Oulun Energia Areena

  • 432 286
  • 1 313
Suosikkijoukkue
Kärpät
Todennäköisesti joillekin aika on kullannut muistot, koska en itse kylläkään varsinkaan 80-luvun loppua pitäisi kovinkaan räyhäkkäänä hetkenä Raksilan historiassa. 90-luvun Jokipoika-pelissä sitten olikin tunnelmaa.

Kävin itse kakarana 80-luvun puolivälissä kattoon paljon pelejä. Kärpät oli silloinkin kärkijengi vuodesta toiseen. Eikä yleisö innostunut silloinkaan, kun senaikaset häntäpään jengit (kuten Saipa, Jokerit, hehe, muistanko oikein?) kävivät ottamassa pataan.

Silloin tunnelma kuitenkin vaihteli laidasta laitaan, ja joskus melko tavallisessa runkosarjapelissäkin saatiin todellinen hornankattila aikaan - jokainen paikallaolija sai suunsa auki ja koko halli yhtyi vaivattomasti kannustushuutoon. ONko nyttemmin iskenyt ujous, vaikka väkijuomiakin on tarjolla, en tiedä.

Ei tunnelman luontiin auta mikään hokkuspokkustemppu tai uudet stereot, se on katsojien korvien välistä ja joukkueen peliesityksistä kiinni. Suhdenteet vaihtelee joka asiassa - ehkä joskus jatkossa Raksilassakin on enemmän mölyä. Nyt on mahat niin täynnä, että suurin kiima jääkiekon ympärillä on toistaiseksi ohi Oulussa - se on van pakkko hyväksyä. Jatkossa parempaa.
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
90-lukua

Tuntuu et yleisön keski-ikä laskenut parikymmentä vuotta ku on tullu menestystä. Aikoinaan iskän kanssa kun käytii divaripelejä kattomassa, ni tosi paljon wanhoja patuja kattomassa. Ja oliha se hauskaa kun Diskokset ja Hermekset kaatu 15-0, Bergeröön pyöritti mite halus. Nyt sitten ku ollaan puolen Suomen muodikas menestyvä seura niin on teinitytöt löytäny fanipaidan päälle ja tiensä katsomoon.

Ja oha se karu halli. Niinku jättimäisessä pahvilootassa kävelis. Hartwall Areenalla oon kerran käyny ja kyllä siellä nyt paremmin viihtyy.
 
Tuntuu et yleisön keski-ikä laskenut parikymmentä vuotta ku on tullu menestystä. Aikoinaan iskän kanssa kun käytii divaripelejä kattomassa, ni tosi paljon wanhoja patuja kattomassa. Ja oliha se hauskaa kun Diskokset ja Hermekset kaatu 15-0, Bergeröön pyöritti mite halus. Nyt sitten ku ollaan puolen Suomen muodikas menestyvä seura niin on teinitytöt löytäny fanipaidan päälle ja tiensä katsomoon.

Vai johtuisiko siitä, että itse olet vanhempi ja nämä mainitsemasi patut ovat haudassa? Vahtimestarin hommia tehdessä olen huomannut, että ne ihmiset, jotka näyttävät aivan lapsilta, ovatkin yli parikymppisiä. Sitten sitä aina muistaa, etten olekaan itse enää parinkymmenen, vaikka kovasti itselleni uskottelenkin!
 

Kramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Todennäköisesti joillekin aika on kullannut muistot, koska en itse kylläkään varsinkaan 80-luvun loppua pitäisi kovinkaan räyhäkkäänä hetkenä Raksilan historiassa. 90-luvun Jokipoika-pelissä sitten olikin tunnelmaa. Ja tuomarikolmikolle vittuilu jo ennen peliä kuuluu asiaan; onhan tätä jo ainakin Osmosta ja Aimosta lähtien harrastettu.

Näinpä sitä mennään, divarin loistoajat loistaa edelleen mestaruuksien rinnalla jne - pitäskö käydä maistelemassa sijoja 6-7 tai sitte maistella lisää makiaa seur. 3 kautta kultaa kauluksissa? Mulle kelpaa molemmat - se on tuo logo paidassa, joka merkitsee...
 
Näinpä sitä mennään, divarin loistoajat loistaa edelleen mestaruuksien rinnalla jne - pitäskö käydä maistelemassa sijoja 6-7 tai sitte maistella lisää makiaa seur. 3 kautta kultaa kauluksissa? Mulle kelpaa molemmat - se on tuo logo paidassa, joka merkitsee...

Itse mietin juuri samaa. Ensimmäinen pari kautta keskikastissa voisi olla monille, varmasti myös itselle, totuttelemista, mutta kyllä sen kestäisi, kun tietäisi mitä nautintoa taas peleistä ja tunnelmasta tulisi. On melko lystiä voittaa silloin, kun ei pitäisi voittaa.
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Dimmu alkuun

Itse en ole raskaan musiikin varaukseton ystävä, mutta Dimmu Borgirin - The chosen legacy tai jotain sinne päin olis ehdottomasti paras alkumusiikki. Siinä vaiheessa kun biisi räjähtää käyntiin noin minuutin raivoisan huudon jäljiltä Kärpät vois rynnätä jäälle. Biisiä vähän aikaa ja sitten se tervetulo toivotus vierasjoukkueelle. Toimis takuulla. Tosin kansanedustajille ja Kärppäjohdolle tulisi takuuvarmasti palautetta asiasta.

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

acidjazz76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kalpa
Voi v... mikä alku "show"!!! Onkohan tuon tekemiseen tarvittu ihan AMMATTILAISIA? Kyllä nyt olis aika vähän panostaa tähän... ÄÄnentoisto, voiko enää enemmän päin mäntyä olla? Esim. aikalisän summeri soi kovempaa kun alkushown jamppa, ei sillä on tuo niin säälittävä tuo jampan kappale tuohon alkuun että ehkä parempikin ettei kovempaa kuulu.
 

Kramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Järkyttävän, hirvittävää paskaa nykyään koko ottelutapahtuma! Niiku ois marttakerhon kevätjuhlissa - en tosin ole ollut:(

Mutta eipä tuo petolaumakaan tuolla kentällä auta asiaa kovinkaan paljon, en keksi minkä takia pitää edes paikalle vaivautua jos sama tuuba jatkuu. Paskaa!!
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Niinkuin tänäänkin kenttätapahtumat olivat Kärppien kannalta katsottuna erittäin suotuisat, mutta se "alkushow". Sitä ei ole. Paskaa musiikkia taas miltei läpi ottelun, ainoa posiitiven seikka oli Metallican ja Stam1na jotka soivat ehkä 15sek ottelun aikana. Eikö tälle "alkushow:lle" ja muusikille voisi tehdä jotakin?

Myöskin vierasjoukkuiden ihmiset, ottakaa kantaa tähän ketjuun jos tätä luette!
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Myöskin vierasjoukkuiden ihmiset, ottakaa kantaa tähän ketjuun jos tätä luette!
Tehdäänpä näin - myös sen takia, että tänään tulee vieraaksi joukkue Oulusta. Aika monta Kärpät-Jokerit -peliä olen Oulussa nähnyt Kärppien liiganousun jälkeen, ensimmäisinä vuosina kävin katsomassa runkosarjapelejä, sitten oli pari kautta etten käynyt edes finaaleissa vuonna 2005, mutta viime keväänä olin katsomassa ensimmäistä finaalia.

Tätyy sanoa, että ensimmäisinä vuosina oli huikeata käydä Oulussa, niin Jokeri-fani kuin onkin. Ei pelkästään se, että yleisö oli täysillä mukana, vaan myös musiikki ja tunnelma osoitti, että todella pohjoiseen on tultu. Ulkona oli usein kylmä, mutta niin oli sisällä Raksilassakin. Tämä ei suinkaan johtunut pelkästään hallin kylmyydestä, vaan kyllä meni kylmät väreet selässä kun halli pimennettiin ja ERA:n Ameno-niminen kappale soi täysillä (en ole varma menikö "orkesteri" ja kappale ihan oikein, mutta joku tämmöinen siellä soi). Samoin kirkonkellot loi osaltaan tuomion tunnelmaa -miksei niitä nykyisin ole?. Kärppien tullessa kentälle soi erinomainen musiikki ja myös pelin aikana tunnelmaa nostettiin osuvalla ja hyvällä musiikilla. Täytyy myöntää että olin kateellinen Raksilan tunnelmalle ja ottelutapahtumalle, parasta mitä olen Suomessa kokenut!

No näin siis esimerkiksi syyskuussa 2001, mutta viime keväänä moni asia oli toisin. Yleisö oli paljon vaisumpaa (tämä on ihan yleinen ilmiö ja sitä on käsitelty muualla), vaikka kyseessä oli finaali. Mutta varmasti osasyy vaisuuteen oli musiikissa, se musiikki mitä joltain liialliselta äänimainnonalta ehdittiin soittaa oli minustakin tosiaan NRJ-tasoa, en kuuntele muutenkaan eikä ainakaan sovi kiekkopeliin. Myös joukkueiden sisääntulo oli jotenkin vaisu verrattuna 2000-luvun alkuun. En edes muista mitkä kipaleet siellä soi, koska odotin siltä(kin) paljon enemmän.

No tätä ei pidä ottaa provona vaan asiallisena kirjoituksena enkä väitä että Hartwall Areena olisi mikään täydellinen esimerkki tässä asiassa. Mutta miksi Oulussa on "tapettu" tunnelma, se on aiheellinen kysymys. Ovathan Kärppä-fanitkin tätä mieltä tämän ketjun perusteella - ja myös näin ajattelivat useimmat oululaiset joiden kanssa viime keväänä Raksilassa juttelin aiheesta.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tehdäänpä näin - myös sen takia, että tänään tulee vieraaksi joukkue Oulusta. Aika monta Kärpät-Jokerit -peliä olen Oulussa nähnyt Kärppien liiganousun jälkeen, ensimmäisinä vuosina kävin katsomassa runkosarjapelejä, sitten oli pari kautta etten käynyt edes finaaleissa vuonna 2005, mutta viime keväänä olin katsomassa ensimmäistä finaalia.

Tätyy sanoa, että ensimmäisinä vuosina oli huikeata käydä Oulussa, niin Jokeri-fani kuin onkin. Ei pelkästään se, että yleisö oli täysillä mukana, vaan myös musiikki ja tunnelma osoitti, että todella pohjoiseen on tultu. Ulkona oli usein kylmä, mutta niin oli sisällä Raksilassakin. Tämä ei suinkaan johtunut pelkästään hallin kylmyydestä, vaan kyllä meni kylmät väreet selässä kun halli pimennettiin ja ERA:n Ameno-niminen kappale soi täysillä (en ole varma menikö "orkesteri" ja kappale ihan oikein, mutta joku tämmöinen siellä soi). Samoin kirkonkellot loi osaltaan tuomion tunnelmaa -miksei niitä nykyisin ole?. Kärppien tullessa kentälle soi erinomainen musiikki ja myös pelin aikana tunnelmaa nostettiin osuvalla ja hyvällä musiikilla. Täytyy myöntää että olin kateellinen Raksilan tunnelmalle ja ottelutapahtumalle, parasta mitä olen Suomessa kokenut!

No näin siis esimerkiksi syyskuussa 2001, mutta viime keväänä moni asia oli toisin. Yleisö oli paljon vaisumpaa (tämä on ihan yleinen ilmiö ja sitä on käsitelty muualla), vaikka kyseessä oli finaali. Mutta varmasti osasyy vaisuuteen oli musiikissa, se musiikki mitä joltain liialliselta äänimainnonalta ehdittiin soittaa oli minustakin tosiaan NRJ-tasoa, en kuuntele muutenkaan eikä ainakaan sovi kiekkopeliin. Myös joukkueiden sisääntulo oli jotenkin vaisu verrattuna 2000-luvun alkuun. En edes muista mitkä kipaleet siellä soi, koska odotin siltä(kin) paljon enemmän.

No tätä ei pidä ottaa provona vaan asiallisena kirjoituksena enkä väitä että Hartwall Areena olisi mikään täydellinen esimerkki tässä asiassa. Mutta miksi Oulussa on "tapettu" tunnelma, se on aiheellinen kysymys. Ovathan Kärppä-fanitkin tätä mieltä tämän ketjun perusteella - ja myös näin ajattelivat useimmat oululaiset joiden kanssa viime keväänä Raksilassa juttelin aiheesta.

Täysin totta joka sana! Ihmettelen itse monesti sitä ,että kun meillä on huippuorganisaatio, joka tekee kaikkensa joukkueelle, niin miksi ei tehdä samaa hallissa. Hyvällä omalla tunnolla voi sanoa, että melkeen kaikki, kuuluttajasta biisivalintoihin ja koko ottelutapahtumaan on perseestä. Ihmetyttää kovasti, ettei tätä voida hoitaa kuntoon! Esimerkiksi viimesessä kotimatsissa soi ennen kolmannen erän alkua joku aivan ihmebiisi, jolla ei todellakaan luotu yhtään tunnelmaa halliin.. Liiganousun jälkeen kaikki oli mielestäni kohdillaan ja homma toimi. Miksi siis on menty taaksepäin tässä kuitenkin aika tärkeässä tapahtumassa!?

Noh, kiekkohan on se tärkein asia, mutta kyllä nuo muutkin asiat täytyy saada kuntoon. Oulussa ollaan menty todella pahasti metsään kaikkien, paitsi pelin suhteen...
 
Me jokainen voidaan vaikuttaa tuohon asiaan. Ja jokainen omalla paikkakunnallaan ja liigaseuransa kanssa.

Itse aloitin vaikuttamisen tekemällä asiallisen palautteen hallin musiikeista. Vaikka keskityinkin yllättäen Jamppa Tuomisen biisin poistamiseen, niin eiköhän siitä käynyt asia selville.

Jos teillä tulee mieleen parannuksia tai epäkohtia niin lähettäkää ihmeessä palautetta. Ei se koskaan hukkaan mene. Asiallista tietenkin.
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Mutta miksi Oulussa on "tapettu" tunnelma, se on aiheellinen kysymys. Ovathan Kärppä-fanitkin tätä mieltä tämän ketjun perusteella - ja myös näin ajattelivat useimmat oululaiset joiden kanssa viime keväänä Raksilassa juttelin aiheesta.
Kiitoksia erittäin asiallisesta palautteesta! Tätä olen itsekin ajanut takaa, ja asialle olisi todellakin tehtävä jotain.


Me jokainen voidaan vaikuttaa tuohon asiaan. Ja jokainen omalla paikkakunnallaan ja liigaseuransa kanssa.

Itse aloitin vaikuttamisen tekemällä asiallisen palautteen hallin musiikeista. Vaikka keskityinkin yllättäen Jamppa Tuomisen biisin poistamiseen, niin eiköhän siitä käynyt asia selville.
Minne ja kenelle pistit palautetta, kiinnostaa suunnattomasti?
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Itse en ole raskaan musiikin varaukseton ystävä, mutta Dimmu Borgirin - The chosen legacy tai jotain sinne päin olis ehdottomasti paras alkumusiikki. Siinä vaiheessa kun biisi räjähtää käyntiin noin minuutin raivoisan huudon jäljiltä Kärpät vois rynnätä jäälle. Biisiä vähän aikaa ja sitten se tervetulo toivotus vierasjoukkueelle. Toimis takuulla.

Tämä ei ole huono haku ollenkaan! Esim. Puritania Kärppien jäälletulon aikana parantaisi tunnelmaa kuin minttushotti alkuillasta.
 

Kirwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, K-Laser, Hokki, Raahe-K
Eläköön!

Vihdoinkin Kärpät reagoi viralliselta taholta paremman kotiareenan tarpeesta! IIHF:n sivuilta löytyvässä artikkelissa Junno toteaa haastattelussa seuraavaa:
Juha Junno kirjoitti:
"Our next challenge will be the renovation of the arena, or possibly the building of a new one. We recently finished the building of a practice rink here, and are now working on the club offices," says Junno."
Toivomuksia omalta kohdaltani on kohtuullisen kokoinen (n. 8000 henkilöä vetävä areena), jossa katsomot on vedetty lähelle kaukaloa ja rakennettu muutenkin tiiviisti. Fanikatsomolle toivottavasti räätälöidään todellinen mekastuspaikka toisen maalin takaa.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hieman pohjustusta:
Jonkun on aika heiluttaa vatia ja puhua asiat halki.

Mikä taho vastustaa ja määrää Routasydämen tai kuolonkellojen soittoa Raksilassa? Kärppien hallitusko yhteistuumin? Tuskin sentään, sillä näin herkkänahkaiseen hallitukseen en ikinä usko.
Uskoakseni näiden em. asioiden kieltämisperusteet lähtivät sponsoritekijöiltä ja -tahoilta sekä näiden sivuhenkilöiltä, jotka pelkäsivät yleisvaikutuksia Kärppien tulevaisuuden imagomyymiselle. Mätäpaiseen ydin lähtee siis jostakin päin taustatekijöitä, sillä Kärpät - Juha Junnoa myöten - kannusti esimerkkinä Routasydämen soittoa viimeiseen asti.
Olennaista on nyt se, että kyseinen herätysliike tai -puolue (oli nyt mikä hyvänsä), ei ainakaan edesauttanut Karalahden sopimuksen jatkoa eli mielestäni Kärpät seurana tietyllä tapaa hylkäsi pelaajansa ja ihmisen kuin märän rätin - varmasti jonkun tahon painostamana. Yhtämäkohtia löytynee siis em. asioiden kiirastulesta ihan liikaa.

Tässä ei nyt jokin täsmää, ei sitten millään.
Sitten tiedontynkää:
Stouts77 kirjoitti:
Kyllä nuo (pohjoissuomalainen lestadiolaiskansanväestö) seuraa pelejä ihan samalla tavalla ku me muutkin. Oma työnantaja ja yli 70% työkavereista on vanhoillislestadiolaisia ja kaikki käyvät pelejä katsomassa. Isolla köörillä vielä, kun tuovat lapsensakin mukana.
Stouts77 kirjoitti:
Sen verran vielä nuista kirkonkellohommista ja Routasydämestä, että etelän herrathan ne siellä haloon nostivat natsiyhteyksistä kipaleen sanoista, mutta eräs pastori/kaupunginvaltuutettu/kärppien hallituksen jäsen Matti Pikkarainen ja Autokauppias Pörhö olivat kyllä avustamassa näiden kieltämisestä jäähallitapahtumasta.
Ajojahti kulminoituu nyt hallitukseen, jossa kyseiset herrat istuvat - näin ollen myös sponsoreihin ja näiden sivuvaikuttajiin.

Sanottakoon, että eräs Arto Nenonen istui kaupunginhallituksessa Routasydämen soittokiellon aikoihin, en tiedä istuuko enää. Tämän lisäksi kolme viisasta miestä kaupunginhallituksesta ja jostakin ääriliikkeistä, kuten Ever-Frost mainitsee, eväsivät omalta osaltaan myöskin Routasydämen soittamisen hallissa sunnuntaisessa aamujumalanpalveluksessa jossakin päin Oulua.

Ikävä aukaista arpia, mutta yhtymäkohtia Karalahden hätiköityyn sopimuspurkuun löytyy liikaa. En syytä suoranaisesti lestadiolaiskansaa, mutta jokin herätysliike tai äärijärjestö puhkoo näitä rosoisia kulmakiviä esimerkiksi nyt hallin yleistunnelmasta.

Kliinisyyttä vaalitaan joka puolella Kärppien imagoa - myös hallissa. Negaleimautumista ei sallita, vaikka uskoisin puhuttujen asioiden hyväksymisen jopa edesauttavan Kärppien imagohyötyä jollain tapaa. Ja paljon.

Mitä helvetin pahaa siinä on, jos Routasydän soi hallissa Kärppien tehtyä maalin tai kuolonkellot moukaroi vastustajajoukkueen kylmäksi heidän tullessa jäälle Raksilassa? Särmikkyyttä nimittäin kaipaa joku muukin kuin sivuunkirjoittanut.

Mutta toisaalta, miettikääpä kumpaa tj. Juha Junno haluaa miellyttää ennemmin; yksittäistä henkilöä vai rekkalastittain muuta puhtoista ja pikkusieluista väestöä?
 
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Itse pohdin asian tiimoilta lähinnä sitä, että kuinka kuuro täytyy otteluissa käyvän ihmisen olla, jos ei ole kuullut että Routasydän on soinut jokaisessa kotiottelussa viimeisen noin vuoden ajan?
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse pohdin asian tiimoilta lähinnä sitä, että kuinka kuuro täytyy otteluissa käyvän ihmisen olla, jos ei ole kuullut että Routasydän on soinut jokaisessa kotiottelussa viimeisen noin vuoden ajan?
On kyllä varmasti soinut, mutta onko kokonaan?

Entäpä sitten se, että Routasydän aiottiin alunperin laittaa sisääntulo- tai joko maalilaulukappaleeksi?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ikävä aukaista arpia, mutta yhtymäkohtia Karalahden hätiköityyn sopimuspurkuun löytyy liikaa. En syytä suoranaisesti lestadiolaiskansaa, mutta jokin herätysliike tai äärijärjestö puhkoo näitä rosoisia kulmakiviä esimerkiksi nyt hallin yleistunnelmasta.

Jere Karalahden manageri Juuso Pulliainen oli ainakin sitä mieltä, että Kärppien päättämä Karalahden työsuhteen purku oli täysin sopimuksen mukainen teko. Kärpät ei hätiköinyt päätöstä vaan sai täällä JA:ssakin arvostusta mallikkaasta toiminnasta Karalahden suhteen.
Pidän outona ja yllättävänä, jos yksikään uskonnollinen yhteisö pystyisi päättämään Kärppien pelin aikana soitettavasta musiikista. Mielipiteen voi mikä tahansa yhteisö vapaasti kertoa, mutta ei kai nyt sentään niiden perusteella päätetä Kärppien asioista yhtään mitään.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jere Karalahden manageri Juuso Pulliainen oli ainakin sitä mieltä, että Kärppien päättämä Karalahden työsuhteen purku oli täysin sopimuksen mukainen teko. Kärpät ei hätiköinyt päätöstä vaan sai täällä JA:ssakin arvostusta mallikkaasta toiminnasta Karalahden suhteen.
Toimintamalleja olisi ollut erilaisia, kuin tämä päätetty. Hienovaraisempi, mutta myös ihmisarvoja kunnioittavampi.

Täytyy muistaa nyt sekin, että Kärpät vetosi myös liigalta langettamaan pelikieltoon, mikä osaltaan saneli ehdot sopimuksen purkamiseen. Tämä osaltaan vaikutti palstalaisten hyväksymään Kärppien toimintamalliin. Soraääniä ei ole tullut, kun ei ole mietitty mitä muita vaihtoehtoja Karalahden tapauksen käsittelyssä olisi ollut.
Pidän outona ja yllättävänä, jos yksikään uskonnollinen yhteisö pystyisi päättämään Kärppien pelin aikana soitettavasta musiikista. Mielipiteen voi mikä tahansa yhteisö vapaasti kertoa, mutta ei kai nyt sentään niiden perusteella päätetä Kärppien asioista yhtään mitään.
Kyllä voi. Tämä ihan faktatietona.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä helvetin pahaa siinä on, jos Routasydän soi hallissa Kärppien tehtyä maalin tai kuolonkellot moukaroi vastustajajoukkueen kylmäksi heidän tullessa jäälle Raksilassa?

Ei mitään, mutta lestadiolaisista vauhkoaminen tässä yhteydessä on erittäin naivia. Se on todettu kyllä monella suulla jo aiemminkin, mutta kerta kiellon päälle.

Ensinnäkin "Routasydämen" turmiolliset sanat nosti esiin paikallislehdessä tuolloinen aate- ja oppihistorian professori Juha Manninen. Sattuneesta syystä tunnen henkilön paremmin kuin joku toinen. Epäilen, että Manninen ei ole lätkäfani. Tunnettuna tieteilijänä, filosofina ja Ludwig Wittgensteinin oppilaana Manninen ei varmasti ole lestadiolainen.

Muista asiaan osalliseksi väitetyistä henkilöistä Patrick Dickson on tummahipiäinen folk-pappi. Ei lestadiolainen. Matti Pikkarainen on nykyään tuomiorovasti. Hänkään ei täten ymmärrettävästi ole lestadiolainen. Mainittu Arto Nenonen taitaa olla lestadiolainen. Matti Pörhö on rikas äijä, joka omistaa autoliikeketjun. Tämän pörhön lestadiolaisuudesta en ole perillä, mutta en ole koskaan pitänyt häntä lestadiolaisena.

Vaikka varmaan viran puolesta pitäisi, niin en ole kovin hyvin perillä Oulun alueen uskonnollisista liikkeistä. Sen voin kuitenkin sanoa, että Matti Pikkarainen on tuomiorovasti ja sellaisena ihan pääkallopaikalla pappiskenessä. Hän on erittäin huono esimerkki uskonnollisen ääriliikkeen hihhulista.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä selvä.

On kuitenkin äärimmäisen tärkeää tietää myös se, että en syytä suoraan pohjoissuomalaista lestadiolaiskansaa vaan käyttäisin sanaa Kärppien puhdistusjärjestelmä, lahko tai taho.

Samalla muistuttaisin, että nämä henkilöt ja heidän laaja ystäväskaalansa syövyttää hallin tunnelmaa ja näin ollen myös Kärppien imagotekijöitä. Näiden pikkusieluisten herrojen ystäväpiiri ei ole muuten olekaan sitten mikään pieni.

Näin sivuhuomautuksena vielä:

Arto Nenonen istui muuten Routasydän-kohun aikaan aika tukevalla alustalla Kärppien ja Oulun kaupungin hallituksissa. Mitä se kertoo siitä, että joku lahko määrää hallissa soitettavan musiikin? Yksikin soraääni hallituksen kokouksessa riittää yleensä päätökseen siitä, kumpaan suuntaa kuppi kääntyy.
Tampereen Kärppä kirjoitti:
Sulla varmaan on esittää tarkempaakin tietoa näistä faktoista?
Eiköhän ylläoleva tieto riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
RtSn kirjoittaa täyttä lööperiä.

Biisin kieltämisen otti joku fanaatikko esiin alun perin Kaleva-nimisen p*ska-aviisin nettikeskustelussa nimeltään Juttutupa. Tämän tiimoilta valveutunut p*askatoimittaja Aku Ahlholm kirjoitti "kantaaottavan" kolumnin tjsp. Ja sitten uutinen kohuineen oli valmis; kommentaattorina mm. edellämainittu Manninen - pyyteettömästi ja pyynnöstä. Vasta tämän jälkeen mittavampi jeesustelu, johon osallistui useita silloisia Oulun kaupungin keskeisiä virka- ja luottamusmiehiä käynnistyi - valitettavan tunnetuin seurauksin.

Mutta että tällä yhteys Karalahden Kärpistä saamiin potkuihin?

Heh, uusihan poju reseptit ennen kuin sattuu mitään vahinkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös