Oulussa haisee paska. Mun mielestä oululaisten pitäisi sen takia saada jotain hyvityksiä, esimerkiksi vuokrassa. Ne raukat luulevat sen löyhkän olevan rahan haju, mutta ainakin mun nokkani sanoo sen olevan enemmänkin ilmavaivaisen spurgun vääntämää ripulipaskaa. Toisaalta, pitäisihän Oulussa montaa muutakin negatiivista asiaa jollakin tavalla jotenkin kompensoida. Kaupat ovat huonoja, kulttuuritarjonta onnetonta, julkinen liikenne surkeaa jne. Mä olen jo pitkään miettinyt, että pitäisi olla joku esimerkiksi kaupungin maksama "korvaus Oulussa asumisesta", mikäli siis asioita ei laiteta paremmalle tolalle. Onhan se häpeällistäkin kun kaikki vieraat, esimerkiksi kylään tulevat sukulaiset, sanovat aina ensimmäisenä: "hyi hitto täällä haisee paska". Saattaahan Oulu kylläkin tuntua ihan kivalta ja jännältä paikalta, jos sinne on sattunut muuttamaan jostakin läheisestä tuppukylästä tai erakkopitäjästä. Muutaman päivän visiitilläkään ei Oulun ankeus välttämättä avaudu, mutta itse kun olen viettänyt siellä enemmänkin aikaa, on karu totuus iskenyt vasten kasvojani.