Päivän doping-käry

  • 1 041 351
  • 4 703

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Urheilustudion haastattelu ei ainakaan hälventänyt epäilyjä. Ei kerro tuotteen nimeä, koska ”lakimiesten taholta on näin ohjeistettu”, ”prosessi tämän yrityksen kanssa on kesken” ja ”aion kyllä olla yhteydessä heihin”. Narratiivi ontui jo noiden lauseiden välillä.

Pakko todeta, että jos Norjassa hiihtäjiä suojellaan, jonkin verran tässä tulee tunne, että Suomen kesälajien valovoimaisimman urheilijaa näillä vahinkonarratiiveilla kohdellaan samoin. Olisiko tilanne kaikissa muissa lajeissa sama?
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Joku toinen valmistaja siis tarjonnut vuosia sitten tuotteita testiin ja Harala, joka on ollut Fastin tallissa pitkään, on ottanut nämä tietenkin vastaan. Sitten nämä kaikki purkit on säilytetty siellä hyllyn perällä tähän päivään asti vaikka siltä oikealtakin sponsorilta on saatu tavaraa koko ajan. No juu, jää mullekin jääkaappiin välillä jotain säilykkeitä missä on päiväykset menneet, mutta vähän epäilen kannattaako huippu-urheilijan säilyttää vuosia ihan kaikkia lisäravinnepurkkeja ja purnukoita mitä sattuu mistäkin saamaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos sitä mysteeripurnukkaa on labroissa ympäri Eurooppaa testattu ja tätä kyseistä ainetta ei ole löydetty, niin millä helvetin kulmalla Harala ajatteli alkaa korvausvaatimuksia esittää? Tältä pohjalta ihan järkevää kyllä että Haralaa on ohjeistettu olemaan kertomatta kys lisäravinteen merkkiä julkisuuteen, mutta tietysti päinvastaisesta syystä kuin Harala antaa ymmärtää.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Kannattaa Haralan varmaan miettiä kaksi kertaa, ennen kyseisen firman haastamista oikeuteen. Saattaapi joutua itse maksunaiseksi. No, ehkä hän puhuukin vain lämpimikseen.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara

Aika erikoisia piirteitä alkaa saamaan tämä puhtaasta vahingosta tullut käry.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle edelleen suurin mysteeri on se, että miksi Lotta ei käynyt hakemassa sitä Fastin kreatiini esimerkiksi lähimmästä Citymarketista hintaan 13,70? En kyllä usko hetkeäkään mihinkään Fastin toimitusongelmiin ja olisikin kiva kuulla ko. merkin näkemys tästä asiasta.

Vähän ristiriitaa on siinäkin, että aluksi sanottiin, että piristettä sisältänyt valmiste hankittiin, kun Fastin tuote loppui, mutta nyt kävikin ilmi, että sitä on ollut jo valmiiksi kaapissa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko todeta, että jos Norjassa hiihtäjiä suojellaan, jonkin verran tässä tulee tunne, että Suomen kesälajien valovoimaisimman urheilijaa näillä vahinkonarratiiveilla kohdellaan samoin. Olisiko tilanne kaikissa muissa lajeissa sama?
Onko tämä joku vitsi? Haralan valovoimaisuus on sitä, että kuka helvetti on Lotta Harala? Ei ainakaan urheilupiireissä ole kovin valovoimainen, kun ei edes Suomen pienissä ympyröissä ole lajissaan top 3 urheilija. Jotkut instagram-tyypit kenties Haralan noteeraavat.

Tuota Harakkaa oon muutenkin miettinyt, että miksi helvetissä se edes urheilee? Keskittyisi vaan täysillä niihin instagram-juttuihin. Tienaa siellä paljon enemmän, eikä antidopingtoimistot ole jatkuvasti häiritsemässä. Senkun vain keikistelee ja venyttelee urheilutamineissa ja nostaa sponsorieuroja.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota Harakkaa oon muutenkin miettinyt, että miksi helvetissä se edes urheilee? Keskittyisi vaan täysillä niihin instagram-juttuihin. Tienaa siellä paljon enemmän, eikä antidopingtoimistot ole jatkuvasti häiritsemässä. Senkun vain keikistelee ja venyttelee urheilutamineissa ja nostaa sponsorieuroja.

Ehkä näin säälittävä viesti ei edes ansaitsisi vastausta, mutta vastataan silti. Ilmeisesti Harakka on sinun hauska osuus tässä viestissä. En ole mikään Haralan fani, mutta arvostan silti häntä. Suomessa ei yksilöurheilijan taloudellinen asema ole mikään kummoinen, joten suurin osa urheilijoista elättää itsensä somen kautta. Ja miksi Harala urheilee. Voisiko olla, että se on hänen intohimo? Intohimo ei välttämättä ole somessa mainostaminen, mutta seuraajien määrästä voisi päätellä, että on myös siinä onnistunut. Harala on urheilija, joka on hoitanut somemarkkinoinnin esimerkillisesti ja siitä on häntä vaikea syyttää.

Joskus olisi hyvä ottaa se omaa pää pois sieltä perseestä ja miettiä kuinka paljon parempi ihminen on kuin vaikka Harala.

Kaikesta huolimatta on myös hyvin suuri todennäköisyys, että Haralan doping-rike oli oikeasti vahinko.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko tämä joku vitsi? Haralan valovoimaisuus on sitä, että kuka helvetti on Lotta Harala? Ei ainakaan urheilupiireissä ole kovin valovoimainen, kun ei edes Suomen pienissä ympyröissä ole lajissaan top 3 urheilija. Jotkut instagram-tyypit kenties Haralan noteeraavat.

Ehkä sinun kannattaisi joskus seurata yleisurheilua, mikäli todella olet tuollaisessa käsityksessä.
 
Kaikesta huolimatta on myös hyvin suuri todennäköisyys, että Haralan doping-rike oli oikeasti vahinko.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä numerot tämän todennäköisyyslaskennan takana.

Ihan oikeasti. Jos tätä koko keissiä malttaa katsoa yhtään ilman minkään värisiä laseja, niin oikein naurattaa nämä kaikenkarvaiset tarinat mistälie laboratorioista ja mystisistä loppuneista ja tilatuista jauheista. Tästä on läpinäkyvyys ja rehellisyys niin kaukana, että tylsempikin occamin partaveitsi silpoo tämän stoorin nopeasti nippuun.

Kaikki ne käyttää, eikä tämä muuta käsitystäni Haralasta mihinkään suuntaan. Valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä sinun kannattaisi joskus seurata yleisurheilua, mikäli todella olet tuollaisessa käsityksessä.
Mikä tuossa meni pieleen? Annimari Korte on tällä hetkellä Suomen kovin naisaituri. Neziri yhtä varma kakkonen ja Hurske kolmomen. Ei tuo Harakka ole pärjännyt about koskaan heille. Kortteesta, Neziristä ja Hurskeesta nimenomaan urheilulehdistö puhuu. Tämä Harala on otsikoissa lähinnä instagram-juttujensa tai muiden epäolennaisuuksien takia.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Että fastin sponssi juoksija ei saisi kreatiinia fastilta, aika helvetin vaikea uskoa.

Kreatiini tankkaaja huomaa viimeisellä mitallisella; oho, se on loppu, aika helvetin vaikea uskoa.

Testien piirissä oleva urheilija ottaa jostain hämyisen valmistajan purkista, aika helvetin vaikea uskoa.

En usko huulirasvoihin, enkä kyllä poikaystävän purkkeihinkaan.

Jos koijjataan, otetaan vastaan mitä tulee. Jos ei pystytä ottamaan vastaan, ei koijjata.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä näin säälittävä viesti ei edes ansaitsisi vastausta, mutta vastataan silti. Ilmeisesti Harakka on sinun hauska osuus tässä viestissä. En ole mikään Haralan fani, mutta arvostan silti häntä. Suomessa ei yksilöurheilijan taloudellinen asema ole mikään kummoinen, joten suurin osa urheilijoista elättää itsensä somen kautta. Ja miksi Harala urheilee. Voisiko olla, että se on hänen intohimo? Intohimo ei välttämättä ole somessa mainostaminen, mutta seuraajien määrästä voisi päätellä, että on myös siinä onnistunut. Harala on urheilija, joka on hoitanut somemarkkinoinnin esimerkillisesti ja siitä on häntä vaikea syyttää.

Joskus olisi hyvä ottaa se omaa pää pois sieltä perseestä ja miettiä kuinka paljon parempi ihminen on kuin vaikka Harala.

Kaikesta huolimatta on myös hyvin suuri todennäköisyys, että Haralan doping-rike oli oikeasti vahinko.
Vitut se mikään vahinko ollut. Nykypäivän urheilijat on niin tarkkoja jokaisesta murusesta, mitä suuhunsa laittavat, että tasan tarkkaan tietävät sisältääkö se kiellettujä aineita vai ei. Eritoten lisäravinteiden kohdalla. Jo pelkästään se, että lähes kaikkiin sponsorisopimuksiin on laitettu jonkinlainen doping-pykälä, pakottaa nämä urheilijat olemaan asian suhteen kartalla. Vahinkoa tuossa oli vain se, että Harala jäi kiinni.

Kuten sanoin, mielestäni Haralan kannattaisi keskittyäkin pelkästään siihen somemarkkinointiin. Sen hän selkeästi osaa. Radalla tulokset onkin olleet huomattavasti vaatimattomampia. Ehkäpä siihen tarvittiinkin vähän lääkitystä ja käry kävi. Olisi pysynyt lestissään niin tienaisi jatkossakin hyvin. Osa sponsoreista kaikkoaa varmasti doping-käryn myötä.
 

Jeffrey

Jäsen
Vitut se mikään vahinko ollut. Nykypäivän urheilijat on niin tarkkoja jokaisesta murusesta, mitä suuhunsa laittavat, että tasan tarkkaan tietävät sisältääkö se kiellettujä aineita vai ei.

Tätä ajatusta vastaan sotii se, miksi Harala olisi käyttänyt niin mitättömän määrän ettei siitä ole mitään hyötyä, mutta josta kuitenkin jää kiinni? Jos Urheilija olisi tasan tarkkaan tiennyt mitä tekee, niin uskon käyttäneen sellaisia määriä josta saisi jotain hyötyä, eikä pelkästään jäisi kiinni. Ellei tässä sitten ole joku tällainen foliohattuilu julkisuuden saamisesta asian takia?
 
Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Suomessa ei edelleenkään osata hoitaa näitä dopingkäryjä ja niistä tiedottamista millään järkevällä tavalla. Liitto salailee ja peittelee asiaa. Liitossa joku on tiennyt joku ei ole tiennyt ja kaikki levittelee kilpaa käsiä. Kukaan asiasta tietävä ei kuitenkaan ole muistanut tästä tiedottaa seuralle, lajipäällikölle tai yhtään kenellekään. Asian tultua ilmi todetaan vaan, että tämä nyt on liiton sisäinen asia. Tällainen toiminta lisää vaan ihmettelyä asian ympärillä.

Harala taas tekee sen perinteisen virheen, että paniikissa lähdetään valehtelemaan. On mukamas näytteitä lähetetty laboratoorioihin ympäri eurooppaa, mutta mitään tuloksia näistä ei ole kuitenkaan saatavilla. Kreatiini oli loppu joten piti tilata muuta merkkiä. Eipä se ollutkaan loppu vaan sitä olikin joku mystinen purkki kaapissa jo valmiina. Siitä sitten sen enempää ajattelematta kreatiinia naamaan. Merkkiä ei voi julkistaa, koska mahdollinen oikeudenkäynti on tulossa yms. selittelyä ja valehtelua. Ymmärrän sen, että urheilija ei voi myöntää mitään käyttöä, koska taloudelliset sanktiot sponsoreilta ja liitolta ovat dopingrikkomuksissa aika kovat.

Tämäkin asia olisi voitu hoitaa ihan "rehellisesti". Liitto olisi ilmoittanut heti, että A-näytteestä on löytynyt piristettä ja B-näytteen tuloksia odotetaan. Harala olisi vaan ihmetellyt tätä A-näytteen tulosta ja kertonut että asiaa selvitetään. Olisi sillä aikaa hommannut sellaisen purkin jossa tuota piristettä varmasti on. Olisi laittanut siitä labraan näytteet ja tullut vahingon ja tuloksien kanssa julkisuuteen jo syksyllä. Asia olisi nyt loppuunkäsitelty.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Kuten sanoin, mielestäni Haralan kannattaisi keskittyäkin pelkästään siihen somemarkkinointiin. Sen hän selkeästi osaa. Radalla tulokset onkin olleet huomattavasti vaatimattomampia. Ehkäpä siihen tarvittiinkin vähän lääkitystä ja käry kävi. Olisi pysynyt lestissään niin tienaisi jatkossakin hyvin. Osa sponsoreista kaikkoaa varmasti doping-käryn myötä.
Minä puolestani epäilen Haralan somesuosiota auttavan sen että hän on urheilija. Tasolla, jolla taistelee mitalista Kalevan Kisoissa, paikasta Ruotsi-ottelussa ja myös paikasta ehkäpä lähinnä EM-kisoissa. Tuo viimeisin on meriiteistä paras johtuen siitä että Haralan lajissa kansallinen tasomme on hyvä. Jos Harala jättäisi kilpaurheilun, tokkopa hän olisi enää yhtä kiinnostava somessa ellei keksisi jotakin uutta juttua, joka onkin aika vaativa tehtävä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä ajatusta vastaan sotii se, miksi Harala olisi käyttänyt niin mitättömän määrän ettei siitä ole mitään hyötyä, mutta josta kuitenkin jää kiinni? Jos Urheilija olisi tasan tarkkaan tiennyt mitä tekee, niin uskon käyttäneen sellaisia määriä josta saisi jotain hyötyä, eikä pelkästään jäisi kiinni. Ellei tässä sitten ole joku tällainen foliohattuilu julkisuuden saamisesta asian takia?
Ehkäpä hän laskelmoi vain väärin, eikä kaikki aine ollut ehtinyt vielä poistua elimistöstä tms. Mistään foliohattuilusta tässä ei ole kyse. Henk.koht. uskon, että Harala on todennut ettei aiemmilla konsteilla pärjää edes kotimaan kentillä, joten hän päätti nostaa vähän riskitasoa aineiden suhteen ja paska osui tällä kertaa tuulettimeen. En kertakaikkiaan usko siihen asiaan, että huippu-urheilijoiden kehoihin päätyisi vahingossa kiellettyjä aineita. Olkoon sitten kenestä urheilijasta tahansa kyse. Nuo saa niin paljon valistusta ja koulutusta asian tiimoilta ja heillä on henkilökohtaiset ravitsemusasiantuntijat ja personal trainerit ja muu taustatiimi kunnossa, että tällaiset vahingot kitketään kyllä ihan 100/100 pois.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minusta Haralan ja varsinkin Korteen kehitys herättää epäilyksiä. Kun kyseessä ei ole nuori urheilija, niin nopea kehitys aivan uudelle tasolle herättää aina epäilyksiä.

 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä puolestani epäilen Haralan somesuosiota auttavan sen että hän on urheilija. Tasolla, jolla taistelee mitalista Kalevan Kisoissa, paikasta Ruotsi-ottelussa ja myös paikasta ehkäpä lähinnä EM-kisoissa. Tuo viimeisin on meriiteistä paras johtuen siitä että Haralan lajissa kansallinen tasomme on hyvä. Jos Harala jättäisi kilpaurheilun, tokkopa hän olisi enää yhtä kiinnostava somessa ellei keksisi jotakin uutta juttua, joka onkin aika vaativa tehtävä.
Minä muistan kuulleeni Lotta Haralasta ensimmäisen kerran, kun jossain lehtijutussa kerrottiin Haralan menestymisestä somemarkkinoinnin saralla ja mainittiin hänen olevan jonkin sortin pioneeri tässä tms. Silloin en ollut pongannut kyseistä tyttöä vielä kertaakaan mistään urheilutuloksista tai kisoista. Toisin sanoen varmasti urheilumenestys boostaa somesuosiota, mutta kyllä hän sinne nousi ilman urheilumenestystä (jota itse asiassa ei edelleenkään kovin kummoisesti ole).

Hyvännäköinen naisurheilija on aina kiinnostava. Pärjäsi hän tai ei. Ja Haralalla on tuo ulkonäköpuoli kunnossa. Enkä tarkoita sitä, että minun mielestäni näin pitäisi olla. Olen vain todennut sen, että näin on.

Näitä vastaaviahan on muissakin lajeissa. Anita Korva esimerkiksi on maastohiihdon puolella erittäin suosittu instagramissa ja nostaa varmasti sitä kautta hyvin sponsorituloja. Korvakaan ei ole kuitenkaan pärjännyt vielä ikinä missään aikuisten hiihtokilpailuissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tämä joku vitsi? Haralan valovoimaisuus on sitä, että kuka helvetti on Lotta Harala? Ei ainakaan urheilupiireissä ole kovin valovoimainen, kun ei edes Suomen pienissä ympyröissä ole lajissaan top 3 urheilija. Jotkut instagram-tyypit kenties Haralan noteeraavat.
About jokainen lukutaitoinen ymmärtää, että tuossa oli tarkoitettu että Haralan laji on Suomessa kesälajeista valovoimaisin. On tietysti ihan ok huomauttaa että viestissä oli kirjoitusvirhe tai asia oli huonosti ilmaistu, mutta tällainen rage-pohjainen lähestyminenkin tietysti toimi.

En kyllä usko hetkeäkään mihinkään Fastin toimitusongelmiin ja olisikin kiva kuulla ko. merkin näkemys tästä asiasta.
Minulla on elävä muistikuva, että joku Fastin tyyppi kommentoikin, että heillä oli kesällä keskusvarastolla lyhytaikainen toimitusvaikeus, tms. En nyt kyllä löytänyt kys uutista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
About jokainen lukutaitoinen ymmärtää, että tuossa oli tarkoitettu että Haralan laji on Suomessa kesälajeista valovoimaisin. On tietysti ihan ok huomauttaa että viestissä oli kirjoitusvirhe tai asia oli huonosti ilmaistu, mutta tällainen rage-pohjainen lähestyminenkin tietysti toimi.
Jos näin on, seison korjattuna. Täytyy tunnustaa, että minä kyllä ihan aidosti ymmärsin lainaamani kirjoittajan tarkoittavan, että Harala itse olisi valovoimaisin urheilija kesälajeissa. Että puhuttiin urheilijasta itsestään, eikä hänen lajistaan. Siinä olet kyllä oikeassa, että 100m aidat on tällä hetkellä kiinnostavin kesäurheilulaji suomalaisnäkökulmasta, ainakin pelkästään naisten lajit huomioiden.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä muistan kuulleeni Lotta Haralasta ensimmäisen kerran, kun jossain lehtijutussa kerrottiin Haralan menestymisestä somemarkkinoinnin saralla ja mainittiin hänen olevan jonkin sortin pioneeri tässä tms. Silloin en ollut pongannut kyseistä tyttöä vielä kertaakaan mistään urheilutuloksista tai kisoista. Toisin sanoen varmasti urheilumenestys boostaa somesuosiota, mutta kyllä hän sinne nousi ilman urheilumenestystä (jota itse asiassa ei edelleenkään kovin kummoisesti ole).

Hyvännäköinen naisurheilija on aina kiinnostava. Pärjäsi hän tai ei. Ja Haralalla on tuo ulkonäköpuoli kunnossa. Enkä tarkoita sitä, että minun mielestäni näin pitäisi olla. Olen vain todennut sen, että näin on.

Näitä vastaaviahan on muissakin lajeissa. Anita Korva esimerkiksi on maastohiihdon puolella erittäin suosittu instagramissa ja nostaa varmasti sitä kautta hyvin sponsorituloja. Korvakaan ei ole kuitenkaan pärjännyt vielä ikinä missään aikuisten hiihtokilpailuissa.
Sekä Haralan että Korvan kohdalla kuitenkin se some pohjautuu urheilijastatukseen. Ota se siitä pois ja sulla on urheilijan some ilman urheilijaa. Että totanoin...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Minä muistan kuulleeni Lotta Haralasta ensimmäisen kerran, kun jossain lehtijutussa kerrottiin Haralan menestymisestä somemarkkinoinnin saralla ja mainittiin hänen olevan jonkin sortin pioneeri tässä tms. Silloin en ollut pongannut kyseistä tyttöä vielä kertaakaan mistään urheilutuloksista tai kisoista. Toisin sanoen varmasti urheilumenestys boostaa somesuosiota, mutta kyllä hän sinne nousi ilman urheilumenestystä (jota itse asiassa ei edelleenkään kovin kummoisesti ole).

Hyvännäköinen naisurheilija on aina kiinnostava. Pärjäsi hän tai ei. Ja Haralalla on tuo ulkonäköpuoli kunnossa. Enkä tarkoita sitä, että minun mielestäni näin pitäisi olla. Olen vain todennut sen, että näin on.
Olen edelleenkin eri mieltä Haralan somesuosion syistä. Harala edusti Suomea sisäratojen EM-hallikioissa jo vuonna 2013 sekä uudestaan 2017, jolloin myös voitti Kalevan Kisoissa kultaa 100 metrin aidoissa. Eivät ehkä ole kummoisia saavutuksia mutta kovin laaja ei ole se yleisurheilijoidemme joukko jolla olisi vyöllään huomattavasti parempaa. Harala on ollut yu-piireissä kansallisesti tunnettu jo pitkään.

Hankala sanoa millainen somenäkyvyytensä olisi ilman urheilua. Haralan some taitaa perustua urheilu-uraansa, ei seuraile noita urheilijoiden Instagrameja, Twittereitä jne niin sikäli en osaa sanoa. Oman apunsa Harala varmasti saa ulkonäöstään, tämän hän taisi joskus myöntää myös itse. Mutta pelkällä ulkonäöllä sielläkään ei pärjää.
 

Jeffrey

Jäsen
Ehkäpä hän laskelmoi vain väärin, eikä kaikki aine ollut ehtinyt vielä poistua elimistöstä tms. Mistään foliohattuilusta tässä ei ole kyse. Henk.koht. uskon, että Harala on todennut ettei aiemmilla konsteilla pärjää edes kotimaan kentillä, joten hän päätti nostaa vähän riskitasoa aineiden suhteen ja paska osui tällä kertaa tuulettimeen. En kertakaikkiaan usko siihen asiaan, että huippu-urheilijoiden kehoihin päätyisi vahingossa kiellettyjä aineita. Olkoon sitten kenestä urheilijasta tahansa kyse. Nuo saa niin paljon valistusta ja koulutusta asian tiimoilta ja heillä on henkilökohtaiset ravitsemusasiantuntijat ja personal trainerit ja muu taustatiimi kunnossa, että tällaiset vahingot kitketään kyllä ihan 100/100 pois.

Eli nyt teoriasi on se, että Urheilija on pyrkinyt siihen, että aine olisi poistunut hänen elimistöstään kilpailuun mennessä. Eli toisin sanoen Urheilija olisi pyrkinyt saamaan sellaisesta piristävästä doping aineesta hyötyä, jota hänen elimistössään ei edes ole? Mikä on teoriasi, miten tällainen voisi olla tietoista toimintaa? Eli hakea hyötyä aineesta jota kehossasi ei ole?

Ottamatta nyt sen enempää kantaa itse case Haralaan niin itse uskon inhimillisyyteen. En millään usko, että maailmassa olisi ihminen joka ei tee virheitä. Ei edes sellaista joka olisi pirullisen koulutuksen saanut ja jäätävän asiantuntijatiimin ympäröimä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös