Oudoin katsomokokemuksesi?

  • 224 164
  • 548

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
VMTL maksoi meille matkan katsomaan Jokerien peliä hartwallille, tupakkapaikalla joku ilvesfani ihan hirveässä tuubassa syöksyi meidän keskelle, ja alkoi haukkumaan meitä, kun kannustettiin jokereita inttipuvuissa, valtion puvussa olisi kuulemma pitänyt olla neutraali! :)

Noh, enemmänkin hassu, kuin outo tapaus, mutta jäi mieleen, kun kaveri jaksoi inttää asiasta, ja näytti ikävä kyllä olevan tosissaan. :)

Varmaankin VMTK eli varusmiestoimikunta? Tuskin kuitenkaan VMTL eli vapautus marssi,taistelu ja liikuntakoulutuksesta. Nojoo...

Tuli mieleen tästä kun olimme inttiaikana vastaavanlaisella reissulla katsomassa TPS-Tappara peliä. Myös Turkuhallin tupakkipaikalla joku vanhempi herrasmies oli vahvasti sitä mieltä että porukkamme töpselifanit eivät olisi saaneet kannustaa koska näin ei kuulemma valtion vermeissä käyttäydytä. Yritti jopa järkkäreille tätä selittää ja pyysi heitä poistamaan meidät hallista. Alkoholilla oli osuutta asiaan,ainakin tämän miekkosen kohdalla.
 

Dhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei välttämättä oudoin, mutta yksi mieliinpainuvimmista peleistä oli 1998 keväällä pelattu karsintasarjan peli KalPa-Kärpät 3.4.1998. Seuraavassa tiivistettynä sarjasta Niiralan montun sivuilta:

"Seuraava vastustaja, vanha tuttu Oulun Kärpät, olikin sitten kertaluokkaa helpompi vastus. Pohjoisen mahtijoukkueen peli oli perusonnetonta; luistin ei kulkenut, kiekko karkaili, kuviot eivät toimineet. Kärppiä ei auttanut sekään, että petopaitaan oli pukenut jälleen itse Reijo ”Reksa” Ruotsalainen. Reksa pelasi toki esimerkillisesti, mutta jäi yksinäiseksi sudeksi kärppälaumassaan. Mahtavalla uholla karsintaan tullut Kärpät vei nimiinsä vain yhden ottelun. Viimeinen niitti tervaleijonien arkkuun oli 3. huhtikuuta loppuunmyydyssä Kuopion jäähallissa pelattu ottelu, jonka KalPa voitti toisella jatkoajalla. Mike Legg nosti KalPan tasoihin aivan varsinaisen peliajan lopussa. 3-2 Voittomaalin iski ajassa 92.19 Petro Koivunen. Viimeinen kohtaaminen Oulussa oli kuopiolaisilta jo vapautunut esitys. Uskonsa menettänyt pienpetolauma kesytettiin maalein 2-4 ja otteluvoitoin 3-1."

Huvittavaa tuossa sarjassa oli muun muassa ottelun venymisen vuoksi Kärppien juniorien paluu Ouluun vielä ottelun ollessa pahasti kesken. Ilmeisesti oli sovittu tietty kotiinpaluuaika, josta ei voitu enää joustaa. Erätauolla kuulutettiin useampaan otteeseen junioreita bussille... Sen verran lähtijöitä harmitti, että muutama rumpuna toiminut sanko sai iloisen kyydin laidan yli jäälle. Tuo peli onkin toistaiseksi pisin, mitä olen seurannut. Puupenkit tuntuivat aikamoisen kovilta, mutta ei sitä enää voittomaalin jälkeen muisteltu. Ja Paha palasi myöhemmin takaisin, kuten KalPakin...
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Itselläkin on mielenkiintoisia muistoja tuosta Ässät-Sport sarjasta.

Mm. game sevenin jälkeen hallin pihalla oli melkoinen karnevaalitunnelma ja pieniä nokkapokkia ja suun soittoja siellä sun täällä. Eräältä Ässä-kannattajalta oli viety Ässien kannatuslippu, jossa oli koko Ässien hopeajoukkueen pelaajien nimmarit. (tunnearvoa siis) Olin matkanjohtajan velvollisuudessa setvimässä asiaa paikalla olleiden poliisien ja järjestysmiesten kanssa, kun erään meidän bussin edustalta tuli kaikkea "Kyttä on sika" ym. huutoja. Käännyin ympäri ja huusin, että "Turvat kiinni ja bussiin istumaan". Paikalla ollut poliisi alkoi uhkailla minua putkalla ellen rauhottuisi ja menisi bussiin. Tiedä sitten mitä väärää tein, outoja nuo porilaiset..

Toinen hauska tapahtuma tapahtui vuonna 2006 tai 2007 Savonlinnassa ottelussa SaPKo-Sport. Ostin ensimmäisellä erätauolla hallin kioskilta Jaffa pullon. Mestikseen oli juuri tullut se järjestyssääntö että pulloja ei saa antaa asiakkaille vaan juoma täytyy kaataa kuppiin. Myyjä kumminkin antoi pullon minulle, enkä sitä sen kummemmin ihmetellyt.

Toisen erän aikana fanikatsomoomme tuli 3 järjestysmiestä ja 2 poliisia. Kesti hetken ennen kuin saimme selvää mitä he halusivat. Tulivat kertomaan minulle ettei halliin saa tuoda mitään pulloja. Yritin selittää heille tilannetta, mutta eivät kuunnelleet vaan veivät pullon limppareineen :D
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaankin VMTK eli varusmiestoimikunta? Tuskin kuitenkaan VMTL eli vapautus marssi,taistelu ja liikuntakoulutuksesta. Nojoo...

Tuli mieleen tästä kun olimme inttiaikana vastaavanlaisella reissulla katsomassa TPS-Tappara peliä. Myös Turkuhallin tupakkipaikalla joku vanhempi herrasmies oli vahvasti sitä mieltä että porukkamme töpselifanit eivät olisi saaneet kannustaa koska näin ei kuulemma valtion vermeissä käyttäydytä. Yritti jopa järkkäreille tätä selittää ja pyysi heitä poistamaan meidät hallista. Alkoholilla oli osuutta asiaan,ainakin tämän miekkosen kohdalla.


Hups, juurikin niin. :) Alkaa olla jo liikaa aikaa selvästi varusmiespalvelusta, kun nuo termitkin unohtuu... Noh, ehkä se kertoo vain siitä että ei tullut liikoja vempattua, kun ei termi ole tuttu. ;)

Ja joo, alkoholilla oli osuutta myös sen tamperelaisen herrasmiehen käytökseen. :)
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Porin istumakatsomoissa ainakin tarkastetaan, seisomakatsomosta en tiedä.
Ei siellä seisomakatsomossa tarvitse tarkastaa, koska porukalla on hitsausmaskit päässä.

Kaikenlaisia kokemuksia katsomosta on vuosien varrella tullut koettua. Erään kerran Raumalla pelin jälkeen eräs herrasmies horjahti päätykatsomon ylärivillä pahasti. Mies oli oikein kunnon seipäissä ja kuin hidastetussa filmissä hän lähti valumaan kuppi-istuinten yli alas päin. Noin kolmannen täydellisen kuperkeikan jälkeen, n. kuusi penkkiriviä alempana hän keikahti istumaan tuoliin siististi. Nousi siitä ylös ja lähti muina miehinä kapuamaan takaisin ylös. Oli kyllä täydellistä juopon tuuria. Tästä aikaa n. 15 vuotta.

Porissa joku umpikuupo pata kannattaja yritti väkisin sylkeä päin monta kertaa, vaikka kuinka yritti päästä tästä retardista eroon. Lukon fanipaita oli sille liikaa. Ihan kuin niitä paitoja ei paikallispeleissä näkisi yleensä. Sellaista hullunkiiltoa silmissä ei näy kuin Ulasoorissa.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Todella hämärä muistikuva on siitä, kun (olin kuusi?) Kärpät pelasi liigakarsintaa (1998?) KalPaa vastaan. Kaiuttimista kuului "KalPa divariin!" ja taisin itse huudella jotain "Kalpa divaliin!", vaikken ymmärtänyt mitään asiasta. Ei taitaisi enää olla sallittua tuollainen provosoiva kuuluttaminen halleissa :D

Tuo karsintasarja saattoi olla myös 1996, jolloin olisin ollut neljä vuotta.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Todella hämärä muistikuva on siitä, kun (olin kuusi?) Kärpät pelasi liigakarsintaa (1998?) KalPaa vastaan. Kaiuttimista kuului "KalPa divariin!" ja taisin itse huudella jotain "Kalpa divaliin!", vaikken ymmärtänyt mitään asiasta. Ei taitaisi enää olla sallittua tuollainen provosoiva kuuluttaminen halleissa :D

Ässät pelasi muistaakseni kaudella 1996-1997 Porissa Ilvestä vastaan ja voitti pelin 5-0, Marko Härkönen piti nollan Ässien maalilla. Ässät meni ottelun alussa melko nopeasti 3-0 johtoon ja jollain pelikatkolla tuli juna/bussiliikenteeseen liittyvä mainos. Tämän jälkeen kuulutettiin jotenkin näin: "Tarjotaanko myös Ilvekselle ja Toskalalle pikakyyti Tampereelle takaisin?" ja yleisö alkoi hurraamaan.

Korjatkaa toki jos muistan väärin.
 

Iskender

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,LA Kings, Türkiye Buz Hokeyi Federation
Ei välttämättä oudoin mutta yksi hauskimmista kokemuksista tuli viime viikon tiistaina JYP-HIFK ottelussa. Antti Pihlström karkasi Lennart Petreliltä joten Lennu joutui rikkomaan jäähyn arvoisesti pihlströmiä. Samaan aikaan kun Petrell marssi boksiin katsomosta joku seisomakatsomosta huusi " Oliko pillu liian liukas?" ja koko seisomakatsomo rupesi nauramaan.
Muutenkin kyseissä ottelussa viljeltiin yllättävän hyviä heittoja Hifkin pelaajia kohtaan.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itselleni tapahtui kerran erittäinkin ärsyttävä katsomokokemus. Olin frendini kanssa jaffalla tsiigaamassa Jokerit-IFK -matsia, taisi olla muistaakseni 2008 talvella. Lähdimme ekan erän jälkeen perinteisesti bissejonoon ja moikkaamaan muita tuttuja hallista. Noh, juuri kun päästiin bisset kädessä jonosta pois, joku känniääliö kaatuu suoraan meikäläisen päälle. Ei siinä loppujenlopuksi mitään että bisset lensivät, mutta samassa rytäkässä tippuivat silmälasit ja musertuivat täysin paskaksi. Rillit kun on mulle kaikki kaikessa, kukaan ei kuulemma ole koskaan tavannut niin sokeaa ihmistä kuin minä. Siinä sitten frendi taluttelee mua takaisin katsomoon ja omalle paikalleni, liput taisivat olla vielä 314-katsomossa ja ihan ylimmillä riveillä. Oli hauska "nähdä" kun pelaajat palasivat jäälle. Käytännössä näin vain jäänvalkoisen taustan jossa liikkui valkoisia ja tummia palloja. Kiekkoa en nähnyt enää kertaakaan pelin aikana. Vittumaisinta oli vielä se, että yleensä pidän autossa aina toisia laseja varalla, mutta nyt jostain syystä ei ollut mukana. Ei edes varalasien varalaseja.
 

Ralph

Jäsen
Sellainen vittumainen kokemus on kun oltiin kamun kanssa kauden 2008-2009 avausottelussa Pelicans-HPK. Paikat oli jossain metsässä kun muut hämeenlinnalaiset oli aivan muualla. Ei se yhtään haittaa, mutta takana istui 5-7 n. 9 vuotiaita tyttöjä. Ne siellä 'lätkäasiantuntijoina' huuteli kaikkea mahdollista että meinas totaalisesti mennä hermot. "1-2-3 HPK ON PASKA!" Ja päälle kauhea kikatus. Ja pelaajaesittelyssä: "Toi on söpö. Toi on söpömpi! Sopanen on söpöin!" Ja sitten kun tutut: "Kerho! Kerho!" huudot kuuluui hiljaa niin nämä tyttöset miettivät mitä ne huusivat. Ne epäili että Kerhofanit huusivat HPK. Siis HPK yhtä nopeasti kuin Kerho huudetaan. Eli jotain "hopkt".

En ole mitenkään rasisti tai hauku toisenlaisia kuten kehitysvammaisia mutta olin hermostua kun erätauolla odotin vessan edessä kaveriani ja joku kehitysvammainen Pelicansfani sanoi "Hoopekko häviää." Otti sekin jo pannuun niiden tyttöjen takia.

Ja ottelukin oli paska. 1-0 voittomaalikilpailussa. Jes?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kai yksi oudoimmista on se, kun Rinkelinmäellä oli vielä tekojäärata eli ei siis kattoa eikä seiniä kaukalon ympärillä. Tuli mentyä pikkupoikana hyvissä ajoin peliin ja päätin oikasta joidenkin kumimattojen yli katsomoon ja sain joltain kentänhoitajalta vesiletkusta vettä päälleni. Sehän saatana pesi niitä kumimattoja joita pelaajat käveli kentälle, mutta enhän mä sitä tajunnut ennen sitä, rääpäle, kun olin. Märkänä eli jäisenä tuli peli loppuun katseltua, enkä ikinä ole tietääkseni palellut niin paljon kuin silloin.
Toinen omituinen kokemus oli Tampereella, kun alkulämmittelyssä pelaajat eli Kerhon Jyrkkiö ja joku muu(Peters?) tappelivat.

Yksi mieleenpainuva tapahtui Turussa, kun sinne mentiin ajoissa seisomapaikkalipuilla tarkoituksena päästä Kurvi-baariin istumaan ja juomaan olutta ja päästiinkin. Siihen aikaan Tom Koivisto pelasi Kerhossa ja mainitsin siinä Kurvi-baariin jonotellessa, että Tom Koivisto bongataan joka viikonloppu hämeenlinnalaisissa baareissa nahkahouisuissaan juomassa sivuluisu nimistä drinkkiä. Annoin hetken aikaa turkulaisten jääkiekosta mitään tietämättömien ihmisten naureskellä, että sellasia homojako teillä on siellä Hämeenlinnassa, kunnes maltoin sanoa Tom Koiviston olevan turkulainen. Hiljenivät, mulkut.
 

Ralph

Jäsen
Mainitsempa vielä tämänkin. Kenties jokunenkin Ilves-fani on tämän jo sanonut, mutta:

Raipen uran viimeinen peli. Pudotuspelit ja Ilves-Kärpät. Helminen kuljettaa kiekkoa siniviivan yli ja.. Bros tulee takaa ja mailan laittaa jonnekkin luistimen rakoon ja Raimo nokilleen. Niin selvä kampitusjäähy kuin olla ja voi. Tuomari nöyränä näyttää että antaa pelin jatkua. Siitäkös Ipafanit innostuvat ja käynnistävät melkoisen buuauskonsertin. Ei kuullut mitään kun koko halli buuaa yhtäjaksoisesti ainakin minuutin. Ilvesfanikaverini vieressä huusi nimeäni kurkku suorana enkä kuullut mitään. Helvetti, se oli elämää. Ja Raipen uran viimeinen good old one hockey-game.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Yksi omituinen kokemus tapahtui Tappara - HPK puolivälieräottelussa Hakametsässä.

Oltiin alaikäisinä parin kaverin kanssa vierasottelua katsomassa. Junamatka oltiin juotu bisseä ja kun oltiin Tampereella hyvissä ajoin, mentiin jostain R-kioskilta hakemaan lisää. Niitä sitten juotiin jonkun kerrostalon rappukäytävässä ja tokihan juomaa jäi vielä hallillekin reippaasti. Salakuljetus onnistui hienosti.

Katseltiin matsia seisomakatsomon ylimmältä riviltä. Katsomossa ei pahemmin väkeä ollut ja siksi siellä kaikki istuivat. Juotiin siinä päin helvettiä menneen pelin ohessa omia kaljoja ja hylsyt kasattiin minun viereeni. Lähellä istuskeli joitain tapparahenkisiä pikkujätkiä, joista yksi sitten vahingossa keilasi kaikki tyhjät pullot katsomon taakse. Pudotustahan sieltä on tunnetusti sen verran, että ne pullot meni tietysti kaikki suhteellisen kovalla metelillä paskaksi sinne betonille.

Järjestysmiehet iskivät aika kovalla höökillä kiinni. Meillä oli tietysti kaikilla pullot kädessä ja Kerhon paita päällä. Kolmas erä oli käynnissä ja matsi jotain 8-1 Tapparalle.

Koita nyt siinä sitten selittää, että "en minä niitä pulloja alas heittänyt, vaan toi pikkujätkä". Pikkujätkä kiisti kaiken :D

Lähtö tuli hallista. Mutta sitä ennen päästiin siivoomaan. Ja täysin ansaitusti.

***

Seuraavassa pelissä koettiin myös kummia katsomossa. Matsi oli HPK:n näytöstä, Tappara lähti kesälomalle ja ottelun jälkeen Tapparan maalivahti Ilpo Kauhanen veti itkupotkuraivarit Rinkelinmäen yleisölle. Molemmat keskisormet viuhuivat joka suuntaan. Reaktio oli äärimmäisen huvittavan näköinen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olin aivan varma että olisin tästä kirjoittanut jo aiemmin. No, näin ei kuitenkaan ollut joten menköön:

Tapahtui joskus 90-luvun alkupuolella Raumalla harjoitushallissa. "Iso" halli taisi olla silloin remontissa joten harjoitusottelu Lukko-Ässät-pelattiin harkkahallin puolella. Mä en nyt enää muista kumpi huusi (minä vai nimim. Max Power) Levosen Japalle "Levonen, sä olet hirviö". Levonen kääntyi heti katsomon suuntaan ja kuittasi: "Ved kätees raumalaine".

Niin siis tässäkin tapauksessa sana "raumalainen" on haukkumasana. Samaan tyyliin kuin esim "runkkari", "pedofiili", "mustalainen" tai "sossupummi". Joko ymmärrät minä muu Suomi teikäläisiä pitää? :)

Viime kaudella Ässät muistaakseni voitti eräässä ottelussa Lukon jatkoajalla tai jotenkin. Yhtä kaikki, hallissa oli paljon porukkaa ja myös jono kaljatiskille ekalla erätauolla melkoinen. Siinä sitä sitten olusta jonoteltiin kunnes neljä rauman lukon paitaa päällään kantavaa miestä käveli jonon ohi tiskille. Siinä vaiheessa minä sanoin pojille, että ette te siitä ainakaan ohi mene. Pojat miettivät noin sekunnin ja sen jälkeen menivät fiksusti jonon hännille. Sieltä jostain sadan metrin takaa kuului kovia huutoja "tieksää" ja "tuanoi" :) Kovia jätkiä :)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähtö tuli hallista.

Tästä muistui mieleeni yksi omakohtainen kokemus kaukaa 90-luvulta. Mulla oli paha tapa silloin mennä aivan joka kerta ravintolaan tai lätkämatsiin siten, että omat juomat oli mukana. Lähinnä taloudellisista syistä.

Hakametsä tässäkin tapauksessa kyseessä ja Ilves-Ässät -ottelu. Mulla oli puolen litran Bacardi-pullo povarissa ja olin siitä jo ennen peliä ehtinyt kiskomaan puoli pulloa. Ekalla erätauolla menin pokkana tilaamaan kokiksen ja jossain tungoksessa kaadoin terästettä sekaan. Hienosti meni. Toisella erätauolla sama homma, mutta ilmeisesti cola-mukin kanssa toikkaroiminen pitkin käytäviä kiinnitti tossa vaiheessa liikaa huomiota. Järkkäri tuli kyselemään, että mitäs sulla siinä mukissa on, kossua ja colaa vai? Sitten taskujen penkominen ja toteamus: "Jaa, eikun bacardi-colaa. Kiitos käynnistä ja näkemiin". Tyyppi heitti pihalle ja kaatoi vielä loput viinat maahan. No kävelin siitä hallin toiselle puolelle ja puhuin itseni takaisin sisälle, etten muka huomannut ottaa sitä lippua ovelta kun lähdin käymään ulkona. Lisäksi mulla oli vielä pieni täysi yhden desin vehnäviina housun taskussa. Tuo jäi järkkäriltä huomaamatta. Kiskoin tota raakana kolmannen erän ajan ja ajattelin vielä matsin jälkeen käydä moikkaamassa sitä pihalle heittänyttä järkkäriä, mutta en löytänyt sitä enää mistään.

Oi aikoja, oi tapoja.
 

Jotva

Jäsen
... Noh, juuri kun päästiin bisset kädessä jonosta pois, joku känniääliö kaatuu suoraan meikäläisen päälle. Ei siinä loppujenlopuksi mitään että bisset lensivät, mutta samassa rytäkässä tippuivat silmälasit ja musertuivat täysin paskaksi. Rillit kun on mulle kaikki kaikessa, kukaan ei kuulemma ole koskaan tavannut niin sokeaa ihmistä kuin minä. Siinä sitten frendi taluttelee mua takaisin katsomoon ja omalle paikalleni, liput taisivat olla vielä 314-katsomossa ja ihan ylimmillä riveillä. Oli hauska "nähdä" kun pelaajat palasivat jäälle. Käytännössä näin vain jäänvalkoisen taustan jossa liikkui valkoisia ja tummia palloja. Kiekkoa en nähnyt enää kertaakaan pelin aikana. Vittumaisinta oli vielä se, että yleensä pidän autossa aina toisia laseja varalla, mutta nyt jostain syystä ei ollut mukana. Ei edes varalasien varalaseja.

Ajoit sitten autolla sokeana himaan? No, ehkä parempi kuin kännissä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Heh, hauska ketju. Muutama nyt tulee mieleen nopeasti.

Lappeenrannassa silloisen K-Espoon järjestämällä fanimatkalla tuli otettua ns. kohtuulliset pohjat bussissa, alaikäisenä tietenkin. SaiPa oli juuri noussut liigaan ja bussissa tehtiin arvioita lopputuloksesta, 6-0 Espoolle taisi olla yleisin. Noh, bisset salakuljetettiin sisälle ja kiskottiin vessassa erätauolla. Kännissä kun oltiin ja K-Espoo oli häviöllä niin tuli jotain sananharkkaa SaiPan silloisen maskotin kanssa, eli semmoisen helvetin ison vaahtomuoviampiaisen kanssa. Noh, ampparihan kävi päälle ja sitten siellä painittiin helvetin vaahtomuoviampiaisen kanssa Kisapuiston käytävillä. Ei siinä mitään, vitsillä sitten lopuksi otettiin molemmat tuo tapahtuma, niin minä kuin ampiainenkin. Niin juu ja turpaan tuli 6-0 tai 8-0.

K-Espoon runkosarjan viimeinen peli runkosarjassa joskus kauan sitten, vastassa oli Jyp. Tilanne taisi olla 5- tai 6-0 Espoolle kun hyökkäävän puolustuspelaamisen erikoistilannemiehet Haakana ja Sillanpää pääsivät ylivoimalle rankaisemaan. Taisi olla silloin SM-liigan tehottomin pakkipari, mallia 200 laukausta ja ei yhtään maalia. Noh, Espoo pyöritti viidellä kolmea vastaan ja Haakana sai kiekon viivalle, koko Matinkylä Gardenin yleisö alkoi huutaa yhteen ääneen että "lauo!lauo!", Haakana sitten viritti varmaan viisi sekuntia hirveää ruoskaa ja laukoi. Tuloksena surkea lepakko joka jotenkin ihmeellisesti leijaili JYP-veskan räpylän kautta maaliin. Jumalauta mitkä suosionosoitukset tuli, varmaan kovimmat sillä kaudella.

Matinkylästä on muitakin, esim. kun K-Espoo oli raahannut pelaajaesittelyyn kaksi roomalaista kynttilää ampumaan ilotulitteita pelaajien tullessa jäälle (siitä helvetin isosta öljypurkista, muistattehan?). Noh, savuahan siitä tuli perkeleesti ja matsin alku taisi viivästyä noin vartilla, eipä ollut enää sen jälkeen kynttilöitä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulla oli puolen litran Bacardi-pullo povarissa ja olin siitä jo ennen peliä ehtinyt kiskomaan puoli pulloa. Ekalla erätauolla menin pokkana tilaamaan kokiksen ja jossain tungoksessa kaadoin terästettä sekaan.
Ei sillä että olisin koskaan tällaista tehnyt, mutta noissa pahvisissa on kokis-mukeissa on sellainen ongelma, että ne eivät kestä viinaa. On nimittäin joskus pohja tippunut pois Hartwall-areenalla pillistä juodessa. Saumojen liimaukset ovat pettäneet kun sekoitus on tarpeeksi vanhaa.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Ei sillä että olisin koskaan tällaista tehnyt, mutta noissa pahvisissa on kokis-mukeissa on sellainen ongelma, että ne eivät kestä viinaa. On nimittäin joskus pohja tippunut pois Hartwall-areenalla pillistä juodessa. Saumojen liimaukset ovat pettäneet kun sekoitus on tarpeeksi vanhaa.
Joo, itsellä kanssa ammoisina ärrä-cup aikoina on käynyt niin että muki on alkanut "pehmenemään" juomasta, joten se pitää kyllä suht. nopeasti kiskoa huiviin. Perussettiä: limua hesestä tms. ja sitten vaan vessaan ja pullon sisältö mukiin siellä kopissa.

Täällä on ollut puhetta noista katsomoon lentäneistä kiekoista, niin itselle tuli kanssa kerran suoraan olkapäähän kun silloin vielä Jokereissa pelannut Olli Malmivaara purki omalta alueelta kiekon suoraan hjartwallilla jäähyaitioiden takana olevaan katsomoon. Onneksi oli toppatakki päällä niin ei tuntunut oikeastaan ollenkaan. Tilanteen jälkeen Olli kävi vielä kyseisen katsomon edessä ja heilautti kättään minulle. Tuolloin ei järkkärit kerenneet tulemaan edes paikoille asti kun näytin portaita alaspäin astelleelle järkkärille että kaikki kunnossa.
Joskus muutamia vuosia sitten muistan myös sellaisen tapahtuman kun jossain paikallispelissä pari Ifk-fania menivät eteläpäädyn katsomoaukolle huutelemaan kesken pelin. Jokseenkin huvittavaa tilanne kun koko katsomo on kääntyneenä poispäin kentästä ja huutaa näille kavereille yhdessä kuorossa :D Järkkäri ei päästänyt kavereita siihen itse katsomoon asti, mikä oli kyllä ihan oikea ratkaisu.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mölön päivän piristystä

Seuraavassa pelissä koettiin myös kummia katsomossa. Matsi oli HPK:n näytöstä, Tappara lähti kesälomalle ja ottelun jälkeen Tapparan maalivahti Ilpo Kauhanen veti itkupotkuraivarit Rinkelinmäen yleisölle. Molemmat keskisormet viuhuivat joka suuntaan. Reaktio oli äärimmäisen huvittavan näköinen.

*reps* kiitos tästä muistosta. Eikö sikakatsomoon lentänyt vielä täysillä paiskattu molarinmaila ja juomapullokin? Ei kun se taisikin olla Jouni Rinne, joka viskeli esineitä joskus 80-luvun hämärissä.

Matinkylästä on muitakin, esim. kun K-Espoo oli raahannut pelaajaesittelyyn kaksi roomalaista kynttilää ampumaan ilotulitteita pelaajien tullessa jäälle (siitä helvetin isosta öljypurkista, muistattehan?). Noh, savuahan siitä tuli perkeleesti ja matsin alku taisi viivästyä noin vartilla, eipä ollut enää sen jälkeen kynttilöitä.

Kännissä kun oltiin ja K-Espoo oli häviöllä niin tuli jotain sananharkkaa SaiPan silloisen maskotin kanssa, eli semmoisen helvetin ison vaahtomuoviampiaisen kanssa. Noh, ampparihan kävi päälle ja sitten siellä painittiin helvetin vaahtomuoviampiaisen kanssa Kisapuiston käytävillä.

Lopettakaa, shaatana: huutonauru haittaa työkavereita...:)

Joskus samaisen 80-luvun hämärissä Seppo Mäkelältä lähti peli lapasesta Kuopiossa: ei hajua vastustajasta, mutta eiköhän se ollut perinteisesti IFK tai JypHT. Jäähylle ei mahtunut enempää äijiä, jäälle satoi kamaa (idioottikäytöstä, toki) ja buuaus hajotti korvat. Pummi ilmoitti kuuluttajan välityksellä, että ottelu loppuu tähän, jos ei yleisö rauhoitu, mikä ei varsinaisesti auttanut tilannetta. Meininki oli kuin Lämäristä. Matsi saatiin jotenkin loppuun tunnin tjsp tavallista myöhemmin - minkä jälkeen Mäkelä totesi, että hänen autonsa renkaat oli puhkottu. Näin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Noh, ampparihan kävi päälle ja sitten siellä painittiin helvetin vaahtomuoviampiaisen kanssa Kisapuiston käytävillä.
Hauska tarina mutta ei täällä muistaakseni mitään vaahtomuoviampiaista ole koskaan maskottina ollut. Vaahtomuovisputnik joskus jäällä pyöri mutta en muistaisi sen katsomossa koskaan ollut.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hauska tarina mutta ei täällä muistaakseni mitään vaahtomuoviampiaista ole koskaan maskottina ollut. Vaahtomuovisputnik joskus jäällä pyöri mutta en muistaisi sen katsomossa koskaan ollut.

Hmm... Tuo oli siis samalla kaudella kun SaiPa oli noussut liigaan. Ja kyllä se siellä käytävillä käppäili. Voihan se olla ollut se Sputnik myös. Helvetin iso keltamusta vaahtomuovipallo se oli kuitenkin. Näytti ainakin ampiaiselta.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Omituisin katsomokokemukseni taitaa olla tämä:

Joskus 80-luvulla Hakametsässä tapasimme kavereiden kanssa istua yleensä siinä seisomakatsomossa, jonka paikalla on nykyään Yläpesä. Eli se nykyisen C3:n kulma. Yhdessä pelissä katsomon alta kuului kova rämähdys ja kun kurkistin penkkien välistä katsomon alle, siellä näkyi miehen jalat.

Joku lievästi humaltunut(?) sankari oli pudonnut alas seisomokatsomon taakse, liekö sitten kikkaillut siinä kaiteella. Paareilla herra pois kuljetettiin. En tiedä sitten kuinka pahasti siinä kävi.
 

KultaKerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HpK
Oudoin/"hauskin" katsomokokemukseni sijoittuu Hakametsään.
Päätimme lähteä neljän hengen voimin Tanpereelle huutamaan HPK voittoon. Peliä seurasimme takanurkassa sijaitsevassa seisomakatsomossa, etummaisessa rivissä. Ensimmäistä erää ehti kulua korkeintaan minuutti, kun Tapparafanit aloittivat hirveän mekkalan siitä, että me seisoimme ja kannustimme?! WTF? Ymmärrän jos katsomossa on vähän ihmisiä, että siellä voi myös istua, mutta en minä siitä kehtaisi muille valittaa, jos he haluavatkin seisten peliä seurata. Kannustaminenkin oli kuulemma liian kovaäänistä.. Huhhuh..
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Hmmm...Tämä nyt ei ole niin outo kokemus, mutta hauska kylläkin.
Oltiin viime kaudella katsomassa Lukko - Pelicans ottelua ja oltiin katsomon alimmalla rivillä, käytävän vieressä josta vierasjoukkueen pelaajat kävelevät jäälle. Noh, pelsujen ukkoa alkaa tulemaan kumimattoa pitkin jonossa ja spottaan jonosta itsensä Marko Jantusen.
Pienissä sievissä vääräleuka saa tietenkin idean heittää hetulaa ja huikkaan Jantuselle:"Jantune! Maistuuks keitto?". Tähän Jantunen:"TOTTA KAI!".
Olin vähän puulla päähän lyöty. Odotin jotain HV-kommenttia, mutta rennosti se tilanteen otti, vaikka pokerilla kommentin heittikin.

Varaukseton peukku Markolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös