Kyllähän tuo minun mielestäni vaikutti ihan ok:lta ja perusidealtaan mielenkiintoiselta sarjalta. Kuten Lost:ssa minua kiehtoo haaksirikko ja näennäisesti autio saari, niin minua myös kiehtoo pakojutut, missä jännityksenä on se, onnistuuko pakeneminen vankeudesta vai ei. Yksinkertaisia ja perinteisiä perusrakenteita molemmat, mutta aina yhtä iättömiä ja kiehtovia.
Pieni sekavuus ja hyppelehtiminen tuossa jaksossa haittasi ja kun missasin alkuminuutit, oli päähenkilön vankilaanjoutuminen hieman epäselvä. No, pankinhan tuo ryösti, sen tiedän jo. Epäolennaisuuksia ja kliseitä oli, mutta joku kertokoon minulle, miten vältät ne tarinassa. Harvassa on ne, jotka pystyvät luomaan kokonaisuuden, jossa ei jo aiemmin käytettyjä elementtejä olisi. Silloin onkin merkittävempää, missä yhteydessä ja miten käyttää niitä. Voi tuoda yllättäviä piirteitä mukaan näin tuttujen asioiden kautta.
Vaikea sanoa, miten tämä sarja etenee, mutta täytyy toivoa, ettei laahaa paikallaan, vaan asiat todella tapahtuu, eikä jaksotolkulla nyhjätä ja tapella vankien kesken. OZ:ssa se toimi, koska se perustui laajalle hahmogallerialle ja näiden keskinäisille suhteille, eikä siinä tainnut ihmeemmin pakoa suunnitella kukaan. Jep, ei tämä mikään uusi OZ ole, eikä varmasti siihen pyrikään.
Kyllä tuota ensiviikollakin on katsottava.