Oulun Kärpät 2017–2018 – mahdollisuuksien aika?

  • 750 785
  • 3 832

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sakari Manninen voisi olla myös oikein hyvä ratkaisu kakkosen keskelle, mutta on varmasti kiinni Ruotsin maalla vielä pitkään. Kuudessa ottelussa kaksi pistettä, mutta tehotilasto neljä plussalla, joten ei kuulosta vielä siltä että heti potkittaisiin poiskaan.

Mika Pyörälällä on tosiaan ollut vaikeuksia mahtua pelaavaan joukkueeseen, mutta viidessä ottelussa on tullut silti kaksi maalia. Eiköhän Bern kuitenkin pidä hänet rosterissa kauden loppuun saakka.

Juuso Ikosen (jos on irrotettavissa) olisin ottanut mielelläni Koiviston paikalle ns. hyvinkin potentiaaliseksi täytemieheksi, mutta en tiedä hänen terveystilanteesta ja toki hän on kalliimpikin.

Lasun tiputtaisin edelleenkin mielelläni pykälää alemmaksi, mutta toisaalta mitään akuuttia paniikkia hankinnoille ei ole juuri nyt, kun pisteitä kertyy näinkin mukavasti.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Sakari Manninen voisi olla myös oikein hyvä ratkaisu kakkosen keskelle, mutta on varmasti kiinni Ruotsin maalla vielä pitkään. Kuudessa ottelussa kaksi pistettä, mutta tehotilasto neljä plussalla, joten ei kuulosta vielä siltä että heti potkittaisiin poiskaan.

Mika Pyörälällä on tosiaan ollut vaikeuksia mahtua pelaavaan joukkueeseen, mutta viidessä ottelussa on tullut silti kaksi maalia. Eiköhän Bern kuitenkin pidä hänet rosterissa kauden loppuun saakka.

Juuso Ikosen (jos on irrotettavissa) olisin ottanut mielelläni Koiviston paikalle ns. hyvinkin potentiaaliseksi täytemieheksi, mutta en tiedä hänen terveystilanteesta ja toki hän on kalliimpikin.

Lasun tiputtaisin edelleenkin mielelläni pykälää alemmaksi, mutta toisaalta mitään akuuttia paniikkia hankinnoille ei ole juuri nyt, kun pisteitä kertyy näinkin mukavasti.

Erittäin hyviä ajatuksia. Ikonen ja Manninen ovat molemmat sen tyylisiä pelaajia, jotka sopisivat nykyiseen systeemiin ja vahvistaisivat vielä joukkuetta.
Pyörälän paluuta tällä kaudella en pitäisi yhtään tuulestatemmatulta ajatukselta. Vaikka Bern kuinka haluaisivat Speden pitää, niin jaksaako Pyörälä itse kovin paljon syöda popcorneja. Aika näyttää.
 
H

Hidas_ja_kankea

Hieno kausi Jullella menossa. Sekoittaa ja puhkoo hyvällä liikkeellä vastustajan puolustusta ja saa hyvällä prosentilla luotua maalipaikkoja sekä itselleen että ketjukavereille. Aika paha saippuapala kiinniotettavaksi tällä hetkellä.

Tuo pätee kokonaisuudessaan koko ykkösketjuun. Itse kauden alla hahmottelin Junttilaa ja Lasua samaan ketjuun. Sanotaan Lasusta vielä sen verran, että on täyttänyt paikkansa mallikkaasti, arvostellessani häntä on kritiikki ollut kohdistettu ylihypetykseen.

Kokonaisuudessaan tämä kausi on ollut virkistävä tuulahdus tähän asti. Pelitapa on ollut etusijalla. Suomilätkässä onkin ollut Meidän Peli ja roolitus ylikorostuneessa asemassa ja nyt niitä tuuletetaan pois oikein kunnolla.

@McTorso 'lle vielä terveisiä, että nyt ollaan sitten kuitenkin samalla sivulla joukkueen arvioimisen suhteen vaikka vähän semantiikkaan puutuin. Sori siitä.

Sakari Manninen Hmmmmmm?
Parhaimmalta maistuva ehdotus tähän mennessä. Istuisi pelitapaan. Jos ei ole saatavilla, laitetaan vahvistukseksi "Manninen".

