Tarkoitit varmaan Lyytistä et Jaatista. Ja olen samoilla linjoilla kanssasi, että ensi kaudeksi näyttää, että olisi tulossa todella kova pakkikalusto, jossa jos mennään 3 leftiä-3 fightiä niin Ronkainen ja Lyytinen taistelee vikasta leftin paikasta. Kalusto on sitä luokkaa, että sillä voitaisi mennä sinne siirtorajalle asti ja katsella siellä ehkä lisävahvistuksia
Tällä hetkellä ei pitäisi kyllä edes pohtia kumpi on kutospakki, Lyytinen vai Ronkainen. Vaaka on ihan täysin kallellaan Lyytisen puolelle, pisteiden valossa on pelannut hienon kauden ja muutenkin noussut KalPan johtavien pakkien joukkoon. Olisi itse asiassa ollut Kärppien kauden loppupeleissä ihan selkeästi top4-kamaa, mikä nyt ei toki valitettavasti ole paljoa.
Jos itse saisin pakistoa rakentaa, niin rakentaisin sen verran kovan nipun että Mikko Niemelä ei olisi kuin 7. puolustaja. Eikä tämäkään ole varsinaisesti mikään moite Miseä kohtaan, kyllä seiskapakkikin pystyy tarvittaessa saamaan ihan hyvinkin peliaikaa, pitää vaann osata kierrättää hyvin. Ja pitää myös muistaa sekin, että seiskapakillein tulee pelejä ja minuutteja reilusti kauden aikana, runkosarjassa on kuitenkin se 60 peliä ja loukkaantumisia ja pikkukolhuja tulee aina.
Toinen muutos, mistä olen jo maininnut aiemminkin, niin Kukkosen peliaika sieltä ykkösparista 25 minuutin paikkeilta kakkospariin +- 20 minuutin tuntumaan. Tämäkään ei tule tarkoittamaan mitään merkittävää "arvon alennusta" Lasselle, peliaikaa sekä erikoistilanteissa että tasakentällisin tulee kyllä riittävästi. Vaikka Lasse edelleen suorittaa pääsääntöisesti hyvällä tasolla isotkin minuutit, niin syksyllä 36-vuotias Kukkonen ei kuitenkaan ole enää ihan nuorimmasta päästä, vaikka ei vanhus olekaan. Peliesitykset varmasti säilyisivät paljon laadukkaampina kun hieman sitä kapteenin taakkaa vähennettäisiin.
Eli jos pakisto on mallia kuten alla, niin olisin eräittän tyytyväinen:
Koivisto-Heshka
Kukkonen-X
Lyytinen-Hakanpää
Niemelä
Ronkainen
Mäkelä
Tosin sanon jo nyt että tämä on tosiaan ihan omaa fantasiointiani, ja on erittäin todennäköistä että jos jengiin huhutut Koivisto ja Lyytinen saapuvat, niin tuossa Kukkosen vierellä X:n paikalla on joko Niemelä tai Hakanpää, ja Ronkainen sitten seiskapakkina. Silläkin pakistolla sinänsä voisi kyllä lähteä kauteenkin, kyllä siinä laatua ihan riittävästi olisi tuollaisenaankin. Itse olen kuitenkin sitä koulukuntaa että pakkikalusto on nimenomaan se missä saa olla jopa "vähän ylimääräistä", tämä siis realismin ja järjen puitteissa toki. Hyvin toimiva puolustus on kuitenkin kaiken perusta jonka päälle rakennetaan, ja se on maalivahtipelin jälkeen se viimeinen paikka mistä pitää lähteä pihistelemään.
Uskon että hyökkäyksestä saadaan rakennettua ihan riittävän iskukykyinen kunhan vaan osataan roolittaa järkevästi ja VÄHINTÄÄN KAKSI KUNNON SENTTERIÄ lisää nykyisten päälle, niin hyvältä alkaa jo vaikuttamaan. Joku Kemppainen sinne olisi ihan lottovoitto.
P.S Vähän ollut kieltämättä ikävä tätä että muna pystyssä saa maaliskuun puolivälissä kesälomilta kasata ensi kauden fantasiarosteria :D Vuoden päästä sitten kirotaan taas kun ei ollut tarpeeksi senttereitä...