Aaltosella ei ole kaveria nyt Hifkissä. On aika yksin. Ei ole hengenheimolaista, joka inspiroisi häntä. Kaikki varmaan muistaa Juhiksen viimeisen kauden Kärpissä: ketjukaverina hengenheimolainen Ivan Huml ja sentterinä pelitietokone Ben Maxwell - oi niitä aikoja. Miljuuna vuotta sitten. Aaltoselta puuttuu nyt kaverit Hifkissä.Vaikka Aaltosen haluaisinkin nähdä kärppäpaidassa, niin en todellakaan pleijariesitysten perusteella toisi ukkoa "isolla rahalla kotiin". Ei todellakaan esitysten perusteella ansaitse massiivista palkkapussia, vaikka aina löytyykin se mahdollisuus että mies ratkoo pelin yksin.
Minä pelkään Aaltosen motivaatiota mahdollisen Kärppä-siirron yhteydessä. Joku sanoi, että ennemmin katsoo (näyttävän) Aaltosen peliä (kiemuroita) kuin esimerkiksi kaikenmaailman haatajoiden peliä. No, nythän tuota Aaltosen pelaamista tai "pelaamista" taas saa seurata... Pelaamisessa ei ole yhtään yllätyksellisyyttä. Johtuuko se pelikavereista vai mistä, en tarkkaanottaen tiedä.
Juhamatti Aaltonen:
Juniorihuippulupaus - check
NHL-varaus - check
SM-Liiga-mestaruus IIII - check
Maalipörssin voitto - check
KHL-sopimus/ura - check
Maailmanmestaruus - check
Liigamestaruus VoM - check
KHL-Jokerit - check
HIFK - check
Aaltoselta on jäänyt saavuttamatta ainoastaan NHL-sopimus ja ura - ja saavuttamatta ne jäävätkin. En tiedä, mikä motivoi Aaltosta uralla enään? Raha? Vaikea uskoa, että Hifki katsoo enää ensi kaudella Aaltosen pelaamista. Palkanmaksaja täytyy löytää jostain muualta, Sveitsi? Itse en haluaisi nähdä Aaltosta Kärppä-paidasssa enään "vain" "pellailemassa". Yksikään ei ole ole suurempi kuin seura. Aaltosen pitäisi esittää minun-Kärpissä jotain sellaista, johon en usko hänen kykenevän. Rahalle ei saada katetta. Toisaalta: olihan tässä myöskin Oulun Kärpät 2016-2017. Ei tuntunut tuolloinkaan rahankäyttö olevan ongelma...