Jos puhdas vitutus tähän siperia-ilmastoon lasketaan ongelmaksi, niin kyllä... on pakkasongelm(i)a!
Jees. -30,4 näytti meijän mittari aamulla kylmimmillään.-30 on jo aika rapea pakkaslukema eteläisessä Suomessa. Ilmastonmuutosta vai mitä lie. Ihan pikkasen alkaa vituttaan tämä sää.
Sama. Ja yhtä lailla vituttaa sekin, että jotkut väittävät muka tykkäävänsä pakkasesta. Ja paskat, ei siitä kukaan tykkää vai miksi nämä "pakkasfanaatikot" pyrkivät sitten suojaamaan itsensä pakkaselta? Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että väittää tykkäävänsä pakkasesta, mutta kuitenkin änkee päällensä monta toppakerrosta, ettei sitä pakkasta tuntisi.
Kyllä pakkanen kuuluu helmikuuhun, mutta nyt jännittää, käynnistyykö auto.
Itselläni on myös kauppakassin virkaa toimittava 10v ikäinen Yaris, joka pärjäsi loppusyksyn ensimmäisiin koviin pakkasiin asti alkuperäisellä akulla. Silloinkin lähti vielä käyntiin, mutta sen verran hitaasti jo pyöritti, että päätin vaihdattaa akun. Eilen käytin taas autoa pitkästä aikaa ja hyvinhän tuo hörähti käyntiin kertalaakista, vaikka oli seissyt kadun varressa lähemmäs 2 viikkoa.Voisi siis sanoa että jo oli aikakin vaihtaa, saattoi olla jopa alkuperäinen akku +10 vuotiaassa arkijapskissani. Muuten ihmeen luotettava pirssi, eikä pääoman järkyttävä aleneminenkaan vituta.
Savupilvi on kyllä melkoinen...
Mä täräytin myös VW Golf 2,0 TDI:n sunnuntaiaamulla käymään ilman esilämmityksiä, seisoskellut pari päivää ja pakkasta oli -30. Lähti vasta kolmannella ja e-rit-täin nihkeästi. Klonkswagen. Onneksi hommasin viime vuoden puolella noi pakkas/viimasuojat ettei tarvitse ajaa koko ajan Webasto päällä valtatiellä jos on yli kymmenen astetta pakkasta.Sattui viime talvelle tosin, mutta pakkasta auton mittarin mukaan -32.5. Jouduin pakottavasta syystä lähtemään autolla heti liikenteeseen, ilman sekunninkaan lämmitystä. Auto 2005 Opel Astra 1.7 Cdti. Käynnistyksessä ei mitään ongelmia, mutta tosiaan savua tuppasi putkesta ihan huolella.
Itselläni on saman konsernin 1,9 TDI, ja tuo käynnistyminen on tosiaan aika nihkeää. Lähtee kuitenkin kun aikansa sahaa, mutta on todellakin syytä pitää tuo akkulaturi käytössä.Mä täräytin myös VW Golf 2,0 TDI:n sunnuntaiaamulla käymään ilman esilämmityksiä, seisoskellut pari päivää ja pakkasta oli -30. Lähti vasta kolmannella ja e-rit-täin nihkeästi. Klonkswagen.
Marssin sitten illalla juuri ennen sulkemisaikaa Tarjoustaloon. Sieltä tarttui mukaan valmiiksi ladattu Banner-merkkinen akku 60 eurolla. Joku akku piti saada tilalle, ja mielellään ladattuna, koska starttaan auton taas aamulla 6:30.
Ekaksi ajattelin, että olisi pitänyt kumminkin ostaa jostain esim. Bosch tai muu hyväksi tunnettu akku. Googletin vähäsen, ja kas, jengillä tuntuu olevan yleisesti aika positiivisia kokemuksia tästä itselleni oudosta merkistä.
Itselläni on saman konsernin 1,9 TDI, ja tuo käynnistyminen on tosiaan aika nihkeää. Lähtee kuitenkin kun aikansa sahaa, mutta on todellakin syytä pitää tuo akkulaturi käytössä.