madeOFspade
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Totta varmaan toinen puoli, mutta olen kyllä miettinyt juurikin tätä , että miksi se valmentajan vaihto kesken kaudtn ei pääsäääntöisesti tuota tulosta. Olen lähes aina tullut siihen tulokseen rosterereita katsellessani ja vielä enemmän peliesitysten perusteella joukkueita seuratessani, että joukkueet yleensä ovat kertakaikkiaan koottu väärin tai pelaajien taidot eivät vain yksinkertaisesti riitä.
Sama rosteri Karrilla on käytössä mitä Atullakin ja ei se tulos sen kummempaa ole. Aikaakin on ollut jo riittävästi pelin laittamiseen oikein kunnolla kuosiin, mutta ei vain ole lähtenyt. Ensimmäisten muutamien pelien tulokset eivät ole minua vakuuttaneet siitä, että pelataan uskottavaa kiekkoa.
Ja kyllä. Kerttulan kokoamat joukkueet ovat olleet täysin paskoja alusta loppuun. Nimilistoilla ei ole väliä, kun tietää taustoja. Toivottavasti Karri pääsee vaikuttamaan enemmän pelaajien hankintaan mitä Atulla oli mahdollisuus.Toki silloin menestymätttömyys kaatuu enemmän myös hänen päällensä tai menestymisestä voi ottaa suuremman sulan hattuunsa.
Karria tässä en nyt olekkaan sen enempää lytännyt mielestäni, vaan olen osoittanut sitä, että ei hänelläkään ole ollut mahdollista menestyä tuon lauman kanssa. Ei Atu sitä ole pilannut, vaan joku muu on epäonnistunut. Uskoisin kuitenkin kaikesta huolimatta, että Kerttulallakin on hyvin ollut tiedossa minkälaista peliä Atu haluaa peluuttaa ja minkälaista pelaajamateriaalia hän tarvitsee ja vaatii. Jos tämänkaltaisesta toimintamallista ei ole ollut edes puhetta, niin onhan Kerttula enemmän kassalla kuin luulinkaan.
Ei se joukkueen rakentaminen niin mene, että pelaajaahankinnoista päättävä taho vain hommaa x-määrän pelaajia ja valmentaja lähtee siitä rakentamaan peliä kuntoon. Lähtökohta on se, että pelaajamateriaali hankitaaan ennalta sovitun pelitavan mukaisesti. Kyllä siellä pitää olla yhteinen näkymä, miten peliä viedään eteenpäin. Näin ei ole ollut parin viimeisen vuoden aikana.
Riittävästi aikaa? Selin sai vetää pari kautta, tällä kaudella kesätreenit, harkkapelit ja runkosarjaa. Kivi hyppäsi kesken kaiken mukaan kelkkaan jonkun toisen treenauttaman joukkueen mukaan.
Yleisesti valmentajavaihdokset ovat mielenkiintoisia keissejä. Isojen muutosten tekeminen kesken kauden on vaikeaa, pelillisesti etenkin. Lisäksi yleensä näissä tullaan tilanteeseen, jossa joukkueen itseluottamus on nollissa ja vastoinkäymisten sieto on todella heikkoa.
Mielestäsi viime kauden rosteri oli paska? Vai kova nimiltään mutta joidenkin taustojen takia ongelmallinen?
Sanoit kuitenkin, että Karrilla on ollut riittävästi aikaa, niin ei voi väittää etteikö Selinillä olisi ollut riittävästi aikaa viime kauden joukkueen kanssa.
Tämä on mielenkiintoinen asia, tämä ettei Selin saanut vaikuttaa pelaajistoon. Jos pitäisi paikkansa, niin kyseenalaistaisin myös Atun tekemisen ja kiinnostuksen koko projektiin. Miten helvetissä noilla kilometreillä ei löydy sen verran selkärankaa että puuttuisi moiseen. En usko, että esim. Pekka Virran joukkueeseen hankitaan pelaajia joita hän ei hyväksy.
Pelitavallisesti olen samaa mieltä, pitäisi olla selkeä pelitapa koko organisaatiossa. Samaan aikaan olen todella, todella iloinen siitä, ettei Ässien organisaatiossa menty Atun pelitavalla. Meillä on timanttisen kova nuoriso kasvamassa ja heidän täytyy antaa pelata peliä tavalla mikä tulee heidän vahvuuksia.