På svenska

  • 48 737
  • 214
Suosikkijoukkue
HIFK
Har ni läst Kalle & Hobbe i Husis?

Dom grundade en hemlig klubb och klubben fick namnet B.L.A.S.T - Bort med larviga asdumma slemmiga tjejer...
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kunde någon säga vad är idén med denna kedja? =) komma hit och prova lite på sina svenska kunskaper?
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arttu#29 kirjoitti:
Kunde någon säga vad är idén med denna kedja? =) komma hit och prova lite på sina svenska kunskaper?

Det är nog det som är den ursprungliga iden, men jag tror att den som öppnat denna kedja också har ett sinne för humor och vetat att detta blir en komisk uppenbarelse. Men hur som helst, jag spelar poker och dricker ett par öl, tar det lungt och förbereder mig för vårens tuffa playoffs-matcher.

Detta är nog en ypperlig kedja för att skärpa sina kunskaper i svenska, detta språk som 5% av finländarna talar som sitt modersmål. Hoppas att jag inte bröt mot kedjeöppnarens idé med att skriva i denna kedja med svenska som mitt modersmål.

-fågeln
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Den här är största timmar an jag skiver här, men jag tror att den här går inte så gud tyvärr. Jag har ingen annan på sag idag. Gud natten.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Joo-o. Livet har varit så ledsen från den sista söndagen, tack för de svenska hockey spelaren. I synnerhet när Lidström slå pucken i Finland's mål. Men I dag Jag är inte deppig. Nämligen, de Svenska människor har hittat på en fin innovation. Vi kan nu 'bygga' oss själv alldeles egen goldmedaljen:-). Här är instruktionen:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,784762,00.html

Den är den bästä Svenska innovationen därefter prinsessa Madeleine. De Svenska kan också trösta oss, inte bara spela hockey. Var är min hagelbössa...?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
När Sverige förlorar, de despottar deras egna spelaren. När Sverige vinnar, de despottar finskarna. Jättekul!!
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mannen i denna svenska hufvudstadbladet liknar mycket om Remu Aaltonen. Det måste betyda, att för att ha mannen i bilden måste svenska hufvudstadsbladerna låna finska killarna.Men man kan inte vara säkert, för att i bilden finns det bara halva ansikten och en ananas.
 

Daniela

Jäsen
lintu kirjoitti:
Hoppas att jag inte bröt mot kedjeöppnarens idé med att skriva i denna kedja med svenska som mitt modersmål.
Knappast blir någon sur utav det, kanske bara en aning irriterad ifall han eller hon inte förstår allt du skriver ;) Hur som helst, här har du en till som har svenska som modersmål.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Luiro kirjoitti:
Jag har skit i mina byxor.

Nå, du skall veta att alla RIKTIGA karlar har lite skit i sina byxor! Inte behöver du skämmas över sådant!
 

EsKa

Jäsen
Den här kedjan är ganska kiva ändå och man får skratta lite..
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Nahkaparturi kirjoitti:
Joo-o. Livet har varit så ledsen från den sista söndagen, tack för de svenska hockey spelaren. I synnerhet när Lidström slå pucken i Finland's mål. Men I dag Jag är inte deppig. Nämligen, de Svenska människor har hittat på en fin innovation. Vi kan nu 'bygga' oss själv alldeles egen goldmedaljen:-). Här är instruktionen:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,784762,00.html

Den är den bästä Svenska innovationen därefter prinsessa Madeleine. De Svenska kan också trösta oss, inte bara spela hockey. Var är min hagelbössa...?

Vilket bra ide! Jag måste erkänna att jag tänkte lite att gå till Citymarket och köpa någon ananasburkar och påse Snörre. Men jag orkade inte och nu ligger jag bara framför datorn.

Och Madeleine... Jag tycker så mycket om henne. Hennes munkar är jättekul.

Jag känner att jag har provat tillräckligt att jag kan inte skriva bra svenska. Jag har alltid varit som en amatör med den här språken... Men värd sexan trots allt.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daniela kirjoitti:
Knappast blir någon sur utav det, kanske bara en aning irriterad ifall han eller hon inte förstår allt du skriver ;) Hur som helst, här har du en till som har svenska som modersmål.

Men det är ju jävligt snärtigt att ha andra på samma våglängd här i 'Sudden death'. Har du nångång försökt snacka hockey med svenskar? Det är otroligt svårt att komma på de rätta termerna när man är van att snacka me finnar.

Otroligt hur ens svenska blir så rostig genast när man inte skriver på en tid.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tror ni, att Knackkorvskastrullen ska komma till Tölö i april? Jag är övertygad om det.

Denna säsong har vi ett sånt lag, som kan ta Kastrullen. Tack vare Doug.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Gjorde tydligen några enstaka prepositionsfel i moddauppsatsen härom dan. Vittu att man kan vara förbannad! Varför har den här kedjan igen blivit nedslagen? Ingen har skrivit hit på typ två jävla långa veckor...
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Modda uppsatsen va nog så fitti. Jag tycker att Materialbaserade e de fittigaste. Har ni omkring Finland skrivit också uppgift 6? Hoppas inte. =)
 

carzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Bolton
Arttu#29 kirjoitti:
Modda uppsatsen va nog så fitti. Jag tycker att Materialbaserade e de fittigaste. Har ni omkring Finland skrivit också uppgift 6? Hoppas inte. =)

Jag var nära att börja me sexan, men då jag tänkte att största delen väljer just den, så beslöt ja mig för att diskutera om svenskan i Finland.

Materialbasera e mycket bättre än rubriksuppsatser; man får ju gratis innehåll...

Ja, möjligen had jag också några fittiga prepositionsfel...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Från och med skärtorsdagen har jag haft ett mardröm. Skulle någon kunna vara sä snäll och väcka mig? Inte kan det vara sant...

Eller kan det?
 
Viimeksi muokattu:

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Hej på dig och klara wappen!

Om jag hade pengar skulle jag resa till Norge. Jag är också dubbelspråk, men jag är ensam i Villmansstrand, tror jag. Svenksa talande bättre folk!
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Jag heter Paavo och jag har två katter.
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Tjena.

Jag har ett problem.

Kan man säga "vi vill utveckla..." med andra ord "vår strövan är att ständigt utveckla..."

Problemet är just det här ordet strövan. Jag är inte säkert att menar det ingenting eller borde man skriva det på annat sätt?

Med vänliga hälsningar,

H-läktare.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
H-katsomo kirjoitti:
Tjena.

Jag har ett problem.

Kan man säga "vi vill utveckla..." med andra ord "vår strövan är att ständigt utveckla..."

Problemet är just det här ordet strövan. Jag är inte säkert att menar det ingenting eller borde man skriva det på annat sätt?

Med vänliga hälsningar,

H-läktare.
Rätt ord är strävan. Sträva=pyrkiä

Med vänliga hälsningar,
Hajen
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
fastasashark kirjoitti:
Rätt ord är strävan. Sträva=pyrkiä

Med vänliga hälsningar,
Hajen

Tack.Det var snabbt, liksom jag trodde. "Förlängd tid" är ju snabbare än till exempel ordbok.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös