Onkohan tuo Junno ihan täysissä järjissään enää? Suikkasen osaamattomuus näkyy kuuhun asti ja tarvetta muutoksiin ei muka ole? Mä oon ihan puulla päähän lyöty tästä. Onko ymmärtämättömyydellä mitään rajaa?
Junnon lausunnon valossa ketjun otsikko voidaan muuttaa vaikka muotoon "Oulun Kärpät 2017-2018 - tahallisen alasajon toinen kausi"
Itse mietin samaa, mutta toisaalta, koska Junnon valtakausi päättyy 30.4.2017, niin onko hänellä enää haluja ja valtuuksia tehdä tässä vaiheessa radikaalistin ensi kautta koskevia päätöksiä, vai onko esimerkiksi herrasmiesmäsesti sovittu, että Virkkunen jatkaa sitten omalla linjallaan 1.5. alkaen? Junno on omalla tavallaan hieman arvokas ja en usko, että hän haluaa viimeiseksi näkyväksi teokseen päävalmentajan poispotkimisen, sillä silloin hän käytännössä suoraan myöntäisi, että tuli muuten tehtyä aika iso virhe vuosi sitten. Odoittelemme toiveikkaasti vappua kuin kuuta nousevaa, ja toivomme, että valmennustiimiin saadaan sen jälkeen tarvittavat uudistukset (uusi päävalmentaja), ja homma toimii.
Minun on todella vaikea ymmärtää, kuinka Suikkanen voisi enää nykyisestä asemastaan palata täysipäiväisesti päävalmentajan rooliin, jos olemme nyt maajoukkuetauosta asti eläneet tilanteessa, jossa Suikkanen on lähinnä hengaillut katsomossa ja keskittynyt kannustamaan pelaajia, kun muut hoitaa hänen tonttinsa. Kaitsu ei pysty antamaan minkäänlaisia järjellisiä lausuntoja a) oman joukkuueen tekemisestä ja b) vastustajien pelistä, joten omaan korvaani se kuulostaa puhtaasti siltä, ettei Suikkanen enää ymmärrä tai tiedosta, mitä tapahtuu. Suikkanen ei osaa vaatia pelaajilta mitään, sen kertoo syyspuolella jo pelaajien itse antamat kommentit, joissa suoranaisesti kerrottiin, ettei tekemisen taso ole riittävää tällä hetkellä. Ja koska Kaitsun mielestä Kärpät pelasi lähes koko kauden ajan hyvää kiekkoa, niin mitä annettavaa hänellä enää voi joukkueelle olla? Kaikki jääkiekon ammattilaiset, me räkänokat ja jopa vastustajien joukkueet ja kannattajat osaavat antaa lukuisia argumentteja, mikä Kärppien pelissä oli perseestä ja aiheutti sen, ettei voittoja tullut riittävästi, joten jos Kaitsu ei tätä näe vaan hokee, että peli on hyvää, niin jossain on todella paljon vikaa.
Ensi kauden joukkuetta olisi kuulunut jo pohjustaa hyvin pitkälle ja nyt eletään kriittisiä vaiheita pelaajahankintojen kannalta. Imu Kärppiin voisi olla aivan toisenlaista, jos pelaajat tietäisivät, että päävalmentaja tulee vaihtumaan. Jokainen on nähnyt, mihin Suikkasen valmentajankyvyt tällä hetkellä riittävät, ja sen vuoksi on ymmärrettävää, että valtaoa pelaajista näkee Kärpät joukkueena, jossa pelaajan henkilokohtaiset kehittymismahdollisuudet sekä joukkueen menestymismahdollisuudet ovat varsin pienet.