Palautteet ja bugit palstasta

  • 233 641
  • 1 803

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löysin "Merkitse osiot luetuksi" -toiminteen kolmessa sekunnissa kännykällä. Back-nappi toimii hienosti, se vie edelliseen näkymään.
Juuri näin, koska palsta toimii sinulle hyvin, niin kaikkien pitää olla tyytyväisiä, valittaa ei saa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Navigointi näillä uusilla responsiivisilla sivuilla ei vastaa läheskään sitä mitä se on Tapatalkissa. Esimerkkeinä back toiminto ketjusta foorumitasolle, jolloin juuri luettu ketju ei näy luettuna. Tai koko alafoorumin merkitseminen luettuani, ensin joutuu selaamaan sivun alkuun, sitten etsimään merkitse luetuksi toiminnon kolmen pisteen takaa.
Pakko palata vielä tähän vanhempaan viestiin, kun edelleen yritän jäljittää tätä villakoiran ydintä. Jos minä luurin selaimella haluan palata foorumitasolle niin, että juuri vierailtu ketju on merkattu luetuksi, painan yksin kertaisesti sitä foorumipalkin linkkiä, joka vie juuri sinne, mihin olen menossa. Ja aivan varmasti juuri luettu ketju on merkattu myös siinä otsikkosivulla luetuksi. Ei siinä mitään back-nappia/pyyhkäisyä tarvitse/kannata käyttää. Toki, jos ei osaa käyttää selainta, niin se on sitten voi-voi. Ja jos haluan merkata koko alafoorumin luetuksi, klikkaan tarvittaessa puhelimen yläreunaa, jolloin toimintopalkki tulee automaattisesti suoraan silmille nappeineen kaikkineen. Kokeiltaessa toimi siis loistavasti tuo osioiden merkkaus luetuksi. Jos sen pitää olla vielä tuota helpompaa, niin olen kateellinen teille siitä, miten pienet ongelmat teillä on.

Jos nuo ongelmat ovat taas ekosysteemikohtaisia (minullahan kaikki toimii tunnetusti aina loistavasti), niin eikös se kuitenkin ole ykkösprioriteetti palvella niitä oletuskäyttäjiä, jotka bugaavalla luurillaan tuskailevat ongelmien kanssa? Korjataan siis toiminteet sille tasolle, missä ne joillakin jo ovat ja kuuluisivat olla kaikilla ekosysteemeillä. Jos taas esim. Androidilla on paska oletusselain, on ihan yhtä hankalaa asentaa se toimivaksi todettu Opera tai Tapatalk. Vika ei ole silloin Jatkoajan foorumissa, vaan Androidin oletusselaimessa, joka on paska kaikkeen selailuun. Siksi se selain pitää päivittää joka tapauksessa toimivaan. Tosin minä käytän tabletissa Chromea, mutta siinä ei taida nyt olla akussa virtaa, koska käytän satunnaiseen surffailuun nykyään mieuiten iPhonea. Satunnainen surffailu tarkoittaa minun käytössäni Jatkoaikaa ja Liiga.fi:tä. Niiden uudet alustat ovat niin hyviä, että älypuhelin on siihen käyttöön ihan ok (aivan helvetin toimiva, toim.huom.). Kolmas paljon käyttämäni palvelu on Yle.fi, jonka Uutisvahti on poistanut selaintarpeen oikeastaan täydellisesti. Ylen nettisivutkin toimivat ihan ok (!) iPhonella, mutta Uutisvahdin muokattavuus parantaa käyttökokemusta niin paljon, että käytän mieluummin sitä.

En siis edelleenkään yritä väittää, että Tapatalk olisi tarpeeton niille, jotka sitä tykkäävät käyttää. Minusta nuo palstasoftan raportoidut ongelmat ovat joko olemattomia tai sitten ette vain osaa (EVO). Disclaimer: mainitsemani mahdolliset bugit, joita ylläpito ilmeisesti resurssiensa mukaan karsii edelleen. Siitä olisi muuten kiva kuulla joku kooste, mitä on korjattu ja mitä on työn alla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Androidini oletusselain on Chrome ja se ei toimi Leonin kuvaamalla tavalla. Olen kokeillut myös Firefoxin selainta, mutta se on selvästi huonompi kuin Chrome, eikä sekään toimi noin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ihan mielenkiinnosta kysyn pari asiaa. Ehkä samalla opin itsekin käyttämään palstaa jollain uudella tavalla.
Miksi vaikeaksi tehty foorumin merkitseminen luetuksi ei kelpaa esimerkiksi. Tai selaimeen back napin huono toimivuus? Ne on molemmat ärsyttäviä ominaisuuksia.
Miksi foorumi pitäisi merkitä luetuksi? Mulle ei ole koskaan selvinnyt mihin tätä ominaisuutta kuuluu käyttää. Jokainen ketjuhan merkkautuu automaattisesti luetuksi, kun sen on käynyt lukemassa. Miksi ihmeessä sellaisetkin ketjut pitäisi merkata luetuiksi, joita ei ole luettu?

Selaimen back-nappi: tämä on ollut mulle aina yksi suurimmista mysteereistä. Mä esim. avaan aina kiinnostavat ketjut uuteen välilehteen. Kun olen lukenut yhden topicin, painan selaimen back-nappia, joka sulkee ko. välilehden. Toistan näin niin monta kertaa kuin on kiinnostavia topiceja. Viimeiseksi mulle jää auki vain ja ainoastaan se foorumiosio, jolta olen kyseiset topicit avannut. Tästä osiosta siirryn sitten seuraavaan foorumiosioon ja toistan samat toimenpiteet. Selaimen back-nappia käytän puhelimella siis vain ja ainoastaan välilehtien sulkemiseen. Tämä sama toimii luen palstaa sitten pöytäkoneella, läppärillä tai puhelimella enkä mä ole koskaan huomannut siinä mitään erikoista.

Joskus (wanhan palstan aikaan?) jotkuthan lähettelivät tuplaviestejä jopa puolen tunnin välein. "Selityksenä" tälle oli, että viestiin vastaamisen jälkeen selaimen back-nappia käyttämällä puhelin lähettää jo aiemmin lähetetyn viestin uudelleen. Kyllä mä ainakin viestin lähettämisen jälkeen suljen ko. välilehden enkä mä taida olla koskaan lähettänyt yhtäkään tuplaviestiä.

Summa summarum: olisiko kuitenkin niin, että suurin osa näistä palstan "huonoista ominaisuuksista" on kuitenkin enemmän kiinni käyttäjästä ja (huonoista?) käyttötottumuksista kuin varsinaisesta palstasoftasta tai puuttuvasta Tapatalk-tuesta?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Luettavuus ja käytettävyys ovat TapaTalkilla paljon paremmat. Osuminen eri sivuihin vaatii vähemmän effortia, joka tekee navigoinnista helpompaa ja browsailu kokemuksesta mielyttävämmän.

Käyttöskenaario: haluat mennä 128 sivuisen ketjun sivulle 98. Nykyisessä selainpohjaisessa ratkaisussa minun pitää osua nuppineulan pään kokoiseen nuoleen että saan seuraavan satsin sivuista (114-119). Defaulttina näkisin varmaan vaihtoehtoina sivut arviolta sivuun 119 asti. Oletan että tarvitsisin viisi hakkausta tuohon vaikeasti osuttavaan nuoleen että pääsen koettamaan osumista sivua 98 merkitsevään yhtä suureen nuppineulaan. Tapatalkissa painan ylälaidassa olevaa sivunosoitinta joka tässä tapauksessa sanoisi 128/128. Tämä avaa minulle valikon avata mikä tahansa sivu.

Tapatalkkia on helpompi käyttää yhdellä kädellä ja Tapatalk on kokonaisuuteena enemmän "glancable" joka helpottaa nopeaa vilkaisua kun on pari minuuttia luppoaikaa.

Olen testannut tätä seuraavilla mobiililaitteilla: Samsung Galaxy Note 2, Samsung Galaxy SIII, Lumia 925, Samsung Galaxy XCover 2 ( 4 tuumaa), Samsung Galaxy Tab 2 sekä Microsoft Surface RT. Olen asentanut TapaTalkin näistä kaikkiin sillä samat kosketusnäytön lainalaisuudet pätevät 4 tuumaiseen XCover2:seen kuin kymmenen tuumaiseen Surfaceen.

Ihmettelen statistiikkaa sillä maailman suosituin mobiilialusta android kysyy defaulttina jokaiseen tapatalk enabloituun keskustelufoorumiin että haluatko asentaa Tapatalkin. Jos ajatellaan että android löytyy 79 prosentista älypuhelimista maailmanlaajuisesti (lähde: KL) ja tableteista 67 prosentista niin miten voi olla että lukemat ovat noin alhaiset?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos peilataan näitä vaikka Samsungin Galaxy S-sarjan kautta niin vuonna 2010 ilmestyneessä ensimmäisessä Samsung Galaxy S puhelimessa oli neljän tuuman näyttö. Seuraajassa (2011/S2) oli jo 4,3 tuumainen näyttö. Uusimmassa lippulaivassa S5:ssa on 5.1 tuumainen näyttö.
Mulla on puhelimena noin 14kk wanha Samsung Galaxy S4 ja käytän sitä oletusselaimella eli Chrome. Näytön koosta mulla ei ole sen enempää hajua kuin että ainakin ostohetkellä tuossa taisi olla yksi suurimmista "normaalipuhelinten" näytöistä. Tämä laite (ja yhdistelmä) toimii ainakin mulla kuin unelma. Mä pystyn lukemaan palstaa helvetin hienosti esimerkiksi junassa tai muissa vastaavissa tilanteissa. Tämä on tullut mulle täysin lisänä. Pääasiallisesti käytän palstaa edelleenkin pöytäkoneella tai läppärillä. Sanoisin, että noin 95% (tai jopa ylikin) viimeisen vuoden aikana kirjoittamistani viesteistä on kirjoitettu ihan oikealla tietokoneella - ei millään lelulla (puhelin, tabletti jne.).

Nämä nykyiset laitteet (lelut) ovat helvetin hyviä lisiä - mutta niistä ei saa mielestäni tulla mikään itsetarkoitus. Aivan vastaavasti kuin seuroissa (ja miksei muuallakin) pitäisi ymmärtää SoMe:n olevan helvetin hieno lisä kommunikointiin. Siitä/niistä vain ei saa tulla se pääasiallinen kanava siten, että esim. kotisivujen päivitys jää SoMe-päivitysten varjoon. Samalla tavalla puhelimien ja tablettien käyttö pitäisi olla lisänä - ei prioriteettina.
Mulla ei ole mitään Tapatalkia vastaan. Mua vaan naurattaa ja ihmetyttää tuo asenne, että elämä on pilalla ja ilman sitä palstaa ei voi käyttää.
Leon tiivistää tässä helvetin hienosti omatkin ajatukseni ja mielipiteeni!

Jossain vaiheessa aiemmin kysyttiin, että olenko mä koskaan edes koittanut Tapatalkia vai olenko mä vain joku vanhus, jonka on ihan periaatteestakin oltava vastaan kaikkia uudistuksia. Kyllä, olen koittanut Tapatalkia! Tämä tapahtui ehkä vuonna... 2011 (?), jolloin mulla oli käytössäni iPhone 3. En löytänyt kummallekaan (Tapatalk, iPhone) mitään järjellistä käyttöä, joten tämä kokeilu jäi siihen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tapatalkkia on helpompi käyttää yhdellä kädellä ja Tapatalk on kokonaisuuteena enemmän "glancable" joka helpottaa nopeaa vilkaisua kun on pari minuuttia luppoaikaa.
Testasin yhtä juttua parissa minuutissa yhdellä kädellä ja toisella vatkasin munaa.
Käyttöskenaario: haluat mennä 128 sivuisen ketjun sivulle 98. Nykyisessä selainpohjaisessa ratkaisussa minun pitää osua nuppineulan pään kokoiseen nuoleen että saan seuraavan satsin sivuista (114-119). Defaulttina näkisin varmaan vaihtoehtoina sivut arviolta sivuun 119 asti. Oletan että tarvitsisin viisi hakkausta tuohon vaikeasti osuttavaan nuoleen että pääsen koettamaan osumista sivua 98 merkitsevään yhtä suureen nuppineulaan. Tapatalkissa painan ylälaidassa olevaa sivunosoitinta joka tässä tapauksessa sanoisi 128/128. Tämä avaa minulle valikon avata mikä tahansa sivu.
Avasin puhelimen selaimella tämän ketjun viimeisen sivun (33) ja halusin mennä sivulle 18. Kirjoitin yksinkertaisesti osoiteriville "page-33" tilalle maagisen numeron "18" ja painoin Go-näppäintä. Voilá... olin tämän ketjun sivulla 18. Onnistui helposti parin minuutin aikaikkunassa ja vieläpä yhdellä kädellä.

Toistan vielä nuo Leonin hienot sanat:
Mulla ei ole mitään Tapatalkia vastaan. Mua vaan naurattaa ja ihmetyttää tämä Tapatalk-hysteria sekä asenne, että elämä on pilalla ja ilman sitä palstaa ei voi käyttää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eli kun Kettu haluaa muokata hyperlinkit manuaalisesti, toimii palsta silloin kaikille? Ja kun kettu haluaa muokata osoiteriville sivunumeron niin palsta toimii kaikille.

Asia ymmärretty.

Palataan itkemään kuvailemattomista ja kuvailluista linkeistä ja perustelemaan mielipiteet modeketjussa ihan vitun ylipitkällä kuralla. Silloin palsta toimii kaikille.

Omasta mielestä suurin ihmettely johtuu siitä että Tapatalkin asennus ja ylläpito eivät tosiaan ole mitään rakettitiedettä ja monelle kokemus olisi pysynyt "bugittomana" jos tuki olisi ajettu heti. Tehdään muutos niin että osa ei edes havaitse muutosta.

Hyvin se tosiaan toimii esim MPF:lla.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eli kun Kettu haluaa muokata hyperlinkit manuaalisesti, toimii palsta silloin kaikille?
Vaihtoehtoinen tapa (hyper-) linkittää, jos/kun automaattinen linkitystoiminto ei toimi (-nut).
Ja kun kettu haluaa muokata osoiteriville sivunumeron niin palsta toimii kaikille.
Vaihtoehtoinen tapa selata tietylle sivulle, jos/kun joku kokee osumisen nuppineulanpäänkokoiseen nuoleen/sivunumeroon liian hankalaksi puhelimella selailtaessa.

Jälleen kerran vain turhaa ininää ja rutinaa ja vinkumista, jos/kun palsta ei toimi (-nut) juuri sillä yhdellä tavalla. Vaihtoehtoisia tapoja on varmasti ja niitä olen pyrkinyt tuomaan täällä esille. Miksi sun - ja muutaman muunkin - pitää heti ottaa se suorana vittuiluna, jos haluan tuoda esille näitä vaihtoehtoisia tapoja?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Käyttöskenaario: haluat mennä 128 sivuisen ketjun sivulle 98.
Minkä helvetin takia? Mitä kiinnostavaa on sivulla 98? Oikeasti.

Nykyisessä selainpohjaisessa ratkaisussa minun pitää osua nuppineulan pään kokoiseen nuoleen että saan seuraavan satsin sivuista (114-119).
Mulla on sulle kaksi sanaa: pinch zoom.

Tapatalk-tuen puuttuminen 2, Ebola 0.
 

Ylläpito

Administrator
Tapatalkista ei ole uutta kerrottavaa. Kun ei ole uutta kerrottavaa, ei ole uutta kerrottavaa. Sen toisteleminen joka päivä ei asiaa muuksi muuta. Sitä ei muuta allekirjoittaneen viestintäosaamisen arviointi. Uutta kerrottavaa ei ole, koska sen ajattelemiselle ei ole uhrattu kovin montaa hetkeä - eikä uhrata ennen kuin päästään priorilistassa sinne asti.

Palstalle on tehty hyvin merkittäviä muutoksia taustalla, ja nyt aletaan olla siinä tilanteessa, että suorituskyvyn ja -varmuuden osalta homma on kunnossa. Työtä yhä riittää. Samoin sitä riittää myös käyttöliittymän ja ulkoasun osalta. Sitten kun ehditään, mietitään muita asioita.

Tapatalkin perään kommentoiville vieno toive: tälle on oma ketjunsa Kierrätyskeskuksessa, tai voitte perustaa vaikka uudenkin ketjun, jos haluatte. Mutta kun tämä keskustelu vain kiertää kehää jatkuvasti, muut asiat hukkuvat alle täällä helposti. Joten josko Tapatalk-asiat sinne Tapatalk-ketjuun, kiitos. (Ja kyllä, yksityisviesteihin ja seurantailmoituksiin liittyvät kommentit noteerattu, palataan niihin.)

- Matti Liljaniemi
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tuossa ajassa, kun Matti tuon hienon prioriteetti-viestinsä kirjoitti, olisi asentanut Tapatalk-tuen ja lopettanut tämän oravanpyörän.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tapatalkista ei ole uutta kerrottavaa. Kun ei ole uutta kerrottavaa, ei ole uutta kerrottavaa. Sen toisteleminen joka päivä ei asiaa muuksi muuta.


Olisiko päivittäin kyselemisen kitkemiseksi helpoin ratkaisu antaa jonkinlainen vastaus asiaan? Parin minuutin näpyttelyllä ei viimeistä paria sivuakaan olisi välttämättä jauhettu yhdestä asiasta. Just saying...

Uutta kerrottavaa ei ole, koska sen ajattelemiselle ei ole uhrattu kovin montaa hetkeä - eikä uhrata ennen kuin päästään priorilistassa sinne asti.

Noh, mukava kuulla, että se prioriteettilistalta edes löytyy. Se pari sataa käyttäjääkin kuitenkin on ihan merkittävä määrä sisällöntuottajia.
 

Ylläpito

Administrator
Olisiko päivittäin kyselemisen kitkemiseksi helpoin ratkaisu antaa jonkinlainen vastaus asiaan? Parin minuutin näpyttelyllä ei viimeistä paria sivuakaan olisi välttämättä jauhettu yhdestä asiasta. Just saying...
Vastaus on annettu, useita kertoja. Eikä se ole muuttunut mihinkään. Sille emme voi mitään, että vastaus ei miellytä, mutta ei se siitä mihinkään muutu vain sen vuoksi, että pieni joukko käyttäjiä äänekkäästi vastaan protestoi.

- Matti Liljaniemi
 

Ylläpito

Administrator
Olisiko päivittäin kyselemisen kitkemiseksi helpoin ratkaisu antaa jonkinlainen vastaus asiaan? Parin minuutin näpyttelyllä ei viimeistä paria sivuakaan olisi välttämättä jauhettu yhdestä asiasta. Just saying...
Vastaus on annettu, useita kertoja. Eikä se ole muuttunut mihinkään. Sille emme voi mitään, että vastaus ei miellytä, mutta ei se siitä mihinkään muutu vain sen vuoksi, että pieni joukko käyttäjiä äänekkäästi vastaan protestoi.

- Matti Liljaniemi
 

Nick Neim

Jäsen
Onhan tuosta edellisestä vastauksesta jo kuukausi aikaa (mikäli oikein tarkistin) ja palsta ja sen käytettävyys on paljon parantunut siinä ajassa. Siinä mielessä on hieman outoa, että vastaatte johonkin eri kysymykseen, niin eikö siinä samalla voisi lauseella mainita vaikkapa "Tapatalk-tuen tilanteen olevan edelleen sama kuin aikaisemmin", jolloin nämä innokkaimmat saavat sen vastauksensa. Sen toki jokainen ymmärtää, että jokaiseen Tapatalk-kysymykseen ei erikseen tarvitse vastailla, mutta kuukausikin on pitkä aika ja prioriteetit saattavat muuttua. Tilannepäivitys kysyttäessä ei kuitenkaan varmaan mikään mahdoton juttu ole.

En ole itse Tapatalkia koskaan kokeillut, mutta mobiilikäytöstä voi antaa ison plussan. Miellyttävä käyttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua ei kiinnosta tapatalk, oikeastaan sen on ihan perseestä, mutta olin ymmärtänyt että sitä ei tule koska sitä kautta ei tule mainostuloja. Olen tässä käsityksessä edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Administrator
Minua ei kiinnosta tapatalk, oikeastaan sen on ihan perseestä, mutta olin ymmärtänyt että sitä ei tule koska sitä kautta ei tule mainostuloja. Olen tässä käsityksessä edelleen.
Tapatalkin kautta on mahdollista saada mainostuloja. Jopa enemmän kuin responsiivisen sivuston mobiilikäyttäjästä. Ja 200 ihmisen käytön mainostulot... ei varsinaisesti miljoonista puhuta.

Lisää päästä keksittyjä salaliittoteorioita?

- Matti Liljaniemi
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lisää päästä keksittyjä salaliittoteorioita?
Höh, eihän sulla pitänyt olla tapatalkiin mitään sanottavaa enää. Pilasit hyvä salaliittoteorian.
Nyt alkaa Matti olla asiakaspalvelussa tyyliä, kuten yli 35 vuoden kokemuksella voi odottaakin.

Oli mulla asiaakin. Vaikka linkkien automaattinen muotoilu ei vielä skulaa, niin tuo link-painike näyttää toimivan ihan kivasti. Kiitokset siitä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Aargh.....Ilmoitukset jatkoajan artikkeleista ovat tehneet paluun. Taas on joka-ikisellä-keskustelupalstan-sivulla ensin ruudullisen verran turhaa tauhkaa vieritettävä pois, että pääsee käsiksi sisältöön. Voisiko pliis noi ilmoitukset poistaa! Joka artikkeleita haluaa lukea, varmasti ne löytää täältä muutenkin.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Minä olen tyytyväinen noihin ilmoituksiin, koska en ikinä jaksa varta vasten mennä verkkolehden puolelle, vaan katson otsikot ja jos löytyy kiinnostavia niin luen sitten. Toki Facebook ajaa saman asian, mutta siellä ei välttämättä tule ilmoitusta kaikista kiinnostavista jutuista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen tyytyväinen noihin ilmoituksiin, koska en ikinä jaksa varta vasten mennä verkkolehden puolelle, vaan katson otsikot ja jos löytyy kiinnostavia niin luen sitten.

Tähän vahva sama. Silloin aluksi nuo ärsyttivät, mutta tuossa välissä kun ne puuttuivat, niin huomasin kaipaavani niitä. En juuri koskaan käy verkkolehden puolella ja tulen palstalle aina suoraan keskusteluosioon johtavasta kirjanmerkistä. Ennen noita luin Jatkoajan juttuja melko harvoin, niiden tultua oikeastaan aina kun jotain mielenkiintoista osuu silmiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos noissa otsikoissa olisi "piilota/palauta otsikot", se olisi täydellinen. Kerran päivässä kun lukee, oikeastaan haluaisi niistä hetkeksi eroon. Mutta on ne periaatteessa ihan kivoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös