Silmätikusta en nyt kuitenkaan puhuisi. Edelleen, ei ole Mäenalasen vika, että hänestä odotetaan tulosyksiköihin ratkaisijaa, vaikka miehestä ei siihen ole. Pelaa aivan liian neitimäisesti ollakseen kuitenkin 192cm mittainen kaveri. Kuten @Roger Moore jo aiemmin mainitsi, ei uskalla mennä maalille ottamaan iskuja vastaan. En tätä paremmin osaa kuvailla, mutta näyttäisi siltä, että mies pelaa liian "laiskasti". Ei jaksa eikä viitsi mennä ahtaisiin väleihin.
Kolmosketjunahan tämä Mäenalasen kolmikko menisi loistavasti. Nyt ovat pykälän liian korkealla.
No joo, mutta kyllä Mäenalanen on jo ollut ratkaisupelaaja, joten parhaalla tasollaan pelatessa voidaan puhua tulosyksikön ratkaisijasta. Siinä olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi, että turhan paljon on laskettu hänen varaansa. Olen itsekin sitä mieltä (ja olin jo vuosi sitten), että kolmosketjuna Mäenalanen - Kalapudas - Leskinen olisi ihanteellinen nimenomaan niin, että sopparit olisi tehty ajoissa kohtuuhintaisiksi. Siinä olisi hyvä kypsytellä poikia rauhassa, ja kevään tasolla (plus vähän luontaista kehitystä) kenttä voisi olla jopa liigan kuumimpien joukossa.