Pyörälän vähäiseen peliaikaa vaikuttaa Sveitsin ulkolaiskiintiö.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten tuossa pari herraa ylempänä kirjoittikin, niin Junttilasta ei mitään snaipperia kyllä saa, vaikka kuinka hakisi "todisteluja" asialle. Ei sitä ole oikein koskaan ollut, eikä näytä siltä, että koskaan tulisikaan. Pikemminkin monipuolisuus (jonka mainitsitkin) on mielestäni se Jullen suurin vahvuus kiekkoilijana. Ei mikään maalintekijän prototyyppi IMHO.
Tilastot kertovat, että Junttila laukoo paljon ja on saalistanut ennen tätä kautta enemmän maaleja kuin syöttöpisteitä. Minun mielestäni nämä tilastot tukevat snaipperinäkemystä. Miten sinusta? Minusta Julius nimenomaan ei ole ollut kokonaisvaltainen jääkiekkoilija, vaan perin yksipuolinen. Ruotsissa hän on oivaltanut jotain, jotain, joka on tehnyt hänestä aiempaa monipuolisemman kiekkoilijan.

Edit. JJJ-ketjussa ei ollut aikanaan puhdasta snaipperia lainkaan. Helvetin monipuolisia pelaajia laitettu samaan ketjuun ja toimi hienosti, kun kemia alkoi löytymään.
Tästä olen kyllä kovasti erimielinen. Ei Junttila ollut tuohon aikaan monipuolinen pelaaja. Päinvastoin, varsin yksipuolinen polkukone, joka eli nopeudestaan. Samoin Donskoilla ja Kemppaisella oli omat vahvuusalueensa. Roolit olivat selkeät ja ne perustuivat kunkin yksilön vahvuuksiin. Minusta kemia löytyi juuri roolituksen onnistumisen myötä.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
.
Pyörälän vähäiseen peliaikaa vaikuttaa Sveitsin ulkolaiskiintiö.

Niin vaikuttaa, mutta edelleen on tilanne se ettei pääse pelaamaan, koska edessä on valmentajan mielestä sopivampia pelaajia. Sitä suuremmalla syyllä luulen, että Mika miettii yhtenä vaihtoehtona Kärppiin paluuta ja esim. MM-kisapaikkaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse miellän tämän snaipperin täysiveriseksi maalintekijäksi, jolla paras ominaisuus on perin laadukas laukaus. Patrik Laine on snaipperi, Frank Banham oli aikoinaan puhdasverinen snaipperi, samoin Hannes Hyvönen. Ampuvat paljon, joka paikasta ja ovat ajoittain jopa itsekkäitä. Bertrandia on luonnehdittu snaipperiksi ainakin Porissa, kun ampui heti kun sai kiekon, vaikka paikka oli huono.
Minulle snaipperin määritelmään sisältyvät ennen kaikkea on nopeus ja laukaisuhanakkuus. Julius Junttila on nopea ja on ollut aiemmin urallaan erittäin laukaisuhanakka. Myös tällä kaudella hän on laukonut laitureistamme Bertrandin jälkeen eniten, vaikka peli-ilme on aiempaa kokonaisvaltaisempi. Toki myös laukauksen laadulla on oma merkityksensä, mutta kyllä minun silmissäni Julius Junttila on ollut aiemmin urallaan snaipperi. Tällä hetkellä tuollainen erikoinen määritelmä kuin syöttelevä snaipperi kuvaa mielestäni Junttilaa hyvin jääkiekkoilijana. Ymmärrän, ettei tällainen määritelmä ole kaikkien mielestä oikein.
 
H

Hidas_ja_kankea

Minulle snaipperin määritelmään sisältyvät ennen kaikkea on nopeus ja laukaisuhanakkuus.

Miten vakiintuneet termit kukin haluaa ymmärtää.

Glossary of ice hockey terms - Wikipedia

Sniper
A player with a powerful, accurate shot skilled at finishing plays. From the military term of the same name.


Syöttelevä snaipperi on kyllä ihan uusi tuttavuus termistössä (hymiö)

Varsinaista snaipperia ei ole ollut sitten Haatajan, jos ei muisti tee tepposia. Viime kauden Lehtosesta luultavasti odotettiin jotain sellaista, mutta nythän tuo on tuntunut tehneen "vaikutuksen" HPK-kannattajiin. Saksan kakkosliigan toivotettu siirtomaksuna ämpärillinen kiekkoja.

Tämän vääntämisen voisi lopettaa, kun joukkueessa ja mahdollisuuksissa on paljon mielenkiintoista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten vakiintuneet termit kukin haluaa ymmärtää.

Glossary of ice hockey terms - Wikipedia

Sniper
A player with a powerful, accurate shot skilled at finishing plays. From the military term of the same name.
Olen tietoinen, mitä sana sniper tarkoittaa. Olen myös tietoinen, mistä ja miksi se on jääkiekon terminologiaan valjastettu. On totta, että tuo määritelmä kertoo vain ja ainoastaan pelaajan laukauksesta. Näin ollen tulkittuna Julius Junttila ei ole snaipperi, eikä taida olla tällä hetkellä kukaan muukaan Liigassa. Voi olla, että kyseessä on pelkästään minun henkilökohtainen hairahdus, mutta minusta tuo snaipperi määritelmä on vuosien saatossa laajentunut. Laajentunut nimenomaan siihen suuntaan, ettei snaippereiksi lasketa pelkästään laadukkaan laukauksen omaavia pelaajia, vaan myös laukaisuhanakkuus on otettu mukaan.

Minulle, jostain kumman syystä, snaipperista tulee mieleen nimenomaan nopeat laiturit, jotka laukovat paljon. Usein tällainen pelitapa tuottaa myös paljon maaleja. Voidaanko muuten esimerkiksi kovasti ja tarkasti ampuvasta puolustajasta käyttää termiä snaipperi?
Syöttelevä snaipperi on kyllä ihan uusi tuttavuus termistössä (hymiö).
Kyllä. Siksi käytinkin siitä nimitystä erikoinen määritelmä.
 

Micol

Jäsen
@McTorso Et sinä näytä edelleenkään haluavan ymmärtää, mitä snaipperi tarkoittaa jääkiekossa. Se, että sinulle tulee jotakin mielikuvia 'snaipperi' sanasta, ei tarkoita sitä, että se olisi yleinen "totuus" asiaan? @Hidas_ja_kankea löikin tuossa ylempänä herkut tiskiin kyseisen termin osalta ja se on tismalleen niin, vaikka kuinka asiaa miettisi.

Edit. Ei se 'snaipperi' määritelmä ole vuosien aikana muuttunut mitenkään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso Et sinä näytä edelleenkään haluavan ymmärtää, mitä snaipperi tarkoittaa jääkiekossa. Se, että sinulle tulee jotakin mielikuvia 'snaipperi' sanasta, ei tarkoita sitä, että se olisi yleinen "totuus" asiaan? @Hidas_ja_kankea löikin tuossa ylempänä herkut tiskiin kyseisen termin osalta ja se on tismalleen niin, vaikka kuinka asiaa miettisi.

Edit. Ei se 'snaipperi' määritelmä ole vuosien aikana muuttunut mitenkään.
Ok, ei siinä mitään. Minun mielikuvani tämän määritelmän elämisestä on väärä. Sen verran vielä pyydän lisäselvennystä, että voiko minkä tahansa pelipaikan pelaaja olla snaipperi. Minä en ole koskaan kuullut esimerkiksi puolustajasta, joka olisi snaipperi, vaikka laukausominaisuudet tämän määritelmän käyttöön antaisivatkin mahdollisuuden.
 

Micol

Jäsen
Tilastot kertovat, että Junttila laukoo paljon ja on saalistanut ennen tätä kautta enemmän maaleja kuin syöttöpisteitä. Minun mielestäni nämä tilastot tukevat snaipperinäkemystä. Miten sinusta? Minusta Julius nimenomaan ei ole ollut kokonaisvaltainen jääkiekkoilija, vaan perin yksipuolinen. Ruotsissa hän on oivaltanut jotain, jotain, joka on tehnyt hänestä aiempaa monipuolisemman kiekkoilijan.


Tästä olen kyllä kovasti erimielinen. Ei Junttila ollut tuohon aikaan monipuolinen pelaaja. Päinvastoin, varsin yksipuolinen polkukone, joka eli nopeudestaan. Samoin Donskoilla ja Kemppaisella oli omat vahvuusalueensa. Roolit olivat selkeät ja ne perustuivat kunkin yksilön vahvuuksiin. Minusta kemia löytyi juuri roolituksen onnistumisen myötä.
Kyllähän Junttilan tilastot ennen tätä kautta on aika lähelle 50/50 syöttöjen ja maalien osalta. Ei hänestä edelleen saa mitenkään snaipperia, vaikka kuinka haluaisit. Eli ei tue tilastotkaan näkemystäsi.

JJJ-ketjusta voidaan toki olla eri mieltä - ei siinä mitään.
 

Micol

Jäsen
Ok, ei siinä mitään. Minun mielikuvani tämän määritelmän elämisestä on väärä. Sen verran vielä pyydän lisäselvennystä, että voiko minkä tahansa pelipaikan pelaaja olla snaipperi. Minä en ole koskaan kuullut esimerkiksi puolustajasta, joka olisi snaipperi, vaikka laukausominaisuudet tämän määritelmän käyttöön antaisivatkin mahdollisuuden.
Kyllä sniperia käytetään nimenomaan hyökkääjien osalta. Tämä riittänee tästä aiheesta.

Kyllähän tässä odottaa jo vesi kielellä perjantaita ja Kärppien saapumista Hakametsään. Kauden ensimmäinen livepeli itselle ja odotusarvo todella korkealla viime viikon hienojen esitysten johdosta. Mielenkiintoista nähdä, kuinka Mannerin supernopea lätkä sopii Rautakorven Tapparaa vastaan. Asetelmat on kyllä aika maukkaat. Jos vain peli-ilme säilyisi viime viikon tasolla, niin uskon, että Kärpillä on pitkästä aikaa mahdollisuus ryöstää täydet pisteet Tapparan vieraana. Viime kaudella en edes viitsinyt lähteä Hakametsään itseäni kiduttamaan...
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän Junttilan tilastot ennen tätä kautta on aika lähelle 50/50 syöttöjen ja maalien osalta. Ei hänestä edelleen saa mitenkään snaipperia, vaikka kuinka haluaisit. Eli ei tue tilastotkaan näkemystäsi.
Jos tämä kausi jätetään huomiotta ja keskitytään Junttilan historiaan, voidaan todeta Junttilan tehneen Liigassa enemmän maaleja kuin syöttöpisteitä. Ei tosin paljon, mutta kuitenkin. Ei tuo aivan tavanomainen tilasto ole. Se tukee ajatusta, että Junttilalla on ollut keskivertoa kovempi vietti maalintekemiseen kuin syöttämiseen.

Niinkuin edelliseen viestiin kirjoitin, hyväksyn kyllä tiukan sniper-määritelmän ja ymmärrän, ettei Junttila siihen määritelmään sovi. Vaikka Junttila ei koskaan snaipperi olisi ollutkaan, en mitenkään pysty näkemään Junttilan olleen mikään monipuolinen hyökkääjä kuten sinä pystyt. Minusta voimme olla tästäkin asiasta aivan tyytyväisinä erimielisiä. Ruotsin reissun jälkeinen Junttila on sitten asia erikseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä sniperia käytetään nimenomaan hyökkääjien osalta. Tämä riittänee tästä aiheesta.
Vielä minua kiinnostaa tietää, että käytetäänkö sniperia keskushyökkääjistäkin vai pelkästään laitureista? Yritän vain päästä kärryille siitä, miksi minulle on muodostunut niin eriskummallinen käsitys tästä termistä.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olli Jokinen oli mielestäni snaiper-sentteri. Ensisijaisesti pyrki laukomaan ennen kuin syötti. Ja laukoi joka paikasta ja teki paljon maaleja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olli Jokinen oli mielestäni snaiper-sentteri. Ensisijaisesti pyrki laukomaan ennen kuin syötti. Ja laukoi joka paikasta ja teki paljon maaleja.
Mielenkiintoinen havainto ja sopii varmasti hyvin tuon tiukan määritelmän alle. Mitä määritelmää Olli Jokisesta käytettiin yleisesti Atlantin valtameren tuolla puolen, vaikkapa toimittajien keskuudessa? En ainakaan muista, että hänen kohdallaan olisi sanaa sniper käytetty.
 
H

Hidas_ja_kankea

Vielä minua kiinnostaa tietää, että käytetäänkö sniperia keskushyökkääjistäkin vai pelkästään laitureista? Yritän vain päästä kärryille siitä, miksi minulle on muodostunut niin eriskummallinen käsitys tästä termistä.

Autetaan nyt sitten välipäivän ratoksi miestä mäessä (hymiö)

The Best Snipers in NHL History

Aika hyvä listaus. Selänne numero kahdeksas ja yhdeksäs Esko Piippo. Kyllä myös sentteri voi olla snaipperi. Myös tällä hetkellä noita löytyy Liigasta, kuten lasken Haatajan edelleen tuohon kööriin ja muutaman muun myös.

Olisi mukava tietää Leskisen pelikuntoisuus Tappara matsiin. Mäenalasen vierailu Humalojien kanssa saattoi olla kertaluonteinen ja mielellään vanhan kakkoskentän muodostaisin uudestaan.

Mitä määritelmää Olli Jokisesta käytettiin yleisesti Atlantin valtameren tuolla puolen, vaikkapa toimittajien keskuudessa?

Kurpitsapää ainakin alkuunsa. No se oli suomalaisen toimittajan vika, kun kertoi Suomessa kutsuttavan Pomoksi, miten siellä kutsutaan. Juu tämä oli kevennys ja ei tarvitse pahastua. Ei kutsuttu oikeasti siellä snaipperiksi ja syöttöpisteitä napsi.
 
Niinkuin edelliseen viestiin kirjoitin, hyväksyn kyllä tiukan sniper-määritelmän ja ymmärrän, ettei Junttila siihen määritelmään sovi.

Tuo ei ole mikään tiukka määritelmä vaan ihan perusmääritelmä, joka on elänyt vuosia. En sinun lisäksesi tiedä ketään, joka ei ymmärrä tuota käsitettä kerralla oikein.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kurpitsapää ainakin alkuunsa. No se oli suomalaisen toimittajan vika, kun kertoi Suomessa kutsuttavan Pomoksi, miten siellä kutsutaan. Juu tämä oli kevennys ja ei tarvitse pahastua. Ei kutsuttu oikeasti siellä snaipperiksi ja syöttöpisteitä napsi.

Sanoisin että oli Floridan aikoihin selkeä sniper. Tässäpä aiheesta jopa sanomalehtipoiminta:

Finnish sniper Jokinen now a leader | Winnipeg Jets | Sports | Winnipeg Sun

Tässä myös lisää aiheesta:

Leijonaprofiili: Olli Jokinen - väärinymmärretty nero? - Urheilu - Ilta-Sanomat
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuten @McTorso maininnut, että Junttila olisi ollut sniper-henkinen JJJ-ketjussa, niin Manner näkee samaa.

Manner kirjoitti:
– Hänet tunnettiin aikanaan Donskoin ja Kemppaisen vierellä enemmän sellaisena maalintekijänä, sniper-tyylisenä hyökkääjänä.

Lähde: Suomikiekko.com, jossa kerrotaan mm, Junttilan viime kaudesta, ja tästä kaudesta ja monesta muusta. Liigan pistekuningas hämmentää jopa omassa seurassa - "Todella piinaava ja ärsyttävä kaveri" | SuomiKiekko
 

Micol

Jäsen
Kuten @McTorso maininnut, että Junttila olisi ollut sniper-henkinen JJJ-ketjussa, niin Manner näkee samaa.



Lähde: Suomikiekko.com, jossa kerrotaan mm, Junttilan viime kaudesta, ja tästä kaudesta ja monesta muusta. Liigan pistekuningas hämmentää jopa omassa seurassa - "Todella piinaava ja ärsyttävä kaveri" | SuomiKiekko
Koko sniper-termin saisi kuopata kokonaan, jos lähes kuka vaan voi olla "sniper-tyylinen". Näitä "sniper-tyylisiä" alkaakin jo löytyä joka liigajoukkueesta useita, mutta kunnon snaippereita ei ole kuin muutama koko liigassa.
 
Koko sniper-termin saisi kuopata kokonaan, jos lähes kuka vaan voi olla "sniper-tyylinen". Näitä "sniper-tyylisiä" alkaakin jo löytyä joka liigajoukkueesta useita, mutta kunnon snaippereita ei ole kuin muutama koko liigassa.

Tuo on aika verbaliikkakysymys. Maalintekijätyyppi sinänsä on aika laaja käsite. Mikä on raja siinä, oletko maalintekijätyyppi vai et. "Sniper-tyylisestä" herää taas hahmotelma jostain terävästi ampuvasta hyökkääjästä, joka tekee vähintään kohtuullisen paljon maaleja. Ainakin sen tarkoituksen pitäisi olla tuo.

JJJ-ketjun Junttilaa oli aika vaikea kuvailla. Kun siinä Junttilassa oli vähän... kaikkea. Aktiivinen kulmaralleissa, laukoi, petasi paikkoja. Ehkä tuo Mannerin viittaus oli siihen, että se maalintekopuoli nousi eniten esille.

Tänä syksynä nuo Junttilan tilastot ovat hyvin hämmentävät. Paljon kuteja, vähän maaleja ja sitten hirveä läjä syöttöjä, vaikka ei se pelintekijäpuoli ole nyt mitenkään iskenyt silmään. Muuta kuin ylivoimalla, missä voisi laukoa selvästi aiempaa enemmän. Ja näköjään oli myös saanut käskyjä siihen suuntaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten @McTorso maininnut, että Junttila olisi ollut sniper-henkinen JJJ-ketjussa, niin Manner näkee samaa.
Kiitos linkistä. Mukava kirjoitus Junttilasta. Mannerin ja minun näkemykset Junttilasta jääkiekkoilijana ovat tuon kirjoituksen perusteella täysin yhteneväiset. Itseasiassa hän käyttää samaa termiäkin kuin minä eli sniper-tyylinen pelaaja. Samoin hän jakaa kanssasani näkemyksen siitä, että nykyään Junttila on monipuolisempi pelaaja kuin aiemmin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kiitos linkistä. Mukava kirjoitus Junttilasta. Mannerin ja minun näkemykset Junttilasta jääkiekkoilijana ovat tuon kirjoituksen perusteella täysin yhteneväiset. Itseasiassa hän käyttää samaa termiäkin kuin minä eli sniper-tyylinen pelaaja. Samoin hän jakaa kanssasani näkemyksen siitä, että nykyään Junttila on monipuolisempi pelaaja kuin aiemmin.
Eli mitä tästä voimmekaan päätellä McTorso = Manner. Alkaahan ne palaset pikkuhiljaa loksahdella kohdalleen..
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junttila on päässyt tekijämiesten kanssa samaan ketjuun, ja jälki ollut tosiaan paljon tuhoisampaa mitä ennen kautta kukaan osasi varmasti kuvitellakkaan. Ja mitä tulee tähän "sniper"-vääntöön, niin ei Junttila varsinkaan sniperin määritelmään sovi, siis jos haetaan parhaiten kuvaavaa määritelmää hänestä. Jos miettii englanninkielen sanaa (=tarkka-ampuja) ja mitä yleensä pelihommissa tulee mieleen sanasta - varsinkin selkeissä maalipaikoissa "kliinistä" maalintekijää.... niin ei, Jullesta tämä termi ei tule ensimmäisenä eikä toisena mieleen, vaikka hän tosiaan ampuukin hanakasti ja saattaa naputtaa useammankin byyrin jossain pelissä.

Kuvaava määritelmä Junttilasta voisi olla joku tämänkaltainen: sulavaliikkeinen ja yllätyksellinen pelaaja sekä kokoonsa nähden erittäin vahva laitojen lähellä. Sanoisin että Julle on hyötynyt erityisesti Bertrandista ketjussaan, Bertrand on ketjun kovin ja 'inhottavin' karvaaja, pysyy Jullen luisteluvauhdissa, ja molemmat jaksavat pelata pitkiäkin aikoja syvällä pitäen kiekkoa laitojen lähellä. Toivotaan että molemmat pysyisivät ehjänä pitkään, koska tällä hetkellä homma toimii ja kassit heiluvat!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös