Kärpät on pelannut nyt hitusen yli neljäsosan runkosarjasta. Sitten viime keskustelumme Kärpät on pelannut viisi peliä kohdaten vieraissa Lukon ja Tapparan sekä kotona JYPin, KalPan ja HIFK:n. Joko voimme puhua riittävästä otannasta? Joko voimme todeta, ettei Kärppien hyvässä suorittamisessa ole kyse suosiollisesta otteluohjelmasta? Onko niin, että Kärppien materiaali on sitten kuitenkin laadukkaampi kuin monet ovat ymmärtäneet? Minua myös kiinnostaa, milloin sinun näkemyksesi mukaan voimme todeta Kärppien joukkueen olevan oikeasti kykenevä taistelemaan vaikkapa runkosarjan voitosta. Kyselen siksi, että arvostan aidosti mielipidettäsi tässä asiasssa.
Olen edelleen sitä mieltä, että otteluohjelma oli Kärpille mukavan suosiollinen sarjan alussa. Joukkue sai maalihanat auki, ja sille itseluottamukselle oli iso merkitys nämä erittäin suosiolliset asetelmat kotikaukalossa, jossa pelitapa toimii kiistatta paremmin tällä hetkellä kuin vieraissa. Tämä ei poista eikä vähennä alkukauden suoritustasoa mihinkään, olemme siitä yksimielisiä, että oikein mukiinmenevä kiekkoa Kärpät on pääosin esittänyt.
Muilta osin olemme edelleen vähän hämärän peitossa mielestäni. Parhaimmillaan on mahdollisuus pelata jopa runkosarjan voitosta, kuten mainitsit. On myös mahdollista, että joudutaan vielä kisaamaan tosissaan kuuden sakkiin pääsystä. Erot ovat äärimmäisen pienet vielä. Otanta ei riitä tällä hetkellä sanomaan mihin kohtaan tuota haarukkaa mennään.
Minä näen haasteeksi jatkossa sen, miten ykköskentällinen takaa tuosta joukkueesta saadaan kaivattua secondary scoringia vielä. Nyt on ollut lyhyen ajan sisään pari esimerkkiä, mitä tapahtuu kun Ruohomaan kenttä ei tee tulosta. Leskinen on erittäinkin hyvä ja vaarallinen, mutta tuo kenttä ei vaan kokonaisuutena tuota tarpeeksi laajasti ja tasaisesti. Kuparissa on erittäin potentiaalia, mutta yhtä lailla nyt mukana on ynnä muut tason hiihtäjiä, joilla ei tee pelissä mitään (Ikonen, Kestilä, Junnila, Koivisto) nyt etunenässä.
Ensi viikolla ollaan taas otollisessa paikassa kotona alkuviikko.