Oulu – paska kaupunni?

  • 143 556
  • 530

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Väliaikaisuus on tässä se avainsana. Oulussa on kiva käydä, mutta pysyvästi siellä ei viihdy edes oululainen.

Miltäs alalta muuten löytyy Oulusta paremmin duunia kuin pääkaupunkiseudulta?

No tässä on vähän tullut oltua nirso. Nyt sitten aukesi myyntityötä vähän vahingossakin urheilu/kuntoilu alalta mikä sopii hyvin tähän tilanteeseen kun ei ihan täysipäiväisesti pysty duunaamaan sieltäkään käsin. Mietintä tässä on vielä päällä, josko sitten vain tyytyisi johonkin ihan muuhun työhön lähempänä. Oulussa olisi jo periaatteessa asuinpaikka valmiina, joten sen puoleen ei ongelmaa.

Joskus sitä tekisi mieli repäistä..
 

Fordél

Jäsen
Mun mielestä Oulu on kaupunkina oikein viihtyisä, joten ei itse kaupungin takia kannata kieltäytyä hyvästä duunista. Vaikka sijainti on kaukana etelästä niin sieltä on pääsee kätevästi ja nopeasti lentäen Helsinkiin. Ainoa mitä miettisin on sosiaalinen verkosto eli löytyykö riittävää sellaista Oulusta?

Ja jos tekee mieli repäistä niin ei muuta kuin repäisemään. Ainahan sitä voi palata.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pakkohan tätä on kommentoida, kyse on sentään vakavasta ihmisoikeusasiasta!
Onko älytöntä ajatella että ottaisi duunin väliaikaisesti Oulusta?
On se. Toisaalta, jos saa hyvät korvaukset kivusta ja särystä, niin ehkä se sitten väliaikaisesti menee. Minua tosin rupesi vituttamaan jo ensimmäisenä päivänä, kun Ouluun 15.12.2007 muutin. Oulun persepanomarkkinoista en tiedä juuri mitään... enkä haluakaan tietää.
Mun mielestä Oulu on kaupunkina oikein viihtyisä
Et sitten ole asunut varmaan päivääkään Oulussa. Käyminen on ihan eri asia. Joo, on kivaa. Jos on tosikko insinööri tai lestadiolainen, niin tämä on ihana paikka. Tosikko insinöörilesta varmaan kokee olevansa Oulussa paratiisissa. Ehkä olet lähellä ko. viiteryhmiä ja siksi viihdyit Oulussa.

Olen tässä toisinaan miettinyt, että Depressio-ketjun kirjoittajista suuri osa näyttää olevan oululaisia. En pidä sitä välttämättä otoksen pienuudesta johtuvana tilastollisena sattumana. Niin että hyvällä estolääkityksellä Oulusta voi päästä pois ilman hullun papereita.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Et sitten ole asunut varmaan päivääkään Oulussa. Käyminen on ihan eri asia. Joo, on kivaa. Jos on tosikko insinööri tai lestadiolainen, niin tämä on ihana paikka. Tosikko insinöörilesta varmaan kokee olevansa Oulussa paratiisissa. Ehkä olet lähellä ko. viiteryhmiä ja siksi viihdyit Oulussa.

En ole asunut päivääkään Oulussa. Olen vain vieraillut siellä joskus muutaman päivän, joskus vähän pidempään. En ole myöskään tosikko insinööri enkä lestadiolainen. Ymmärrän toki pointtisi, mutta itse viihdyin Oulussa ihan vain ulkoisten seikkojen takia. Musta se on ihan kaunis ja viihtyisä kaupunki. Ehkä siihen todelliseen Ouluun pääsee sisälle vain kun on tiiviissä kanssakäymisessä eri tahojen kanssa.

Olen tässä toisinaan miettinyt, että Depressio-ketjun kirjoittajista suuri osa näyttää olevan oululaisia. En pidä sitä välttämättä otoksen pienuudesta johtuvana tilastollisena sattumana. Niin että hyvällä estolääkityksellä Oulusta voi päästä pois ilman hullun papereita.

Niin voitaisiin ylipäänsä kysyä, että onko masentuneita väestöön nähden enemmän Pohjois- kuin Etelä-Suomessa?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulu on tutkimusten mukaan viidenneksi paras asuinpaikka Suomessa, ilmenee Kalevan uutisesta.

Tutkimuksessa toiseksi parhaaksi asuinpaikaksi on nimetty Turku, joten eiköhän tuo tutkimus ole jo ihan pelkästään sillä tiedolla kuitattu humpuukiksi.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Asuinkuntani liitetään Ouluun vuoden 2013 alusta. Nyt kyllä jännittää, että muutunkohan masentuneeksi tosikkolestainsinööriksi ja koen olevani paratiisissa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Asuinkuntani liitetään Ouluun vuoden 2013 alusta. Nyt kyllä jännittää, että muutunkohan masentuneeksi tosikkolestainsinööriksi ja koen olevani paratiisissa.
Tietysti kannattaa muistaa, että Muhoksen ynnämuiden Tyrnäiden vuoksi tuo tosikkolestaisuus ja paha mullan maku lisääntyy kansassa, muttei liikaa noiden vähäisten asukasmäärien vuoksi. Suurin injektio kansanosiin tuleekin Haukiputaalta, joka lisää tähän kaikkien-makujen-ylitsevuotavaan-boolimaljaan sen kaipaamaa karvasta lisämaustetta: vittumarkot, läskit ja muu epäkelvollinen amis-osasto.

Vielä kun saataisiin jollakin keinoin haalittua Kuusamo-Posio rajanaapuriksi koilliseen, itään Kajainuu, pohjoiseen Kemi-Tornio ja etelään Oulais-Vieska niin johan olisi onni ikuinen...

Muuttunet "oululaiseksi". Kuten minä, kuten Käyttäjänimetön ja monet muut oululaisuudesta puhuvat.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Ketjun otsikossa näyttäisi olevan virhe. Oletan että siinä pitäisi kuitenkin lukea "Oulu - Paska Kaupunki". Eipä minulla muuta. Toivottavasti korjataan pikimmiten.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Oulu on tutkimusten mukaan viidenneksi paras asuinpaikka Suomessa, ilmenee Kalevan uutisesta.

Tutkimuksessa toiseksi parhaaksi asuinpaikaksi on nimetty Turku, joten eiköhän tuo tutkimus ole jo ihan pelkästään sillä tiedolla kuitattu humpuukiksi.
Joo, ihan höpö-löpö tutkimus, sillä Turunhan pitäisi olla ylivoimaisesti paras asuinpaikka Suomessa! Ja Tampere muka paras, kaikkea ne printtaavatkin sanomalehdissä.

Oulusta vielä, opin eilen, että espanjalainen kollegani on yrittänyt jo kolme vuotta saada työpaikkaa Oulusta, ja on nyt sellaisen saanut, ja aloittaa siellä elokuun alusta. Oli kuulemma viettänyt talven Oulussa ja rakastunut paikkaan. Joten rispektiä vaan sinnepäin. Olen itsekin ajatellut vierailla ookko-nää-Oulussa heinäkuun alkupäivinä. Rieskaa on ikävä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oulusta on tehty "mainos", jossa käsitellään Oulun kulinaristisia elämyksiä, tässä tapauksessa pahamaineisella Piccolo-grillillä. Mainos on muka kielletty lataajan mukaan. Kohtalaisen hauska parodia, jota YouTube-kommentoijat eivät näköjään tajua, vaan ovat kiinnostuneet paljommin Comic Sans MS -kirjasimesta, eivätkä siksi ihmettele, miksi mainos on saanut shanabania.

http://www.youtube.com/watch?v=yhP2uAF4znY
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kannattaa käydä katsomassa sarjan loput (ei-bännätyt) osat Vimeosta.

Ihan hyvin on tuotu esiin Suomen ja pohjoisen erikoisuuksia. Tosin ymmärrän, miksi tuo yksi on bännätty :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Opiskelut alkais Oulussa syksyllä yliopistolla! Asuntohakemuksen laitoin vireille, mutta kertokaapa kuinka todennäköistä on, että yksiön saa näinkin lyhyellä ajalla. Vai joudunko tyytymään soluasuntoon ensimmäiseksi vuodeksi? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan!
 

