Pako (Prison Break)

  • 91 718
  • 373

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Paitselo kirjoitti:
Ai että tämän vankilapakojutun juonenkäänteet ovat ihan uskottavia?
Niinkuin eilisessä jaksossa, kun piti saada mellakka aikaiseksi että päästään kaivelemaan sitä pakoreittiä ihan rauhassa.
Juu juu, hyvinhän se onnistui kun mellakan alkaessa ripustettiin lakana sellin kaltereitten eteen, etteivät "pamput" näe mitä siellä sellissä sisällä puuhaillaan - selitettiin että "lakana ripustetaan vain silloin kun sellikaverukset harrastavat seksiä keskenään". Siis että mitä? Onkohan tuo kovinkin yleinen käytäntö vankiloissa? Jos se lakana on pantu kaltereitten eteen sellin sisäpuolelta, niin sitten vartijat eivät tule sitä häveliäisyys-syistä poistamaan, niinkö? Että sen lakanan takana saa rauhassa puuhata mitä vaan?
Kyllä nyt pomppas.
Mellakka järjestettiin nimenomaan siksi, että pamput eristävät osaston ja häipyvät itse kaffelle. Ei siis ollut mitään vartijoita tallustelemassa sellien edustoilla. Olisit seurannut hiukan tarkemmin.

En ole erityisemmin koukkuuntunut tähän sarjaan. Minua ei tässä popcorn-viihteessä (hyvä termi, otan käyttöön) häiritse minkäänlaiset aukot juonenkehittelyssä. Aivot narikkaan ja antaa palaa. Mutta se häiritsee, että roolihahmot ovat viimeisen päälle stereotyypitettyjä. Eikä tämä pysty sitäpaitsi tarjoamaan vankilamaailmamielessä mitään, mitä Oz ei olisi jo tehnyt monen tuotantokauden verran.

Sitä en kyllä käsitä, miksi Lost piti vetää mukaan tähän keskusteluun. Spoilatkaa sitä muualla, mutta ei täällä. Kiitos.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Koukuttaa erittäin mainiosti tällä hetkellä Pako. Paras kolmesta timanttisesta draamasarjasta, jota tulee seurattua. Lost polkee paikallaan ja House säväyttää sarkasmin viittoittamana. Ja jos jota kuta kiinnostaa, miten pystyn seuraamaan molempia, niin Lostin katson suoraan ja House menee digiboksille.

Anyway, mielessä on käynyt Paon hankinta netin kautta. Kotimaisella murteella saa vasta likemmäs joulua muistaakseni, mutta suomenkielettömän saisi nyt jo. Miten muuten, onko Paosta tehty jo toinen tuotantokausi? Nykyinen trendihän se on, että venutetaan lisää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Arnold kirjoitti:
Miten muuten, onko Paosta tehty jo toinen tuotantokausi? Nykyinen trendihän se on, että venutetaan lisää.
Kakkoskausi on menossa jenkeissä. Muuta en sano juonipaljastusten johdosta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Barnaby kirjoitti:
PB:n yksi mahtava puoli ovat siihen valitut näyttelijät. Aivan mielettömiä hahmoja onkin saatu aikaan! Jotenkin olen ollut kaivelevani IMDB:tä siihen malliin, että PB:hen on haettu sellaista sakkia joilla suurimmalla osalla ei ole elokuvakokemusta tai pääosia isoissa TV-sarjoissa, mutta voisin veikata että kohta on. Kuka muuten tiesi että mafiamies Abruzzia näyttelee *SVENSSONI* !!! Ja hyvin näytteleekin. Meni täydestä kuin häkä puolirikkinäisellä sisilian-englannillaan.

Roolitukset ovat mielestänikin sarjan parhaita puolia, mutta on toki todettava, että Peter Stormare on näytellyt Hollywoodissa vasta 10 vuotta, joten varmaan monelta on jäänyt mies huomaamatta...
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on viihdyttävä sarja, jos voi antaa anteeksi nuo juonen hyppelyt ja epärealistisuudet. Lisäksi näyttelijäsuoritukset eivät aina ole hääppöisiä, esim. lääkäriä näyttelevä nainen ei ole häävi näyttelijä. Ihan menevää viihdettä, mutta huippusarjaksi Sopranosin, Lostin ja Ozin viereen tästä ei ole.

Just my 2 cents.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
varjo kirjoitti:
Roolitukset ovat mielestänikin sarjan parhaita puolia, mutta on toki todettava, että Peter Stormare on näytellyt Hollywoodissa vasta 10 vuotta, joten varmaan monelta on jäänyt mies huomaamatta...

Minun mielestäni on kyllä tutun näköinen hemmo, mutta ehkäpä ei, jos tosiaan on näiltä leveysasteilta. Anyway.. Hän ja T-Bagia näyttelevä heppu olivat noista vankia näyttelevistä hepuista ainoat jotka olivat ennestään tuttuja jostain leffoista/sarjoista, en tosin osaa nimetä että mistä.

Edit.. Joo. imdb tietää kertoa, että Stormare on tullut nähtyä lähestulkoon kymmenessä leffassa. Eipä ihme että näytti tutulta.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mike kirjoitti:
Minun mielestäni on kyllä tutun näköinen hemmo, mutta ehkäpä ei, jos tosiaan on näiltä leveysasteilta.

Ensimmäinen muistikuva miehestä on Bruckheimerin avaruusmaailmanpelastuspläjäys Armageddonista. Mies näytteli Mir-asemalla ollutta kosmonauttia erittäin ärsyttävän autenttisen kuuloisella venäläisaksentilla.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä superaddiktoiva sarja, itse katselin tuossa ykkösseasonin loppuun ja ajattelin nyt pitää vähän breikkiä. Ehkä sitten kakkosta aloittelemaan joskus myöhemmin. Mutta mahtava sarja kaiken kaikkiaan, tällaisia harvemmin tulee. Ehdotonta top 3-kamaa tällä hetkellä Shieldin ja Ozin kanssa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuvernööri kirjoitti:
Tämä on kyllä superaddiktoiva sarja, itse katselin tuossa ykkösseasonin loppuun ja ajattelin nyt pitää vähän breikkiä. Ehkä sitten kakkosta aloittelemaan joskus myöhemmin. Mutta mahtava sarja kaiken kaikkiaan, tällaisia harvemmin tulee. Ehdotonta top 3-kamaa tällä hetkellä Shieldin ja Ozin kanssa.
Mä en kyllä pysty pitään mitään breikkiä kausien välissä. Sen verran jännään paikkaan jäi. Just tippu koneelle kaks ekaa jaksoa kakkoskauden alusta.

Pidin kyllä kovasti ykkösseasonista, tosin välillä vitutti ne vankilan ulkopuoliset tapahtumat, lähinnä Kellermanin puunaamailu ja LJ.
 
Meinasi jäädä katsomatta koko sarja sen ennakko hypetyksen takia. Mutta pitkästä aikaa hyvä sarja. Viime viikolla jäi taas jännään paikkaan. Meinasin jo imuroida noi jaksot, mutta antaa olla. Katellaan telkkarista. Lostia en just siksi oikein käynyt seuraamaan kun sitä niin paljon hehkutettiin. Enkä tainnut ekaa jaksoa edes muistaa katsoa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
tintti83 kirjoitti:
Lostia en just siksi oikein käynyt seuraamaan kun sitä niin paljon hehkutettiin. Enkä tainnut ekaa jaksoa edes muistaa katsoa.

Ei paha. On vielä edessä joku päivä paljon mielekästä katseltavaa. Melkein voisi sanoa, että olen kateellinen tilanteellesi :D
 
avatar kirjoitti:
Ei paha. On vielä edessä joku päivä paljon mielekästä katseltavaa. Melkein voisi sanoa, että olen kateellinen tilanteellesi :D
Nyt menee ohi ja pahasti. Tai liikaa on mennyt olutta ja siideriä. No ei se mitään. Meinaan vaan että yleisesti toi liika mainostaminen ym. saa miussa aikaan sen etten varmaan seuraa kyseistä ohjelmaa. No, teen muutenkin kaiken niinkuin ei pitäisi.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
tintti83 kirjoitti:
Nyt menee ohi ja pahasti. Tai liikaa on mennyt olutta ja siideriä. No ei se mitään. Meinaan vaan että yleisesti toi liika mainostaminen ym. saa miussa aikaan sen etten varmaan seuraa kyseistä ohjelmaa. No, teen muutenkin kaiken niinkuin ei pitäisi.

Tarkoitin vain, että joku päivä vielä katsot lostin sarjan jostain ja huomaat, että ompa kiva, kun onkin näin hyvä sarja, mitä ei ole tullut katsottua. Se nimittäin on hyvä, oli sitten hypet vituttavia tai eivät. Minuakin hypetys vituttaa, sen myönnän, mutten jaksa sitä ajatella, kun on niin paljon muutakin ajateltavaa. :)
 
avatar kirjoitti:
Tarkoitin vain, että joku päivä vielä katsot lostin sarjan jostain ja huomaat, että ompa kiva, kun onkin näin hyvä sarja, mitä ei ole tullut katsottua. Se nimittäin on hyvä, oli sitten hypet vituttavia tai eivät. Minuakin hypetys vituttaa, sen myönnän, mutten jaksa sitä ajatella, kun on niin paljon muutakin ajateltavaa. :)
Niin joo, ei tuo ajatus sitten kovin pahasti metsään heittänyt. Toisinaan ei vaan ajatus kulje sitten yhtään. Tuo liiallinen mainostus tosiaan pilaa monen sarjan seuraamisen. No ehkä tuo Lost joskus uusintana tulee, niinkuin kaikki sarjat. Netistä ei jaksa imuroida kuitenkaan. Toivon mukaan muistaa katsoa tiistaina prison breakin. Miten niin on huono muisti.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mä en kyllä tajua mikä hypetyksessä vituttaa. Tietysti jos hypetetty sarja osoittautuukin (omasta mielestä) huonoksi, saattaa se nakertaa, mutta ei kyllä aukea että mikä siinä itse hypessä niin kamalasti vituttaa?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Saku #11 kirjoitti:
Mä en kyllä tajua mikä hypetyksessä vituttaa. Tietysti jos hypetetty sarja osoittautuukin (omasta mielestä) huonoksi, saattaa se nakertaa, mutta ei kyllä aukea että mikä siinä itse hypessä niin kamalasti vituttaa?

Niin, tulee mieleen että ennemmin kyse on pettymyksestä. Olen seurannut Prison Breakia, Galacticaa, Lostia ja Deadwoodia aika reaaliaikaisesti, mikään niistä ei ole pettänyt vaikka on kehuttu etukäteen, juuri sen takia olenkin sarjat tarkastanut. Battlestar Galactica on huimin sarja mitä on ikinä tehty IMHO. Pako on yksi parhaista sarjoista mitä on tehty myöskin.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
varjo kirjoitti:
Roolitukset ovat mielestänikin sarjan parhaita puolia, mutta on toki todettava, että Peter Stormare on näytellyt Hollywoodissa vasta 10 vuotta, joten varmaan monelta on jäänyt mies huomaamatta...
Roolituksen "löydöt" olikin tarkoitettu yleisesti - toki Stromare on tehnyt TV:tä ja elokuvaa Hollywoodissa jo aikansa. Toki on myös todettava, että hänellä ei viime vuosina ole ollut mitään niin tunnistettavaa roolia että olisi jäänyt mieleen, (nimekkäästä) pääosasta puhumattakaan. Katso vaikka kuinka monta nimeä ennen Stormarea on Minority Reportin näyttelijälistalla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mike kirjoitti:
Minun mielestäni on kyllä tutun näköinen hemmo, mutta ehkäpä ei, jos tosiaan on näiltä leveysasteilta. Anyway.. Hän ja T-Bagia näyttelevä heppu olivat noista vankia näyttelevistä hepuista ainoat jotka olivat ennestään tuttuja jostain leffoista/sarjoista, en tosin osaa nimetä että mistä.

Edit.. Joo. imdb tietää kertoa, että Stormare on tullut nähtyä lähestulkoon kymmenessä leffassa. Eipä ihme että näytti tutulta.

Hmm, sarkasmimoottori oli hieman kesäterässä, kun kerta ymmärsit juttuni väärin. Niin, itsellehän Stormaren kansallisuus "paljastui" viimeistään Hamiltonin myötä. Sitä ennen mies oli tehnyt enimmäkseen noita sivuosia ja näytellyt varsin usein venäläisiä.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kyllä uskomattoman hyvä sarja! Ensimmäiset pari jaksoa maltoin katsoa Maikkarilta, mutta sitten oli pakko ladata ensimmäinen tuotantokausi koneelle. Pahimmillaan taisin ahmaista 12 jaksoa päivässä... sitä oli vain pakko katsoa uusi jakso vanhan perään.

Nyt on sitten tultu siihen tilanteeseen, että kaikki tähän mennessä tulleet jaksot on nähty. Kiinnostaisikin tietää, että miten usein noita jaksoja tulee USA:ssa. Eilen tuli viimeisin, eli tuleeko seuraava sitten viikon päästä maanantaina? Ja kuinkakohan monta jaksoa tämän 2 seasonin pitäisi lopulta käsittää?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
kilonkingi kirjoitti:
On kyllä uskomattoman hyvä sarja! Ensimmäiset pari jaksoa maltoin katsoa Maikkarilta, mutta sitten oli pakko ladata ensimmäinen tuotantokausi koneelle. Pahimmillaan taisin ahmaista 12 jaksoa päivässä... sitä oli vain pakko katsoa uusi jakso vanhan perään.

Nyt on sitten tultu siihen tilanteeseen, että kaikki tähän mennessä tulleet jaksot on nähty. Kiinnostaisikin tietää, että miten usein noita jaksoja tulee USA:ssa. Eilen tuli viimeisin, eli tuleeko seuraava sitten viikon päästä maanantaina? Ja kuinkakohan monta jaksoa tämän 2 seasonin pitäisi lopulta käsittää?

Season 1 näytettiin siten, että viime syksynä tuli 13 ensimmäistä jaksoa ja loput 9 sitten maaliskuun alusta alkaen = yhteensä 22 jaksoa

Season 2n kohdalle on merkattu: tälle syksylle 12 jaksoa, joista 8 on näytetty.
 
kilonkingi kirjoitti:
Pahimmillaan taisin ahmaista 12 jaksoa päivässä... sitä oli vain pakko katsoa uusi jakso vanhan perään.
Pelkään että minulle käy samoin. Jaksoissa mennään kuitenkin hyvin vähän eteenpäin, mutta aina jotain pientä paljastuu. Ihan kuin Lost.
kilonkingi kirjoitti:
Nyt on sitten tultu siihen tilanteeseen, että kaikki tähän mennessä tulleet jaksot on nähty. Kiinnostaisikin tietää, että miten usein noita jaksoja tulee USA:ssa. Eilen tuli viimeisin, eli tuleeko seuraava sitten viikon päästä maanantaina? Ja kuinkakohan monta jaksoa tämän 2 seasonin pitäisi lopulta käsittää?
http://www.imdb.com/title/tt0455275/episodes#season-2
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
LaTe_Show kirjoitti:
Season 1 näytettiin siten, että viime syksynä tuli 13 ensimmäistä jaksoa ja loput 9 sitten maaliskuun alusta alkaen = yhteensä 22 jaksoa

Season 2n kohdalle on merkattu: tälle syksylle 12 jaksoa, joista 8 on näytetty.

Voi perse.. sitten joutuu odottamaan kevääseen loppuhuipennusta vai? Olen aivan koukussa tähän sarjaan, hahmot ovat todella loistavia ja muutenkin sarjana hyvä.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
kilonkingi kirjoitti:
On kyllä uskomattoman hyvä sarja! Ensimmäiset pari jaksoa maltoin katsoa Maikkarilta, mutta sitten oli pakko ladata ensimmäinen tuotantokausi koneelle. Pahimmillaan taisin ahmaista 12 jaksoa päivässä... sitä oli vain pakko katsoa uusi jakso vanhan perään.

Nyt on sitten tultu siihen tilanteeseen, että kaikki tähän mennessä tulleet jaksot on nähty. Kiinnostaisikin tietää, että miten usein noita jaksoja tulee USA:ssa. Eilen tuli viimeisin, eli tuleeko seuraava sitten viikon päästä maanantaina? Ja kuinkakohan monta jaksoa tämän 2 seasonin pitäisi lopulta käsittää?

Sama homma, itse sinnittelin Maikkarin tahdilla 6 ensimmäistä jaksoa, kunnes en enään kestänyt ja latasin tuon 1 seasonin koneelle(kaikki 22 jaksoa).

Sain koneelle jaksot lauantai-yönä klo 0.30(tai oikeastaan on jo sunnuntaita, mutta kuitenkin:) ) ja katsoin klo 1.00-5.00 niitä ja menin nukkumaan. Sitten aamulla heräsin ja söin aamupalan ja jatkoin klo 12.00-18.30 niiden katsomista, ja siinä sitten menikin jo 1 season :D .

Nyt olen ladannut myös 2 seasonin kaikki 8 jaksoa, enempää ei ilmeisesti olla edes Jenkeissä vielä näytetty(?). Eli koukussa ollaan ja pahasti juuri nyt....mutta ei mitään, on myös sarja sen verran hyvä :) .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös