Orange Hockey is back!
Enkä tarkoita vain itseäni :)
Hyvä mieli jäi tämän päivän pelistä ja varsinkin toisesta erästä, kuten muutkin on aiemmin kommentoineet.
Kokonaisuutena tähän asti Kerho on pelannut jopa hieman paremmin, mitä itse odotin ensimmäiset 3/4 kaudesta. Ollaan sijalla 4 runkosarjassa, kun itse veikkasin, että ehkä 6. oltaisiin runkosarjan päätteeksi ja varsinkin loppukaudesta noustaisiin sarjassa. Hyvin on siis mennyt. Viime pelit ennen tämänpäiväistä menivät taas vähän huonommin, mutta toivottavasti oli vain hetkellistä väsymystä tms.
Nyt alkoi sitten se kaikkein tärkein osa runkosarjaa eli viimeinen 1/4. Itse olen sitä mieltä, että nyt kannattaisi panostaa todella paljon harjoitteluun pelien lisäksi huippukunnon hakemiseksi ennen playoffeja. Itse vetäisin pelaajien harjoitusmäärät ihan maksimiin helmikuun ajaksi, jotta saataisiin pieni kilpailuetu muihin joukkueisiin pelaajien kuntopohjassa ennen kuin lähdetään playoffeihin maaliskuun loppupuolella. Pelit tietty myös täysillä, vähän niinkuin pelattaisiin jo playoffeja. Pelaajien kannattaisi käydä helmikuu myös aktiivisesti oma-alotteisesti salilla ja hoitaa lihashuolto kunnolla. Maaliskuun alussa sitten pikkuhiljaa vähemmän harjoittelua ja viimeinen viikko ennen playoffeja lepoa ja ei-fyysisiä harjoitteita, YV ja AV kuntoon jne. Yhdet suhteellisen kovatempoiset harjoitukset tietty ennen playoffeja.
Omasta mielestäni playoffeihin lähdettäessä (varsinkin paras 7 sarjoihin) ei ole hirveästi merkitystä, että kummalla on kotietu tai että oletko ollut 2. vai 4. vai 6. runkosarjassa, kunhan 6 parhaan joukossa olet. Se mikä ratkaisee on päivän kunto ja se huippukunto maaliskuulle pitäisikin nyt pystyä luomaan helmikuun aikana. Tämän todisti mm. Ässät mestaruuskaudellaan. Playoffit pelataan kuitenkin tiheään tahtiin ja pelikirjan lisäksi tärkeää on pelaajien kuntopohja. Nyt vaan kunnolla töitä helmikuun ajan, niin tulos on luultavasti erinomainen maaliskuussa!