Kyllä voisi myös Kärppien kannattajat korjata hiukan omaa käytöstään ja kirjoitteluaan, ylimielisyys ja toisten alentaminen ei kuulu käytökseen.
Esimerkkinä voi ottaa sen laulun Kisapuiston Karjala cornerissa lauantaina joka päätyi sanoihin "myydään Lappeenranta Venäjälle".
Minun puolestani nämä Kainuun ja Koillismaan suon kuokkijoiden jälkeläiset voisi sotkea sinne suohon JA SYVÄLLE.
Tummennukset omat. Entä sitten tällaiset tervaporvareiden jälkeläiset, kuten minä?!? Suota ei ole suvussa ilmeisesti pahemmin kuokittu, eikä Kainuusta ole koskaan löytynyt, eikä löydy tänäkään päivänä sukulaisia. Tokihan Oulustakin paljon juntteja löytyy, onhan osa väestöstä sotien jälkeen Karjalan perämetsistä paenneiden junttien jälkeläisiä. Näistä osa luultavasti kantaa vielä venäläisten äärijunttien geenejä, mutta onneksi esiintyvyys on Oulussa huomattavasti Lappeenrantaa pienempi. Oulu on merellisen sijaintinsa ja maailmanlaajuisen kaupankäynnin vuoksi ollut aina kansainvälinen kaupunki, Lappeenrannan kansainvälisyyden perustuessa lähinnä röyhkeiden rybyjen orjana toimimiseen ja vehkeilyyn. Mertakaan eivät saimaalaiset koskaan ole nähneet, josta luultavasti suurin katkeruus meitä meren rannalla asuvia kohtaan johtuu. Ylimielisyys omalta osaltani on siis varsin oikeutettua kaikenlaisia perämetsäläisiä ja vähävenäläisiä kohtaan.
Sitten vähän vakavammin... Ylläolevan kaltaiset tekstit kuuluvat mielestäni paremmin esim. vauva-lehteen:
Oululaiset koppavia - Aihe vapaa - Keskustelu - Vauva tai sitten vaikkapa suomi24:sen keskustelupalstoille:
Lappeenrantalaiset ihmiset - Lappeenranta - Suomi24 Keskustelut Tällä hetkellä on sanottava, että Kärpät-SaiPa ketjut ovat lähes poikkeuksetta suomi24 tasoa. Ylimielisyyskeskustelut taisin itse käydä viime keväänä, joten ei jaksaisi enää. Sen verran kuitenkin sanon, että mielestäni ihan sarjasijoituksen, budjetin, pelaajamateriaalin ja menestyksen osalta on melko luonnollista että kärppäkannattajat odottavat joukkueelta paljon, eikä haluta lähteä liikaa sille epärehelliselle linjalle jossa lätistään ne tutut "SaiPa on tosi kova joukkue ja ihan 50/50 mennäänkö jatkoon." Jos Kärpät ei sarjasta jatkoon mene, on kyseessä selkeä alisuorittaminen ja pettymys. Piste.
Tuollaisesta "myydään Lappeenranta Venäjälle" huutelusta hermostumisen ymmärränkin paljon paremmin. Toisaalta tuon myös osittain ymmärtää vastaiskuna kaikille poro, lesta, saamelainen ja ylimielinen kusipäähuuteluille joita oululaiset saavat kyllä ihan tarpeeksi kuulla (en tiedä ovatko esim. lappeenrantalaiset näitä huutaneet, eikä muutenkaan välttämättä kannattaisi alentua samalle tasolle vaikka olisivatkin). Itsekin lätkää pelanneena sai kuulla näitä juttuja hyvin useasti kentällä ja sitten sitä piti luonnollisesti keksiä myös vastustajille haukkumanimet. Itäsuomalaisista tuli ryssiä jne. Toinen hauska juttu on se, että kun oululaisia pitkään sanottiin lappalaisiksi ja poroiksi, niin alettiin sitten huumorilla korostamaan sitä pohjoista jopa Maamme-laulussa. Nyt sitten sanotaan, että eihän me pohjoisesta ollakaan vaan pikemminkin keskeltä Suomea (josta olen melkolailla samaa mieltä).
Ja sitten vihdoin ja viimein itse aiheeseen, eli Päivän positiivinen! Positiivista oli ehdottomasti se, ettei noista viime pelin loppukähinöistä ilmeisesti mitään pelikieltoja tullut. Noita vaan lisää, niin loppuu se kliinisyydestä ja tunteettomuudesta jauhaminen. Itse olin noiden kähinöiden aikaan sen verran maistissa, että lähinnä tuli huvittuneena seurattua
vaasalaisen Suorannan nyrkkihippatyyliä
hesalaista Vainosta vastaan, kuten myös
pirkanmaalaista taisteluloikkaa
"kaupungin jolla ei ole keskustaa" kasvatin kimppuun. Niin ne vaan nämäkin ulkopaikkakuntalaiset saivat lappeenrantalaiset ja oululaiset nälvimään toisiaan ihan tosissaan, vaikka tapahtuma oli lähinnä koominen. Kumma laji tämä seurafanitus. Ja joo, kyllähän se v*ttuilu myös osaltaan kuuluu asiaan, mutta sitäkin voi tehdä tyylillä.