Keskusta-alue on toisaalta suhteellisen pieni. En koskaan ole tajunnut, missä keskusta loppuu ja Tuira alkaa.
Itselleni tuo ei ole ollut koskaan kovin vaikea hahmottaa. Välissä on kuitenkin yksi Suomen suurimmista joista.
Keskusta-alue on toisaalta suhteellisen pieni. En koskaan ole tajunnut, missä keskusta loppuu ja Tuira alkaa.
Noh, noh, löytyy aseman yläparvelta kuitenkin tuota modernimpana tuulahduksena kaukopuhelumainos 90-luvulta.Linja-autoasema on aikamatka 1970-luvulle.
Tuiran puolelta kaupunkiin, kolmea siltaa kuljettiin jne. Tokihan urbaanin Tuiran voi mieltää osaksi Oulun "kantakaupunkia", siinä missä Etu-Löytyn, Raksilan ja jopa Toppilan.Itselleni tuo ei ole ollut koskaan kovin vaikea hahmottaa. Välissä on kuitenkin yksi Suomen suurimmista joista.
Tuiran puolelta kaupunkiin, kolmea siltaa kuljettiin jne. Tokihan urbaanin Tuiran voi mieltää osaksi Oulun "kantakaupunkia", siinä missä Etu-Löytyn, Raksilan ja jopa Toppilan.
Minulla on sellainen tutina, että Oulun kokoisen kaupungin valtuuston tai hallituksen puheenjohtaja tekee jotain puheenjohtajuuteen kuuluvia hommia niiden kokousten välilläkin.Eikös valtuusto kokoonnu max kerran kuussa? Tuo jobi lyö hyville tuntiliksoille.
Eikä se hallituskaan montaa kertaa useammin vuodessa kokoonnu
Valtuusto tosiaan noin kerran kuussa, mutta kaupunginhallituksella näyttää olevan 32 kokousta tänä vuonna.Eikös valtuusto kokoonnu max kerran kuussa? Tuo jobi lyö hyville tuntiliksoille.
Eikä se hallituskaan montaa kertaa useammin vuodessa kokoonnu
Mitään siteitä minulla ei ole AC Ouluun, mutta ottaa päähän puolestanne.Hanke koki ensimmäisen takaiskun, kun paikalliset vaativat tekemään linnustonselvitystä stadionalueella, jossa on AC Oulun mukaan ”pelattu jalkapalloa jo 40 vuotta”.
Tämän jälkeen hallinto-oikeuteen jätettiin kaksi valitusta äänihaitasta, jota esimerkiksi pilliin viheltäminen ja pallon potkaiseminen aiheuttavat lähialueen asukkaille.
– On äärimmäisen surullista, että tällaisella valituksella halvaannutetaan maailman suosituimman urheilulajin kehitys Oulussa tilanteessa, jossa hankkeelle oli kaupunginvaltuuston ja viranhaltijoiden todella vahva tuki, puheenjohtaja Kaismo kommentoi tiedotteessa.
– Harmittaa todella paljon, etteivät valituksen jättäneet tahot suostuneet edes keskustelemaan kanssamme siitä, miten heitä huolettaneet asiat olisi voitu yhdessä ratkaista.
Perseestä tämmönen.Ouluun valtaosin yksityisellä rahalla tulossa ollut stadionhanke on kaatunut. Kiitos vain Nimbyt.Naapurit valittivat pillin äänestä – 15 miljoonan jättihanke kaatui Oulussa
AC Oulu ei saakaan uutta stadionia.www.iltalehti.fi
Mitään siteitä minulla ei ole AC Ouluun, mutta ottaa päähän puolestanne.
Jaaa....Onhan tämä vähän yllättävää, että nimenomaan Oulussa käy näin. Olen saanut Oulusta käsityksen tulevaisuuteen uskovana kaupunkina, missä investointeihin suhtaudutaan myönteisesti. Toki yli 210 000:n mahtuu monta vastarannan kiiskeäkin, mutta silti. Itse olisin lähitienoon asukkaana ollut ylpeä hienosta stadionista.
Joskus mietityttää, että taitaa olla aivan sama, miten toimitaan, kun pahimmilla valittajilla on äänekkäin vuvuzela omien korvien välissä.Pitää nyt muuttaa sen stadionin suunnitelmia sen verran, että siinä on katto päällä ja siitä tulee halli. Sieltähän ei pitäisi pillin ääni kuulua.
Ensi kesänä voitaisiin antaa tuomareille turbopillit, jotka soi yli 150dB:n äänellä sinne valittajien kerrostaloon. Lisäksi kaikille pelejä katsomaan tuleville ilmainen vuvuzela.
Onhan tämä vähän yllättävää, että nimenomaan Oulussa käy näin. Olen saanut Oulusta käsityksen tulevaisuuteen uskovana kaupunkina, missä investointeihin suhtaudutaan myönteisesti. Toki yli 210 000:n mahtuu monta vastarannan kiiskeäkin, mutta silti. Itse olisin lähitienoon asukkaana ollut ylpeä hienosta stadionista.
Oulussa olisi paljon potentiaalia ja sitä huödynnetäänkin, mutta sellainen muistijälki jäi, että nimbyily on vahvahko ilmiö. Toisaalta kehityshaluja on laajasti, mutta samaan aikaan jopa samoista suunnista ollaan taas sitä mieltä, että väärin kehitetty, ei kehitetä.
Hieman myöhäinen vastaus, mutta kävin silloin kun oli tuon uuden Hevimestan avajaiset ja tykkäsin kyllä. Tilaa ei ollut niin paljon ehkä kuin vanhassa, mutta kyllä tuolla varmasti mahtuu olemaan. Se "esiintymismesta" oli yläkerrassa ja veikkaan että tulee olemaan melko turvoksissa sitten kunhan isommat bändit luokkaa Turmarit tulevat esiintymään. Rööki-koppi löytyi myös, tosin ulkona tuli käytyä useammin. Vessat oli vähän kummallisessa paikassa, se miesten osasto ikään kuin narikan takana.Hevimesta on takasin Oulussa. Kellään kertoa tietoa minkälainen mesta se on tuolla Isokadulla? Kannattaako käydä?