Oulu – paska kaupunni?

  • 144 733
  • 532

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täytyyhän se Jumpru vielä mainita. Varsinkin jos pelin jälkeen jää vielä kaupungille, niin sinne kannattaa mennä. Siellä on myöhemmin jonoa ihan homona, kannattaa mennä ajoissa. Sinne menevät monet pelaajatkin ja HIFK:n paita päällä on siellä pelien jälkeen porukkaa nähty. Minä kävin Jumprussa viimeksi 28.12.2013. Juha Junno oli siellä baaritiskillä, on tuo siellä ennenkin nähty. Kaksistaan me siinä Junnon kanssa lätistiin parin tuopillisen ajan. Hitto vaan, kun olin niin päissäni, etten meinaa oikein muistaa, että mitä kaikkea jännää se sanoikaan. Niinimaan hätyytin kerran pois pöydästäni. Tai se lähti, kun sitä ei enää ne pöydän kaksi naista - enkä minä alun perinkään - huomioineet. Juhamatti Aaltonenkin siellä ruukaa käydä. Pelin jälkeen siis Jumpruun. Se mahtava syömäpaikka ja tänne jo linkitetty eli Kauppuri5 on siinä ihan vieressä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Minä kävin Jumprussa viimeksi 28.12.2013. Juha Junno oli siellä baaritiskillä, on tuo siellä ennenkin nähty. Kaksistaan me siinä Junnon kanssa lätistiin parin tuopillisen ajan.

Itse olin kyseisenä iltana myös Jumprussa, ja Juha Junnon ns. välittömässä läheisyydessä. Uteliaisuuteni kiinnittyi Junnon seurassa ollesseen mysteerimieheen - Muistan miettineen onko kyseessä huippuskoutti vai kentia huippupelaaja?

Näemmä jotain suurempaa, todellinen jääkiekkoammattilainen - Näin itse Käyttäjänimettömän!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin, ainakin jossain vaiheessa (pari vuotta sitten) St. Michaelin viskivalikoiman kerrottiin olevan Suomen laajin eli Helsingin Pikkulintukin jäi maineestaan huolimatta kakkoseksi. Eipä tuota vain St. Michael ainakaan suuremmin mainosta, sillä kotisivuilla ei puhuta viskeistä sanallakaan, mikä on aika outoa.

En tiedä miten nykyään, mutta ainakin ennen vanhaan nuo bussikuljetukset lähtivät Graalista, josta koukattiin St. Michaelin kautta.

Itsekin muistelisin vastaavaa tuon viskivalikoiman suhteen. Olisikohan taannoin ollut joku kansainvälinen viskilehti, joka rankkasi maailman parhaita viskibaareja ja ilmeisesti St.Michaels oli ainoa paikka Suomesta, joka ko. listalle pääsi.

Mutta joo, saatat hyvinkin olla oikeassa mitä tulee bussikuljetukseen, eli se lähtee Graalista ja koukkaa hallille St.Michaelsin kautta, josta siis itse olen yleensä kyytiin hypännyt.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eipä oikein tule Oulusta juuri mitään mieleen. Sijaitsee käytännössä napapiirillä. Tyhyyyymä, venyyyyyttelevä murre, joka jostain syystä lasketaan pohjalaismurteisiin. Kaupungin ulkopuolella n. 300 kilometriä suota joka suuntaan. Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen sijaintipaikka. Varmaan sääskiä, mäkäräisiä, epäilemättä juovat hellesäällä punaista heraa (tms. ainetta), Keskusta saa 200 prosenttia äänistä ja vihreät loput 4 ääntä koska siellä on yliopisto. Tämän tiedän näin kaupungissa käymättömänä henkilönä. (No, läpi on tullut mentyä.)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tyhyyyymä, venyyyyyttelevä murre
Hä. Tuommoista venytystähän se on nimenomaan siellä jossain Lapualla ja muualla siellä henkseliseudulla. Siis sitä venytystä nimenomaan on siellä, ei Oulussa. Oulun kieli sen sijaan rytmittää lyhyemmillä tavuilla, aivan kuten italian ja espanjan kielissä.

Niin, että ite oot!

PS. Google Mapsin mukaan Oulusta on napapiirin lähimpään kaupunkiin Rovaniemelle 221 km. Lapualta Poriin on 198 km. Siis lapualainen = porilainen. Senkin hitsari siellä!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eipä oikein tule Oulusta juuri mitään mieleen. Sijaitsee käytännössä napapiirillä. Tyhyyyymä, venyyyyyttelevä murre, joka jostain syystä lasketaan pohjalaismurteisiin.
Ekkönää oo kuullu välivokkaalista? Sellainen heikäläisestä puheenparresta löytyy, ja siitä on kyse kun tyhmästä tulee tyhymä. Luulen että välivokaalia pidennetään, esimerkittäin, painotettaessa tavua tarkoituksellisesti, hakien määrättyä sävyä sanaan, kuten "jätkähän on täys muluuukku".
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei sitä välivokkaalia monestikkaa venytellen käytetä. Mutta sitten on vielä tuplakonsonantti, jota seuraa tuplavokaali. Mää ottiin ensin muutaman kalijan ja lähin paariin.
Mutta jos lapualainen on sama kuin hitsari, niin onko lapualainen sitten myös sosiaaliremokraatti?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mää ottiin ensin muutaman kalijan ja lähin paariin.

Mitäs helevettiä, oonko mää ollu liian kauan pois Oulusta ku en oo koskaan kuullu kenenkään saati itteni noin puhuvan.

Toisaalta vähän aikaa sitten oululainen kaveri kertoi menevänsä lähiaikoina Raaheeseen. Meinasin pistää turpaan siltä istumalta moisesta kielenraiskauksesta.
 
Viimeksi muokattu:

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ensin ottiin pari kalijaa ja sitte vettiin kätteen.

No perkele, se asiayhteyskö sen teki, mutta tuo kuulostaa jo tutummalta! Joko täsä joutuu jo jonku oulun murteen kertauskurssin käymään ku tuntuu karkaavan. No kevväämmällä sitte ku lähen Kärppäpeliä ihan Raksilaan kattomaan.

Millon Ouluun saahaan sellanen vähän isompi pubi, ku sen Panimon sulkemisestaki on kohta varmaan jo kymmenen vuotta?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hä. Tuommoista venytystähän se on nimenomaan siellä jossain Lapualla ja muualla siellä henkseliseudulla. Siis sitä venytystä nimenomaan on siellä, ei Oulussa.

Meillä Varsinais-Pohjanmaalla painotetaan aina suarastansa jyrkästi sitä ensimmäästä tavua, notta shvaa on sitten rehellisen lyhyt ja jämpti eli lyhkäänen. Suo- ja Kitu-Pohjanmaalla (siis Keski- ja Pohjois-) jostain syystä toinen tavuu saa todeeeella outoa painotusta väliiiillä. I'haan o'miituista.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
No perkele, se asiayhteyskö sen teki, mutta tuo kuulostaa jo tutummalta! Joko täsä joutuu jo jonku oulun murteen kertauskurssin käymään ku tuntuu karkaavan. No kevväämmällä sitte ku lähen Kärppäpeliä ihan Raksilaan kattomaan.

Millon Ouluun saahaan sellanen vähän isompi pubi, ku sen Panimon sulkemisestaki on kohta varmaan jo kymmenen vuotta?

Tuohan täällämainittu St Michaels laajenee kokoajan lisää, nyt se on kasvanut Isollekadulle asti. Vapaata pöytää siellä silti sai hakemalla hakea lauantain Kärppäpelin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei sitä välivokkaalia monestikkaa venytellen käytetä. Mutta sitten on vielä tuplakonsonantti, jota seuraa tuplavokaali. Mää ottiin ensin muutaman kalijan ja lähin paariin.
Mutta jos lapualainen on sama kuin hitsari, niin onko lapualainen sitten myös sosiaaliremokraatti?

Oulun suunnalta olevan vaimon puheessa noita esiintyy esim.
"Mää lukkiin lehtiä" = Luin lehteä.
Nykyään jo tottunut ja ei kiinnitä hirveesti huomiota. Alussa oli kyllä ihmettelemistä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oulun suunnalta olevan vaimon puheessa noita esiintyy esim.
"Mää lukkiin lehtiä" = Luin lehteä.
Nykyään jo tottunut ja ei kiinnitä hirveesti huomiota. Alussa oli kyllä ihmettelemistä.

Jooo...

"Määpä näkkiin sutki kahavilassa, vaikka oltiinki melekolailla silimät väärimpäi - olikko nää kummiskaa iha oikiasti sielä?"

Tämmöstä...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ookko nää nähäny Hohon?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
HUOMIO

Oulun sikiönainen on lehtitietojen mukaan kotoisin Itä-Suomesta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
HUOMIO

Oulun sikiönainen on lehtitietojen mukaan kotoisin Itä-Suomesta.

Huomio! Lehtiä lukiessa voi päätellä, että toimituksissa on liikaa väkeä töissä suhteessa uutistarjontaan. Oikein huvitti eilen, kun HS tapahtuman tiimoilta katsoi tarpeelliseksi ihan kartan avulla sivistää skandaalinnälkäistä, yhteisöllisesti surevaa ja vihaavaa lukijakuntaa siitä missä sijaitsee Heinäpään asuma-alue.

Tärkiä tieto, kuten sekin että naapurustossa asuva 18v nainen oli seurannut operaatiota asuntonsa ikkunasta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Facebookissa se nainen ilmoitti, että on käynyt Maikkulan ala-asteen ja Kuusiluodon lukion. Noiden jälkeen kävi tovin asumassa Lappeenrannassa, mutta ei se hänestä lappeenrantalaista tee. Oululainen se on.

Ja syksyllä oli Myllytullin ammattiopiston puukotusvälikohtaus. Nämä eivät minua yllätä. Kyse on yksittäisitä tekijöistä mutta olen jo vuosia arvellut, että Oulussa mahdollisuus normaalia ikävempiin eli vaikutuksiltaan suurempiin henkirikoksiin on isompi. Onhan se tämäkin lapsen- ja naisenmurhaaja oululainen: Wikipedian artikkeli siitä, jonka nimeä en mainitse. Kiintoisaa tuo alku: "Hän on Alibin mukaan ainoa suomalainen, jonka FBI on luokitellut sarjamurhaajaksi". No kai nyt ne pari hoiva-alan naista ainakin pitäisi sarjamurhaajiksi lukea.

Semmoista se on välillä Oulussa. Ei muuallakaan rikoksetonta elämää vietetä, tietenkään, sen nyt tietävät kaikki, mutta kuten todettua, noiden pahimpien tekojen tekeminen juuri Oulussa ei minulle ole minkäänlainen yllätys. Valitettavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös