Mainos

Päivän positiivinen

• 2 013 775
  • 9 856

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Jep, SaiPa pääsi viime pelissä Kärppien ihon alle ja näyttää täälläkin jotkut SaiPa-fanit päässeen Kärppä vastaavien ihon alle. On positiivista havaita, että suurin osa Kärppä-faneista ei latele jatkoajassa enää ylimielisiä lausuntojaan verrattuna viime kevääseen. En tiedä johtuuko se äärimmäisyyksiin vedetystä vittuilusta (kuten itse väittävät) vai pelonsekaisista tunteista itse ottelusarjaan liittyen.

Säilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivän positiivisiin pakko nostaa vertailuun parin pelaajan kommentit puolivälieräsarjaan liittyen:
Lofqvist lauantaina: "On vain kiva voittaa. Se on ainut asia, johon keskitymme." http://www.iltalehti.fi/smliiga/2015032119400485_sm.shtml
Kemppainen tänään: "Ei kannata jännittää, pitää vain nauttia " http://www.iltalehti.fi/smliiga/2015032419410834_sm.shtml

Linkit Iltalehden sivuille.

Kommenteista heijastuu aika erilainen ajattelutapa. "On kivaa voittaa, ja ohjataan ajatukset siihen johtavaan tekemiseen" vs. "Ei kannata jännittää, pitää nauttia."
Jos mielessä on päällimmäisenä mitä EI kannata tehdä ja mitä PITÄÄ tehdä, voi pään sisällä olla raskaampi taakka kuin jos päällimmäisenä olisi selkeästi jotain mihin keskittyä. Em. ajattelumalli voi helpommin johtaa esim. liialliseen mailan puristamiseen, varsinkin jos onnistumisia ei ala tulla.

No, kyseessä kuitenkin yksittäisten pelaajien yksittäiset kommentit, joista ei liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä pidä tehdä. Positiivista kuitenkin, että Lofqvist tuo esiin tietyllä tapaa toimivampaa ajattelutapaa.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Jep, SaiPa pääsi viime pelissä Kärppien ihon alle ja näyttää täälläkin jotkut SaiPa-fanit päässeen Kärppä vastaavien ihon alle. On positiivista havaita, että suurin osa Kärppä-faneista ei latele jatkoajassa enää ylimielisiä lausuntojaan verrattuna viime kevääseen. En tiedä johtuuko se äärimmäisyyksiin vedetystä vittuilusta (kuten itse väittävät) vai pelonsekaisista tunteista itse ottelusarjaan liittyen.

Ehkä tämä nettikeskustelun tasokin vielä kääntyy positiiviseksi. Viime keväänä JYP-sarjan aikana keskustelu pysyi jostain syystä (JYPpiläisittäin katkeraan) loppuun asti tasokkaana, oli juuri sopivassa suhteessa asiaa ja hyvässä hengessä harrastettua molemminpuolista vittuilua. Sika-Maken taklauksesta jotain jupistiin, mutta siitäkin päästiin aika nopeasti yhteisymmärrykseen.

Sen sijaan Kärpät-sarjan otteluketju-keskustelu lähti viime keväänä alun alkaen menemään raiteiltaan, ja minäkin "bannasin" itseni ko. ketjun seuraamisesta kun nenästä alkoi löytyä turhan usein herneitä. Eihän niistä jutuista pitäisi kenenkään provosoitua, mutta kun kommenteissa on joko suoraan tai ainakin rivien välissä sanomana "olen minäkin tosi onnellinen että SaiPa nyt sattui voittamaan tämän ottelun koska liian pitkä ottelutauko ennen seuraavan sarjan alkua ei olisi Kärppienkään etu, ja onhan se kiva että teilläkin reppanoilla on jotain juhlittavaa ennen kuin lomat pian alkavat", niin onhan se sietämätöntä.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mä löysin tappiosta, Tomtomista ja kehnosta ylivoimasta huolimatta paljon hyvää tämän iltaisesta.

- Flinck antoi Kukkoselle kunnon pusun
- Bernard on elämänsä tikissä ja saa mun puolesta jatkaa maalissa
- Toisen erän suvannosta noustiin taistelemaan kolmanteen
- Pöhö-Pekka saa kuin saakin suunsa auki ja puna sen kuin syvenee

Sitten taas torstaina sarja tasoihin ja lukemaan mielenkiintoisia oululaiskommentteja...

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Joo Kukkonen on kuin varjo entisestä. Suu käy sitäkin enemmän, kun jää kakkoseksi maalineduspainissakin tällä hetkellä. Taistelua oli, vaikka Kärpät oli totutun boring hyvä puolustamaan johtoaan.

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tappio on tappio, mutta kyllähän tuo joukkueemme taisteli Oulun kirkossa isossa kaukalossa kelpo pelin. Tämä peli tappiosta huolimatta antaa uskoa Kärppien olevan täysin lyötävissä tässä sarjassa. Joukkueiden erot ovat hyvin hyvin pieniä eikä SaiPa kalpene Kärpille missään.

Eero Taurun sanoin rytyä pyttyyn. Lakkosen Kusse on tosiaankin kuin varjo entisestään, vaikka pelastikin torjunnallaan Kärpät takaiskulta. Flinck taklasi Lassen tylypahkaan ihanaa. Tarkillakin kiristi kypärän hihna ja avasi sen ja sitten ravisteli päätään niin et kypärä tippui.

Anteeksi, että olen positiivisin mielin mutta olen hemmetin ylpeä SaiPasta. Torstaina sarja tasoihin pienemmässä kaukalossa kunnon poffi kiekolla nyt loppu viimeisetkin epäilykset onko sarja voitettavissa. Täysin voitettavissa sanoisin ja Andylle ehkä vähän hintahtavasti lentosuukkoja olit mies paikallaan.

ahal

Jäsen
Nelospelissä oli kuitenkin monia hyviä asioitakin. Eka erä meni vähän lepsuillessa, mutta toka ja kolmas olivat ryminää. Ahonen pelasi väkevästi, Löfquist samoin ja onneksi ei loukkaantunut pahemmin. DMI väläytteli muutamaan otteeseen osaamistaan ja pehmeitä käsiään, eikä maalikaan ollut kaukana. Björkissä on potentiaalia, mutta se ei vaan realisoidu, kavereiden kanssa ei synkkaa. Koho oli mielestäni hyvin mukana ja nelonen myös, Flinckiltä vahva matsi jälleen (+ maali). Mutta parantamisen varaa kuitenkin jäi joukkueena. Lauantaina Peksi vois sekoittaa lisää pakkaa, koska menetettävää ei liioin ole.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
+ Onneksi on keksitty alkoholi
+ Ensi kauden kausikortti on astetta halvempi, jos tuo kausi nyt lauantaina päättyy

Muuta positiivista kovin vaikea keksiä.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eilisestä toivuttuani voisin mainita positiiviseksi ainakin television välityksellä äärettömän hyvän tunnelman Kisapuistossa. Siinä onkin karavaaniporukalla kirimistä. Toinen äärettömän positiivinen asia oli että sitä dekadenttia ja debiiliä gorillaa ei näkynyt televisiossa. Mä olen nähnyt vaikka kuinka paljon mauttomia asioita elämässäni, mutta se menee heittämällä top 3:een

ahal

Jäsen
Tän illan jälkeen ei tartte kommentoida oululaisille enää mitään, eikä juuri osallistua provoiluunkaan millään tavalla. Säälittävää sakkia ihan liikaa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ville Koho oli esimerkillinen mies vikassa erässä. Ehkä ensi kaudella taas kulkee kokonaisuudessan paremmin, muttei kapulla huono kausi sinänsä, koska plusminustilasto oli hyvää luokkaa.

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Esitys oli tänään huono, mutta kausi kokonaisuudessaan positiivinen. Playoffeihin ja kahdeksan sakkiin, eikä hävitty Kärpillekään edes 4-0. Tästä on taas hyvä jatkaa enskaudella.

Altec

Jäsen
Viimeinen peli oli mitä oli, mutta kyllä mie vaan on ylpeä tosta joukkueesta! Kiitos SaiPa, taustajoukot ja kannattajat. Hetki huilaten ja kohta taas mennään.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen kanssa ylpeä. Raivattiin tie kuiteskin sinne kahdeksan parhaan joukkoon, tosipeleihin. Vastus nyt vaan oli ehkä keljuin mahdollinen mutta se haastettiin lähes koko sarjan ajan täysin ja kenties paremmalla tuurilla... no niin turha jossitella. Ensi kaudella sitten.

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tippuminen vituttaa ja se et tiputtiin vain ja ainoastaan sen takia et Kärpät osui taas vastustajaksi. Kaudesta 2 negatiivista asiaa oli tuo Kohon vitjan taaperrus jossa Mankinen oli pahin floppi. Toinen oli kauden aikana nähty suuresti vaihteleva suoritustaso.

Kausi oli kuitenkin jälleen kokonaisuutena hieno osoitus, että kaikki on mahdollista näilläkin resursseilla. SaiPa teki jälleen upeaa työtä ja plussa tuloskin on varmasti tulossa. Tuomenoksa kaappari muutaman upean pelaajan joista saadaan nauttia vielä seuraavallakin kaudella (Lofquist ja McIntyre). Pistesaalis runkosarjassa oli hyvä, vaikka ailahdeltiin laidasta laitaan. Ylpeä kuitenkin saa jälleen SaiPasta olla Ässät heitettiin lomille, mutta ikävä kyllä Kärpät tuli jälleen vastaan. Kausi oli kolmas putkeen pudotuspeleissä YES!.

Kohta on kesä ja tuoksuu tussu mmmmmm.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kausi ohi, siinä on positiivista. Oli liian ailahtelaivainen kausi minun makuuni. Toivottavasti tulee edes nollatulos.

Tuborg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Positiivistä: Se että tää oli rehellistä playoff-vääntöä, välillä kovaakin - mutta ei niin että kaveria tahallaan vahingoitetaan.
Todella hienona pysy tämä sarja tässä mielessä, kovia takleja jotka kuluu. Oli hieno kattoo loppukättely. Näki, että moni pari siinä kiitteli kovasta, mutta rehellisestä vastuksesta.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kaikki KooKoo pelit ovat perjantaina tai lauantaina.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meni ihan yöunetkin tuon Raun sopparin myötä. Tämä alemman keskikastin joukkueiden rosterien kasaaminen on ollut niin aneemista, että mulla meinasi mennä jo usko koko jääkiekkoon. Tämän lisäksi pääkaupunkiseudun Prismoista saa taas tauon jälkeen Pullin rieskaa ja ruisleipää! Voi tätä pienen ihmisen iloa!

ahal

Jäsen
Uutta kautta viritellään jo... puolet joukkueesta omatoimisesti aamujäillä. Ensimmäiseen harkkapeliin reilut pari viikkoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy