Raksilan jäähallin yleisökapasiteetti on 6614. Eilinen yleisömäärä oli 6450. En nyt sitten tiedä miten ne nuo laskee, mutta oletan, että maksettujen lippujen mukaan mennään, jolloin eilen olisi pitänyt olla yleisöä 6614. No ei ollut. Korjaa toki jos olen väärässä. Ja mites se numero 27 vs. 22...http://www.jatkoaika.com/Kolumni/kommentti-junno-kodittoman-euron-poimii/164933
Täyttä soopaa ja mustamaalaamista. Peli oli myyty loppuun jo viikkoa aiemmin..
Mikähän Maxwell halu jatkaa Kärpissä myös ensi kaudella on? Onko mitään huhuja liikkut HTT:lla tai Laanilan Nesteellä?
Kärppien liigajoukkueen ikärakenne on muutenkin alkanut huolestuttavasti lähestyä Nitro-Kärppiä, joten ei mitään Perriniä, kiitos.
Eipä kyllä sytyttäisi Jyp-ikoni Perrinin tulo Kärppiin. Mistä mies muka löytäisi täällä sellaisen palon tekemiseen, että pääsisi lähellekään tämän kauden virettä? Mistä syistä hän vaihtaisi Jyväskylän Ouluun? En keksi kuin yhden teoriassa mahdollisen: rahasta. Siinäpä olisikin tosi urheiluromanttinen päätös tarinalle, että vaihtaisi yhteen Jypin pahimmista verivihollisista marginaalisen palkankorotuksen vuoksi. En jaksa uskoa millään enkä todellakaan edes toivo. Laskisi arvostus herraa kohtaan siinä määrin, että olisi vaikea kannattaa häntä edes kärppäpaidassa. Pysyköön Jypin miehenä Liigan osalta ja menköön Sveitsiin tms.
Joo, myönnän, että olin tuota kirjoittaessa vähän huonosti perehtynyt niihin taustatekijöihin, miksei enää Jypissä jatka. Niiden valossahan tilanne tosiaan saattaa olla sellainenkin, että Perrin haluaa jatkaa Suomessa, mutta tämä ei nyt siis Jypissä enää onnistu. Käsitin uutisoinneista, että mies itse olisi halunnut jatkaa Jypissä. Joka tapauksessa edelleen kyseenalaistan, millä motivaatiolla Perrin juuri Kärpissä saavuttaisi tuon saman vireen kuin nyt "kotiseurassaan"?Jos nyt käsitin uutisoinnin oikein niin kyseessä on Jypillä budjetin leikkaus, mikä tarkoittaa, ettei Perrinin palkkaan ole varaa.
Joo, myönnän, että olin tuota kirjoittaessa vähän huonosti perehtynyt niihin taustatekijöihin, miksei enää Jypissä jatka. Niiden valossahan tilanne tosiaan saattaa olla sellainenkin, että Perrin haluaa jatkaa Suomessa, mutta tämä ei nyt siis Jypissä enää onnistu. Käsitin uutisoinneista, että mies itse olisi halunnut jatkaa Jypissä. Joka tapauksessa edelleen kyseenalaistan, millä motivaatiolla Perrin juuri Kärpissä saavuttaisi tuon saman vireen kuin nyt "kotiseurassaan"?
Ajattelin, että sillä samalla, millä Tenkrat, Hagman, Bäckström, Sahlsted, Bros, Masuhr, Ton, Smyth, Potaichuk, Kuusela, Maxwell... En usko, että on motivaation kanssa ongelmia.
Ja mun mielestä Perrin sopii meidän peliin paljon paremmin kuin Kaspar. Käytän tässä samalla tilaisuuden kehua Kasparia. Todella mieltälämmittävää puolustuspelaamista ollut nämä pelit tällä uudella tulemisella. Ja se hyökkäyspelaaminenkin on jo ihan kielen päällä. Odotan innolla tätä iltaa.
Omalta osaltani kyse ei ole ikärasismista, siihen ei näillä vuosilla valitettavasti ole varaa. Itse olen seurannut Kärppiä sieltä liigataipaleen alusta asti ja kokenut suurimpia ilonhetkiä aina silloin, kun joukkue on onnistunut marssittamaan kentälle lupaavia nuoria, joista myöhemmin on kehittynyt joko Suomen tai jopa maailman huipputason pelaajia. Tiedän kyllä, että ajat muuttuvat eikä koko joukkuetta tietenkään voi rakentaa nuorten eikä edes omien kasvattien varaan.Nämä motivatiopuheet ja ikärasismi ovat kuitenkin sellaisia perusteluja, mitä ihmettelen hieman.
Vierastan silti sitä toimintamallia, että Kärpistä on tulossa jonkinlainen suojasatama niille ylikalliille liigapelaajille, joita muut joukkueet eivät taloudellisista syistä pysty palkkaamaan. Esimerkkeinä näistä nyt vaikka Saipasta värvätty kolmikko tai kesken kauden mukaan tulleet Pirnes ja Laatikainen. Tämän sanottuani myönnän, että sekä Pirnes että Laatikainen ovat pelanneet hyvin ja ovat tuiki tarpeellisia joukkueessa.
Meitä kärppäfaneja on moneksi ja jokaisella on omat syynsä kannattaa joukkuetta. Joku toinen iloitsee varmasti enemmän kärppäpaitaisen Perrinin kuin Puljujärven suorituksista enkä minä sitäkään iloa halua keneltäkään kieltää. Kehityssuunta on mielestäni vain joukkueen identiteetin kannalta huolestuttava.
Väitän, että jos Perrinin tasoinen kala on saatavilla, niin Kärpät tekee takuuvarmasti miehelle tarjouksen. Ei ole salaisuus että Kärpät on ollut jo useamman vuoden Perrinin perässä, eikä syyttä. En osaa itse kuvitella miten Perrinin peli ei sopisi Kärppien systeemiin, ennemminkin päin vastoin, mies olisi yksi varmimmista onnistujista mitä liigassa tällä hetkellä pelaa.
Ei tarvitse miettiä siksikään että Perrin ja Pirnes eivät kilpaile samasta pelipaikasta. Perrin on tasoa ykkössentteri, Pirnes korkeintaan kakkonen, vaikka onkin nimellisesti ollut tällä kaudella ykkössentterinä.Perrinin kohdalla ikä on vain numeroita. Miettikää nyt mitä papponja tuolla rapakon takana jauhaa kans menemään. Okei okei, onhan niillä "vähän" eri muonat käytössä, mutta kyllä silti pitää hattua nostaa Perrinille, että tuolla tasolla vielä häärää liigassa. Jos on saatavana, niin ilman muuta faxia menemään. Pirnes on ollut hyvä tällä kaudella, mutta jos Perrin on tarjolla, niin ei tarvi kahta kertaa miettiä.