Oulun Kärpät kaudella 2019–2020

  • 784 018
  • 3 023

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luin kyllä. Sinä siis uskot Kärppien häviävän HIFK:lle kahdesti sekä Tapparan voittavan omat pelinsä. Minä en usko, eikä runkosarjaa muutoinkaan ensi viikolla ratkaista.

Uskon Tapparan vetävän ensi viikolla yhdeksän pisteen viikon ja samalla en usko Kärppien voittavan molempia IFK-pelejä. Pelkästään tämä riittää siihen, että piste-ero on kiritty ja mahdollisesti jopa ohitettu Tapparan osalta.


Kärpät on vahvassa iskussa ja johtaa sarjaa selvästi. Minä uskon Kärppien vievän runkosarjan ja niin uskovat kaikki ammattilaiset.

Minäkin uskon Kärppien voittavan runkosarjan, mitään muuta en ole edes täällä väittänyt. Sen sijaan puutuin sanomaasi sekä väittämääsi "vastustamattomasti" ja kerroin, kuinka tilanne saattaa mennä päälaelleen heti ensi viikonlopun jälkeen.

Minua häiritsee, kuten varmasti montaa muutakin, sinun ylimielinen sekä värilasien sokeistama tapa kirjoittaa Oulun Kärpistä. Tiedät paljon yleisesti jääkiekosta ja varmasti Oulun Kärpistä enemmän kuin 90% tämän palstan käyttäjistä, sitä en kiellä. Mutta tapasi ilmaista asioita on täysin pielessä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minäkin uskon Kärppien voittavan runkosarjan, mitään muuta en ole edes täällä väittänyt. Sen sijaan puutuin sanomaasi sekä väittämääsi "vastustamattomasti" ja kerroin, kuinka tilanne saattaa mennä päälaelleen heti ensi viikonlopun jälkeen.
Minä kirjoittelin lonkeron tarjoamisesta runkosarjan voiton kunniaksi vanhalle jääräpäälle. Sinä sitten Rauman helteestä tulet ja luet sen Kärppien vastustamattomana runkosarjan voittona. Ei kait siinä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua häiritsee, kuten varmasti montaa muutakin, sinun ylimielinen sekä värilasien sokeistama tapa kirjoittaa Oulun Kärpistä. Tiedät paljon yleisesti jääkiekosta ja varmasti Oulun Kärpistä enemmän kuin 90% tämän palstan käyttäjistä, sitä en kiellä. Mutta tapasi ilmaista asioita on täysin pielessä.
Ensiksi, kiitos kehuista. Toiseksi, ymmärrän kritiikin kirjoitustavastani. Ei kuitenkaan kannata kirjoituksistani hermostua, sillä tarkoitusperäni eivät ole pahat. Osa kumpuaa positiivisesta luonteestani, osa rakkaudesta Kärppiin, osa on vastavoimaa negatiivisuudelle ja lyhytkatseisuudelle.

Pikkaisen harmittavalta tuntuu, että näet kirjoitustapani olevan täysin pielessä. Tarkoitukseni on olla suora ja rehellinen. Urheilun edessä olen nöyrä ja kunnioitan vastustajaa. Kirjoituksissani on monta tasoa. On vakavaa asiakirjoitusta ja aitoa pohdintaa. Toki väliin mahtuu myös uhoa sekä tunnelman nostatusta.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Aika valju panos, kun lupasin sen lonkeron jo muutenkin. Toki ymmärrän halun maltilliseen panostukseesi. Koetan nyt kuitenkin tuplata panoksen?

Ookoo! Onhan toki mahdollista, että Kärpät nyt yllättäisi ja veisi IFK:lta kuusi pistettä ensi viikonloppuna. Ja toki todennäköisyys runkosarjan voitolle on edelleen korkea, mutta nyt on helppo veikata tätä vastaan.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Minusta Jokisen ylivoimapelaaminen on näyttänyt hyvältä. Jokinen hallitsee kiekkoa pehmeillä käsillään varmasti ja rauhoittaa pakkopelin tyylikkäästi. Jokinen on antanut lukuisia avainsyöttöjä neliön läpi. Toki rohkeita syöttöjä tehdessä myös epäonnistumisen riski kasvaa. Nämä epäonnistumiset muistetaan tällä palstalla hyvin, kun taas onnistumiset jäävät helposti taka-alalle. Miljoona Jussin pitäisi onnistua aina. Toisaalta Jokinen on pelannut paljon ylivoimaa myös maalin edessä, jostain syystä. Tuota en ihan ymmärrä. Tässä pikkaisen ylivoimatilastoa Kärppien hyökkääjistä:
Jesse Puljujärvi 44o 7+7=14 (0,32ppo)
Juho Lammikko 45o 5+8=13 (0,29ppo)
Jussi Jokinen 38o 1+8=9 (0,24ppo)
Julius Junttila 33o 2+5=7 (0,21ppo)
Mika Pyörälä 39o 3+4=7 (0,18ppo)

Sinä kirjoitat, että Jokinen on ollut surkea ylivoimapelissä koko kauden. Minä väitän, että moiset väitteet kumpuavat palstan joukkopsykoosista Miljoona Jussia kohtaan. Miksi Pyörälän ylivoimapelaaminen ei ole tikun nokassa? Minusta yksittäisten pelaajien suolaaminen Kärppien kohtuullisen ylivoiman vuoksi on tyylitöntä ja typerää. Kyse on kokonaisuudesta, jonka perään pitää ensisijaisesti kysellä Lauri Mikkolalta ja toki hänen esimieheltään Mikko Mannerilta.

Mitä tulee Jokisen otteisiin kärkijoukkueita vastaan, niin en ole huomannut mitään erityistä kyykkäämistä.


Hermonen on tehnyt rooliinsa nähden hyvin pisteittä, se on selvä. On kuitenkin hyvä muistaa, että hän pelaa usein vaihtonsa vastustajien heikoimpia pelaajia vastaan.
Esittämäsi tilasto vielä parempana, otetaan tuo PPG pois ja vaihdetaan se tehopisteisiin ylivoima-aikaan (minuutin tarkkuudella) suhteutettuna:
1) Jesse Puljujärvi 7+7 = 14, YV-aika 136min --> 9.71 min / piste
2) Julius Junttila 2+5 = 7, YV-aika 69 min --> 9.9 min / piste
3) Juho Lammikko 5+8 = 13, YV-aika 139min --> 10,7 min / piste
3) Jussi Jokinen 1+8 = 9, YV-aika 96min --> 10.7 min / piste
5) Radek Koblizek 2+4 = 6, YV-aika 89 min --> 14,8 min / piste
6) Mika Pyörälä 3+4 = 7, YV-aika 106min --> 15 min / piste

Eli mielestäsi Kärppien ylivoima on ollut tällä kaudella kohtalaista, mutta silti kuvailet keskinkertaisesti Kärppien ylivoimatilastoissa sijoittuvan Jokisen ylivoimapeliä sanoilla: "ylivoimapeli on näyttänyt hyvältä. Jokinen hallitsee kiekkoa pehmeillä käsillään varmasti ja rauhoittaa pakkopelin tyylikkäästi. Jokinen on antanut lukuisia avainsyöttöjä neliön läpi". Aika erikoista minusta. Ettet itse syyllisty tuohon, että muistat vain onnistuneet suoritukset? Kyllähän minäkin kehuin Jokisen pelaamista esim. KalPa-ottelun jälkeen ja olen kehunut aikaisemminkin. Jokisen ylivoimapeli tuottaa tällä hetkellä vain enemmän noita huonoja ratkaisuja kuin hyviä. Kärkiotteluissa tuo vain korostuu.

Mielestäni muutenkin aina kun täällä palstalla arvostellaan pelaajia, niin arvostelussa huomioidaan odotusarvo, potentiaali ja vastuu. Jokinenhan on ihan käsittämättömän hyvä pelaaja, jos vertaisi meikäläiseen. Se, että Jokinen on saavuttanut 2 pistettä enemmän ylivoimalla kuin Mika Pyörälä, ei ole kyllä mikään laadukas argumentti jolla puolustellaan Jokisen otteita. Pyörälän rooli ylivoimalla on ihan muualla, toki pisteitä häneltäkin odotetaan. Jussi Jokinen on pelannut ylivoimalla valtaosan kaudesta roolissa, jossa häneltä odotetaan pisteitä. Pelin rakentaminen piti olla Jokisen vahvuus. Jokisen vahvuudet piti olla ylivoimalla, siellä hänellä piti olla annettavaa. Mika Pyörälä, Jesse Puljujärvi, Julius Junttila ja Radek Koblizek ovat esimerkkejä pelaajista, joilla vahvuudet eivät ole yhtä selvästi ylivoimapelissä, joten tämän takia Jokisen pitäisi nimenomaan ylivoimatilastoissa pärjätä paremmin kuin nämä nimet. Noh, ei ole pärjännyt. 5vs5 pelissä (missä monen muun pelaajan vahvuus on) ero vain kasvaa, mikä on siis täysin ymmärettävääkin.

Minusta Jokisen ylivoimapelaaminen ei ole näyttänyt hyvältä. Jokinen ei ole antanut "lukuisia avainsyöttöjä neliön läpi", niin kuin väität. Kristian Kuusela on esimerkiksi tällainen pelaaja, joihin tuo kuvauksesi sopii. Miljoona-Jussin ei aina myöskään pidä onnistua, ihme kirjoittelua sinulta.

Mielipide vs. mielipide. Mielestäni minun mielipide on aika hyvin perusteltu:
- Jokisen vahvuudet pitivät olla ylivoimalla, tämän on sanonut Kärppien valmennusjohtokin viime kaudella kun Jokinen Kärppiin tuli. Tämän takia Jokisen pitäisi erottua tilastoissa nimenomaan ylivoimassa, koska siellä hänen vahvuudet on. Jokisen pitäisi pärjätä Kärppien ylivoimatilastoissa, sillä siellä hänen vahvuudet PITI olla. Noh, tähän Jokinen ei ole pystynyt.
- Jokinen on onnistunut pisteiden teossa heikolla pistekeskiarvolla top.8 joukkueita vastaan. TOP-8:n käyttäminen lienee sinunkin mielestäsi viisasta, olethan myös puhunut siitä kuinka liigassa on liikaa joukkueita. Tämän tilaston esitin edellisessä viestissäni ja tässä oli kyse 5vs5 pelissä. Tämä tilasto osoittaa, kuinka "ala-arvoisesti" Jokinen on pelannut kokonaisuudessaan.

Teidän mielipide taas ei ole minusta hyvin perusteltu, vaan se perustuu vain subjektiiviseen mielipiteeseen. Se näkökulma on taas aika altis ajatusvinoumille. Minä en perusta omaa mielipidettäni pelkästään tähän, vaan tilastot tukevat väitettäni. Tämän takia on mielestäni PERUSTELTUA sanoa seuraavaa: Jokinen on epäonnistunut roolissaan.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Nimenomaan
Playoff-kausikortista säästyy niin pirusti massia, että nyt on varaa vähän hassutella.
Tuli mieleen tästä ja kun en muista niin paljon Play-off kausari seisomaan perinteisesti on kustantanut?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Esittämäsi tilasto vielä parempana, otetaan tuo PPG pois ja vaihdetaan se tehopisteisiin ylivoima-aikaan (minuutin tarkkuudella) suhteutettuna:
1) Jesse Puljujärvi 7+7 = 14, YV-aika 136min --> 9.71 min / piste
2) Julius Junttila 2+5 = 7, YV-aika 69 min --> 9.9 min / piste
3) Juho Lammikko 5+8 = 13, YV-aika 139min --> 10,7 min / piste
3) Jussi Jokinen 1+8 = 9, YV-aika 96min --> 10.7 min / piste
5) Radek Koblizek 2+4 = 6, YV-aika 89 min --> 14,8 min / piste
6) Mika Pyörälä 3+4 = 7, YV-aika 106min --> 15 min / piste
Tämä on tosiaan hyvä tilasto, parempi kuin minun karvalakkimallini. Mielestäni tuosta tilastosta voi vetää selkeästi vain sen johtopäätöksen, ettei Jokinen ole ollut surkea ja ala-arvoinen ylivoimalla. Jokisen surkeus on ollut se väite, jota olen kumonnut. Jos Jokinen olisi surkea ylivoimapelaaja, voisi saman sanoa kaikista Kärppien kärkihyökkääjistä. Kyse on kokonaisuudesta ja katseet on syytä suunnata Lauri Mikkolaan ja valmennukseen sen sijaan, että valitaan yksi hyökkääjistä vittuilun kohteeksi.
Eli mielestäsi Kärppien ylivoima on ollut tällä kaudella kohtalaista, mutta silti kuvailet keskinkertaisesti Kärppien ylivoimatilastoissa sijoittuvan Jokisen ylivoimapeliä sanoilla: "ylivoimapeli on näyttänyt hyvältä. Jokinen hallitsee kiekkoa pehmeillä käsillään varmasti ja rauhoittaa pakkopelin tyylikkäästi. Jokinen on antanut lukuisia avainsyöttöjä neliön läpi". Aika erikoista minusta. Ettet itse syyllisty tuohon, että muistat vain onnistuneet suoritukset?
Varmasti positiivinen luonteeni poimii Käppälegendan hyviä suorituksia mielummin kun epäonnistumisia. (Suosittelen samaa kaikille, tulta munille!) Lähinnä noiden kommenttien tarkoituksena oli kuitenkin nostaa esille Jokisen onnistumisia ainaisen valituksen sijaan.
Teidän mielipide taas ei ole minusta hyvin perusteltu, vaan se perustuu vain subjektiiviseen mielipiteeseen. Se näkökulma on taas aika altis ajatusvinoumille. Minä en perusta omaa mielipidettäni pelkästään tähän, vaan tilastot tukevat väitettäni. Tämän takia on mielestäni PERUSTELTUA sanoa seuraavaa: Jokinen on epäonnistunut roolissaan.
Olen huomannut jo aiemmin, että teitittelet minua. Otan sen kunnianosoituksena. Toki samaan hengenvetoon haluaisin tehdä kanssasi sinun kaupat. No joo, sitten asiaan. Pidät omia argumenttejasi vahvoina ja arvioit minun perustelujen olevan subjektiivisia ja alttiita ajatusvinoumille. Voinemme olla yhtämieltä siitä, että meidän molempien perustelut koostuvat sekä subjektiivisesta että objektiivisesta osuudesta. Subjektiiviseen osuuteen eli siihen, miten me Jokisen otteet kaukalossa omin silmin näemme, emme voi toista juurikaan altistaa. Tai voimme altistaa, mutta uskottavuus on statuksesta kiinni. Molemmat olemme myös tuoneet pöytään tilastolliset perustelut eli objektiivisen osuuden. Minä en kyllä näe, että sinun perustelusi olisivat tässä suhteessa yhtään voimakkaammat kuin minun. Tilastojen tulkinta on mielenkiintoista. Voisin kuvitella, että olet siinä suhteessa vielä urasi alkutaipaleella suhteessa minuun.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tämä on tosiaan hyvä tilasto, parempi kuin minun karvalakkimallini. Mielestäni tuosta tilastosta voi vetää selkeästi vain sen johtopäätöksen, ettei Jokinen ole ollut surkea ja ala-arvoinen ylivoimalla. Jokisen surkeus on ollut se väite, jota olen kumonnut. Jos Jokinen olisi surkea ylivoimapelaaja, voisi saman sanoa kaikista Kärppien kärkihyökkääjistä. Kyse on kokonaisuudesta ja katseet on syytä suunnata Lauri Mikkolaan ja valmennukseen sen sijaan, että valitaan yksi hyökkääjistä vittuilun kohteeksi.
Oikeassa olet. Kärppien keskinkertaisessa ylivoimassa Jokinen on sijoittunut keskinkertaisesti pistetilastossa. Kuitenkin, kun huomioidaan, että Jokisen vahvuus piti olla nimenomaan ylivoimalla, niin voidaan sanoa Jokisen epäonnistuneen ylivoimalla. Jokisen pitäisi sijoittua Kärppien sisäisessä vertailussa paremmin nimenomaan ylivoimalla.

Varmasti positiivinen luonteeni poimii Käppälegendan hyviä suorituksia mielummin kun epäonnistumisia. (Suosittelen samaa kaikille, tulta munille!) Lähinnä noiden kommenttien tarkoituksena oli kuitenkin nostaa esille Jokisen onnistumisia ainaisen valituksen sijaan.
Näinhän se on, kyllä teidän positiivinen lähestymistapa on tervetullut tänne palstan usein negatiiviseen lähestymiseen.

Olen huomannut jo aiemmin, että teitittelet minua. Otan se kunnianosoituksena. Toki samaan hengenvetoon haluaisin tehdä kanssasi sinun kaupat. No joo, sitten asiaan. Pidät omia argumenttejasi vahvoina ja arvioit minun perustelujen olevan subjektiivisia ja alttiita ajatusvinoumille. Voinemme olla yhtämieltä siitä, että meidän molempien perustelut koostuvat sekä subjektiivisesta että objektiivisesta osuudesta. Subjektiiviseen osuuteen eli siihen, miten me Jokisen otteet kaukalossa omin silmin näemme, emme voi toista juurikaan altistaa. Tai voimme altistaa, mutta uskottavuus on statuksesta kiinni. Molemmat olemme myös tuoneet pöytään tilastolliset perustelut eli objektiivisen osuuden. Minä en kyllä näe, että sinun perustelusi olisivat tässä suhteessa yhtään voimakkaammat kuin minun. Tilastojen tulkinta on mielenkiintoista. Voisin kuvitella, että olet siinä suhteessa vielä urasi alkutaipaleella suhteessa minuun.
Oikeassa olet, että nimenomaan tuosta subjektiivisesta osiosta meidän on vaikea kiistellä saatika päästä yhteisymmärrykseen. Mielestäni omat argumentit eivät vain ole pelkästään näitä subjektiivisia näkemyksiä. Olen perustellut näkemyksiäni parilla tilastolla (kts. edellä) ja tehnyt niistä seuraavat johtopäätökset:
- Ylivoimalla Jokinen on tilastollisesti pärjännyt keskinkertaisesti. Jokisen rooli, potentiaali, menneisyys ja pelityyli huomioiden tässä tilastossa Jokisen pitäisi pärjätä paremmin, jotta hänen ylivoimapeliään voisi kuvailla onnistuneeksi.
- Top.8 joukkueita vastaan Jokinen on pärjännyt ala-arvoisesti. Tämä tilasto sisältää niin 5vs5 pelin kuin 5vs4 otannan.

Näiden pohjalta mielestäni on edelleen perusteltua sanoa: Jokinen on epäonnistunut roolissaan. Oletko eri mieltä? Ja jos olet, millä perusteluilla? Jos olet eri mieltä, niin tässä keskustelussa en löydä sellaisia tilastoja mitkä tukisivat muuta kuin noita väittämiäni.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni omat argumentit eivät vain ole pelkästään näitä subjektiivisia näkemyksiä. Olen perustellut näkemyksiäni parilla tilastolla
Luitko ollenkaan, mitä kirjoitin edelliseen viestiin? Kertaus: meidän molempien argumenteista löytyvät sekä subjektiivinen että objektiivinen osuus. Jätetään subjektiivisuus. Sinun esittämäsi tilastot eivät tue näkemystäsi yhtään sen enempää kuin minunkaan. Esittämieni tilastojen mukaan Jokinen on onnistunut hyvin Kärppien ylivoimassa suhteessa joukkuetovereisiin. Lisäksi edistyneen corsi-tilastoinnin mukaan Jokinen on Kärppien neljänneksi paras hyökkääjä heti ykkösketjun jälkeen. Nämä tilastot puhuvat Jokisen onnistumisen puolesta ja kumoavat väitteet surkeudesta, ala-arvoisuudesta ja hyllyttämisen tarpeesta.
Näiden pohjalta mielestäni on edelleen perusteltua sanoa: Jokinen on epäonnistunut roolissaan. Oletko eri mieltä? Ja jos olet, millä perusteluilla? Jos olet eri mieltä, niin tässä keskustelussa en löydä sellaisia tilastoja mitkä tukisivat muuta kuin noita väittämiäni.
Jokinen ei ole pelannut sillä tasolla kuin häneltä odotin ja varmasti yleisestikin toivottiin. Adjektiivit surkea ja ala-arvoinen ovat kuitenkin enemmän kiihkomielistä panettelua kuin todellisuutta, kun kuvataan Jokisen suorituksia tällä kaudella. Tämän osoittavat niin tilastot kuin ammattilaisten näkemykset.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän osoittavat niin tilastot kuin ammattilaisten näkemykset.
Tästä haluaisin saada ehdottomasti lisätietoja. Ketkä "ammattilaiset" ovat pitäneet Jokisen tämän kauden suoritusta onnistuneena?

Ja edelleen: surkea/ala-arvoinen suhteessa odotuksiin/pelaajan palkkaan on täysin paikkansa pitävä väite.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä haluaisin saada ehdottomasti lisätietoja. Ketkä "ammattilaiset" ovat pitäneet Jokisen tämän kauden suoritusta onnistuneena?
Mitä ilmeisimmin Manner, Mikkola ja Sihvonen noin aluksi. Antaa räkänokkien huudella, vai miten se meni.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljon hyviä kirjoituksia tuossa ylempänä ja en ala ketään senkummemmin lainailemaan, mutta pari sanaa omia näkemyksiäni tähän YV-keskusteluun tarjoan.

Ensiksikin: Kärppien YV-prosentti nousi Pelicans-ottelun kolmen ylivoimamaalin ansiosta lukemiin 20,12% Periaatteessa ihan positiivinen uutinen, mutta vastassa olikin jo hanskat tiskiin heittänyt vastustaja, joka oli ennen peliä myynyt mm. kolme parasta puolustajaansa muualle. On ihan hienoa, että ylivoima toimii edes näitä sarjataulukon peräpään joukkueita vastaan. Tärkeitä voittoja on sen ansiosta saatu monta. Kärpät ei ole pahemmin kontannut noita altavastaajia vastaan tällä kaudella ja sekin on pelkästään positiivinen asia. Ylivoima on toiminut, koska vastustajien taso on ollut selkeästi heikompi.

Jäin sitten miettimään myöskin sitä, että onko mun silmät tulleet vanhoiksi vai miksi mun silmissä se ylivoima vain ei toimi ja että miksi mulla on fiilis, että se joillakin kärkijoukkueilla toimii just Kärppiä vastaan tosi hyvin? Ei kun tilastot esiin ja tarkistamaan:

Tarkastelussa kärkikuusikko:

vs. Tappara

Pisteet Tapparalle tällä kaudella 11-1.
Kärpille 16 x 2 min ylivoimaa ja yksi x 5 min YV. Tehtyjä YV-maaleja kaksi (Räty + Puljujärvi)
Tapparalle 12 x 2 min ylivoima. Tehtyjä YV-maaleja 4.
Tässä otteluparissa Tappara iski keskimäärin joka kolmannessa ylivoimassa, Kärppien YV luvattoman heikkoa, vaikka katsoisi minkälaisten värilasien läpi. Viiden minuutin jäähykin onnistuttiin sössimään.

vs. Ilves

Pisteet Kärpille 10-2.
Kärpille 13 x 2 min ylivoimaa, YV-maaleja kaksi (Puljulle molemmat)
Ilvekselle 17 x 2 min, ei yhtään YV-maaleja
Tässäkin parissa pärjäsi se, jonka YV on parempi. Luulen, että Tampereella Ilves-leirissä on kirottu Kärppien AV:n erinomaisuutta?

vs. KooKoo

Pisteet Kärpille 6-muna.
Kärpille 5 x 2 min YV, ei maaleja.
KooKoolle 6 x 2 min, ei maaleja.
Vähäjäähyisiä pelejä ja molemmilta täydellistä alivoimapelaamista. Tärkeintä on, että Kärpät on voittanut molemmat matsit. Vielä on kaksi kohtaamista edessä. Saa nähdä, että onnistuuko kumpikaan joukkue tekemään YV-maalin vastustajansa verkkoon.

vs. Lukko

Pisteet Kärpille 6-3.
Kärpille 10 x 2 min ylivoima, ei maaleja.
Lukolle 10 x 2 min ylivoima, 2 maalia.
Karviselle ja Pospisille tuomittiin ne vitoset, mutta ne kumosivat toisensa mun tilastoissa.
Tässäkin parissa YV:n merkitys korostui omalla tavallaan, sillä Lukon ainoa voitto tuli juurikin onnistuneiden ylivoimamaalien ansiosta.

vs. HIFK

Pisteet HIFKlle 8-4.
Kärpille 15 x 2 min ylivoima, kaksi maalia (Puljujärvi ja Kristof)
HIFKlle 13 x 2 min ylivoima, 1 x 5 min, viisi YV-maalia.
Tässä parissa YV ratkaisi kauden neljännen kohtaamisen, kun HIFK iski kaikki neljä maaliansa ylivoimalla. Toisaalta myös Kärppien ainoa voitto varmistui onnistuneen ylivoimamaalin ansiosta.

Kyllä mun mielestä näissä näkyy selkeästi se, että tiukassa kärkipelissä pärjää useimmiten se, joka onnistuu myös ylivoimalla. Playoffeissa lähdetään vääntämään peli kerrallaan voitosta ja jos siellä ei ole ylivoima kunnossa, niin lähtö laulukuoroon on todennäköisesti edessä.

Yksi iso asia on myös se, että Puljujärvi on onnistunut näitä kärkikuusikon joukkueita vastaan neljä kertaa, Räty ja Kristof kerran. Vain kuusi onnistumista ja mahdollisuuksia on ollut peräti 59 x 2 min ja kerran 5 min. Kärpät onnistuu käytännössä joka kymmenes ylivoima noita kärkijengejä vastaan. En voi millään muotoa pitää sitä edes kohtuullisena suorituksena runkosarjan ykkösjoukkueelta.

Että semmosta tällä kertaa...

... niin, ja ne Jokisen ylivoimapisteet noita em. jengejä vastaan: 0+0=0.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerrassaan mahtava argumentti. Mitä luulet, jos Jokinen pelaisi _täysin_ alta riman, lentäisikö hän silloinkaan katsomoon?

Siinä ammattimaisuutta.
Eiköhän tässä argumentteja ole kerrottu ihan tarpeeksi, jotta sinun esittämäsi surkeus ja ala-arvoisuus on saatettu asianmukaiseen valoon. Tsemppiä, Kärpät on huipulla!
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tässä argumentteja ole kerrottu ihan tarpeeksi, jotta sinun esittämäsi surkeus ja ala-arvoisuus on saatettu asianmukaiseen valoon. Tsemppiä, Kärpät on huipulla!
Sinun valoosi ne kyllä saat tavalla tai toisella, pitää paikkaansa.

Hienosti myös väistit kysymykseni, sillä hommahan menisi niin, kuten viime kevään pudotuspeleissä: täysin ala-arvoisella suorittamisella, jopa loukkaantuneena, paikka kokoonpanossa on saletti.

Huipulla tuulee, ja Jokisen ensi kauden sopimus purkuun.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
... niin, ja ne Jokisen ylivoimapisteet noita em. jengejä vastaan: 0+0=0.
Hyvää suorittamista. Kohtuullista suorittamista.

Hienoa paneutumista koko viesti kaikkinensa, ja puheet Jokisen positiivisesta vaikutuksesta ylivoimapeliin voidaan täten unohtaa.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Luitko ollenkaan, mitä kirjoitin edelliseen viestiin? Kertaus: meidän molempien argumenteista löytyvät sekä subjektiivinen että objektiivinen osuus. Jätetään subjektiivisuus. Sinun esittelmäsi tilastot eivät tue näkemystäsi yhtään sen enempää kuin minunkaan. Esittämieni tilastojen mukaan Jokinen onnistunut hyvin Kärppien ylivoimassa suhteessa joukkuetovereisiin. Lisäksi edistyneen corsi-tilastoinnin mukaan Jokinen on Kärppien neljänneksi paras hyökkääjä heti ykkösketjun jälkeen. Nämä tilastot puhuvat Jokisen onnistumisen puolesta ja kumoavat väitteet surkeudesta, ala-arvoisuudesta ja hyllyttämisen tarpeesta.
Eli teidän mielestänne Jokinen on onnistunut, kun hän sijoittuu Kärppien keskinkertaisessa ylivoimassa keskinkertaisesti pistetilastossa? Tuo ei ole kyllä hyvä onnistuminen niinkuin väität:
- JOS tulkitaan pelkästään tuota tilastoa, niin tulos on se, että Jokinen on ollut keskinkertainen ylivoimalla, eli EI HYVÄ.
- JOS taas tulkinnassa huomioidaan myös Jokisen potentiaali, historia, pelityyli ja odotukset YV-pelin johtamisesta, niin tulos on huonompi. Jokiselta odotetaan enemmän kuin keskisuorittamista suhteessa muihin. Jokinen on siin epäonnistunut ylivoimalla.
- YHTEENVETO: Tilastojen mukaan Jokinen ei ole onnistunut hyvin vaikka juuri tilastojen mukaan näin väität käyneen. Jokinen ei toisaalta ole pelannut ala-arvoisesti tai surkeastikaan ylivoimalla. Toisaalta minun viestini tässä keskustelussa Jokisen "ala-arvoisesta pelaamisesta/surkeudesta)koski kokonaisuutta, ei vain ylivoimapeliä. Ylivoimalla Jokinen on pelannut keskinkertaisesti, odotuksiin ja potentiaaliin nähden alisuorittanut.

Toinen tilastointi osoittaa, kuinka Jokinen on pelannut 5vs5 peli mukaan lukien top.8 joukkueita vastaan todella heikosti. Näin siis tuloksellisesti. Tässä kohtaa termit "ala-arvoinen / surkea" ovat mielestäni edelleen perusteltuja.

Esitit tosiaan tuon corsi-tilaston, jota itse en hoksannut aluksi ollenkaan. Totta, että sen mukaan Jokinen on Kärppien 5.paras hyökkääjä. Tämä tilastointi sisältää ottelut kaikkia liigajoukkueita vastaan. Niin kuin itsekin olen todennut, Jokinen kyllä pärjää hyvällä tasolla bottom.7 joukkueita vastaan. Top.8 joukkueita vastaan homma on sitten ihan eri.

Lisähuomiona vielä heitettäköön, että Jokinen on vasta 7.sijalla Kärppien hyökkääjistä +/- saldossa.

Kyllä nämä tilastoinnit huomioiden on edelleen perusteltua sanoa:
- Jokinen on epäonnistunut roolissaan.
- Ylivoimalla peli on ollut heikohkoa / keskinkertaista.
- TOP.8 joukkueita vastaan Jokinen on pelannut surkeasti / ala-arvoisesti.

TIlastot kyllä tukevat enemmän näitä minun väittämiäni kuin teidän väittämiänne.

EDIT: Ja vielä yksi uusi tilasto tuossa yllä, mikä tukee täysin minun väittämiäni: Jokisen YV-pisteet TOP.6 joukkueita vastaan ovat 0+0=0.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tämä viesti vielä kokonaisuudessaan @McTorso :lle. Tässä kooste nyt näistä argumenteista.
Minun argumentit:
- Jokisen saldo TOP.8 joukkueita vastaan kokonaisuudessaan.
- Jokisen sijoitus Kärppien hyökkääjien +/- tilastossa (7.sija)
- Jokisen YV-tehot 0+0=0 TOP.6 joukkueita vastaan.

Yksi rajatapaus:
- Jokisen sijoitus Kärppien sisäisessä YV-pistetilastossa. Jokinen on keskinkertainen tässä.

Sinun argumentit:
- Jokinen on sijalla 4 (tai 5, Aku Räty kiilannut tuohon väliin) Kärppien sisäisessä corsi-tilastossa. Tässä tilastossa on mukana kaikki joukkueet, myös bottom7.

Kyllä mielestäni objektiivinen näyttö huomioiden voidaan sanoa: Jokinen on epäonnistunut roolissaan. Ylivoimalla pelannut heikosti (YV-tehot 0+0=0 kovia joukkueita vastaan) ja kokonaisuus huomioiden (eli myös 5vs5 peli) "ala-arvoisesti / surkeasti" odotuksiin, rooliin, potentiaaliin (ja palkkaan) nähden.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli teidän mielestänne Jokinen on onnistunut, kun hän sijoittuu Kärppien keskinkertaisessa ylivoimassa keskinkertaisesti pistetilastossa? Tuo ei ole kyllä hyvä onnistuminen niinkuin väität:
- JOS tulkitaan pelkästään tuota tilastoa, niin tulos on se, että Jokinen on ollut keskinkertainen ylivoimalla, eli EI HYVÄ.
- JOS taas tulkinnassa huomioidaan myös Jokisen potentiaali, historia, pelityyli ja odotukset YV-pelin johtamisesta, niin tulos on huonompi. Jokiselta odotetaan enemmän kuin keskisuorittamista suhteessa muihin. Jokinen on siin epäonnistunut ylivoimalla.
- YHTEENVETO: Tilastojen mukaan Jokinen ei ole onnistunut hyvin vaikka juuri tilastojen mukaan näin väität käyneen. Jokinen ei toisaalta ole pelannut ala-arvoisesti tai surkeastikaan ylivoimalla. Toisaalta minun viestini tässä keskustelussa Jokisen "ala-arvoisesta pelaamisesta/surkeudesta)koski kokonaisuutta, ei vain ylivoimapeliä. Ylivoimalla Jokinen on pelannut keskinkertaisesti, odotuksiin ja potentiaaliin nähden alisuorittanut.
Lähtökohtaisesti ajatuksenjuoksu on väärä tai ainakin tarkoitushakuinen, jos perin tasaisesta joukosta nostetaan yksi piinapenkkiin. Esittämiesi YV-tilastojen valossa kaikki Kärppien kärkihyökkääjät joutavat jalkapuuhun, ensimmäisenä Mika Pyörälä. Jokaiselta heistä odotetaan tulosta. Miksi piinapenkissä on siis vain Jokinen? Jälleen kerran kokonaisuus! Yksi vaihtoehto on toki se, että sinulla on ollut liian suuret kuvitelmat Miljoona Jussista.
Toinen tilastointi osoittaa, kuinka Jokinen on pelannut 5vs5 peli mukaan lukien top.8 joukkueita vastaan todella heikosti. Näin siis tuloksellisesti. Tässä kohtaa termit "ala-arvoinen / surkea" ovat mielestäni edelleen perusteltuja.
. Miten esittämäsi tilastot osoittavat Jokisen 5vs.5 -pelin heikoksi? Minä en oikeasti näe perusteluja termeihin ala-arvoinen ja surkea. Oletko huomioinut Jokisen ketjukaverit, peliajan ja kenties suhteuttanut sitä muiden joukkueiden pelaajiin.
Esitit tosiaan tuon corsi-tilaston, jota itse en hoksannut aluksi ollenkaan. Totta, että sen mukaan Jokinen on Kärppien 5.paras hyökkääjä. Tämä tilastointi sisältää ottelut kaikkia liigajoukkueita vastaan. Niin kuin itsekin olen todennut, Jokinen kyllä pärjää hyvällä tasolla bottom.7 joukkueita vastaan. Top.8 joukkueita vastaan homma on sitten ihan eri.
Edistynyt Corsi kertoo Jokisen olevan Kärppien neljänneksi paras hyökkääjä tasakentällisin.
Kyllä nämä tilastoinnit huomioiden on edelleen perusteltua sanoa:
- Jokinen on epäonnistunut roolissaan.
- Ylivoimalla peli on ollut heikohkoa / keskinkertaista.
- TOP.8 joukkueita vastaan Jokinen on pelannut surkeasti / ala-arvoisesti.
- Ylimmästä samaa mieltä
- Toisesta samaa mieltä, mikäli adjektiivi on keskinkertainen ja se suhteutetaan koko joukkueeseen.
- Kolmannesta erimieltä. On tarpeellista esittää laajempia tilastoja väitteen tueksi.

TIlastot kyllä tukevat enemmän näitä minun väittämiäni kuin teidän väittämiänne.
Tämä on kyllä taas sinun subjektiivinen näkemyksesi asiasta.
 
H

Hidas_ja_kankea

Oletko huomioinut Jokisen ketjukaverit, peliajan ja kenties suhteuttanut sitä muiden joukkueiden pelaajiin.

Jokinen kaksi ottelua ketjukavereina Pulju ja Lammikko. Henkilökohtaiset tilastot otteluista 0+0 -1 ja ketjun peli täysin sekaisin.
Seuraavaksi sitten (onneksi) Junttila korvasi ja tilastot yhdestä ottelusta olivat 1+2 +2. Pieni esimerkki kuvaa hyvin tilannetta.

On saanut tilaisuuksia aivan tarpeeksi ja ilman statustaan ei olisi niitä saanut.

Laulun sanoin "Mies jonka ympäriltä tuolit viedään" ja sinun perusteluille on käynyt samoin.
Sitten vielä viitsit käyttää termejä hysteria ja hulluus, mitä Jokisen arvosteluun tulee.
Ei näitä tarvitsisi edes rautalangasta vääntää, jos et olisi vastaan väittämässä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokinen kaksi ottelua ketjukavereina Pulju ja Lammikko. Henkilökohtaiset tilastot otteluista 0+0 -1 ja ketjun peli täysin sekaisin.
Seuraavaksi sitten (onneksi) Junttila korvasi ja tilastot yhdestä ottelusta olivat 1+2 +2. Pieni esimerkki kuvaa hyvin tilannetta.

On saanut tilaisuuksia aivan tarpeeksi ja ilman statustaan ei olisi niitä saanut.

Laulun sanoin "Mies jonka ympäriltä tuolit viedään" ja sinun perusteluille on käynyt samoin.
Sitten vielä viitsit käyttää termejä hysteria ja hulluus, mitä Jokisen arvosteluun tulee.
Ei näitä tarvitsisi edes rautalangasta vääntää, jos et olisi vastaan väittämässä.
Häh, tulet tilastoniilona pätemään kahden ottelun otannalla? Kaikenlaista.

Jokista, Mikkolaa, Viuhkolaa ja Kukkosta on vuorollaan suolattu tällä palstalla. Kukaan ei saa olla joukkuetta saati seuraa suurempi, sanotaan. He, jotka näkevät kokonaisuuden, ymmärtävät paradoksin.

Älkää unohtako, että meillä on huippujoukkue ja hieno seura kannustettavana!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jokista, Mikkolaa, Viuhkolaa ja Kukkosta on vuorollaan suolattu tällä palstalla. Kukaan ei saa olla joukkuetta saati seuraa suurempi, sanotaan. He, jotka näkevät kokonaisuuden, ymmärtävät paradoksin.
Mielestäni Viuhkola on kyllä ollut melko kultainen vasikka ja häntä kohtaan ei pahemmin ole kyllä kritiikkiä esitetty. Ainoastaan loukkaantumisherkkyydestä on keskusteltu, mutta aika asialliseen sävyyn kuitenkin. Ja toki sinänsä syytä ei olekaan ollut koska Piku veti vielä uransa viimeisellä kaudella totaalisen hasbeenina liki 30 pisteen kauden, eli kertoo siinä mielessä siitä miten kova ukko oli kyseessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös