Palstan muusikot

• 16 298
  • 111

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tietääkö kukaan netissä minkäänlaista virtuaalirumpalia tai vastaavaa? Ihan peruskomppi riittäisi antamaan tukea soitolle. Ei klikin kanssa soitteleminen enää innosta vaan olisi kivaa saada vähän muutakin rytmiä.

Kaikenlaiset sovellukset kiinnostaisi.
Toontrackin EZ Drummer on yksi parhaimmista markkinoilla, jos siis haluaa hankkia kunnon softan.

ditrim

Jäsen
Toontrackin EZ Drummer on yksi parhaimmista markkinoilla, jos siis haluaa hankkia kunnon softan.

Noku ei olis nyt oikein sellasta hankkimisintoa. En ole vaan pitkään aikaan päässyt soittamaan bändin kanssa ja tekisi mieli jammailla kompin päälle...

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Noku ei olis nyt oikein sellasta hankkimisintoa. En ole vaan pitkään aikaan päässyt soittamaan bändin kanssa ja tekisi mieli jammailla kompin päälle...
Ok. Itse käytän efektipedaalin komppeja perusjamitteluun niin ei ole tietoa ilmaisista rumpusoftista. Mutta esim. mikseri.netin sivuilla on tietoa kaikenlaisista ohjelmistoista. Foorumin puolella löytyy erillinen ohjelmistoja käsittelevä osio.

ditrim

Jäsen
Ok. Itse käytän efektipedaalin komppeja perusjamitteluun niin ei ole tietoa ilmaisista rumpusoftista. Mutta esim. mikseri.netin sivuilla on tietoa kaikenlaisista ohjelmistoista. Foorumin puolella löytyy erillinen ohjelmistoja käsittelevä osio.

Millainen efektipedaali sulla on? Itse kun en koskaan ole lähtenyt laitteilla kikkailemaan ja nyt siitä maksetaan hintaa. Nyt kuitenkin voisin ehkä jopa ostaa jotain uuttaa settiin pitkästä aikaa. Harmittaa kun yleensä noiden tosimuusikoiden jorinat foorumeilla menee pahasti yli ymmärryksen, varsinkin välineistön puolella.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Beatcraft drum machine vaikuttaisi yksinkertaiselta ja ilmaiselta:
http://www.mymusictools.com/utilities_28/beatcraft_drum_machine_22613.htm

Onhan noita ilmaisia tracker-softiakin netti väärällään, suurimmassa osassa tulee samplejakin mukana ainakin sen verran, että alkuun pääsee.

Jos haluaa näppärän mukana kulkevan version, niin S60-sarjan nokiaan saa ainakin BeatEDin: http://www.byterapers.com/BeatEd/blog/

Varmasti löytyy iPhonellekin vastaavia.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Rumpuja soitellu vuodesta 1993 muistaakseni, eli oh-hoh, 15 vuotta. Välillä vähän aktiivisemmin, välillä tullut isojakin taukoja. Tänne stadiin muuton yhteydessä rummut jäivät Raumalle ja mukaan tuli vain 4 kitara. Kitaraa tullut soiteltua kymmenisen vuotta. Rumpuja tulee soiteltua yhäkin kotikylän (Vermuntilan) soittokunnassa, silloin kun siellä päin tulee pyörittyä.

Tosissaan olen ajatellut sähkörumpujen hankkimista, mutta ei tässä kaksiossa niillekään hirveästi tilaa ole. Vai olisko mittä bänditouhui pk-seudulla?

ditrim

Jäsen

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
VAROITUS!

Aloin lataamaan kunnes Avast kertoi sen sisältävän troijalaisen.
Ai hemmetti, pahoittelut!

En edes testannut tuota, vaan katsoin screenshoteista, että näyttäisi yksinkertaiselta... Kannattanee googlettaa jotain muutakin, kyllä noita varmasti on olemassa helppoja ja ilmaisia rumpukoneita netti väärällänsä.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Palikka ilmoittautuu joukkoon => rumpuja on tullut hakattua sellaisilla puisilla kepeillä jotain neljännesvuosisata, soittamiseksi en sitä välttämättä määrittele...

Pari bändiäkin on joiden kanssa paukuttaa => firman bändin kanssa vedetään kerta viikkoon ja toinen on sellainen pappojen hupailuviritys, jokusen kerran vuodessa. Himassa on harjoituskappaleina Thomannin halvin Millenium-sähkärisetti (joka muuten vie "lepotilassa" tilaa about neliön verran) ja niihin kytkettynä TheBox-aktiivikaiutin samasta osoitteesta.

Muutenkin olen alkanut tykästyä noihin sähkövehkeisiin koska soundi & volyymi on aina just sellainen kuin haluat ja keikkatilanteessa ei esim. virveli vuoda laulumikeistä läpi => voit itse suunnata äänet monitoreista fiksummin... Eihän niissä tietty oikein kovasti "rokkenrollia" ole, mutta vanhemmiten sitä alkaa arvostaa hiukan mukavuuttakin;-)

ditrim

Jäsen
Muutenkin olen alkanut tykästyä noihin sähkövehkeisiin koska soundi & volyymi on aina just sellainen kuin haluat ja keikkatilanteessa ei esim. virveli vuoda laulumikeistä läpi => voit itse suunnata äänet monitoreista fiksummin... Eihän niissä tietty oikein kovasti "rokkenrollia" ole, mutta vanhemmiten sitä alkaa arvostaa hiukan mukavuuttakin;-)

Sellainen bändi kuin Veritaikina soittaa sähkörummuilla ja siinä on sitä "rokkenrollia" - tavallaan...

Me ollaan kaveriporukan kanssa soiteltu sähkörumpuja sen takia että niitä on helpompi nauhoittaa ja yhdessä soittamisen volumet pysyy kurissa. Minä ainakin tykkään kun ei tarvi käyttää korvatulppia.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kokeilin kaverin luona sähkörumpuja ja innostuin lievästi. Kerrostalossa olisi hauska paukuttaa niitä, kun aloittelijan virheetkin jäisivät omiin korviin. Ja tytär pitää rummuista, voisi opetella samalla. Nyt vain on niin, että en kykene laittamaan ystäväni satsaamaa 1500 euroa kiinni moisiin, vaan lähtisin leluilla liikkeelle. Onko kellään hajua, kestääkö nämä edes sen vuoden? Ymmärrän, että hyvää ja halpaa ei näissä puuhissa taida olla, mutta minä olen aloittelija ja tytär vielä enemmän.

Kommentteja tai vinkkejä muista halvoista sähköseteistä saa antaa.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko kellään hajua, kestääkö nämä edes sen vuoden?

Niin noh, tuollaiset on just meikäläisellä ja niillä on vedetty yksi kahden setin keikkakin... Eli kyllä ne kestää jos fiksusti soittaa (volyymia saa namikasta, ei tarvii lyödä kuin vierasta sikaa), varsinkin jos muistaa aina välillä vähän tsekkailla basaripedaalin ruuvien kireyttä jne. Toki on myönnettävä, että keikkatilanteessa sai ekojen biisien yhteydessä kiristellä lautasten siipimuttereita, säätää padien asentoa ja niin pois päin, mutta soundi on ihan bueno!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin noh, tuollaiset on just meikäläisellä ja niillä on vedetty yksi kahden setin keikkakin... Eli kyllä ne kestää jos fiksusti soittaa (volyymia saa namikasta, ei tarvii lyödä kuin vierasta sikaa), varsinkin jos muistaa aina välillä vähän tsekkailla basaripedaalin ruuvien kireyttä jne. Toki on myönnettävä, että keikkatilanteessa sai ekojen biisien yhteydessä kiristellä lautasten siipimuttereita, säätää padien asentoa ja niin pois päin, mutta soundi on ihan bueno!
Mitä meinaat tuosta Anamasan linkissä mainitusta akustisesta äänekkyydestä?

Kovaa lyömällä pysyy paremmin rytmissä, mutta ehkä on opeteltava koputtelemaan säyseämmin.

ditrim

Jäsen
. Onko kellään hajua, kestääkö nämä edes sen vuoden? Ymmärrän, että hyvää ja halpaa ei näissä puuhissa taida olla, mutta minä olen aloittelija ja tytär vielä enemmän.

Noilla samoilla me soitellaan. Paskaksi ne menee helposti mutta ittestä se on kiinni kuinka niitä soittaa. Meillä käytetyt sai yhden känniläisamatöörin käsissä rumaa runtua eikä omistaja tykännyt hyvää. Mutta sinulle ja tyttärellesi niistä lienee hupia ihan mukavasti.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä meinaat tuosta Anamasan linkissä mainitusta akustisesta äänekkyydestä?

Kovaa lyömällä pysyy paremmin rytmissä, mutta ehkä on opeteltava koputtelemaan säyseämmin.

Treeniä vaan, löysin rantein;-)

Tuosta äänestä; jos sulla on varaa (ei siis tainnut olla) niin hommaa Rolandin "verkkokalvo-padit" => http://www.thomann.de/fi/roland_pd85wt_v_drum_pad_weiss.htm (ei halpa, mutta soitto käy kuin sukkasillaan).

Jos taasen haluat päästä halvemmalla niin tyydy noihin linkkisi rumpuihin ja laita alle vahva / paksu matto (lattian äänieristykseksi) ja vedä ovi kiinni kun soitat!!

Fakta on, ettei äänettömiä rumpuja olekaan ja esim. noissa Rolandin "miljoona-sähkäreissäkin" basarikalvon on oltava jotain muuta kuin verkkoa => ääntä tulee siitäkin...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitokset vastauksista. Meillä on se etu, että asumme alimmassa kerroksessa, joten en voi häiritä ketään siihen suuntaan hinkkauksellani. Eli lähinnä kärsijänä on oma perhe. Jees, taidan laittaa tilausta menemään. Tuolin ja kuulokkeet otan samaan satsiin.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olen uusimassa monitorikalustoa, tai ainakin hankkimassa yhden hyvän jo olemassolevan kaveriksi, ja siinä kaipaisin Jatkoajan muusikoilta apua.

Kyse ei ole mistään konserttitason toiminnasta, eli lähinnä kiinnostaisi käyttökokemukset sellaisista maksimissaan ~300-400 € maksaneista kapistuksista. Thomann-verkkokaupan sivuiltahan löytyy kolmattakymmentä mallia, joukossa melko villejäkin tapauksia. Thomannin omat tuotteet, TC-Helionin sekä Behringerin ajattelin jättää suosiolla väliin.

Yamaha MSR 100 (tosin Yamahassa näytti olevan vain plugi-lähtö ulos) ja pari FBT Jollyn mallia jäivät pomppimaan silmille. Samoin Samson live 612M jäi mieleen. FBT:ltä löytyi ihan oikeasta kaupasta varmaan ehkä laadukkainta osastoa, mutta hintakin oli neljänumeroisia... Siinä hinta ja tarve eivät enää kohtaa.

Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Käyttötarkoitus?

Livemonitoreija? Ja mitä soitinta soitat...

Studiomonitoreja?

Käyttötarkoitus lavalla solisteille ja muusikoille, livemonitoreja. Ajatus olisi niin (kun niitä monitoreja olisi se 2 kpl), että toiseen työntäisin laulua ja toinen jäisi kitaristille tms. (ei sähkökitaralle tietenkään, sille on oma vahvistin). Ja koko- ja teholuokassa mainitsemani riittävät pomminvarmasti, sali ei ole järjettömän iso. Eniten tosiaan kiinnostaisi, onko käyttökokemuksia.

Kitaraa itse soittelen, mutta se ei nyt varsinaisesti tähän liity.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Käyttötarkoitus lavalla solisteille ja muusikoille, livemonitoreja. Ajatus olisi niin (kun niitä monitoreja olisi se 2 kpl), että toiseen työntäisin laulua ja toinen jäisi kitaristille

Monitoroinnissa kun ei haeta äänentoiston laatua vaan selkeyttä (se on miksaus soittajille, ei yleisölle), niin samalla rahalla mieluummin enemmän monitoreja kuin laadukkaita monitoreja on fiksu ajatus. Enemmän monitoreja, vähemmän yksittäisen monitorin volyymiä, vähemmän vuotoa yleisön puolelle. Saliäänentoiston puolella tietty todistepäin, että mieluummin vähemmän mutta laadukkaampia.

Joten itse olen ihan kallistunut näihin Thomanin omiin merkkeihin. Thomannin oma merkki on siis kaiuttimissa T.Box
Aktiiveja kun oli esimerkkisi, niin kokemusta on tämmösistä
Henkilömonitori joka sopii mikkiständin nokkaan (esim kitaristille tai rumpalille)
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma205_aktivmonitor.htm

Laulajalle kulmamonitori etustagelle
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma120_mk_ii.htm

Nää on sen hintasia, että näitä kandee hankkia useampia, ja saa hyvän monitorimiksauksen lavalle ilman, että monitorimiksaus änkee yleisöön.

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Jatkoaikalaisten musiikkipuuhastelut

Enpä löytänyt ketjua, jossa voisi keskustella jatkoaikalaisten bändeistä yms. musiikkipuuhasteluista. Luulisi, että näin isossa porukassa riittää muusikoita :)

Avaanpa pelin esittelemällä yhden nykyisistä musaprojekteistani:

www.noreenband.com
www.facebook.com/noreenband
www.soundcloud.com/noreenband

Pistin Noreenin aluille noin vuosi sitten ja reilu kuukausi sitten julkastiin kolme raitaa sisältävä debyyttisinkku. Sinkku löytyy myös Spotifysta ja iTunesista.

Mitäs muilla?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy