Päivi Räsänen

  • 63 803
  • 619

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan mielenkiinnosta kysyisin palstan juristeilta, onko syyttäjällä työssään täydellinen immuniteetti ja oikeus tehdä ihan mitä tahansa, vai voidaanko häntä vastaan nostaa syyte esim. virkarikoksesta, jos hän on tahallisesti vääristellyt syytteessä syytetyn sanomisia? Nyt siis todella vilpittömästi kiinnostaa nimenomaan homman juridinen puoli. Veikkaan, että ennakkotapauksia ei tällaisesta ole, mutta miten noin niinkuin teoriassa asiaa lähestyisitte?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Nyt mä olen Päivin kanssa samaa mieltä, kun ehdottaa passien voimassaoloajan palauttamista kymmeneen vuoteen. Eihän tuon uusimisen kanssa ainakaan mulla ole ollut ongelmaa tähänkään asti, mutta ihan turhaahan tuota on veivata viiden vuoden välein ja onhan meillä muutenkin kaikenlaista byrokratiaa aivan liikaa ja säästyisihän tuossa hakijalta hieman rahaakin, kunhan ehdotuksen mahdollisesti toteutuessa joku valopää ei keksisi tuplata hintaa. Ei ne sormenjäljet siitä miksikään muutu, joten tämä uudistus oli alunperinkin aivan typerä.

 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Räsäseltä nyt kyllä hyvä heitto. Puhun nyt aika monien ajokortittomienkin puolesta, kun moni tarvitsee edes jonkinlaista henkilöllisyystodistusta, oli se sitten passi tai henkilökortti. Itseäkin hieman turhauttanut tämä nykyinen systeemi, vaikka yksi passikuva olikin kiva päästä uusimaan. Mutta silti.
 

redpecka

Jäsen
Nyt mä olen Päivin kanssa samaa mieltä, kun ehdottaa passien voimassaoloajan palauttamista kymmeneen vuoteen. Eihän tuon uusimisen kanssa ainakaan mulla ole ollut ongelmaa tähänkään asti, mutta ihan turhaahan tuota on veivata viiden vuoden välein ja onhan meillä muutenkin kaikenlaista byrokratiaa aivan liikaa ja säästyisihän tuossa hakijalta hieman rahaakin, kunhan ehdotuksen mahdollisesti toteutuessa joku valopää ei keksisi tuplata hintaa. Ei ne sormenjäljet siitä miksikään muutu, joten tämä uudistus oli alunperinkin aivan typerä.

Ensinnäkin: en ole tietenkään tykännyt siitä että passia joutuu hakee vähän väliä. Olen kumminkin tolkun ihmisenä ajatellut, että se nyt on vain näin nykyturvallisuuspoliittisaikakautena, minkäs teet.

Mikä mikä on nyt joku Räsänen ajamaan jotain tällaista juttua? Kukaan ei ehdota helpotuksia tai kevennyksiä kellekään ilman jotain isoa lehmää, eihän? Mikä olla nyt tässä se juttu?
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensinnäkin: en ole tietenkään tykännyt siitä että passia joutuu hakee vähän väliä. Olen kumminkin tolkun ihmisenä ajatellut, että se nyt on vain näin nykyturvallisuuspoliittisaikakautena, minkäs teet.

Mikä mikä on nyt joku Räsänen ajamaan jotain tällaista juttua? Kukaan ei ehdota helpotuksia tai kevennyksiä kellekään ilman jotain isoa lehmää, eihän? Mikä olla nyt tässä se juttu?
Korostan, että mistään en mitään tiedä, mutta olettaisin, että asia on tullut jotenkin elämässä vastaan, joten on siitä alkanut puhua. Kyllähän kansanedustajat ottaa kantaa asioihin, jotka koskettavat omaa elämää jotenkin. Eli olisiko itselle tai läheiselle tullut passin kanssa kiirus tai ongelma? Joskus ainakin oli joku hemmo, jolla oli paljon jotain ilmailuun liittyviä lakiehdotuksia, kun se oli lähellä sydäntä. Lisäksi poliitikko varmaan ihan mielellään ajaa asiaa, josta äänestäjät on keskimäärin samaa mieltä ja joka ei maksa mitään. Kunhan sellaisen keksii. Uutinen varmaan siksi, että Räsänen on "kohukansanedustaja".
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Suomi ja Ruotsihan ovat EU:ssa outoja lintuja passin voimassaoloajassa. Samassa kategoriassa Bulgarian ja Portugalin kanssa.

Ehkä meidän sirumme ovat huonolaatuisempia kuin muualle EU:ssa ja meidän ulkonäkömme muuttuu ihan eri tavalla kuin saksalaisen. Ei toimi Suomessa - meillä se vaan on eri asia.

Tuolta lista voimassaoloajoista:

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka yleensä jos Räsänen kannattaa jotain asiaa niin olen sitä vastaan, niin en kyllä näe tuossa mitään vastustettavaa. Ei nyt mikään iso muutos ja varmaan helpottaisi kansalaisia yleisesti. On minulla ollut ajokortissakin sama kuva viimeiset 13 vuotta, mutta kolme eri kuvaa passeissa samalla ajalla. Kyllä ne minut ovat kaupan kassalla tunnistaneet siitäkin vaikka painoa ja partaa on tullut vähän lisää sen jälkeen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka yleensä jos Räsänen kannattaa jotain asiaa niin olen sitä vastaan, niin en kyllä näe tuossa mitään vastustettavaa. Ei nyt mikään iso muutos ja varmaan helpottaisi kansalaisia yleisesti. On minulla ollut ajokortissakin sama kuva viimeiset 13 vuotta, mutta kolme eri kuvaa passeissa samalla ajalla. Kyllä ne minut ovat kaupan kassalla tunnistaneet siitäkin vaikka painoa ja partaa on tullut vähän lisää sen jälkeen.
Passikuvat on muuten jännä ilmiö. Siitä pitää tunnistaa henkilö, mutta kun joku sinut siitä tunnistaa, niin aika moni on toisaalta jopa loukkaantunut. Karmeita kuvia!
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Passikuvat on muuten jännä ilmiö. Siitä pitää tunnistaa henkilö, mutta kun joku sinut siitä tunnistaa, niin aika moni on toisaalta jopa loukkaantunut. Karmeita kuvia!
Oma kuva on lähes aina luokkaa, "haku päällä". Uusissa passeissa on bonuksena värillinen versio kuvasta joka ei varsinaisesti paranna tilannetta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Passikuvat on muuten jännä ilmiö. Siitä pitää tunnistaa henkilö, mutta kun joku sinut siitä tunnistaa, niin aika moni on toisaalta jopa loukkaantunut. Karmeita kuvia!
Aina niissä onnistuu jotenkin näyttämään huonommalta kuin onkaan, "en kai mä noin ruma oikeasti ole?"

Mutta kun vuosia kuluu, niin se passikuva alkaa lopuksi näyttää ihan näköiseltä. Ainakin ne 10 vuoden välein uusittavat näytti ennen uusimista.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Suomi ja Ruotsihan ovat EU:ssa outoja lintuja passin voimassaoloajassa. Samassa kategoriassa Bulgarian ja Portugalin kanssa.

Ehkä meidän sirumme ovat huonolaatuisempia kuin muualle EU:ssa ja meidän ulkonäkömme muuttuu ihan eri tavalla kuin saksalaisen. Ei toimi Suomessa - meillä se vaan on eri asia.

Tuolta lista voimassaoloajoista:

Minun puolestani passin voimassaoloaika voisi olla kaksi vuotta, saataisiin samalla lisää työpaikkoja ja Suomi sitä kautta nousuun! Auton katsastuksen yhteyteen voisi myös lisätä pakollisen lääkärintarkastuksen joka on voimassa vuoden kerrallaan ja ilman lääkärintodistusta autokaan ei mene katsastuksesta läpi. Taas lisää työpaikkoja ja rahaa valtion kassaan!
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikä mikä on nyt joku Räsänen ajamaan jotain tällaista juttua? Kukaan ei ehdota helpotuksia tai kevennyksiä kellekään ilman jotain isoa lehmää, eihän? Mikä olla nyt tässä se juttu?

En tunne raamattua läpikotaisin, mutta luulen että siinä ei mainita mitään passeista tai muista henkilöpapereista joten tässä on asia josta Räsäsellä voi olla mielipide jolla on loogisetkin perusteet.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tunne raamattua läpikotaisin, mutta luulen että siinä ei mainita mitään passeista tai muista henkilöpapereista joten tässä on asia josta Räsäsellä voi olla mielipide jolla on loogisetkin perusteet.
Raamatussa ei ehkä ole.

Sanonta ”Käärinliinoissa ei ole taskuja” voitaneen silti muokata lisäyksellä ”Mutta passikotelo on”.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt mä olen Päivin kanssa samaa mieltä, kun ehdottaa passien voimassaoloajan palauttamista kymmeneen vuoteen. Eihän tuon uusimisen kanssa ainakaan mulla ole ollut ongelmaa tähänkään asti, mutta ihan turhaahan tuota on veivata viiden vuoden välein ja onhan meillä muutenkin kaikenlaista byrokratiaa aivan liikaa ja säästyisihän tuossa hakijalta hieman rahaakin, kunhan ehdotuksen mahdollisesti toteutuessa joku valopää ei keksisi tuplata hintaa. Ei ne sormenjäljet siitä miksikään muutu, joten tämä uudistus oli alunperinkin aivan typerä.

Sinänsä samaa mieltä, mutta käytännössähän sormenjäljet uusitaan nytkin 10 vuoden välein, eikä mitään merkitystä kyttisten ruuhkiin. Vaikea ymmärtää, että mikä tämän 5 vuoden passin tarkoitus on. Toisaalta, eipä tuo mikään homma ole näpytellä passitilausta koneelle jos ei kyttiksellä tarvii käydä. Tietenkin täysin järjetöntä byrokratiaa.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päivi sitten taas vaihteeksi harkitsee eroavansa kirkosta:


Kelpaakohan hänelle normaali eroakirkosta-nettisivu, vai onko Raamatun tulkinnallisista syistä eroaville joku oma järjestelmä.
Liittyvätkö Räsäsen takia eronneet nyt takaisin?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On minulla ollut ajokortissakin sama kuva viimeiset 13 vuotta, mutta kolme eri kuvaa passeissa samalla ajalla.
Minulla on ajokortissa edelleen kuva itsestäni 14-vuotiaana (sama mikä mopokorttiin laitettiin), nyt ikää 30. Syystä tai toisesta tuon kuvan sai siirtää sitten kevarikorttiin, ja siitä ajokorttiin. Hiusraja on tuosta kuvasta kyllä karannut ainakin 15 senttiä. Nykyisessä passikuvassa näytänkin balkanilaiselta rosvolta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla on ajokortissa edelleen kuva itsestäni 14-vuotiaana (sama mikä mopokorttiin laitettiin), nyt ikää 30. Syystä tai toisesta tuon kuvan sai siirtää sitten kevarikorttiin, ja siitä ajokorttiin. Hiusraja on tuosta kuvasta kyllä karannut ainakin 15 senttiä. Nykyisessä passikuvassa näytänkin balkanilaiselta rosvolta.
Luulen, että yllättävän monen meistä passikuvassa Murhainfon tarkkaavaisten kuvien kommentoijien mielestä näkyisi selvästi kaikenlaisia kieroutuneisuuksia, rikollisuutta ja psykopatiaa ym.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mietin vielä sitäkin, että jos Päivi Räsänen eroaa kirkosta, niin saako häntä sanoa hihhuliksi, vai meneekö se kunnianloukkauksen puolelle?
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivi Räsäsen tukijoita:
Kirkon piirissä toimivia ja sitä myös kritisoivia: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ja Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys.
Kokonaan kirkosta eronnut Lähetyshiippakunta. Piispa Juhana Pohjolalla hyvin samanlaisia mietteitä avioliitosta kuin Räsäsellä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen varma, että Suomessa toimivat imaamit jakavat Räsäsen ja tämän tukijoiden käsityksen avioliitosta.
 

Redimor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Räsäsen juttu on tärkeä ennakkotapaus. On ihan perusteltua viedä tämä case loppuun saakka.

Moni on tälläkin palstalla eri mieltä, mutta mielestäni on yhteiskunnan kannalta olennaista, että uskonnon suojista tapahtuvaan solvaamiseen ja ihmisryhmien vainoamiseen tehdään rajanvetoa uskontokunnasta riippumatta. En pidä millään lailla suotavana, että tässä olisi ikään kuin piikki auki lyödä pyhillä kirjoilla ihmisiä päähän, olivatpa lyöjät islamisteja, jeesuslaisia tai keitä tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös