Hieno juttu, jos sinä koet saavasi ko. featurella jotain lisäarvoa selailuun. Minä en koe enkä ole tällaista toiminnallisuutta myöskään tilannut. Jos linkin sisältö kiinnostaa minua, avaan sen. Kaikki esikatselut ja mediaupotukset sotkevat yksinkertaista asiaa ja tekevät päivityksen myötä muutoinkin heikentyneen selailun vieläkin kömpelömmäksi. Tämä etenkin puhelimella, jolla tätä 99% ajasta selaan.
Kuten sanottu, hieno juttu että sinua asia ei häiritse. Se ei ole minulta pois. Sallitko kuitenkin, että minä jota tämä selvästi häiritsee, kyselen täällä ylläpidolta, mitä asialle on tehtävissä? Vai onko se sinulta pois, jos minä en halua ylimääräisiä kikkareita ruudulleni?
Jos linkin sisällöstä puhutaan, ethän voi tietää sitä ennen kuin olet klikannut. Tuosta esikatselusta näkee heti, mikä se sisältö on ja vieläpä näkee sivuston, mihin se linkki vie. Jos sulla on vain
hyperlinkki, olet suhteellisen ulalla, jos sulla ei ole sen linkin tekstin lisäksi muuta informaatiota.
Ja sama upotuksena, ihan sinun kiusaksesi.
fi.wikipedia.org
Enkä vieläkään hoksaa, miten parin sentin korkuinen boksi kuvineen haittaa selailua. Siinä kun on vielä se tekstiosuuskin mukana helpottamassa sitä sisällön arviointia. Ainakin mun puhelimessa on niin sulava skrollaus, että jos ei kiinnosta, sen ohittamiseen kuluva aika on todella minimaalinen. Voin toki olla väärässäkin mielipiteeni kanssa, mutta minusta tuo on keksitty ongelma. Kokeilin kyllä omalla puhelimellani, joten mulla on kokemusta skrollaamisesta. Nopeammin minä tuosta suoriudun kuin samankorkuisen tekstikappaleen lukemisesta.
Ja ennen kaikkea, se linkki on joskus se viestin sisältö, esim. tuore monia kiinnostava uutinen kompaktilla tavalla esitettynä (mainitsin tuosta kokeilustani, se kohdistui Liigan tuoreisiin siirtouutisiin Pelicansia koskien, kirjoittaja oli kohteliaasti linkannut uutislähteensä viestiin). Sisällön takia tänne tullaan. Jos sisältö häiritsee, keskustelufoorumi taitaa olla riskialtis paikka internetin selaamiseen.
Toki uskon sanaasi, nuo linkkien esikatselut varmasti häiritsevät sinua ja varmaan kahta muutakin. En vain ymmärrä, että miksi. Jos olet kuitenkin valmis klikkaamaan niitä linkkejä, niin iskeekö hyperventilaatio heti, jos siellä sivulla on kuvia?