Päävalmentaja Mikko Heiskanen – JYPin pelitavan uudistaja

  • 169 949
  • 1 494

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tämähän saa näistä huhujen mukaan päävalmentajan palkkaakin. Oli palkattu ilmeisesti samassa lähdössä Rautakorven kanssa. Tällä hetkellä maksetaan palkkaa kolmelle päävalmentajalle, mutta sehän ei ole mitenkään uutta.

Jos ei ole pelaajia palkata, niin käytetään rahat valmentajiin. Täytyy olla ilmeisesti erittäin hyvä johdon kaveri, että näillä huhuilla on tuolla penkin takana.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Enpä tiedä.. Jos sinulle tarjotaan yhtäkkiä sitä työpaikkaa, minkä perässä olet koko urasi ajan ollut ja palkkakin nousee samalla, niin kuinka moni tuosta oikeasti kieltäytyisi? Eihän tilanne tuossa kohtaa niin hirveältä vaikuttanut, kuin mihin tässä on lopulta ajauduttu.

Pönö varmasti ajatteli olevansa valmis tähän vastuuseen ja mielestäni se on täysin loogista, kun katsoo Pönön historiaa valmennushommista.

Vai niin. Mites kunniahimo vai onko se vain ylimielistä kusipäisyyttä?
Ihan samaa mieltä näistä. Paradoksi on siinä mitä kuvittelee osaamisensa olevan ja mitä tietää sen olevan. Nyt Pönökin tietää enemmän. Jos pyöristetään marginaalit niin kymmenen kymmenestä olisi tehnyt samoin.

Ja kyllä. Kunnianhimo voi ilmetä myös ylimielisenä kusipäisyytenä, mutta Pönö ei sellaista kuvaa anna.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Juttelin tuossa erään entisen JYPin pelaajan kanssa jolla hyvin tuttuja tuolla joukkueessa, Heiskanen olisi kuulemma halunnut palata pelitavallisesti lähemmäs tuota Rautakorven kiekkoa mitä joukkue oli jo tottunut pelaamaan, mutta Hämäläisen Tommi oli nostanut metelin siitä asiasta eikä ollut hyväksynyt sitä. Toki tämä saattaa jonkun mielestä olla sitä mielikuvitus larppaamista ja tälle ei kannata antaa mitään arvoa :)

Täyttä faktaa.

Kaiken huippuhan tuossa Hämäläisessä on se, että on viimeiset 1,5vuotta kulkenut pitkin kyliä huutelemassa JYPin organisaation kyvyttömyydestä haukkuen käytännössä kaikki vuorollaan. No nyt on sitten itse siellä penkin takana, niiden toimesta ja niiden kanssa, ketkä on myös ehtinyt haukkumaan.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka pitkä lappu tällä Hämäläisellä on?
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täyttä faktaa.

Kaiken huippuhan tuossa Hämäläisessä on se, että on viimeiset 1,5vuotta kulkenut pitkin kyliä huutelemassa JYPin organisaation kyvyttömyydestä haukkuen käytännössä kaikki vuorollaan. No nyt on sitten itse siellä penkin takana, niiden toimesta ja niiden kanssa, ketkä on myös ehtinyt haukkumaan.
Hohhoh.. mitenkä tämmönen ihminen voi edes olla organisaatiossa? Tai jos mä itse mietin et menisin kylillä ja huutelisin kaikkea paskaa firmasta, missä oon töissä, niin aika nopeasti tulisi potkut.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Täyttä faktaa.

Kaiken huippuhan tuossa Hämäläisessä on se, että on viimeiset 1,5vuotta kulkenut pitkin kyliä huutelemassa JYPin organisaation kyvyttömyydestä haukkuen käytännössä kaikki vuorollaan. No nyt on sitten itse siellä penkin takana, niiden toimesta ja niiden kanssa, ketkä on myös ehtinyt haukkumaan.
Mä en vaan voi uskoa ja käsittää, että miten tuo ukko on tän tason organisaatiossa. Kyllä tuo koko seurajohto pitää olla ihan helvetin mätä, että kattelevat tollasta mätää toteemipaalua. Ei pitäis olla mitään asiaa kaverilla lähellekään liigatasoista organisaatiota.

VOISKO JOKU IRTISANOA SEN?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mä en vaan voi uskoa ja käsittää, että miten tuo ukko on tän tason organisaatiossa.

Sai puhuttua "pelipaikattoman" ideologiansa Seppäselle ja Viitaselle, jotka sitten palkkasivat apuvalmentajaksi pari vuotta sitten? No sen jälkeen palkattiinkin päävalmentajaksi Rautakorpi, joka halusi oman tiiminsä, niin Hämäläisestä tehtiin joku junnujen kehityspäällikkö, sopimus kun oli jo tehty. Junnuista ei sen jälkeen ole paljoa kehuja kuulunut...
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Sai puhuttua "pelipaikattoman" ideologiansa Seppäselle ja Viitaselle, jotka sitten palkkasivat apuvalmentajaksi pari vuotta. No sen jälkeen palkattiinkin päävalmentajaksi Rautakorpi, joka halusi oman tiiminsä, niin Hämäläisestä tehtiin joku junnujen kehityspäällikkö, sopimus kun oli jo tehty. Junnuista ei sen jälkeen ole paljoa kehuja kuulunut...
Onko Seppänen aivan sokea ja kuuro?

Vai loppuiko pelaajiston osittainen kuuntelu Rautakorven potkuihin?

Miksi kukaan antaa sopimusta tuolle kaverille ja noilla aiemmilla näytöillä? Valmenna hyvä helvetti sillä pelipaikattomalla kiekollasi eka jossain, sen jälkeen lienee aiheellista palkata liigaan.

Parempaa jälkeä tulisi varmaan, jos tältä palstalta palkattaisiin tuon tyypin tilalle.

Harmi, kun nämä kylän NHL-miljonäärit eivät ihan samanlaisia summia ole vuolleet kuin Markkanen. Olisi edes joku pelastus näköpiirissä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sai puhuttua "pelipaikattoman" ideologiansa Seppäselle ja Viitaselle, jotka sitten palkkasivat apuvalmentajaksi pari vuotta sitten? No sen jälkeen palkattiinkin päävalmentajaksi Rautakorpi, joka halusi oman tiiminsä, niin Hämäläisestä tehtiin joku junnujen kehityspäällikkö, sopimus kun oli jo tehty. Junnuista ei sen jälkeen ole paljoa kehuja kuulunut...
Millon tää Hämäläinen on tullut tähän touhuun ja milloin alkanut tätä ideologiaa tuomaan mukaan?

Mä muistelen Veikko-sedän tarinoiden alkaneen joskus 2-3 vuotta sitten. Hämäläisestä en oo ikinä ennen kuullutkaan, toki oon niin vanha etten muista montaa muutakaan juttua.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sai puhuttua "pelipaikattoman" ideologiansa Seppäselle ja Viitaselle, jotka sitten palkkasivat apuvalmentajaksi pari vuotta sitten? No sen jälkeen palkattiinkin päävalmentajaksi Rautakorpi, joka halusi oman tiiminsä, niin Hämäläisestä tehtiin joku junnujen kehityspäällikkö, sopimus kun oli jo tehty. Junnuista ei sen jälkeen ole paljoa kehuja kuulunut...

Palkattiin päävalmentajaksi. Hallitus käveli yli ja palkkasi Rautakorven ja Niemisen.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millon tää Hämäläinen on tullut tähän touhuun ja milloin alkanut tätä ideologiaa tuomaan mukaan?

Mä muistelen Veikko-sedän tarinoiden alkaneen joskus 2-3 vuotta sitten. Hämäläisestä en oo ikinä ennen kuullutkaan, toki oon niin vanha etten muista montaa muutakaan juttua.
Hämäläinen ei ole niin kauaa täällä ollut, mutta silloin kun tuli tänne, niin kertoi, että oli ollut jo pitkään Veikon kanssa tekemisissä. Mainitsi sen ihan siinä JYPin tiedotteessa muistaakseni.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hämäläinen ei ole niin kauaa täällä ollut, mutta silloin kun tuli tänne, niin kertoi, että oli ollut jo pitkään Veikon kanssa tekemisissä. Mainitsi sen ihan siinä JYPin tiedotteessa muistaakseni.
Ja kun aika menee tässä iässä niin nopeasti, niin tuosta saattaa olla kauemminkin. Eli en tiedä onko tuo Hämäläinen alkuperäisen idean takana edes, mun veikkaus on Viitanen vaikka mitään perusteita ei ole, paitsi herran omat tarinat toisen käden tietoina. Pelatessaan oli melko kaukana pelipaikattomasta.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikai Hämäläistä sentään päävalmentajaksi palkattu vaan apuvalmentajaksi? Vai muistanko ihan väärin.

Jos on palkattu Viitanen / Seppänen toimesta päävalmentajaksi mutta ei ole vielä ehditty julkaisemaan. Tämän jälkeen muu hallitus kävellyt Seppäsen yli ja palkannut Rautakorven joka sitten julkistettu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: nixu

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Jos on palkattu Viitanen / Seppänen toimesta päävalmentajaksi mutta ei ole vielä ehditty julkaisemaan. Tämän jälkeen muu hallitus kävellyt Seppäsen yli ja palkannut Rautakorven joka sitten julkistettu.
No eikö se noin oo suurinpiirtein mennyt. Kun Seppäsen yli käveltiin hallituksessa, sai kaveri itkupotkuraivarit ja osti lisää osakkeita, ettei näin enää käy.

Sen jälkeen alkoi myös hallitus rakoilemaan, koska siellä on nyt yksinvaltias tekemässä joskus aikoinaan hienoja asioita seuralle tehneenä, nyt pelkkää hallaa suuruudenhulluuksissaan ja jossain skientologiaan verrattavissa olevissa uskonnoissa.

Jos ei ole jo mun teksteistä käynyt ilmi, niin mun mielestä Seppäsen aika on nähty. Kaikki tämä sekoilu jo monelta vuodelta kiteytyy sinne. Arvostan suuresti mitä on tehnyt, mutta ei enää. Ei vaan vittu voi katsoa tätä rämpimistä ja lyhytkatseisuutta enää. Kyllä me rahoittajat löydetään helposti, jos vaan kaveri suostuu nostamaan jalan kaasulta.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuudennen tappion jälkeen erätilanne 18 2-6-10, pistekertymä heikohko 0,33/peli. Maaleja sentään menee, päästettyjä 26 eli 1,33/erä (+2 jatkoajoilla). SaiPa suorittanut 6 viimeistä peliä yhtä huonosti.
Niinhän sitä lävähti yllättäen Tampereelta yksi erävoitto ja 7 tappiopelin jälkeen erätilanne on 3-7-11. Tämähän ennustaisi, että kauden loppuun mennessä saataisin kokoon jopa 13 voitettua erää Heiskasen johdolla! Kyllä valmentajanvaihto kannattaa aina!

Lisäys: tasaisen vauhdin taulukolla Heiskasen JYP keräisi 9 pistettä, joten kauden lopussa olisi ennätyspisteet 53p.
 
Viimeksi muokattu:

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Juttelin tuossa erään entisen JYPin pelaajan kanssa jolla hyvin tuttuja tuolla joukkueessa, Heiskanen olisi kuulemma halunnut palata pelitavallisesti lähemmäs tuota Rautakorven kiekkoa mitä joukkue oli jo tottunut pelaamaan, mutta Hämäläisen Tommi oli nostanut metelin siitä asiasta eikä ollut hyväksynyt sitä. Toki tämä saattaa jonkun mielestä olla sitä mielikuvitus larppaamista ja tälle ei kannata antaa mitään arvoa :)

Mikäs pointti sitten oli jättää Heiskanen päävalmentajaksi jos sananvaltaa ei ole? Onko vaan joukkueen puhuva pää ja syntipukki?
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
No eikö se noin oo suurinpiirtein mennyt. Kun Seppäsen yli käveltiin hallituksessa, sai kaveri itkupotkuraivarit ja osti lisää osakkeita, ettei näin enää käy.
jos nyt vähän tarkentaa tätä taustaa, Heimo Viitanen ja Sari Rito luopui omistajuudesta mitkä olivat saaneet perintönä. Olleet mukana omistajina ei rahoittajina, Seppänen lunasti toisen osakkeet ja Kullervo harvia toisen osakkeet mitä myöhemmin jakoi Esa Lyytisen kanssa, viimeisemmän tiedon perusteella. Jukka Seppänen pysyy edelleen suurimpana omistajana kuten koko 2000 luvun ollut yhdessä Esa Polaksen kanssa, mutta tämä kauppa ei tehnyt Seppänen/Polas kaksikosta enemmistö osakasta, heillä on 44 prosentin omistus, Eli ei pysty tekemään diktaattori maisia päätöksiä, ei edes ole yksinään allekirjoitus oikeutta vaan vaatii kahden hallituksen jäsenen kirjoiuksen lisäksi, eli ei esim valmentajan erottaminen on niin iso asia, mihin vaaditaan halliuksen päätös.

Mestaruudet ja niiden aikana Seppänen omisti yli puolet osakkeista ja pystyi Holtarin kanssa tekemään nopeat päätökset yksin. Minkä jälkeen ns omistusta laajennetiin kun HIPP invest tuli omistajistoon 16 prosentin osuudellaa mitä HIPP invest osti Seppäseltä, Samaan aikaan myös Tyni myi omat osakkeensa pois, Holtarilla saattoi olla joitain. Tuolloin saman kokosilla osuuksilla oli Kullervo Harvia, Heimo Viitanen sekä HIPP invest, noin 16 prosentin osuuksin, Rito ja Viitanen oli mukanaa noin 6 prosentin osuuksin molemmat , Tynillä ja Holtarilla oli yhteensä jotain 5 prosentin luokkaa
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Mikäs pointti sitten oli jättää Heiskanen päävalmentajaksi jos sananvaltaa ei ole? Onko vaan joukkueen puhuva pää ja syntipukki?
Piti jättää yksi valmentaja joka ymmärtää pelistä jotain. Niin pihalla todellisuudesta ei (vielä) ole oltu, että Hämäläinen olisi vedetty suoraan ykköseksi. Jos sekoilu jatkuu niin en pitäisi tätäkään mahdottomana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös