soittimista erilaiset rytmisoittimet tottelevat minua kohtalaisesti. Erilaisia rumpuja tulee paukuteltua aina kun tilaisuus antaa myöden. Tuo rytmipuoli onkin selkeästi paremmin hallussa meikäläisellä kuin sävelten synnyttäminen. Kitarankin kanssa komppauspolitiikka on peräti monipuolisesti hallussa, mutta kun pitäisi sooloa yrittää, ovat nakit samantien solmussa. Eli selkeää punkkimeininkiä.

Toinenkin basisti ilmoittautuu.

Tai kitaraa rämpyttelemällä se minunkin soittoharrastukseni joskus reilut kymmenen vuotta sitten alkoi, mutta basso on kuitenkin se läheisin instrumentti. Sitä olen soittanut jokusessa kokoonpanossakin, tosin ne ovat jo kaikki menneitä.

Eräskin kokoonpano pääsi ihan Lutakkoon asti keikalle (keikka lämmitti eräänkin melkoisen suositun jyväskyläläisen orkesterin kitaristia niin, että mies ihan erikseen vaati päästä takahuoneeseen haukkumaan keikkaamme ja erityisesti onnettomia coverbiisivalintojamme) ja sai Soundin demopalstalla sen omituisen sormihässäkän kehuksi demostaan. Seuraus: kokoonpano lopetti toimintansa.

Rumpuja ja pianoa/koskettimia osaan soittaa kohtalaisesti.

Nykyisinkin tulee soiteltua päivittäin, lähinnä omaksi ilokseen. En ole koskaan jaksanut opetella toisten biisejä, syynä avuton sävelkorvani ja säälittävä soittotaitoni, vaan olen mielummin tehnyt omia.

Noita biisejä on sitten äänitelty muutaman kaverin kanssa erään ystäväni tietokoneelle, miehellä kun on kotonaan ihan toimivat kotistudiovölpöttimet. Ehkä niitä voisi laittaa vaikka mikseri.netiin joskus.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jassoo. Mehän voitais perustaa basso-orkesteri. Yksi (entinen) lisää ilmoittautuu. Itse asiassa vaatehuoneessa majailee ylimääräinen 300W nuppi + pari kaappia. Eipä sinne sitten muuta mahdukaan.

Soittotaitoa ei mulla ollut, vaikka joskus keikoillakin käytiin. Tärkeämpää oli hyvä meno. Jos sormet ja ranne ei olleet verillä soiton jälkeen, niin silloin oli soittanut laiskasti. Ja toki basson pitää roikkua niin alhaalla, että voisi soitella vaikka ilman housuja.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kitaraa tässä on tullut soitettua jo jonkin aikaa. Kitaran virkaa hoitaa tällä hetkellä erinoimaisen hyvin ESP LTD EX-400. Ai miten niin olen wannabe-Hetfield? Uuden ja isomman vahvistimen hankinta tulee ajankohtaisesti tuossa parin kuukauden sisällä, kun rahaa on tulossa syntymäpäiviltä sekä rippijuhlista. Kavereiden kanssa tulee soiteltua koulussa ja vapaa-ajallakin, mutta ilman rumpalia touhu ei ole kaikkein mukavinta. Kotona soitellaan sormet arkana päivästä toiseen, joskus älytöntä tekniikka-treeniä ja joskus laitetaan cd-pyörimään, ja fiilistellään mukana. Lystiä!

Joku bändi olisi varsin mukava saada kasaan, mutta niinkuin aiemmin totesin, rumpaleita ei tahdo löytyä täältäpäin, kitaristeista kun on melkein ylitarjontaa.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse aloitin kitaralla, jonka soitto ei oikein taittunut, ja koska kitaristeista oli siihen aikaan maailmassa ylitarjontaa, ostin hetken mielijohteesta melko tymäkät bassokamat. Mutta jotenkin into siihenkin lopahti. Joten ainoa soitin, jonka kehtaa oikeasti sanoa hallitsevansa, on rummut, joita tuli aktiivisesti paukutettua erinäisissä bändeissä koko 90-luku. 16.2.2000 pistin rummut keisseihin ja siellä ne on levänneet odottelemassa "parempia aikoja" siitä lähtien.

Suosikkijoukkue
Haukat
Piano on pääsoitin, mutta taidot ovat ruostuneet. Omaksi ilokseni soittelen. Rumpujakin kolailen, mutta nykyään todella harvoin. Ja taidot ovat ruostuneet. Bassoa osaan jonkin verran vedellä. Ja taidot ovat ruostuneet. Laulaminenkin sujuu välttävästi, vaikka ääni on kurainen.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muusikko, pah. Enemmän se mitä osaat soittaa -otsikko olisi kelvannut. Jep. Pianoa tuli perityttömäisesti soitettua jotain 10-12 vuotta, ennen kun kyllästyminen iski. Nyt kun olisi motivaatiota, on oikea käsi sen verran kakkana, ettei se kestäisi päivittäistä harjoittelua. Omaksi ilokseni jotain klassista ja 60-luvun hittejä soittelen, muiden kuullen vain jouluisin jos joku pakottaa.

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Viitisen vuotta on pian tullut kitaraa soiteltua ja kokoajan samassa bändissä. Chain Reaktion on orkesterimme nimi. Pari demoa on tullut tehtyä, joista 2004 vuoden plätty kuulostaa jo joltain. Jööttebori-metalli on vaikuttajista suurin, mutta eipä meitä nyt ihan suoraan voi sitäkään soittaviin poppoisiin verrata.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Täytyy myöntää että olen laulajana muudannessa proge-bändissä, joka esittää ELP:n, Genesiksen, UK:n yms. biisejä. Demo on tehty ja jonkinlaista hyvin vähäistä mainetta on. Nyt olisi kiinnitys toiseenkin progebändiin, biisejä pitäisi alkaa sorvata... Soittelen myös koskettimia, silloin kun oikean kosketinsoittajamme kädet loppuvat Hammondeilta ja Moogieiltaan kesken.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
HII-OP!

Olipas tiukassa tämäkin ketju tuolla pohjamudissa.
-----------------------------------------------

Itse soittelen rumpuja. Tuli kesällä hommattua uudet kannut. Ei mitään uutukaisia Jammuja tahi Sonoreita, vaan ehdat japanialaiset Pöörlit vuodelta ´68. Hyvin soi ja kauniit katsella.

Muutamassa bändissä soittelen. Toisessa kaikkea, toisessa humppaa. (No on oikeastaan kolmaskin viritys menossa, mutta vasta muutamat reenit ollut, niin ei lasketa sitä vielä.)

Kauhea GAS no kyllä päällä, lisää pitäisi saada ja paljon. Pellit uusia, basariin pedaalia, kilkuttimia.....

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllähän tässä on tullu ääntelehdittyä jo about neljän vuoden verran. Viime ajat lähinnä kyllä ihan omissa oloissa. Parin kaverin kanssa on joskus ollut jonkinlaista viritystä mielessä, mutta ne on toistaiseksi jäänyt toteutumatta, kun vähän erilainen musiikkimaku jokaisella. Mutta nyt kun on uudessa kaupungissa, niin eiköhän sitä jotain tässä vuosien aikana tule kehitettyä taas.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jep, konemusaa tullut tehtyä nyt jo pidempään, 3 omaa sinkkua ja kasa remixejä julkaistu, lähinnä ulkomaisilla levy-yhtiöillä. Tyylinä lähinnä trance ja välillä jotain housempaakin soundia.

Täältäkin löytyy yksi levyttävä artisti.
Jos en ihan väärin oo ymmärtänyt, niin eka levy taidettiin julkaista kimpassa?

Suosikkijoukkue
löytyy
Runpuja on tullut soitetua useampi vuosi.kitaraa soittelen huvikseni ennen varsinaisia treenejä. Keikkaa on tullut vedettyä tuhottomasti suomessa ja jokunen ulkomailla. Täyspitkää, seiskaa,eepeetä, splittii ja demoo on julkaistu. Ikinä en oo latiakaan varsinaisesti tienannut soittamalla.

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kitaraa ja bassoa olen soitellut yli 20 vuotta mutta en koe olevani mikään muusikko vaan enemmänkin soittaja :). Nuotteja en ole opetellut kun ei niitä välttämättä noissa metallitouhuissa tarvitse. Toki ei siitä nuotinlukutaidosta varmasti haittaakaan ole.

Basistina olen ollut parissa bändissä joista toinen eli 80/90 lukujen taitteessa ja toinen 2000 luvulla (elää vieläkin mutta itse en ole enää mukana). Ensimmäinen bändi oli sellaista thrash-paahtoa ja toinen jotain melankolista metallia progevivahtein tai sinne päin.

Kummaltakin on ilmestynyt 1 levy ja tehtynä on lisäksi iso kasa demoja ja keikkoja.

Niin ja osaan mä koskettimiakin sen verran soittaa että tuurasin yhden kaveribändin urkuria yhdellä pienimuotoisella Saksan-turneella.

Hauskaa puuhaa noi bändihommat ovat kyllä jos porukka on hyvä ja musiikki sellaista mistä itse tykkää.

Tällä hetkellä en soita kuin kotosalla omaksi iloksi mutta eihän sitä tiedä jos vielä vaikka innostuis jotain projektia pistämään pystyyn.

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Kai sitä pitää tunnustaa että itsekkin on musiikkia tullut harrastettua jonniinverran. Minulla se on keskittynyt lähinnä korinaan ja kirkumiseen. Kaipa sitä uskaltaa kehua itseään kohtuu hyväksi siinä saralla.

Kieltämättä vituttaa kun ei ole tullut tuota soittopuolta ikinä opeteltua kunnolla, ideaa pukkaa biiseistä vähänväliä mutta kun ei osaa toteuttaa.

Vaan nyt on ollut hiljaista musiikin saralla jo parivuotta. Alkaa jo syyhyttämään sen verran että pitäiskö sitä jotain kehitellä :D

Polvitaklaus-metallia?

Sic

Jäsen
Ite soittelen rumpuja, on tullut soiteltua jo vuosi tässä, missään bändissä en vielä ole, lähinnä huvin vuoksi tätä on tullut harrastettua.

Akustinen kitarakin tossa nurkassa on, sillä tulee joskus rämpyteltyä, tykkään myös laulaa, vaikka lauluääni kuseekin pahasti.

Monenlaista rockkia ja heavyä tulee soitettua rummuilla, joskus menee todellakin herkkä materiaali, ja joskus taas pitää vetää nopeita ja rankkoja ralleja. Nicko McBrain on ehkä ollut yksi suurimpia innoittajia rumpujen soittoon, ja sinkkubassopedaalillahan mennään toki, siinä on jotain erilaista haastetta.

Dark Heart

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP 1991-1994
Onhan toi musiikki ollu viimeset 14 vuotta se tärkein harrastus. Jotain on joskus julkaistukki, ei mitää kovin merkittävää kuitenkaa oo saavutettu. Bändissä tuli soittua ekat viis vuotta koskettimia ja akustista kitaraa. Sitten omille poluille yksinään tuottaa juttuja.

ditrim

Jäsen
Tietääkö kukaan netissä minkäänlaista virtuaalirumpalia tai vastaavaa? Ihan peruskomppi riittäisi antamaan tukea soitolle. Ei klikin kanssa soitteleminen enää innosta vaan olisi kivaa saada vähän muutakin rytmiä.

Kaikenlaiset sovellukset kiinnostaisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy