Päävalmentaja Mikko Heiskanen – JYPin pelitavan uudistaja

  • 168 418
  • 1 494

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heiskanen, niin ymmärrän, oli hätäpaikko tähän paikkaan, kun housut kintuissa todellisuuteen herättiin, toki asianomaiset voi todeta, että parempi silloin kuin ei milloinkaan, mutta kun asetelma tuoksi muodostui, valinnat tehtiin kuluvan kauden kustannuksellakin. Toki, ihan varmaan täällä on ukkoa ja akkaa, joille tuo oli mielessään väärä valinta, mutta itse koen niin, että mieluummin tulevaisuus, kuin kädenlämpöinen säälipeli.

Heiskanen antoi siis aikaa kartoittaa sitä organisaatioon sopivaa kuskia edareille , ei mikään kiitollinen tehtävä, mutta varmaan välttämätön JYPin kannalta. Kuka valitaankaan, niin tällä valinnalla on JYPin kannalta kauaskantoiset vaikutukset hyvässä tai pahassa, joten toivottavasti viimein arpa osuu oikeaan kohteeseen JYPin kannalta. Joukkue kyllä rakentuu, koska pelaajia kyllä on riittämiin liigaan tyrkyllä, joten siinä mielessä tällä hetkellä kiinnostavin asia tuo valkun valinta ja oikean pelitavan rakentaminen.
Iso riski vain että tämä sekoilu sai suurimman osan varteenotettavan valmentajan kyllä todella kauas JYPistä.
Näitä ratkaisuja on nyt kritisoinut mm. Jaloset, Jokinen, Kivi..Noiden mielipiteillä on ihan oikeasti painoarvoa valmentajien ja kiekkovaikuttajien keskuudessa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paha Heiskasen valmentajuudesta sanoa mitään. Sen verran tekemättömään paikkaan joutui. Joukkue oli henkisesti jonkun 2kk aivan sekaisin. Jotain todella erikoista olisi pitänyt keksiä ja tuoda joukkueeseen joku sellainen profiilihankinta joka olisi samalla jotenkin keventänyt tunnelmaa.

Toki Heiskanen olisi jossain vaiheessa voinut paremmin harkita sanojaan ehkä joskus ottaa aikalisän tjms. Ei noiden perusteella kuitenkaan voi sanoa millainen valmentaja on. Vaikka onhan tuonne mahtunut todella typeriäkin kommentteja mutta paikka on ollut monella tapaa sellainen ettei tuosta voinut tulla yhtään mitään.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paha Heiskasen valmentajuudesta sanoa mitään. Sen verran tekemättömään paikkaan joutui. Joukkue oli henkisesti jonkun 2kk aivan sekaisin. Jotain todella erikoista olisi pitänyt keksiä ja tuoda joukkueeseen joku sellainen profiilihankinta joka olisi samalla jotenkin keventänyt tunnelmaa.

Toki Heiskanen olisi jossain vaiheessa voinut paremmin harkita sanojaan ehkä joskus ottaa aikalisän tjms. Ei noiden perusteella kuitenkaan voi sanoa millainen valmentaja on. Vaikka onhan tuonne mahtunut todella typeriäkin kommentteja mutta paikka on ollut monella tapaa sellainen ettei tuosta voinut tulla yhtään mitään.
Sama!
Lisäisin tähän vielä sen että itseäni ihmetytti suuresti yleensä nuo pelien kenttäkoostumukset, ja että miksei esim. Perttua kokeiltu ja ajettu liigatasolla sisään sentterinä kun paikkopaikkaa olisi ollut (esim. Lassilan tuuraus jne...), sillä sentterin ruutuhan se on se hänen tulevaisuuden pelipaikkansa! Kykenikö valmennus näkemään pelaajien potentiaalia ja sijoittaa niitä oikeille pelipaikoilleen? Okei, olihan materiaalissa toivomisen varaa mutta parempaan olisi kyllä pitänyt pystyä, samaa "sijoittamisongelmaa" oli mielestäni myös aikaisemmin pois potkitulla valmennuksella, ja olisi voitu mm. Pulkkiselle, Vargalle ja ehkäpä myös Huovilalle antaa aikaisemmin näyttöpaikkoja ylhäällä. Myös Peltolan väkisin peluutus ihmetytti (Tumanovs tilalle!) vaikka mies aikamoinen katastrofi oli kentällä, tosin nyt loppukaudesta on otteitaan parantanut.
Myös olisin toivonut Miks Tumanovsille enemmän peliaikaa, puukäsi Rooban peluutus mm. YV:llä ihmetytti, sekä 1. & 2. ketjussa kun miehen paikka mielestäni korkeintaan 4.ketjussa...
Ihmettelen!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Iso riski vain että tämä sekoilu sai suurimman osan varteenotettavan valmentajan kyllä todella kauas JYPistä.
Näitä ratkaisuja on nyt kritisoinut mm. Jaloset, Jokinen, Kivi..Noiden mielipiteillä on ihan oikeasti painoarvoa valmentajien ja kiekkovaikuttajien keskuudessa.

Kyllä, asioissa on aina riskinsä. Kuitenkin, mitä JYP nyt tarvitsee, on valmennus, jolla on peli - idealtaan sama päämäärä, kuin organisaatiollakin, mikään meritoitunut ei välttämättä ole oikea tähän rakoon palkata, sehän pitäisi olla tuoreessa muistissa jokaisella mihin se voi johtaa pahimmillaan, eikä JYP tuollaista jatkumoa tilassaan enää kestäisi mitenkään.

Yksi noista luettelemistasi nimistä oli muuten se huhu, jonka niin päättömänä kuulin olleen keskusteluissa, etten sitä halunnut julkituoda edes huhuna, nyt voin jo sanoa että ei tule taatusti, hyvä tai huono.

Luulen kuitenkin, mikäli aidosti organisaatio ja valmentaja korttinsa keskenään pöytään lyö, on mahdollista tuoda hyvä nimi ohjastamaan. Valmentajillekin on kyse työpaikasta ja toimeentulosta ja jos molemmin puolin syntyy tunne, hyvästä työyhteisöstä ja yhteisestä asiasta, ei siinä muiden kautta kovin pitkään pohdita asiaa. Siinä mielessä siis huoli pois.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Heiskanen on kiistatta JYPin liigahistorian huonoin valmentaja. Tappiot ovat oma lukunsa, johtojen sulaminen toinen, kolmas ilmiselvä kykenemättömyys reagoida pelin aikana, mutta pahinta on olla pitämättä joukkueen pelaajien puolia julkisessa keskustelussa.

Onneksi tuota surkeutta tarvitsee kärsiä enää sen kuuden pelin verran.
 
Viimeksi muokattu:

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon miettinyt tätä viime pelin lehdistötilaisuutta. Olen samaa mieltä Pönön kans siitä, että todella idioottimainen teko Christofferilta, mutta mun mielestä ei päävalmentajan todellakaan pitäisi heittää pelaajaa silti tuolla tavalla junan alle julkisesti vaan asiat pitäisi käydä läpi ihan ilman median läsnäoloa. Eipä tule ihan äkkiä mieleen toista tapausta missä päävalmentaja oikein toivoo julkisesti omalle pelaajalle pelikieltoa.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Itse en taas ymmärrä miksi selkeää vahingoittamisyritystä pitäisi puolustella, Jos jotain pitäisi Heiskasessa arvostaa niin tämä nousisi ylitse muiden. Toivoisin että ihan jokainen valmentaja tuomitsisi sikailut ja että niistä tulisi isompia rangaistuksia. Minua ei haittaa jos tapellaan ja molemmat on mukana, mutta se että kirvesiskuilla lyödään jaloille joka pahimmassa tapauksessa päättää uran, kevyempänä kauden, niin se jos joku ei kuulu tähän lajiin.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en taas ymmärrä miksi selkeää vahingoittamisyritystä pitäisi puolustella, Jos jotain pitäisi Heiskasessa arvostaa niin tämä nousisi ylitse muiden. Toivoisin että ihan jokainen valmentaja tuomitsisi sikailut ja että niistä tulisi isompia rangaistuksia. Minua ei haittaa jos tapellaan ja molemmat on mukana, mutta se että kirvesiskuilla lyödään jaloille joka pahimmassa tapauksessa päättää uran, kevyempänä kauden, niin se jos joku ei kuulu tähän lajiin.
Mä en ainakaan puhunut puolustamisesta mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en taas ymmärrä miksi selkeää vahingoittamisyritystä pitäisi puolustella, Jos jotain pitäisi Heiskasessa arvostaa niin tämä nousisi ylitse muiden. Toivoisin että ihan jokainen valmentaja tuomitsisi sikailut ja että niistä tulisi isompia rangaistuksia. Minua ei haittaa jos tapellaan ja molemmat on mukana, mutta se että kirvesiskuilla lyödään jaloille joka pahimmassa tapauksessa päättää uran, kevyempänä kauden, niin se jos joku ei kuulu tähän lajiin.
Miksi pitää mennä heti toiseen ääripäähän, jos joku sanoo, ettei välttämättä tarvitsisi julkisesti toivoa oman joukkueen pelaajalle pelikieltoa? Tämä ei todellakaan tarkoita, että silloin pitäisi puolustaa tuota tekoa.

Teon voi tuomita ilman että esittää tuollaista toivetta pelikiellosta, vaikka olisikin sitä mieltä, että pelikielto on ansaittu.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Miksi pitää mennä heti toiseen ääripäähän, jos joku sanoo, ettei välttämättä tarvitsisi julkisesti toivoa oman joukkueen pelaajalle pelikieltoa? Tämä ei todellakaan tarkoita, että silloin pitäisi puolustaa tuota tekoa.

Teon voi tuomita ilman että esittää tuollaista toivetta pelikiellosta, vaikka olisikin sitä mieltä, että pelikielto on ansaittu.
Miksi ei vaatisi pelikieltoa jos on itsekkin sitä mieltä että väärin tehty, pitäisikö tälläinen teko jättää rankaisematta. On kaksinaismoralistista jos vaatii vain muille kuin omille rangaistusta moisesta, tuollaiset temput pitää saada pois ja niistä pitää kaikkien vaatia rangaistusta. Mitä jos joku olisi vetänyt Jerryn nilkat rullalle ja Jokinen olisi vaatinut että tästä ei pitäisi tuomita rangaistuksia? Olisitko samaa mieltä.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heiskaselle tulisi muun organisaation tavoin pieni lisäkoulutus viestinnästä tarpeen. Se, että hän kertoilee savolaisittan vastuukuulijatyylisesti medialle milloin mitäkin on ammattitaidottomuutta. Tässä tuli annos heiskasuutta.

En ymmärrä miksi ei voinut todeta pressissä esim seuraavasti: vaikka pieni rike, provoisinti tehtiin tuota tekoa ennen ei se anna oikeutta toimia näin pelaajalle, näitä tulee aina otteluissa ja jos otteluita halutaan voittaa niin tunteet pitää pystyä hillitsemään. Yhdyn OJ:n kommentteihin siitä, ettei tuollainen kuulu peliin. Ja jättää sitten kurinpidot ja muut rauhaan tai jos on jotain todettava, niin varmasti kurinpito asiaa käsittelee ja näkee tilanteen kokonaisuudessaan videolta ja hyväksymme tämän tuloksen.

Tällä tavoin tuomitaan teko muttei anneta viestiä kurinpidolle, en osaa hallita pelaajiani, tehkää se puolestani / heitetä kaveria täysin bussin alle.

On tämä puuhastelua, meillä on suomen suoraselkäisin ja savolaisin viestiä, kaikki menee varmasti kuin Strömsöössä ja sitten heräsin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi ei vaatisi pelikieltoa jos on itsekkin sitä mieltä että väärin tehty, pitäisikö tälläinen teko jättää rankaisematta. On kaksinaismoralistista jos vaatii vain muille kuin omille rangaistusta moisesta, tuollaiset temput pitää saada pois ja niistä pitää kaikkien vaatia rangaistusta. Mitä jos joku olisi vetänyt Jerryn nilkat rullalle ja Jokinen olisi vaatinut että tästä ei pitäisi tuomita rangaistuksia? Olisitko samaa mieltä.
Koska se ei kuulu tapoihin, että julkisesti vaaditaan omille pelaajille pelikieltoa. Teon voi tuomita täysin, mutta pelikieltoa ei tarvitse julkisesti toivoa.

Ja taas puhut siitä, että jos ei vaadi julkisesti omalle pelaajalle pelikieltoa, niin se on sama kuin vaatisi ettei tästä saa antaa pelikieltoa. Miten monta kertaa pitää sanoa, että se nyt ei vain ole sama asia?
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Koska se ei kuulu tapoihin, että julkisesti vaaditaan omille pelaajille pelikieltoa. Teon voi tuomita täysin, mutta pelikieltoa ei tarvitse julkisesti toivoa.

Ja taas puhut siitä, että jos ei vaadi julkisesti omalle pelaajalle pelikieltoa, niin se on sama kuin vaatisi ettei tästä saa antaa pelikieltoa. Miten monta kertaa pitää sanoa, että se nyt ei vain ole sama asia?
Miten pitkälle olet valmis menemään tuossa, jos pelaaja vaikka tappaisi jonkun kentällä, olet sitä mieltä että omalle ei voisi vaatia tuomiota vaan pitäisi vaan hiljaa olla?

En vertaa tapahtunutta murhaan suoranaisesti, kyselen vaan että missä menee sun raja siinä milloin on ok tuomita, olisiko siis murhakin sellainen että Heiskasen olisi pitänyt sanoa OJlle että tuo nyt on sinun näkemys, minen kyllä vaatisi rangaistusta?
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heitetään tähän sellainen asia mitä olen kysynyt parilta pelaajilta, ja korostan nimenomaan, että on vaan parin pelaajan mielipide. Heiskasesta ei ihmisenä todellakaan pahaa sanottavaa, mutta eivät myöskään ihan ymmärrä tuota, että julkisesti heitellään pelaajia bussin eteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten pitkälle olet valmis menemään tuossa, jos pelaaja vaikka tappaisi jonkun kentällä, olet sitä mieltä että omalle ei voisi vaatia tuomiota vaan pitäisi vaan hiljaa olla?

En vertaa tapahtunutta murhaan suoranaisesti, kyselen vaan että missä menee sun raja siinä milloin on ok tuomita, olisiko siis murhakin sellainen että Heiskasen olisi pitänyt sanoa OJlle että tuo nyt on sinun näkemys, minen kyllä vaatisi rangaistusta?
Et voi vittu olla tosissasi? No, ikävä kyllä taidat olla.

En kuitenkaan lähde enää tätä jatkamaan, kun tuolle linjalle polkaisit.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Et voi vittu olla tosissasi? No, ikävä kyllä taidat olla.

En kuitenkaan lähde enää tätä jatkamaan, kun tuolle linjalle polkaisit.
Kyllä olen ihan tosissani, mielestäni Heiskanen teki ihan oikein, siitä isot propsit miehelle, BC teki väärin ja tervemenoa vittuun täältä, toivon että jatkossakin löytyisi JYPssä valmentajilla munaa tuomita väärät teot, vain sillä tavalla voidaan näistä rakeista kentällä päästä eroon.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon miettinyt tätä viime pelin lehdistötilaisuutta. Olen samaa mieltä Pönön kans siitä, että todella idioottimainen teko Christofferilta, mutta mun mielestä ei päävalmentajan todellakaan pitäisi heittää pelaajaa silti tuolla tavalla junan alle julkisesti vaan asiat pitäisi käydä läpi ihan ilman median läsnäoloa. Eipä tule ihan äkkiä mieleen toista tapausta missä päävalmentaja oikein toivoo julkisesti omalle pelaajalle pelikieltoa.
Oudointa tuosta minusta oli se, että Heiskanen vielä itse otti aiheen uudelleen esille. Ymmärtäisin jotenkin kommentoinnin, jos sitä olisi median toimesta Heiskaselta pyydetty.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä olen ihan tosissani, mielestäni Heiskanen teki ihan oikein, siitä isot propsit miehelle, BC teki väärin ja tervemenoa vittuun täältä, toivon että jatkossakin löytyisi JYPssä valmentajilla munaa tuomita väärät teot, vain sillä tavalla voidaan näistä rakeista kentällä päästä eroon.
Sanon vielä tämän:

Heiskanen teki ihan oikein, kun tuomitsi teon.

BC teki väärin ja hyvä että lähtee muualle.

Näitä kahta asiaa en ole kieltänyt missään vaiheessa, vaikka tuntuu siltä, että yrität väkisin niin ajatella.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oudointa tuosta minusta oli se, että Heiskanen vielä itse otti aiheen uudelleen esille. Ymmärtäisin jotenkin kommentoinnin, jos sitä olisi median toimesta Heiskaselta pyydetty.
Lehdistötilaisuudet eivät ole Heiskasen parasta osaamisaluetta. Varmaan tuossa on jännitystä ja sellaista pettymstä myös omien suorittamiseen, joka purkautuu noin. Ehkä Heiskanen ei ole vielä valmis päävalmentajaksi tällä tasolla. En tiedä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Kyllä olen ihan tosissani, mielestäni Heiskanen teki ihan oikein, siitä isot propsit miehelle, BC teki väärin ja tervemenoa vittuun täältä, toivon että jatkossakin löytyisi JYPssä valmentajilla munaa tuomita väärät teot, vain sillä tavalla voidaan näistä rakeista kentällä päästä eroon.

Mielestäsi TPS:n päävalmentaja Miettinen toimi siis väärin kun ei tuominnut taannoin omaa pelaajaansa Rafkinia päähän kohdistuneesta taklauksesta? Toma se vaan puhalteli pressissä muniinsa, kun Jaakko81:n pelikirjan mukaan olisi pitänyt todeta että "kurinpitäjä, anna kakkua saatana, minä hommaan sukset jotta Rube voi suksia vittuun"?
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Mielestäsi TPS:n päävalmentaja Miettinen toimi siis väärin kun ei tuominnut taannoin omaa pelaajaansa Rafkinia päähän kohdistuneesta taklauksesta? Toma se vaan puhalteli pressissä muniinsa, kun Jaakko81:n pelikirjan mukaan olisi pitänyt todeta että "kurinpitäjä, anna kakkua saatana, minä hommaan sukset jotta Rube voi suksia vittuun"?
Kyllä. Toisaalta päähän kohdistunut taklauskin voi olla vahinko, nilkoille kirvesisku ei.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaadin, että seuraavaan lehdistötilaisuuteen tuodaan tölkkien sijaan pullot. Haluan nähdä, miten Pönö suoriutuu uudenlaisen pullonkorkin kanssa.
Sehän tästä juhlakaudesta vielä puuttuu että päävalmentaja loukkaantuu uuden muovikorkin vuoksi.

Tämän johdosta Seppänen julistaa korkittomat pelipäivät. Vaajalan deekuthan tästä innostuvat, päätykatsomo täyttyy ja Hämäläinen peräänkuuluttaa keskustelua Arskan kanssa. Koska Arska on ihminen jolla on tunteet.

Arskan pää ei kestä vuoropuhelua Hämäläisen kanssa jonka vuoksi kausi 2024-2025 päättyy Arskan hautaanlaskuun joka tosin epäonnistuu koska Hämäläinen antaa arkunkantajille vapauden päättää oman tien hautuumaalle. Luonnollisesti ilman ohjeita.

Lopuksi Seppänen tekee Viitasen kanssa analyysin ja kantaa tästä vastuun.

Toivokaamme siis vaan kauden 23-24 päättymistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös