Vähän parempi aloitushan tämä on ollut kaudelle, kuin mitä itse ajattelin. Varsinkin maalimäärät on olleet yllätys. Tuo pelitapa on kyllä ollut toimiva tähän saakka. En minä vielä parin pelin jälkeen kuitenkaan hattuja heittele ilmaan ja ala muuttamaan omaa käsitystäni siitä, että Kärpät on runkosarjan jälkeen siinä kinttaalla, että pääseekö suoraan pleijareihin. Mutta tokihan tuo uskoa luo, kun hankinnat vaikuttaisi erittäin onnistuneilta, ehkä Karvista lukuunottamatta ja sielläkin odotusarvo (ja myös palkka) on niin maltillinen, että voineeko sillä edes epäonnistua? Eniten olen huolissani oikeastaan Kestilästä. Mitään kehitystä en ole havainnut, vaikka nykyinen pelitapa pitäisi periaatteessa soveltua hänelle kuin nyrkki silmään. Myös Mäenalaselta odottaisin kehitysloikkaa, mutta toistaiseksi en sitä ole nähnyt.
Humalojaa hehkutettiin ennen kauden alkua, mutta kyllä hän on omimmillaan siinä puolustavan sentterin roolissa sopivan pienellä peliajalla, jolloin jalka riittää paremmin myös hyökkäyspäähän. Ei hän huonosti ole pelannut, mutta ei kuitenkaan ole ihan niin hyvä pelaaja vielä, että voisi ottaa kärkiketjun roolin pysyvämmin. Kehittyy kuitenkin koko ajan. Samoin Lasu on erinomainen puolustava sentteri, mutta ei hän mikään pistelinko ole ikinä ollut, eikä tule sitä olemaan täälläkään. Kuitenkin tasapainottava pelaaja nykyisessäkin ketjussa.
Ruohomaa on parantanut kauden avauksesta ja tehnee sitä myös jatkossa, jos pysyy ehyenä. Kovin kapea tuo kh-osasto on ja varmasti sitä vahvistetaan jossain vaiheessa. Ihan määrällisestikin on pakko, koska ei kaikki voi pysyä ehyenä läpi kauden.