Nämä "ei enää koskaan" ja "tulosta on tultava heti" on kyllä kivoja puheita, mutta itse en pidä niitä minään. Ei tässäkään lajissa ole mitään oikotietä onneen ja usein menestys vaatii pienemmiltä jengeiltä useiden vuosien työtä. Kannattaa myös uskaltaa katsoa totuutta silmiin. Vaikka tässä onkin käynnistelty projektia jo monta vuotta, niin valitettavasti me ollaan epäonnistuttu. Siksi me ollaan taas kauden alussa vuodessa 0. Ei ole oikopolkuja ja en ainakaan itse ole vakuuttunut, enkä oikeastaan vaadikaan sitä, että menestystä pitäisi heti alkaa tulla. Olen näiden menneiden epäonnistumisten kanssa jo sinut. Ne on ollutta mennyttä. Nyt olisi tärkeää ajaa pelitapaa ja pelaajiakin kärsivällisesti sisään. Olisi mielestäni hölmöä lähteä miettimään lyhytnäköisesti jotain spesiaalia pelitapaa, että millä me nyt saatais alkukaudesta mahd paljon pisteitä, että päästäis edes lähelle kympin sakkia. Ennemmin nyt pitäis lyödä all-in pelaajien ja pelitavan kehittämiseen.
Siksi itse ennemminkin vaadin, että pelitavan ja pelaajien täytyy alkaa kehittyä. Pelaajien täytyy pystyä pelaamaan rohkeasti ja monipuolisesti. Meidän täytyy nähdä peli-iloa jäällä. Pelitapa ei saa olla mikään yhden, kahden tai kolmen sapluunan keitos, vaan vaatimustason pelitavan suhteen on oltava korkeammalla. Vain iso määrä peliä edistävien tekojen toistoa kehittää pelaajia ja peliä. Ei peliä pakoon luistelu, ja siksi esim. pitkät hyökkäykset ja kulma ei saa olla jatkuva päämäärä. Maalin tekoon on tarpeeksi pitkä matka ilman muutamaa kulmalenkkiäkin.
Lisäksi haluan, että valmennus takoo pelaajien päähän, että ketjut ovat omia yksiköitä, minkä tehtävä on tehdä tulosta yhteistyön kautta. KOMMUNIKOINTI nousee tässä avainasemaan ja äijien on pakko alkaa puhumaan toisilleen enemmän vaihtoaitioissa, sillä vain niin pystytään yhdessä juonimaan kuviot ruotuun ja löydetään ne ratkaisevat kolot vastustajista. Kommunikointi myös edesauttaa pelin ja pelaajien jatkuvaa kehitystä ja silloin viime kausien kaltaisia kymmenien ja taas kymmenien matsien kestoisia pään seinään hakkaamisia ei enää nähdä.