Palsta päivitetty Xenforon uusimpaan versioon, bugit ja palautteet tähän ketjuun

  • 141 177
  • 586

Grafix

Jäsen
Softa on todella paljon nopeampi mobiililla kuin vanha kikkare, hienoa. Kaksi pikku juttua tosin hieman ärsyttää.

Itse katson usein viestin lähetysajoista lukemattomat viestit ja toivoisin, että pvm ja klo tieto olisi vähän paremmin silmään käyvällä tyylillä. Jos nyt ei paremmalla typografialla, niin vaikka edes valkoisella värillä ja ehkä jopa boldilla, niin erottuisi muusta metatietorivin sisällöstä paremmin.

Toinen, nuo ylös/alas hissipainikkeet näytöllä ärsyttää aina ja kaikissa palveluissa. Puhelimen oman selaimen ominaisuuksilla pääsee alkuun itse, nappulat vievät vain ruudulla turhaa tilaa ja focusta.

Viimeisimpään viestiin pitäisi kaiketi päästä aina ylemmältä tasolta klikkaamalla sitä klikkaamalla, mutta jostain syystä joskus heittää ko aiheen ihan ekaan viestiin tai aiheen viimeisimmän sivun alkuun, ei siihen viimeisimpään viestiin.

Mutta hienohan tämä on.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Painan jotain ketjun otsikkoa niin ketjun ensimmäinen viesti aukeaa. Tulisiko se olla ensimmäinen lukematon?
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Palstan muutos ei ainakaan vielä herätä osaltani suuria tunteita mihinkään suuntaan. EIköhän tätäkin totu käyttämään.

Viimeisintä viestiä Windows-koneen Firefox-selaimella kirjoittaessa huomasin sellaisen ominaisuuden, että viestieditorin lihavointi-nappula lihavoi valitusta kohdasta tekstin koko viestin loppuun asti. Tätä viestiä kirjoittaessa lihavointi toimii kuitenkin normaalisti. En osaa sanoa, mistä tuo johtui.

Samalla täytyy todeta, että lihavoitu teksti ei erotu tummalla teemalla yhtä hyvin kuin valkoisella teemalla. Vähän sama ilmiö siis kuin otsikoiden osalta onkin jo raportoitu.
 

Ylläpito

Administrator
Viimeisintä viestiä Windows-koneen Firefox-selaimella kirjoittaessa huomasin sellaisen ominaisuuden, että viestieditorin lihavointi-nappula lihavoi valitusta kohdasta tekstin koko viestin loppuun asti. Tätä viestiä kirjoittaessa lihavointi toimii kuitenkin normaalisti. En osaa sanoa, mistä tuo johtui.

Tämä on juurikin Firefoxilla esiintyvä bugi, joka ilmestyi viimeisimmän XF-version myötä. Tuon pitäisi korjaantua seuraavassa versiopäivityksessä, joka julkaistaneen lähiviikkoina. Väliaikaisena korjauskeinona olisi palata viestieditorin osalta pykälän vanhempaan versioon, mutta koska uusi versio koko Xenforosta on kulman takana niin se ei tunnu kannattavalta säädöltä.

Samalla täytyy todeta, että lihavoitu teksti ei erotu tummalla teemalla yhtä hyvin kuin valkoisella teemalla. Vähän sama ilmiö siis kuin otsikoiden osalta onkin jo raportoitu.

Ketjulistauksissa lukemattomat voisi varmaan erotella tehostevärissä, mutta leipätekstin osalta vastaava olisi kehno ratkaisu. Pitää kokeilla suurempaa kontrastieroa ja lihavempaa lihavointia.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ärsyttää, kun klikkaa jotain ketjua ja välillä vie ketjun alkuun, välillä johonkin välimaastoon ja satunnaisesti viimeiseen viestiin .
Tablet ja Chrome siis käytössä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Oliko tuohon jotain kikkaa millä siteeraukset saa näkyviin hälytyksiin? Tykkäykset tulevat kyllä tuonne kellokuvakkeeseen mutta siteeraukset pitää käydä itse sieltä katsomassa. Olen käyttänyt asetuksista kaikki ilmoitustäpät pois / takaisin päälle
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights

Törmäsin ylläolevaa viestiä lähettäessäni pöyristyttävään ongelmaan, sillä yksittäinen viesti voi näemmä sisältää vain viisi videota. Nostakaapa suosiolla tuo raja kerralla sataan videoon, jotta on mahdollista tehdä kunnollisia pelianalyyseja jatkossa.

Punaisten viivojen paikalle ketjujen sivunumerot, jottei erikseen tarvitsisi mobiililla ensin avata ketjua, jotta voisi päästä suoraan esimerkiksi toiselle tai toiseksi viimeiselle sivulle. Kiitos.
Tämän viestin kehitysehdotukseen kaipaisin myös edelleen vastausta.

E: Näköjään ongelmia on myös edelleen siinä, että tuo linkkaamani viesti näyttää väärän viestin tuossa harmaalla pohjalla, mutta kun linkkiä klikkaa, sitten lukija pääsee oikeaan viestiin, mutta tavallaan tuo esikatselu harmaalla pohjalla on väärin. Ja alemmasta lainauksesta puuttuu näköjään viestissä mukana oleva kuvaliite jostain syystä.
 

Nick Neim

Jäsen
Push-ilmoitukset eivät toimi vielä oikein, tulevat välillä aikamoisella viiveellä. Päivemmällä tuossa ilmoituksen saapumisessa meni n. 40 minuuttia, ja nyt klo 18:55 lähetetty viesti tuli vasta äsken puhelimeen, vaikka kävin sen lukemassa puhelimella jo 19:00 aikoihin. Eli reipas parin tunnin viive tässä.

WhatsAppia sun muita sovelluksia on tässä tullut käytettyä, eli luurin netistä ei ole kiinni.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Saako tuoin pois jotenkin, kun näyttää jokaisessa ketjussa omat lähetetyt viestit otsikon vieressä?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Harottaako mun silmät nyt jotenkin, vai onko fontti vaihdettu ihan jokseenkin äsken uuteen? Vai olenko sitten vain selannut kännykällä lähiaikoina?

Kännykällä (en ole tyhjentänyt välimuistia, joten saattaa olla vanha stylesheet - joskin tarvittavat headerit ja/tai cachebusterit URLiin varmaan löytyy että ei kai tarvitse) ero lihavoidun ja normaalin tekstin välillä on ihan riittävän iso.

Sen sijaan työpöydällä - ei se oikeasti ole ihan niin hirveän huomattava. Weppiapinana tiedän itsekin, että mahdollisimman ohut sans-fontti on ollut päivän sana jo pitkän aikaa, mutta saa sitä vähän läskimpääkin käyttää.
 

Ylläpito

Administrator
Harottaako mun silmät nyt jotenkin, vai onko fontti vaihdettu ihan jokseenkin äsken uuteen? Vai olenko sitten vain selannut kännykällä lähiaikoina?

Harottaa sillä ulkoasumuutoksia ei ole tehty launchin jälkeen. Jos jotain tehdään niin muutokset päivittyvät kyllä selaimien välimuistiin saman tien.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Harottaa sillä ulkoasumuutoksia ei ole tehty launchin jälkeen. Jos jotain tehdään niin muutokset päivittyvät kyllä selaimien välimuistiin saman tien.
Noh, ehkä tämä on PEBKAC-osastoa. Ehkä viikonlopun reissu tuntuu vieläkin.

(ei silti pikkuisen läskimmeissä fonteissa vikaa ole)
 

444

Jäsen
Upotusten piilotus on kuin vilkkurele; toimii - ei toimi - toimii - ei toimi. Nyt esim. NHL:n puolella on lukuisia ketjuja, joissa tuota paskaa joutuu skrollaamaan yli, kun taas joissain ketjuissa homma toimii kuin unelma ja näytöllä on pelkät linkit.
 

444

Jäsen
Eli miten ne upotukset saa todella pois käytöstä? Once and for all. Omista asetuksista olen ruksinut kohdan ”piilota upotukset”, mutta kuten sanottu, se toimii vain osassa ketjuja. Miten asia ratkaistaan?

Nykyisessä leiskassa turhaa skrollausta on jo muutenkin ns. vitusti, joten nuo turhat ominaisuudet pitää saada karsittua minimiin.
 

Ylläpito

Administrator
Eli miten ne upotukset saa todella pois käytöstä? Once and for all. Omista asetuksista olen ruksinut kohdan ”piilota upotukset”, mutta kuten sanottu, se toimii vain osassa ketjuja. Miten asia ratkaistaan?

Nykyisessä leiskassa turhaa skrollausta on jo muutenkin ns. vitusti, joten nuo turhat ominaisuudet pitää saada karsittua minimiin.

Onko antaa esimerkkejä ketjuista ja niiden sivuista joilla 'piilota upotukset' -toiminto ei toimi?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Villi arvaus, mutta kyseessä voi olla linkin ”esikatselu” eikä median upotus? Edit. Testasin ja vahvistan. Juutuubilinkit vaihtuivat linkeiksi, uutislinkit pysyivät esikatselumoodissa.

Mutta onhan tää skrollaaminen asia, mikä on aivan äärettömän hankala toteuttaa. Siinähän joutuu pyyhkäisemään sormella tai räpläämään hiirellä tahi muulla osoittimella. Miksei kaikki voi vain olla samalla ruudulla ilman mitään liikuttelua? Karpo!!!
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Mutta onhan tää skrollaaminen asia, mikä on aivan äärettömän hankala toteuttaa. Siinähän joutuu pyyhkäisemään sormella tai räpläämään hiirellä tahi muulla osoittimella. Miksei kaikki voi vain olla samalla ruudulla ilman mitään liikuttelua? Karpo!!!
Hieno juttu, jos sinä koet saavasi ko. featurella jotain lisäarvoa selailuun. Minä en koe enkä ole tällaista toiminnallisuutta myöskään tilannut. Jos linkin sisältö kiinnostaa minua, avaan sen. Kaikki esikatselut ja mediaupotukset sotkevat yksinkertaista asiaa ja tekevät päivityksen myötä muutoinkin heikentyneen selailun vieläkin kömpelömmäksi. Tämä etenkin puhelimella, jolla tätä 99% ajasta selaan.

Kuten sanottu, hieno juttu että sinua asia ei häiritse. Se ei ole minulta pois. Sallitko kuitenkin, että minä jota tämä selvästi häiritsee, kyselen täällä ylläpidolta, mitä asialle on tehtävissä? Vai onko se sinulta pois, jos minä en halua ylimääräisiä kikkareita ruudulleni?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hieno juttu, jos sinä koet saavasi ko. featurella jotain lisäarvoa selailuun. Minä en koe enkä ole tällaista toiminnallisuutta myöskään tilannut. Jos linkin sisältö kiinnostaa minua, avaan sen. Kaikki esikatselut ja mediaupotukset sotkevat yksinkertaista asiaa ja tekevät päivityksen myötä muutoinkin heikentyneen selailun vieläkin kömpelömmäksi. Tämä etenkin puhelimella, jolla tätä 99% ajasta selaan.

Kuten sanottu, hieno juttu että sinua asia ei häiritse. Se ei ole minulta pois. Sallitko kuitenkin, että minä jota tämä selvästi häiritsee, kyselen täällä ylläpidolta, mitä asialle on tehtävissä? Vai onko se sinulta pois, jos minä en halua ylimääräisiä kikkareita ruudulleni?
Jos linkin sisällöstä puhutaan, ethän voi tietää sitä ennen kuin olet klikannut. Tuosta esikatselusta näkee heti, mikä se sisältö on ja vieläpä näkee sivuston, mihin se linkki vie. Jos sulla on vain hyperlinkki, olet suhteellisen ulalla, jos sulla ei ole sen linkin tekstin lisäksi muuta informaatiota.

Ja sama upotuksena, ihan sinun kiusaksesi.


Enkä vieläkään hoksaa, miten parin sentin korkuinen boksi kuvineen haittaa selailua. Siinä kun on vielä se tekstiosuuskin mukana helpottamassa sitä sisällön arviointia. Ainakin mun puhelimessa on niin sulava skrollaus, että jos ei kiinnosta, sen ohittamiseen kuluva aika on todella minimaalinen. Voin toki olla väärässäkin mielipiteeni kanssa, mutta minusta tuo on keksitty ongelma. Kokeilin kyllä omalla puhelimellani, joten mulla on kokemusta skrollaamisesta. Nopeammin minä tuosta suoriudun kuin samankorkuisen tekstikappaleen lukemisesta.

Ja ennen kaikkea, se linkki on joskus se viestin sisältö, esim. tuore monia kiinnostava uutinen kompaktilla tavalla esitettynä (mainitsin tuosta kokeilustani, se kohdistui Liigan tuoreisiin siirtouutisiin Pelicansia koskien, kirjoittaja oli kohteliaasti linkannut uutislähteensä viestiin). Sisällön takia tänne tullaan. Jos sisältö häiritsee, keskustelufoorumi taitaa olla riskialtis paikka internetin selaamiseen.

Toki uskon sanaasi, nuo linkkien esikatselut varmasti häiritsevät sinua ja varmaan kahta muutakin. En vain ymmärrä, että miksi. Jos olet kuitenkin valmis klikkaamaan niitä linkkejä, niin iskeekö hyperventilaatio heti, jos siellä sivulla on kuvia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös