Päävalmentaja Hannu Aravirta

  • 69 836
  • 196

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pointtihan on koko kauden ollut se, että ollaan hävitty ne väärät pelit. Aina kun on ollut nostaa tasoa ja parantaa sijoitusta, ollaan hävitty. Niinkuin Tami jo sanoi win the right games, sillä pärjätään. Nykyisellä menolla ei.

Toivon, että se Aran aikana muuttuu lopullisesti, olisi ikävä leimata koko Aran aika lisäksi aikaisempaa häviämisen kulttuuria. Kumminkin eteenpäin meno on ollut huomattavaa.

Ymmärrän pointtisi ja onhan se kannattajille raskasta jos ja kun tuollaiset pelit hävitään. Toisaalta jokaisesta pelissä on ollut jaossa samat kolme pistettä, toki pistemenetyksillä samoista sijoista kilpaileville joukkueille on kuitenkin enemmän merkitystä.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Ylikuormitus

Jatkoaika.com; kirjoitti:
Erän erikoisuutena voidaan mainita kärppäviisikon huikean pitkä vaihto, joka kesti useita minuutteja. Päävalmentaja Hannu Aravirta uumoili jopa uutta Suomen ennätystä.

– Luulen, että voi olla Suomen ennätys yhden vaihdon pituudessa. Sellaisia maitohappoja ei varmasti Suomessa ole ennen nähty, Aravirta letkautti ottelun jälkeen.

Mikä kentällinen siellä urakoi, ja olisiko ollut mahdollisuutta vaihtaa edes lennosta? Kuulostaa siltä kuin ois pitkää lyöty ja Kalpa pyörittänyt. Mutta että minuutti tolkulla :)
 
Mikä kentällinen siellä urakoi, ja olisiko ollut mahdollisuutta vaihtaa edes lennosta? Kuulostaa siltä kuin ois pitkää lyöty ja Kalpa pyörittänyt. Mutta että minuutti tolkulla :)

Siellä oli pakkipari Niemelä-Mikkola, sekä kertaalleen ehtivät lennosta vaihtaa 2 hyökkääjää. Olisivatko vajaa 2.5min yhteensoittoon pyörittäneet Kärppien alueella.

Ja ei, ei olisi ollut mahdollisuutta vaihtaa lennosta. Kahden hyökkääjän vaihtaminenkin aiheutti hetkellisen 5-3 hyökkäyksen.
 

JPL

Jäsen
Siellä oli pakkipari Niemelä-Mikkola, sekä kertaalleen ehtivät lennosta vaihtaa 2 hyökkääjää. Olisivatko vajaa 2.5min yhteensoittoon pyörittäneet Kärppien alueella.

Ja ei, ei olisi ollut mahdollisuutta vaihtaa lennosta. Kahden hyökkääjän vaihtaminenkin aiheutti hetkellisen 5-3 hyökkäyksen.

Jep... Alkuun taisi olla koko Komulaisen kolmikko, joista viimeisenä pääsi Komulainen vaihtoon, jos oikein näin.

Oli kyllä melkoinen mylläkkä tuossa päällä, mutta ei KalPa päässyt kulmista kunnon sektorille, vaikka koko viisikko oli totaalisen hapoilla. Loppujen lopuksi ei tullut montaakaan laukausta tuossa välissä.

Suunnilleen minuutin-puolentoista kohdalla KalPa suoritti puolen metrin paitsionkin, mutta tumareiden mielestä oli mukava seurata vieraiden kiekottelua ja toisten simahtamista, joten antoivat pelin jatkua. Jotta ei mene ihan OT:ksi, niin Aravirta kävi tuomareille tämän tilanteen jälkeen todella kuumana.
 
Suunnilleen minuutin-puolentoista kohdalla KalPa suoritti puolen metrin paitsionkin, mutta tumareiden mielestä oli mukava seurata vieraiden kiekottelua ja toisten simahtamista, joten antoivat pelin jatkua. Jotta ei mene ihan OT:ksi, niin Aravirta kävi tuomareille tämän tilanteen jälkeen todella kuumana.

Se kuumana käynti taisi johtua siitä, että Snopek sai jäähyn törmättyään omaan maalivahtiinsa pyörityksen lopussa. Pitihän se noin pitkä pyöritys jäähyllä palkita, vaikka Kärpät ei hippaa saanut että olisi estää edes voinut.

Toinen mikä varmaan jäi kaivamaan oli Kalpan kiekottelu vaihtopelaajilla ennen kuin vaihtopelaajat olivat jäältä poistuneet. Väärän vaihdon määritelmän mukaan vaihdosta tullut pelaaja ei saa koskea kiekkoon eikä vastustajaan, ennen kuin oma vaihtopelaaja on poistunut jäältä. Ehkäpä olivat tarkempia kuin minä ja he juuri eivät olleet niitä vaihtavia pelaajia.
 

JPL

Jäsen
Se kuumana käynti taisi johtua siitä, että Snopek sai jäähyn törmättyään omaan maalivahtiinsa pyörityksen lopussa. Pitihän se noin pitkä pyöritys jäähyllä palkita, vaikka Kärpät ei hippaa saanut että olisi estää edes voinut.

Toinen mikä varmaan jäi kaivamaan oli Kalpan kiekottelu vaihtopelaajilla ennen kuin vaihtopelaajat olivat jäältä poistuneet. Väärän vaihdon määritelmän mukaan vaihdosta tullut pelaaja ei saa koskea kiekkoon eikä vastustajaan, ennen kuin oma vaihtopelaaja on poistunut jäältä. Ehkäpä olivat tarkempia kuin minä ja he juuri eivät olleet niitä vaihtavia pelaajia.

Varmasti kävi tuostakin kuumana, mutta käsien merkeistä näki, että puhui myös paitsiosta. Tuskin Snopekin tilanteeseen kuului se metrinen hauki, mitä Ara käsillään kuvaili... ;)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se kuumana käynti taisi johtua siitä, että Snopek sai jäähyn törmättyään omaan maalivahtiinsa pyörityksen lopussa. Pitihän se noin pitkä pyöritys jäähyllä palkita, vaikka Kärpät ei hippaa saanut että olisi estää edes voinut.
Siis hetkinen, ketä siellä jäällä nyt olikaan? Sanoit tuossa edellisessä viestissä että pakkipari Niemelä-Mikkola oli jäällä ja lainaamassani kohdassa sanot että Snopek sai jäähyn pyörityksen lopussa? Eikai nuo kolme pakkia sentään kaikki olleet jäällä yhtä aikaa vai saiko Snopek jäähynsä vaihtoaitioon?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Siis hetkinen, ketä siellä jäällä nyt olikaan? Sanoit tuossa edellisessä viestissä että pakkipari Niemelä-Mikkola oli jäällä ja lainaamassani kohdassa sanot että Snopek sai jäähyn pyörityksen lopussa? Eikai nuo kolme pakkia sentään kaikki olleet jäällä yhtä aikaa vai saiko Snopek jäähynsä vaihtoaitioon?

Niemelä pääsi vaihtamaan Snopekkiin parin minuutin pyörityksen jälkeen, Mikkola oli koko rumban ajan jäällä.
 
Siis hetkinen, ketä siellä jäällä nyt olikaan? Sanoit tuossa edellisessä viestissä että pakkipari Niemelä-Mikkola oli jäällä ja lainaamassani kohdassa sanot että Snopek sai jäähyn pyörityksen lopussa? Eikai nuo kolme pakkia sentään kaikki olleet jäällä yhtä aikaa vai saiko Snopek jäähynsä vaihtoaitioon?

Niemelä ja Mikkola siellä aloitti. Jossain välissä se Snopek sinne ehti, en tiedä kenen korvaajaksi. Veikkaan Niemelää.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kirjoitellaan nyt tänne, kun nämä ei ole mitään uskon ja toivon asioita, vaan faktoja. Pyörityksen ja Mikkolan vaihdon pituus.

Mikkola jäälle, kun erää on jäljellä noin 11.25
10.08 pitkänkiekon vihellys
Vihellyksestä kiekontippumiseen on 25 sekuntia
9.52 ajassa tilanne purkautuu keskialueelle ja Kärpät ehtii vaihtaa 2 pelaajaa, toinen jäälle tulijoista on Snopek
7.30 tilanne purkautuu keskialueelle, mutta Kärppien vaihdon aikana KalPa vie pelin nopeasti alueelle ja Kapasella loistava paikka.
7.16 pelikatko ja Mikkola pääsee huilaamaan.

Mikkolan ensimmäinen vaihto 1m17sek
25sek huili
Mikkolan toinen vaihto 2m52sek
Koko pätkä 4m34sek
eli 25sek huililla jääaikaa 4m9sek

Harmi, etten tunnista noita kaikkia Kärppä-pelaajia. Selostaja kuitenkin mainitsee aivan loppupuolella pyöritystä Niemelänkin, joten kyllä siellä taitaa 3 pakkia olla samaan aikaan.


Edit. Niin jatkuuhan se pyöritys pelikatkon jälkeen vielä 44sek, mutta ei nyt aleta sellaisia laskeskelemaan tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Melkein tekisi mieli ensimmäisenä kysyä, että ymmärrätkö jääkiekon sääntöjä edes, mutta parempi olla viisastelematta, niin ei jää muuta kuin faktaa, mihin tarttua.

Oli kyllä melkoinen mylläkkä tuossa päällä, mutta ei KalPa päässyt kulmista kunnon sektorille, vaikka koko viisikko oli totaalisen hapoilla. Loppujen lopuksi ei tullut montaakaan laukausta tuossa välissä.

Suunnilleen minuutin-puolentoista kohdalla KalPa suoritti puolen metrin paitsionkin, mutta tumareiden mielestä oli mukava seurata vieraiden kiekottelua ja toisten simahtamista, joten antoivat pelin jatkua. Jotta ei mene ihan OT:ksi, niin Aravirta kävi tuomareille tämän tilanteen jälkeen todella kuumana.

Kyllä, kiekko käy puolisen metriä keskialueen puolella. Masuhr sen sijaan odottaa, että kaveri ehtii pois alueelta. Laitan kuvan muodossa omat todisteeni, laita sinä omasi, jos se edelleen sinusta on paitsio. (Ok, still-kuvasta sitä ei näe, mutta toinen KalPa-pelaaja tulee kovalla vauhdilla keskialuetta kohti ja Masuhr ei ole ottanut vielä edes askelta tuossa kohtaa alueelle päin.)

Ja sitten tämä, että ei ollut muuta kuin nurkissa pyörimistä. Alla on pari kuvaa, ikävä kyllä edelleen still-kuvaa, jotka itse lasken hyviksi maalipaikoiksi, miten sinä asian näet?

Kauppisen lämäri Salmisen poikittaissyötöstä: Kuva
Kapasen avopaikka: Kuva

Siinä selkeät maalipaikat, lisäksi epämääräisempiä paikkoja, missä pelattiin kiekkoa maalille, mutta niitä ei tarvitse laskea.

Mainitaan nyt vielä, että tässä viestissä ei ole katkeruutta tippaakaan, niin siihen ei tarvitse tarttua. Ihmetystä vain, mitä täällä voi kirjoittaa faktana.
 
Viimeksi muokattu:

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Harmi, etten tunnista noita kaikkia Kärppä-pelaajia. Selostaja kuitenkin mainitsee aivan loppupuolella pyöritystä Niemelänkin, joten kyllä siellä taitaa 3 pakkia olla samaan aikaan.

Niemelä pääsi vaihtamaan Snopekiin siinä vaiheessa, kun ensin Sindel sai kiekon omalla alueella ja lopulta Komulainen pääsi purkamaan kiekon keskialueelle. KalPa käänsi pelin suoraan keskiviivan-oman sinisen välistä ja suorasta hyökkäyksestä Kärppien maalille sai tilanteen, jossa Snopek otti jäähyn, mutta myös taisi torjua varmalta näyttäneen tasoitusmaalin.

Joten Snopek ehti olla muistikuvieni mukaan jäällä sen max 10sek.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niemelä pääsi vaihtamaan Snopekiin siinä vaiheessa, kun ensin Sindel sai kiekon omalla alueella ja lopulta Komulainen pääsi purkamaan kiekon keskialueelle. KalPa käänsi pelin suoraan keskiviivan-oman sinisen välistä ja suorasta hyökkäyksestä Kärppien maalille sai tilanteen, jossa Snopek otti jäähyn, mutta myös taisi torjua varmalta näyttäneen tasoitusmaalin.

Joten Snopek ehti olla muistikuvieni mukaan jäällä sen max 10sek.

Tämä on totta. Eli siinä oli Niemelälläkin todella pitkä vaihto.
 

JPL

Jäsen
Melkein tekisi mieli ensimmäisenä kysyä, että ymmärrätkö jääkiekon sääntöjä edes, mutta parempi olla viisastelematta, niin ei jää muuta kuin faktaa, mihin tarttua.

Minun sääntöjen ymmärrystä toki saa kyseenalaistaa, varsinkin kun et allekirjoittaneen jääkiekkotuntemusta tiedä pätkääkään. Ei siinä mitään.

Kyseistä tilannetta hinkattiin Urhon lähetyksessä noin 10 kertaa ja tilanne oli ainakin omissa silmissä päivänselvä paitsio. Kalpan pelaaja otti kiekon alueen ulkopuolella ja vei kiekon alueelle, eikä Mashur tässä välissä ehtinyt paitsiota purkamaan. Mutta ei tuolla ole oikeasti mitään väliä, joten aika erikoista että asiaan tuolla tapaa puutuit. En minä näitä runkkisvääntöjä rupea nauhoittelemaan ja still kuvankaappauksia tekemään. Minulle riittää, että katson pelin - teen siitä omat päätelmäni ja sillä hyvä. On muutakin elämää, kuin hinkata jotain yksittäistä paitsiota tuntitolkulla, jotta voin päteä keskustelupalstalla sitten still kuvien kanssa.

Enkä väittänyt, että Kalpalla ei olisi ollut yhtään maalintekopaikkaa tuon pyörityksen aikana, vaan sanoin että "Loppujen lopuksi ei tullut montaakaan laukausta tuossa välissä." Mielestäni tuo oli Kärppien väsyneeltä ketjulta hyvä suoritus, koska voi vain kuvitella, kuinka hapoilla esim. Mikkola tilanteessa oli. KalPa pyöri pääasiassa kulmissa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyseistä tilannetta hinkattiin Urhon lähetyksessä noin 10 kertaa ja tilanne oli ainakin omissa silmissä päivänselvä paitsio. Kalpan pelaaja otti kiekon alueen ulkopuolella ja vei kiekon alueelle, eikä Mashur tässä välissä ehtinyt paitsiota purkamaan.

Että sellainen paikkailu.

Masuhr ei vaan vie sitä kiekkoa alueelle, vaan siirtää sen alueelle ja odottaa keskialueen puolella kaveria pois alueelta. Miten tämä voi olla näin vaikea ymmärtää?
 

JPL

Jäsen
Että sellainen paikkailu.

Masuhr ei vaan vie sitä kiekkoa alueelle, vaan siirtää sen alueelle ja odottaa keskialueen puolella kaveria pois alueelta. Miten tämä voi olla näin vaikea ymmärtää?

Mikä vitun paikkailu?

Turhapa tästä on inttää. Minun mielestä hän koski kiekkoon alueen sisällä ja sinun mielestä ei.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Turhapa tästä on inttää. Minun mielestä hän koski kiekkoon alueen sisällä ja sinun mielestä ei.

Heh, ei tämä kyllä mikään mielipideasia ole. Sinä muistelet, mitä näit ja minä katson hidastuksesta. No ehkä se on vaan joillekin mahdotonta myöntää olevansa väärässä.

Inttää on nimenomaan turha, täysin selvästä asiasta.
 

JPL

Jäsen
Heh, ei tämä kyllä mikään mielipideasia ole. Sinä muistelet, mitä näit ja minä katson hidastuksesta. No ehkä se on vaan joillekin mahdotonta myöntää olevansa väärässä.

Inttää on nimenomaan turha, täysin selvästä asiasta.

Voin minä myöntää olevani väärässä - ei mitään heikkoa. Ei olisi ensimmäinen kerta, eikä viimeinenkään. Ei ole hidastusaineistoa eikä mitään muutakaan aineistoa, mistä tätä tarkistaa - enkä kyllä tämmöisen asian takia sitä alkaisi edes tekemään. Mutta jos kyse ei ollut paitsiosta, niin sitten ei ollut. Tuo sinun still kuva ei kuitenkaan asiaan antanut minkään valtakunnan todistusta.

Huvittavaa, että sinä lähdet tuollaisella asialla kyseenalaistamaan sääntöjen tuntemusta.
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voin minä myöntää olevani väärässä - ei mitään heikkoa. Ei olisi ensimmäinen kerta, eikä viimeinenkään. Ei ole hidastusaineistoa eikä mitään muutakaan aineistoa, mistä tätä tarkistaa - enkä kyllä tämmöisen asian takia sitä alkaisi edes tekemään. Mutta jos kyse ei ollut paitsiosta, niin sitten ei ollut. Tuo sinun still kuva ei kuitenkaan asiaan antaneet minkään valtakunnan todistusta.

Sanoit, että näit 10 kertaa hidastuksista ja se oli päivänselvä paitsio. Minusta siinä on ristiriita, että olet nähnyt hidastuksia moneen kertaan, mutta silti näet Masuhrin kuljettavan kiekon alueelle.

Still-kuva on tilanteesta, jossa Masuhr on siirtänyt kiekon alueelle ja odottaa kaveria pois alueelta. Still-kuvalla on vaikea näyttää, että Masuhr ei kuljeta kiekkoa alueelle, hidastuksesta sen voi todeta 100% varmuudella.
 

JPL

Jäsen
Sanoit, että näit 10 kertaa hidastuksista ja se oli päivänselvä paitsio. Minusta siinä on ristiriita, että olet nähnyt hidastuksia moneen kertaan, mutta silti näet Masuhrin kuljettavan kiekon alueelle.

Still-kuva on tilanteesta, jossa Masuhr on siirtänyt kiekon alueelle ja odottaa kaveria pois alueelta. Still-kuvalla on vaikea näyttää, että Masuhr ei kuljeta kiekkoa alueelle, hidastuksesta sen voi todeta 100% varmuudella.

Näin sen juuri niin usein, kuin se näytettiin Urhon lähetyksessä (hinkattiin usein). Se näytti selvältä paitsiolta, mutta olen valmis myöntämään olevani väärässä. Tuo sinun kuvasi ei tilanteesta kerro yhtään mitään. Siitä ei näe, koskeeko pelaaja kiekkoon alueen sisällä vai ei. Mutta pitikin alkaa tuommoisesta sitten vääntämään, varsinkin ketjussa mikä käsittelee Aravirtaa. Jos kiinnostaa jatkaa, niin laita vielä linkki sellaiseen kuvaan tai videoon, mistä voi oikeasti todeta, ettei se ollut paitsio, niin pystyy lopettamaan tämän jankuttamisen. Tämän jälkeen voin julkisesti kertoa sitten olleeni väärässä. Voin perustaa vielä ketjunkin, missä kehun kuvankaappaustaitojasi ja että olit oikeassa tässä huiman tärkeässä paitsioasiassa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näin sen juuri niin usein, kuin se näytettiin Urhon lähetyksessä (hinkattiin usein). Se näytti selvältä paitsiolta, mutta olen valmis myöntämään olevani väärässä. Tuo sinun kuvasi ei tilanteesta kerro yhtään mitään. Siitä ei näe, koskeeko pelaaja kiekkoon alueen sisällä vai ei. Mutta pitikin alkaa tuommoisesta sitten vääntämään, varsinkin ketjussa mikä käsittelee Aravirtaa. Jos kiinnostaa jatkaa, niin laita vielä linkki sellaiseen kuvaan tai videoon, mistä voi oikeasti todeta, ettei se ollut paitsio, niin pystyy lopettamaan tämän jankuttamisen. Tämän jälkeen voin julkisesti kertoa sitten olleeni väärässä. Voin perustaa vielä ketjunkin, missä kehun kuvankaappaustaitojasi ja että olit oikeassa tässä huiman tärkeässä paitsioasiassa.

No yllättäen se menee vittuiluksi.

Eihän tässä mistään kuvankaappaustaidoista ole kyse, vaan siitä, että korjasin ihan asiallisesti sinun väärän tulkinnan. Minä en kauheasti sille voi mitään, jos sinä sen jälkeen väität minun olevan väärässä.

Videokuvaa minä en tuosta saa, kun en pysty sitä Urhon sivuilta ottamaan. Ehkä joku muu pystyy. Ja kuten sanoin, still-kuvalla sitä Masuhrin kiekon alueelle siirtoa on vaikea todistaa.
 

JPL

Jäsen
No yllättäen se menee vittuiluksi.

Niin metsä vastaa, kuin siihen huudetaan. Mielestäni kerroin myös ihan asiallisesti, että mielestäni tilanne oli paitsio, eikä sinun kuvankaappauksesi sitä mielipidettä muuttanut.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No yllättäen se menee vittuiluksi.

Eihän tässä mistään kuvankaappaustaidoista ole kyse, vaan siitä, että korjasin ihan asiallisesti sinun väärän tulkinnan. Minä en kauheasti sille voi mitään, jos sinä sen jälkeen väität minun olevan väärässä.

Videokuvaa minä en tuosta saa, kun en pysty sitä Urhon sivuilta ottamaan. Ehkä joku muu pystyy. Ja kuten sanoin, still-kuvalla sitä Masuhrin kiekon alueelle siirtoa on vaikea todistaa.

Päivänselva paitsio. Sen verran monesti hallin screeniltä pyöritettiin.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin metsä vastaa, kuin siihen huudetaan. Mielestäni kerroin myös ihan asiallisesti, että mielestäni tilanne oli paitsio, eikä sinun kuvankaappauksesi sitä mielipidettä muuttanut.

Tämä on kyllä uskomaton keskustelu. Kuvittele nyt sitten, että Masuhr kuljetti kiekon alueelle, niin voit tuntea olevasi oikeassa. Tämä oli tässä minun osalta tällä erää.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ihmejankkausta epäolennaisesta :)

Tauon aikana tuli kritisoitua Aravirtaa väärien pelien häviämisestä, nyt hieno voitto alla ja tärkeä peli edessä koko kaudelle. Tänään punnitaan taas onko tästä joukkueesta ja Aravirrasta rakentamaan tulosta tälle kaudelle. Kaavakin on sama kuin aiemminkin, hieno voitto itseä kovemmasta joukkueesta ja matka jatkuu Tampereelle.

Tänään umpisurkea vastustaja kuten aiemminkin, eli nyt on todellisen pakkovoiton paikka jos nousu kuuden joukkoon ja jopa neljän sakkiin kiinnostaa. Itse pidän tätä kamppailua vedenjakajana loppukaudelle.

Näyttäkää nyt kerrankin, että olen väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös