Mikäköhän tökkii, kun ei ole saatu minkään valtakunnan tilastoja näistä ulkomaalaisia vastaan pelatuista otteluista (minkään joukkueen osalta). Liiga ei ole jaksanut perustaa vastustajan joukkueita sivuille, vai mikä?
Pikku juttu, mutta olisihan tuo ihan mukava nähdä otteluista edes maalintekijät ja syöttäjät.
Ruohomaa... - Ruohomaata on sihtailtu myös Leskisen ja Mäenalasen keskelle, mutta heitä ei ole kokeiltu tällä kaudella vielä ollenkaan. Viime kaudella muutaman kerran pelasivat kimpassa, mutta mutta, ei se oikein toiminut. Itse veikkaan, ettei Ruohomaalla, Mäenalasella ja Leskisellä kemiat oikein toimi. Kaikki tykkää kiekosta jne.
Ruohomaa on nyt tämän kauden harkkapeleissä peluutettu Bertrandin ja Junttilan kanssa. Yhteispelin loksahtaminen vaatinee vielä aikaa, mutta on tuossa orastavia hyviä aihioita ollut. Minun mielestä Ruohomaa toimii paremmin Junttilan ja Bertrandin kanssa kuin Mäenalasen ja Leskisen kanssa (joidenka keskellä uusi sentteri Lasu on saanut jo kelpo tuloksia aikaan).
Junttila-Ruohomaa-Bertrand ketju varmaan tulee vielä lujaa kauden aikaan. Näin sopii ainakin Kärppien toivovan.
Kuka on sihtaillut? Itse olen käsittänyt, että tähän saakka nimenomaan Lasua on ko. parivaljakon väliin "sihtailtu" ja varmaan nimenomaan Lasun puolustuspään kyvyistä johtuen (toki myös tuo, minkä sanoit voi olla vastaavasti syynä tähän).
Eniten olen itse huolissani Mäenalasen kehittymisestä toistaiseksi. Toistaiseksi ei ole näkynyt oikein mitään kehittymistä viime kaudesta. En tosin ole työkiireistä johtuen juuri ehtinyt seuraamaan otteluita, joten saa korjata, jos käsitys on väärä. Erityisen hienoa tekemistä taas ollut Humalojalta sekä varsinkin Koivistolta. Ihan huikean kova kaappaus Kärpiltä ja harmittaa pirusti, että Lyytinen ei jäänyt tänne. Olisi ollut ihan timanttisen kuva pakisto hänen kanssa. Nuoret Siikaluoma / Ronkainen ja Mäkelä jäävät tällä hetkellä pahasti sivuosaan. Petrata joutuvat lujasti, jos meinaavat peliaikaa saada. Myös Bertrand tuntuu olevan hyvällä asenteella ja jalalla pelissä, kuten myös Ruohomaa. Toivotaan, että tekeminen näkyy myös liigassa vastaavalla tavalla.
Tretjakin tapaan itseä myös mietityttää, miten jaksetaan tuollaisella intensiteetillä painaa kausi läpi. Onnistui siinä toki KalPakin viime kaudella, joten ehkä ei kannattaisi itse olla sitä huolissaan. Jaksamisen näkee sitten.