Sidewinder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, AC Oulu
Opiskelut alkais Oulussa syksyllä yliopistolla! Asuntohakemuksen laitoin vireille, mutta kertokaapa kuinka todennäköistä on, että yksiön saa näinkin lyhyellä ajalla. Vai joudunko tyytymään soluasuntoon ensimmäiseksi vuodeksi? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan!

Jonon kautta ei taida olla mitään mahdollisuuksia saada yksiötä ekaksi PSOAS-asunnoksi, mutta kannattaa kytätä peruutuspaikkoja, jotka tulevat aina kuun lopussa tarjolle. Tällöin tosin joutunee maksamaan yhden kk:n vuokrat kahteen asuntoon, jos on jo soluhuoneen saanut.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Opiskelut alkais Oulussa syksyllä yliopistolla! Asuntohakemuksen laitoin vireille, mutta kertokaapa kuinka todennäköistä on, että yksiön saa näinkin lyhyellä ajalla. Vai joudunko tyytymään soluasuntoon ensimmäiseksi vuodeksi? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan!
Suoraan yksiöön ei taida päästä käytännössä ollenkaan. Kannattaa ottaa vastaan soluasunto jostakin hyvältä paikalta (Syynimaa, Linnanmaa, Kaijonharju) ja laittaa heti hakuun yksiö, sillä soluasunnoissa asuvat ovat etusijalla yksiöhauissa.

Asuinpaikan osalta nuo ennalta mainitsemani ovat parhaita paikkoja, mikäli haluat olla ihan yliopiston vierellä. Linnanmaalla ja Kaijonharjussa saattaa tosin etenkin solu- ja yksiörakennuksissa olla melko levotonta. Syynimaa on omien kokemusten mukaan mukavan rauhallinen. Yksiön toki saa sitä pikemmin, mitä laajemman haun laittaa menemään. Esim. Toppilaa ei kannata vierastaa, mikäli n. 3 km:n koulumatka pyörällä/autolla ei haittaa. Bussit eivät sieltä nimittäin yliopistolle kulje. Alueen opiskelijakämpät ovat hyväkuntoisia ja uudempia kuin suurin osa muista. Vaikka alue itse on suht rauhatonta, niin opiskelija-asuntorakennukset olivat varsin hiljaisia sen kolme vuotta, mitä siellä asuin. Toivoniemi on hyvä kohde lähellä keskustaa ja bussiyhteyksien varrelta, mutta sieltä ei helpolla saa yksiöitä. Niitä on nimittäin kaksi koko rakennuksessa :)
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paska kaupunni, kerran käynyt 3v ja satoi kokoajan kaatamalla, muistan kaiken, olen paras jne :)
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Opiskelut alkais Oulussa syksyllä yliopistolla! Asuntohakemuksen laitoin vireille, mutta kertokaapa kuinka todennäköistä on, että yksiön saa näinkin lyhyellä ajalla. Vai joudunko tyytymään soluasuntoon ensimmäiseksi vuodeksi? Muutenkin kaikki vinkit otetaan vastaan!

Älä muuta toppilaan vaikka saisit kämpän ilmaseks. Rajakylä on siinä ja siinä kantsiiko. Mielummin Puolivälinkangas jos voi valita. Keskustan lähistöltä saa aivan varmasti yksiöitä ainakin yksityisellä.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Älä muuta toppilaan vaikka saisit kämpän ilmaseks. Rajakylä on siinä ja siinä kantsiiko. Mielummin Puolivälinkangas jos voi valita. Keskustan lähistöltä saa aivan varmasti yksiöitä ainakin yksityisellä.
En ymmärrä tätä kommenttia. Rajakylästä en ole kuullut hyvää keneltäkään ja kaikki tuntemani, jotka ovat siellä asuneet ovat melko pian vaihtaneet paremmille vesille. Sekä opiskelija- että etenkin normiasunnoista. Toppilassakin on toki sellaisia kerrostaloja, joihin en muuttaisi kirveelläkään. Mutta opiskelija-asunnot (ainakin Paalikatu 13 & 14, Sellukadusta ei ole kokemuksia) ovat hyviä*, eikä siellä mitään järjestyshäiriöitä ollut. No, ei toki kannata jättää pyörää yöksi pihalle, mutta en kyllä suosittele sitä oikein missään muuallakaan kaupunkialueella. Paalikadun asunnot ovat ikään kuin Toppilan "paremmalla puolella" eli lähellä sitä suurta puistoaluetta.

*Asunnot ovat suht tuoreita. 14 taitaa olla rakennettu 1996 ja 13 2003 tai jotain. Varasto-, pyörävarasto-, sauna- ja kerhotilat hyviä, kuntosalikin löytyy. 13:n asunnoissa on kaikissa sauna ja taitavat muutenkin olla Oulun parhaita opiskelija-asuntoja. Toki vuokrakin on niissä korkeampi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä muuta toppilaan vaikka saisit kämpän ilmaseks.
Nyt viimeisen parin vuoden aikana mä olen aika useinkin pyörinyt tuolla Toppilassa ja melko rauhalliselta alueelta se kyllä vaikuttaa. Hieman olen ihmetellyt kun niin moni oululainen tuntuu sitä seutua moittivan. Onkohan se sitten ennen ollut jotenkin erilainen tai jotain...

Edit.
Tai hetkinen. Tuosta edellisestä viestistä mulle selvisi, että se onkin Toppilan "parempi puoli" missä olen pyörinyt. Siinä Halpa-Hallin lähellä siis. Onhan siinä vieressä joo se joku baari, mutta Suomi on täynnä vastaavia kapakoita. Suht normaalilta seudulta se "puoli" vaikuttaa ainakin mun silmiini. Hieman jopa enemmän actionia toivoisi sinne. Ja merikin on siinä vieressä ja hyvät ulkoilumahdollisuudet, jos niistä sattuu tykkäämään. Ja bussilla pääsee hyvin ainakin keskustaan, vaikka noin yleisesti ottaen melko kehnostihan se Oulun julkinen liikenne pelaa, mutta niin se on vissiin muuallakin Keski- ja Pohjois-Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ja bussilla pääsee hyvin ainakin keskustaan, vaikka noin yleisesti ottaen melko kehnostihan se Oulun julkinen liikenne pelaa, mutta niin se on vissiin muuallakin Keski- ja Pohjois-Suomessa.
Mikä ihmeen julkinen liikenne Oulussa?

Opiskelija joka saapuilee Ouluun voi koettaa onneaan Sanomalehti Kalevan ilmoituksella, haetaan vuokra-asuntoa jne. "Savuton, opiskelija ja ei lemmikkejä" -avainsanoiksi niin kovinkin mielellään ottavat asuntoa tarjoavat yhteyttä. Kannattaa olla todella nopea liikkeissään, sillä nythän niitä asuntoja juuri kuumimmillaan metsästetään.

Jos jotain voin sanoa niin koeta välttää asuinalueita, joissa on Sivakan (Oulun kaupungin oma vuokra-asuntoja välittävä pulju), SATO:n, VVO:n, tai jonkin muun epämääräisen toimijan asuntoja. Esimerkiksi Etu-Lyötyssä, Toivoniemessä (josta jo mainittiinkin, on todella vaikeaa saada asuntoa), Alppilassa ja Karjasillalla on omien kokemusten mukaan kovinkin rauhaisaa asustaa. Suurin osa asunnoista on yksityisomistuksessa, joka melko usein takaa rauhaisan elinpiirin. Alppila vieläpä opiskelijoiden kovasti suosima alue, joka sinun kannattaa tsekata tarkemmin.

Omista opiskeluvuosista Oulussa on jo tovi, joten parempaa apua en voi antaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Itselläni on Oulusta traumoja.

Intti Hiukkavaarassa jossa taisi olla jonkun verran koulutuskiellossa olleita kappareita. Entinen nyrkkeilijä J.Hänninen ja eräs vääpeli Makkonen nyt alkuun tuli mieleen. Legendaarisia juttuja löytyy joita kerrotaan vieläkin jätkäporukalla.

Oulussa oli aina vitun kylmä ja haisi aivan vitusti. En ajatellutkaan Oulua kun opiskelemaan lähdin. Ja se murre arrgh..ja Kärpät arrgh! Nykyään kun pohjoiseen matka ohi mennään vitunmoista kyytiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös