aurora borealis
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Tapparakannattajien ilonaiheen ymmärtää, kuitenkin haasteellinen kausi meneillään ja runsaslukuinen voitto tulevasta runkosarjavoittajasta ja lähivuosien pahimmasta kilpakumppanista kotiyleisön edessä tuntuu varmasti vapauttavalta. Jos Kärpät olisi vastaavanlaisen murskavoiton käynyt Hakametsästä hakemassa niin kyllä siinä itelläkin olis suupielet sojottaneet hyvän aikaa ylöspäin olkoonkin pelkkä pisteiden valossa merkityksetön runkosarjan lopun ottelu kyseessä. Ja olishan tuo samalla tuonut alitajuntaan enemmän luottoa tosipelejä kohtaan, jotka toki ovat oma maailmansa ja se todellinen mittari.En tiedä, mistä Kärppien heikko pelivire tällä hetkellä johtuu, mutta sen sanoisin, kun nyt olen kuunnellut ja lukenut tapparalaisten tuulettelua varmasti makean kotivoiton hullaannuttamana, että jäitä pöksyyn tapparalaiset - Kärpät ei ole tällä hetkellä minkäänlainen mittari mitä tulee kevään playoffseihin. Minun mielestä Tappara oli eilen eka erässä heikko, mutta paransi loppua kohden (kun Kärppien selkäranka ei pelin jännettä kestänyt). Tappara ei ole nyt parhaimmillaan - parhaimmillaan se olisi niitannut eilistä Kärppiä vastaan heti eka erässä tuon 5 maalia (melkein). Joo, semmoista, tosipelit alkavat parin viikon päästä - ja ne ovat paras ja ainoa kunnon mittari myös Oulun Kärpille.
Itselläni on samanlainen viesti Tapparakannattajille Kärppien tämänhetkisestä kaukalosta nähtävästä pelillisestä tasosta. Siinä vaan tuppaa monesti käymään niin, että jos tuon menee hävinneen joukkueen kannattajana voittaneen joukkueen kannattajalle sanomaan tulkitaan helposti huonoksi häviäjäksi ja haistellaan ilmassa olevan selittelyn makua. Olen aidosti kummissani jos tällaiset viimeaikoina nähdyt Kärppien peliesitykset on se mitä myös pudotuspeleissä nähdään. Silloin aika monikin osa-alue ja henkilö on syystä tai toisesta epäonnistunut.
Ja näille etelärannikon joukkueita kannattaville "heh, heh treenijumi" -kirjoittajille viestini on, että ihan ei vielä kannata Kärppiä varmaksi kevään sulajaksi julistaa, voi nimittäin olla että pohjoisesta vielä puhaltaa jäätävästi kevään mittaan. Siinä voi tulla vilu jos ei ole varautunut. ;)