Mainos

Pakkasongelmia?

  • 126 859
  • 559

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ultimaalinen pakkasfeilaus oli se kun varasin webastolliselle autolle pinnoituksen juuri tähän saumaan. Onneksi piuhasta sentään virtaa toiseen kulkineeseen.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ongelmia on tiedossa sen verran, että näillä ennusteilla loppuviikosta on yksinkertaisesti lähdettävä heittämään kierros yöllä, jotta aamullakin vielä käynnistyy. Ei ole vaihtoehtoa, sellaisia lukemia on luvassa. Tolppia kun ei ole koko pihassa.

Jos sulla kerran on vanha kosla, niin siinä ei mitään sekaisinmeneviä sähköhienouksiakaan ole. Akku irti siitä ja sisälle lämpimään, niin seuraava startti on taattu. Vai tarvitko autoa joka päivä välttämättä? Sitten on hankalampaa.
Itselläni pakkanen aiheutti sen, etten mene autolla töihin vaikka kuinka laiskottaisi vaan kävelen (vajaa 2km). Ei viitti tommosta 5min pätkää sahata eestaas.
 
Kauhia paikka. Nyt vasta tajusin, että aamulla pitää lähteä käymään asioilla. Autoa en ole käyttänyt sitten eilisen. Jännä kakka housussa mitä tuo italian ihme tuumaa parin tunnin roikassa olon jälkeen.

Jaa, eihän tuota ole aamulla kuin 25 astetta.
 

scholl

Jäsen
Ei viitti tommosta 5min pätkää sahata eestaas.

Kuinka niin ei viitti? Eikö juuri nimenomaan kylmällä ole syytä autoilla?

Nyt on liian kylmä, jotta murtomaahiihto olisi hauskaa ja suksi luistaisi. Se on kumma, kun juuri kun saatiin lunta niin tuli sitten liian kylmä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ainoat pakkasongelmat tässä metroradan vieressä liittyvät metroihin, koska ne eivät kulje ajallaan. Luulisi, että vanhat metrot kestäisivät mitä tahansa, mutta samanlaisia ne tuntuvat olevan kylmänsietokyvyltään kuin nuo uudetkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ei ole auton kanssa pakkasongelmia, ensimmäistä kertaa elämässä. Webasto kaukosäätimellä niin saa lähteä moottori lämpimänä, sisätilat lämpimänä ja ikkunat sulina joka ikinen aamu. Ja kun 250 heppaa ja nelivetokin löytyy niin lumikaaoksellekin voi vain nauraa. On kyllä parantanut elämänlaatua tämä vuoden takainen hankinta eli R32.

Pakkasen vaikutuksen kyllä huomasi tänään kun ajelin kohti jäähallia siinä aamuseitsemän maissa, autoja oli selvästi vähemmän liikenteessä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei ole auton kanssa pakkasongelmia, ensimmäistä kertaa elämässä. Webasto kaukosäätimellä niin saa lähteä moottori lämpimänä, sisätilat lämpimänä ja ikkunat sulina joka ikinen aamu. Ja kun 250 heppaa ja nelivetokin löytyy niin lumikaaoksellekin voi vain nauraa. On kyllä parantanut elämänlaatua tämä vuoden takainen hankinta eli R32.

Ei se Webastokaan mitään loppusijoituspaikkaa ratkaise. Muutaman kuukauden kun aamuin illoin webbanalla lämmittää niin alkaa auton akkukin olemaan kovilla, olkoon minkä kokoinen tahansa. Varsinkin näillä keleillä. Monethan laittaa webaston lisäksi autoonsa akkulaturin pistokkeen että lämmitystolpasta voi ladata akkua kun auto lämpeää webastolla...

Kokemusta n. puolesta kymmenestä webastollisesta nyky-autosta...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jos sulla kerran on vanha kosla, niin siinä ei mitään sekaisinmeneviä sähköhienouksiakaan ole. Akku irti siitä ja sisälle lämpimään, niin seuraava startti on taattu. Vai tarvitko autoa joka päivä välttämättä? Sitten on hankalampaa.

Tänä aamuna ratkaisin vielä asian niin, että kun oli menoa aika myöhään, auton sai vielä aamullakin käyntiin. Voi olla, että viimeistään lauantaipäivän annan akun olla sisätiloissa, mikäli pelireissua Säkylään ei tehdä Golfillani.

Auto on VW Golf -94, hienoutena löytyy digitaalinen taulu, joka kaatuilee toisinaan ilman, että akkuun koskee. Starttimoottorin vaihdon jälkeen alkoi kello ja matkamittari nollautua välillä ihan lauhkean käynnistyksen yhteydessä. Mutta ei tosiaan ole mitään sekaisin menevää hienoutta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se Webastokaan mitään loppusijoituspaikkaa ratkaise. Muutaman kuukauden kun aamuin illoin webbanalla lämmittää niin alkaa auton akkukin olemaan kovilla, olkoon minkä kokoinen tahansa. Varsinkin näillä keleillä.

Riippuneen paljon ajettavasta matkasta. Meikäläinen jurraa motaria vähintään puoli tuntia joka aamu webaston käytön jälkeen, ei ole ainakaan jännitteen perusteella havaittavissa akun väsähtämistä (ajotietokone kertoo jännitteen). Sehän kai on ohjenuora, että ajallisesti vähintään saman ajan kun käyttää webastoa, pitäisi olla ajoakin, eli vähintään se puoli tuntia.

Kauko-ohjattava webasto on ihana asia.
 

scholl

Jäsen
Monethan laittaa webaston lisäksi autoonsa akkulaturin pistokkeen että lämmitystolpasta voi ladata akkua kun auto lämpeää webastolla...
Moni hankkii kuitenkin Webaston juuri sen takia, ettei niitä pistorasioita ole missään. Parkkihalleissakin akkua saa ladata vain sähköautot, katujen varsilla ei ole missään pistokkeita. Pitäisi olla joku Maija Itkosen Powerkiss-putiikin langaton akunlataussysteemi, jotta kaupunkioloissa ko. ongelma ratkeaisi.

Mielestäni talvella pärjää jo aika hyvin sillä, että ostaa bensa-, eikä dieselauton. Ei siinä mitään pistokkeita tai Webastoa tarvita, kyllä auto lähtee käyntiin.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielestäni talvella pärjää jo aika hyvin sillä, että ostaa bensa-, eikä dieselauton. Ei siinä mitään pistokkeita tai Webastoa tarvita, kyllä auto lähtee käyntiin.

Tervetuloa kokeilemaan tänne, jossa yöllä on pakkasta yli 30 astetta. On nihkeää. Juuri jouduin uuden akun vaihtamaan kun edellinen (5-6v vanha) kuoli pakkasessa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ongelmia lähinnä henkisellä puolella, vituttaa tuo kylmyys aivan tajuttoman paljon. Sama se kuinka pukee päällensä. Nenä jäätyy vähintään ja pakkasella on aina upea puhua kun suu sönkkää mitä sattuu. Auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa tai saatika muun tekniikan kanssa.

-5 on ok mutta kun kokoajan pukkaa tuota 20 astetta melkein joka on vielä vähän mutta tarpeeksi! Uff.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
-36 celsiusastetta pakkasta aamulla. Kyllähän mikä tahansa bensakone hörähtää käyntiin iloisesti tuossa lämpötilassa. Mikä vitun lohko- tai säteilylämmitin - Webastosta puhamattakaan?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Pakko vaan todeta tännekkin että on tuo taloyhtiön lämmitetty talli ihan pirun kätevä näillä paukkupakkasilla. Hymy on aina herkässä kun kävelen suoraan lämpimään autoon kun naapurit raaputtelee ikijäätä ikkunoistaan. ;) Töistä lähtiessä ei enää olekkaan niin herkkua, vaikka tolppapaikka onkin, autossa on kylymä kuin Siperiassa konsanaan!
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Joo-o. Vaimon italianihmeen vaihteisto niin kohmeessa että auto yrittää liikkeelle vapaalla käynnistettäessä. Kytkimen vaikutus minimaalinen :-)

Saisko lohkolämmittimen vaihdelaatikon kylkeen kans?


Tulis jo kesä ja SC finaalit.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Prkl, kyllä mun eberissä on näköjään pakkasraja. -22 toimi vielä eilen, mutta tän aamun -26 oli sille jo liikaa. Ja tuo ei portteri ei kyllä kylmänä inahdakkaan, että pitänee taas pöhöttimellä esilämmitellä eberiä, niin jospa se siitä sitten lähtis..
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Auto oli seissyt maanantaista asti mökin pihalla. Lohko- tai säteilylämmittimiä autosta ei löydy, mutta niin vain hörähti ensimmäisellä käyntiin, kun eilen piti ajaa. Onhan tuolla vähän viileää, mutta huomenna hiihdetään Vierumäellä 24 tuntia yhteen soittoon. Pukeutumisen suunnittelu ja vaatteiden vaihtaminen/lisääminen tarpeen mukaan auttaa. Suurin ongelma lienee hengitys ja se, että suksi luistaa erittäin nihkeästi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missasin aamulla vakiovuorobussin, jolla kuljen usein töihin. Ei huolta, ajattelin. Toinen vastaavan reitin Tampereen päädyssä ajava bussi kun kulkee pysäkkini ohi viittä minuuttia myöhemmin. Tai noin luulin. Todellisuudessa bussi tuli vartin myöhässä. Lisäksi se oli vielä jääkylmä, eikä sen ovi oikein toiminut. Yksi matkustaja aukoi kuljettajan pyynnöstä ovea hätäavauspainikkeesta...

Kun 20 minuuttia myöhemmin nousin bussista, olin kylmissäni. Ja vieläkin perse tuntuu olevan jäässä... kuppi teetä auttoi pahimpaan viluun. Pitänee ottaa vielä toinen.

Aamulla mietin, että laitanko toppahousut farkkujen päälle. Onneksi laitoin. Onneksi heitin jalkaani myös villasukat ja kunnon varsikengät. Olisin ollut varmuudella monta pykälää pahemmin jäässä, jos olisin pukeutunut vain tyyliseikkojen mukaisesti. Onneksi käyn jo neljättä kymmentä kohti ja olen pariutunut, joten enää ei tarvitse pitää katu-uskottavuudesta huolta. Ja kommandopipo päässä estää teinejä tunnistamasta, kenelle naureskelevat.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kyllä pisti aamulla taas naurattamaan. Vaimolla 9 v vanha bensa-Mazda joka hörähti kerta heitolla käyntiin, mutta oma työsuhdevehkeeni, Volvo XC60;nen dieseli oli pulassa. Asun Nurmijärvellä ja vasta 20 km ajettuani alkoi lämmintä ilmaa pukkaamaan. Onneksi Volvossa on hyvät penkinlämmittimet. Olisihan Volvossa oma "webastonsa", mutta kun unohtui laittaa hörisemään. Nurtsilla oli muuten pakkasta -25,5.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä aamu oli historiallisen vittumainen.

Klo 8 menen autolleni. Jahas, ajastin ei ole pysynyt oikeassa ajassa, alkaisi noin vartin päästä lämmittämään autoani. Turha kokeillaakaan kylmänä. Klo 9, no jospa se nyt sen verran. Hörähti käyntiin hetkeksi vaan joskus kovilla pakkasilla pitää lisätä sitä jotakin litkua tankkiin, ettei kosteus tai mikä lie tule kulkemisen esteeksi. Tänä talvena ei ole vielä sitä tarvittu. Tankki oli muuten lähes täysi. Takalunkassa ne nesteet. Jahas, takalunkka on jäätynyt kiinni. No, kokeilinpa vielä klo 9.25 autoani eikä se pysynyt käynnissä. Bussiliikenne ei ole vaihtoehto, koska vie liian kauas enkä niiden aikatauluistakaan tiedä. Ei kai siinä, taksilla töihin, saatana.

Tietenkään ovetkaan eivät ole toimineet noin kuukauteen eikä niitä kaikkia uskalla lukita, kun ei toimi keskuslukitus, ei toimi ne lukot muutenkaan, paitsi jos on plusasteita, ja korjaamolla (Pörhöllä) eivät saaneet kuntoon.

Haista Volkkari limainen vittu. Ja saksalaiset myös, kuppaisen tuheron kanssa.
 

scholl

Jäsen
mutta oma työsuhdevehkeeni, Volvo XC60;nen dieseli oli pulassa. Asun Nurmijärvellä ja vasta 20 km ajettuani alkoi lämmintä ilmaa pukkaamaan. Onneksi Volvossa on hyvät penkinlämmittimet. Olisihan Volvossa oma "webastonsa", mutta kun unohtui laittaa hörisemään. Nurtsilla oli muuten pakkasta -25,5.

Mä en ymmärrä miksi dieselautoja ostetaan niin paljon, kun on tiedossa ensinnäkin se, että öljyä jalostettaessa syntyy sekä bensiiniä että dieseliä ja kun raskasliikenne kuitenkin käyttää dieselin niin nyt tämän henkilöautodieselbuumin takia Eurooppaan joudutaan tuomaan dieseliä ja viemään bensaa jonnekin Afrikkaan. Lisäksi suurin osa asuu kaupungeissa, joten ajomatka on lyhyt, mikä johtaa sitten siihen, että dieselauto on talvella lähes aina kylmä, kun sillä ajaa. Kolmanneksi bensa-autojen kulutuskin on viime vuosina vähentynyt ihan hillittömästi.

Mitä tulee sitten pakkasongelmiin niin täällä se on tänä päivänä henkistä tai ollut jo pari päivää. En ole viitsinyt aamupäivisin lähteä mihinkään, kun se ulosmeneminen on niin vastenmielistä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mun Cordoba tykkää näköjään talvesta; toimi ihan moitteitta. 99 vuosimallin auto ja käytännössä sama auto kuin Polo Variant. Eli ei "saksalaisessa" mitään vikaa ole ollut. Lähtenyt käyntiin muutaman kerran tässä kovien pakkasten aikaan ihan heittämällä, vaikkei olekaan ollut pistokkeessa. (välillä taloyhtiö sähelti lämpötolppien kanssa ja olivat käyttökiellossa, hieno ajoitus!) Ostakaa uusi laadukas akku siihen autoon niin johan helpottaa...

Tykkään muutenkin talvesta ihan vitusti enemmän kuin vastaavasta 30 asteen helteestä. Pukekaa ihmiset päälle jos palelee. :P
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
...Olisihan Volvossa oma "webastonsa", mutta kun unohtui laittaa hörisemään...

Eikös tämän saa ohjelmoitua automaattiseksi, vai tuleeko normaalissa käytössä niin paljon pysähdyksiä (sammutuksia ja käynnistyksiä) päivän aikana ettei kannata?
 
Viimeksi muokattu:

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Asun Nurmijärvellä ja vasta 20 km ajettuani alkoi lämmintä ilmaa pukkaamaan.

Jo on kyynikolla huolet. Mulla on oma auto kolarikorjauksessa, elvytin emännän Fiestan työmatkoja varten käyttööni. Toimii muuten kuin unelma, mutta helvetin kylmähän se on. Nätisti lähti käyntiin aamullakin, vaikka en muistanut laittaa yöllä lohkolämmitintä päälle. Sisälle sitä lämpöä ei kyllä irtoa astettakaan, lienee termostaatti rikki tms. Kuka noista tietää....

Ei muu auta, kun pilkkihaalaria vaan niskaan jatkossa, jos pakkaset on tätä luokkaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Eikös tämän saa ohjelmoitua automaattiseksi, vai tuleeko normaalissa käytössä niin paljon pysähdyksiä (sammutuksia ja käynnistyksiä) päivän aikana ettei kannata?

Valitettavasti juuri näin. Ja eilen illalla unohdin ohjelmoinnin kokonaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös