Oudoin katsomokokemuksesi?

  • 224 681
  • 548

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No höpö höpö, ei siellä mitään "kuole"-huutoja kuulunut.

Höpöhöpö vaan itelles. Aivan takuuvarmasti kuului suorastaan kuorolauluna tätä "kuole" - huutoa ja tästä voin mennä käsi minkä kirjan päälle tahansa.

Sitä en tiedä kuulitteko sinä tai Korppi näitä huutoja, mutta minä kuulin. On jäänyt kaikessa brutaaliudessaan nimittäin erittäin hyvin mieleen kyseinen huuto.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Sitä en tiedä kuulitteko sinä tai Korppi näitä huutoja, mutta minä kuulin.
Jaa, aikaisemmasta viestistä sai sellaisen kuvan, että väittämiäsi huutajia olisi ollut kovinkin monta, mutta ilmeisesti tuo "kuorossa" huutaminen käsitetään siellä päin eri tavalla. Tuosta pelistä olen jälkeenpäin nähnyt myös Ganal TV:n lähetyksen ja ainoa mikä kuuluu läpi on vihellys/buuaus/yleinen älämölö.
On jäänyt kaikessa brutaaliudessaan nimittäin erittäin hyvin mieleen kyseinen huuto.
Heh, oikeinko brutaali huuto? Kannattaa joskus käydä siellä pahamaineisessa Isomäen seisomakatsomossa, siellä vasta brutaaleja huudellaan.
 

AaJee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim Ducks, Miami Heat
Ei ehkä outo tilanne ole tämä, mutta hyvin koominen tapahtuma oli viime kaudella TPS - HIFK matsissa, jota olin katsomassa.
Erätauolla jäälle tultiin esittelemään isohkoa huvivenettä, jota veti mönkijä. No eihän se mönkijän kumirengas jäällä pidä, kun perässä on vielä vene, joka oli täynnä ihmisiä. Sinnehän se siis jäi jumiin keskelle Turkuhallin jäätä, jotenkin huvittava tilanne, kun VIP-vieraita veneen kyydissä ja mönkijä suttaa tyhjää ja yleisökin taputtaa vielä tilanteelle. Lopulta Tepsi-junnut, jotka ilmeisesti heittelivät frisbeitä tjsp katsomoon, lykkäsivät veneen ja mönkijän takaisin liikkeelle. Tämä jollain tavalla nauratti.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa, aikaisemmasta viestistä sai sellaisen kuvan, että väittämiäsi huutajia olisi ollut kovinkin monta, mutta ilmeisesti tuo "kuorossa" huutaminen käsitetään siellä päin eri tavalla. Tuosta pelistä olen jälkeenpäin nähnyt myös Ganal TV:n lähetyksen ja ainoa mikä kuuluu läpi on vihellys/buuaus/yleinen älämölö.

En tiedä miksi käsität kirjoitukseni jotenkin hyökkäyksenä lukkoa/raumalaisuutta/raumalaisia/saarelaa/huutajia kohtaan, mutta kirjoitellaan nyt sitten.

Huutajia oli monta. "Kuorossa huutamisen" tunnusmerkit täyttyvät minun papereissani silloin kun huutajia on vaikkapa 10 henkilöstä eteenpäin.

En tiedä millaiset vehkeet Ganal TV:llä on käytössään, mutta mikäli pidät tätä luotettavana todisteena sanojani vastaan, niin sinulla on siihen täysi oikeus. Itse pidän tätä todistetta vähän laihana, mutta onhan sekin kaiketi jotain.

Heh, oikeinko brutaali huuto?

Heh, oikein brutaali huuto. Täysin käsittämättömän idioottimainen huuto ja siksi jäänyt mieleen. Hyvin harvoin, jos koskaan ollaan missään menty noin alta riman.

En viitsi hakea esimerkkejä, joissa moinen huuto olisi ollut vieläkin brutaalimpaa. Onneksi Korpille ei käynyt sen kummempia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh, varmaan sama kaveri kyseessä, kenestä kaveri kertoi minulle.

Joku raumalainen oli kävellyt häntä vastaan kuulemma otsalamppu päässään ennen peliä. Ensimmäisellä erätauolla samaninen jannu oli tullut uudestaan vastaan hieman vähemmän hymyileväisenä - nenä poskella ja paita verisenä... :D

Näitä kavereita oli pari kappaletta, olivat teipanneet taskulampun vanhaan jofaan, kuvakin löytyy varmasti jostain netinsyövereistä. Joukkueelle sähkökatko oli erittäin vaikea, ei tiedetty koska sähköt tulee, koska syöttöjohto oli poikki. Kaupungilla pohdittiin jo ison agregaatin liittämistä jäähallin sähkökaappiin, mutta jäi toteuttamatta. Mieleen on jäänyt "ottelun kuuluttaja" Seppo Sainio ja megafoni.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse asiassa noita otsalamppumiehiä oli silloin pudotuspelissä useampiakin.

Näin minäkin muistaisin. Eräs varma bongaus on ottelun toisesta erästä kun alakäytävää pitkin raahattiin useamman miehen voimalla yhtä lamppupäätä ulos hallista. Seisoin siinä aivan vieressä. Mielestäni tämä tyyppi ei kuitenkaan ollut mitenkään turpiin saaneen näköinen, mutta kovasti humalassa.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
En tiedä miksi käsität kirjoitukseni jotenkin hyökkäyksenä lukkoa/raumalaisuutta/raumalaisia/saarelaa/huutajia kohtaan, mutta kirjoitellaan nyt sitten.

Huutajia oli monta. "Kuorossa huutamisen" tunnusmerkit täyttyvät minun papereissani silloin kun huutajia on vaikkapa 10 henkilöstä eteenpäin.

En tiedä millaiset vehkeet Ganal TV:llä on käytössään, mutta mikäli pidät tätä luotettavana todisteena sanojani vastaan, niin sinulla on siihen täysi oikeus. Itse pidän tätä todistetta vähän laihana, mutta onhan sekin kaiketi jotain.
En tiedä miksi käsität minun käsittäväni kirjoituksen hyökkäyksenä, ajattelin vain korjata asiaa, ettei synny turhaan vääriä käsityksiä.


Heh, oikein brutaali huuto. Täysin käsittämättömän idioottimainen huuto ja siksi jäänyt mieleen. Hyvin harvoin, jos koskaan ollaan missään menty noin alta riman.

En viitsi hakea esimerkkejä, joissa moinen huuto olisi ollut vieläkin brutaalimpaa. Onneksi Korpille ei käynyt sen kummempia.
Hyvin usein mm. Satakunnan paikallispeleissä kuulee vastaavia huutoja, ihmeellistä että et ole niitä sen enempää kuullut. Kukkahattu peittänyt korvia mahdollisesti? :)

Lisäksi, kuten aikaisemmista viesteistä käy ilmi, on menty myös verbaalisesta idioottimaisuuksista huomattavasti pidemmälle, niin en jaksaisi jeesustella joistain typeristä huudoista.

e. niin, viimeistään se keskisormen heiluttelu tuolloin todisti sen ettei Korpisalolle sen pahemmin käynyt, joten en ihmettele, että tilanne hieman "kuorohuutoja" raumalaiskatsojissa kirvoitti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vuonna 1985 (?) pelattiin jääkiekon MM-kisoja (?) Helsingissä (?) ja Suomi-Kanada (?) pelissä joku katsoja (?) heitti jotain (tyhjän pullon) kentälle osuen Kanadan joukkueen pelaajaan (Tony Tanti?) joka tippui jään pintaan ja kannettiin pois. Omat muistikuvat tapahtuneesta ovat vähintäänkin hatarat, mutta onko muulla parempaa tietoa asiasta?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vuonna 1985 (?) pelattiin jääkiekon MM-kisoja (?) Helsingissä (?) ja Suomi-Kanada (?) pelissä joku katsoja (?) heitti jotain (tyhjän pullon) kentälle osuen Kanadan joukkueen pelaajaan (Tony Tanti?) joka tippui jään pintaan ja kannettiin pois. Omat muistikuvat tapahtuneesta ovat vähintäänkin hatarat, mutta onko muulla parempaa tietoa asiasta?
Olin tulossa samanlaista tapahtumaa tulossa kuvailemaan, mutta minun muistini mukaan kyseessä oli 20v-kisat. Jos sama tapaus kyseessä niin voit ainakin poistaa kysymysmerkin Helsingin perästä, sillä minä ainakin muistan missä olin matsia katsomassa :)
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tähän kuuluu ehdottomasti, kauan sitten tapahtunut episodi. Olin nimim. Roccon kanssa ajanut Vaasasta katsomaan Hermes-Sport ottelua ja
...
Kesken ottelun huomaamme että maalituomari ryntää kopistaan ulos ja katson että mitä pirua. Maalituomarin ylapuolella oleva umpihumalainen katsoja kusta lorottaa suoraan maalituomarin kopin katolle.
Olen kuullut saman tarinan aikaisemminkin, mutta pitääkö pakkansa että kuuluttaja hädissään huomatessaan tilanteen kuulutti jotain tyyliin "Maalituomarin päälle ei saa kusta" vai onko tämä urbaanilegenda?
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Itselläni muistuu yksi outo katsomokokemus mieleen yli kaikkien:

Pelattiin muistaakseni kautta 2002-2003 ja legendaarisessa Saarenkylän jäähallissa pelattiiin suomi-sarjan playoffeja. RoKi sai vastaansa Kirkkonummen Salamat. Mielenkiintoiseksi tämän pelin teki Salamoiden "ulkomaalaishankinta" Hayley Wickenheiser. Katsomossa sai kuulla erittäin mielenkiintoisia kommentteja ja huuteluja Wickenheiserin suuntaan. "Näytä tissit" huuto raikui hallissa vähän väliä ja oli siellä muistaakseni rivompiakin huuteluja mutta ihan kaikkea ei tännekkään viitsi kirjoittaa. Silloin huomasi että kuinka junttia porukkaa täältäkin löytyy...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olen kuullut saman tarinan aikaisemminkin, mutta pitääkö pakkansa että kuuluttaja hädissään huomatessaan tilanteen kuulutti jotain tyyliin "Maalituomarin päälle ei saa kusta" vai onko tämä urbaanilegenda?

Jotain siihen suuntaan se kuulutti ja järjestysmiehiä paikalle. Tapahtumasta on kuitenkin jo varmaan kymmenen vuotta joten en muista tarkkaan. Pitää pyytää Roccoa kommentoimaan jos muistaa enemmän.
Maalituomari kuitenkin lähti kuin salama kopista ja huusi naama punaisena ylöspäin. Kokkolan hallissa päädyssä seisomakatsomon alareuna on noin 5m korkeudella.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suhteellisen reilusti eri katsomoita kolunneena mieleen tulee katsojat, jotka koko matsin ajan huutavat samoja 'vit**iluja* yleensä vastustajan pelaajille. Hyvin huomaa, että sloganit on hiottu valmiiksi ja niistä ei sitten matsin aikana tingitä.

Nordikselta nostettakoon lukuisten katsomokokemusten joukosta esiin vierailu uuteen katsomonosaan. Eli olin jo pitkään kiinnittänyt huomiota eräiden A-katsomossa (?) istuvien tyyliin huudella kurkku suorana solvauksia vastustajan jäähypenkillä istuville pelaajille. Kerran satuin kyseiseen katsomoon muutama vuosi sitten eksymään ja kyllä, läpän taso oli melkoista. No kyseiset katsojat ovat varmaan vieläkin siellä.
 
Itse olin muutama kausi sitten katselemassa Jokerit-SaiPa -peliä Areenalla, kun kesken pelin katsomon sisääntuloaukolla ryhdyttiin elvyttämään mieshenkilöä.

Olin samassa matsissa, olettaen ettei sitä porukkaa kaadu useammin siellä. Mitään muuta en ensimmäisestä kerrasta Jaffalassa muistakaan, tuosta vastuksestakaan ei mitään hajua mutta kai se sitten Saipa oli.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerrotaanpas kanssa yksi juttu mikä tuli mieleen, eli joskus tässä vuosia sitten täällä Jyväskylässä oli eräs kovaääninen huutelija joka otti vastustajien maalivahdit aina kohteekseen huutelemalla näille tyyliin "kohta ropisee", kolmesta vaihtoon, neljästä vaihtoon"... jne, huutelut eivät muistaakseni koskaan olleet mitään törkeyksiä vaan etupäässä juuri nuo edelliset jutut jatkuvasti kovaäänisesti toistaen.

Kerran eräässä pelissä jossa vastustajan maalissa oli Hannu Kamppuri eli olisko ollut sitten KooKoo vastassa hän onnistuikin täydellisesti psyykkauksessaan eli Kamppuri alkoi katselemaan tähän huutelijaan päin ja aivan selvästi näki kun maskin takana naureskeli huuteluille kun peli pyöri sillä hetkellä toisessa päässä kenttää mutta aivan hetken päästä seuraavasta hyökkäyksestä ensimmäinen laukaus upposi Kamppurin taakse eli keskittyminen itse peliin oli herpaantunut.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Jotain siihen suuntaan se kuulutti ja järjestysmiehiä paikalle. Tapahtumasta on kuitenkin jo varmaan kymmenen vuotta joten en muista tarkkaan. Pitää pyytää Roccoa kommentoimaan jos muistaa enemmän.
Maalituomari kuitenkin lähti kuin salama kopista ja huusi naama punaisena ylöspäin. Kokkolan hallissa päädyssä seisomakatsomon alareuna on noin 5m korkeudella.

Sportmagasinet-ohjelma oli muuten tekemässä tuosta pelistä raporttia ja tuon legendaarisen "niskaan kusemis"-kuulutuksen jälkeen hallissa raikui sportfanien huuto "Kokkola on suomen per**reikä". Kunnon paikallispelifiilistä siis.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olin tulossa samanlaista tapahtumaa tulossa kuvailemaan, mutta minun muistini mukaan kyseessä oli 20v-kisat. Jos sama tapaus kyseessä niin voit ainakin poistaa kysymysmerkin Helsingin perästä
Joo, nimenomaan junnujen MM-kisat olivat muistini mukaan kyseessä. Ihme että tuollaisesta ei enempää juttuja ole. Nykyisin koko laji kiellettäisiin.


Onko joku ollut hallissa silloin kun siellä kuvattiin Lapinlahden Lintujen sketsiä "jotenkin mulla on aina niin alaston olo"? Siinähän Mikko Kivinen patsastelee yleisön joukossa munasillaan. Luulisi vieressä istuville mieleen jääneen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko joku ollut hallissa silloin kun siellä kuvattiin Lapinlahden Lintujen sketsiä "jotenkin mulla on aina niin alaston olo"? Siinähän Mikko Kivinen patsastelee yleisön joukossa munasillaan. Luulisi vieressä istuville mieleen jääneen.
Korjataan sen verran, että "ekaa kertaa lätkämatsissa" ja sitä myöden alastonta oloa potemassa oli Markku Toikka, ei Kivinen. Sieltähän se ponnisti jänisräikkää pyöritellen ylös ja juhli tehtyä maalia kulkuset heiluen. Vieressä istujilla oli hieman hämmentyneitä ilmeitä :) Niin ja Kivinenhän puolestaan poti alastonta oloa käydessään ensimmäistä kertaa ostoskeskusessa. Oli sillä kaulahuivi ja lakki päässä kun veteli pitkin Forumin liukuportaita komea kroppansa valtoimenaan...
 

Noma

Jäsen
Tulipa tuossa pari viikkoa sitten nähtyä pääsarjatason jääkiekkoa keskellä ostoskeskusta. Nimittäin Liettuassa Kaunasin suurimmassa ostoskeskuksessa Akropoliksessa. Tiedossa sinne mennessä oli kyllä, että luistinrata löytyy, mutta että ihan pääsarjakiekkoa siellä pelaavat... Yleisöluistelijat häädettiin jäältä vasta, kun ensimmäiset kiekkoilijat olivat jo ensimmäiset luistimenpiirtonsa jäälle piirtäneet. Sieltä sitten katseltiin pleksien takaa paikallisten dainiuszubrusten menoa. Itse peli oli sellaista suurinpiirtein Suomi-Sarja-tasoista, mitä siinä puolitoista erää jaksoin katsella, erottui joukosta yksi pelaaja, joka ehkä voisi Mestiksessäkin pärjätä, valitettavasti joukkueiden rostereita, saati edes ottelun lopputulosta, en lopulta löytänyt mistäänpäin internetiä.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Hehe, onpas kiva muistella vanhoja. Olikos kausi 95-96 kun lukko pudotti Hifkin puolivälierässä Riihijärven ja Peltolan johdolla. Olin kaverin kanssa päädyssä istumassa suhteellisen korkealla ja alimmaisella penkkirivillä oli varmaan 5 hifk fania rähjäämässä kaikille mahdollisille, ai jumalauta kun Riihijärvi teki alivoimamaalin niin yläpuolelta alkoi lentää roskaa hifkiläisten niskaan jolloin nää vesselit koitti haastaa painiin suunnilleen koko katsomoa.
Kun Lukko johti 5-2 ja peliä oli 10min jäljellä kuuluttaja kuulutti tyyliin "Lukko kohtaa välierissä tepsin" niin siitäkös nämä sankarit loukkaantui ja yksi hurmaava hifk fani nykäisi housut kinttuun ja pyllisti tyyli puhtaasti koko katsomolle, tästä meni 2min niin kaveria taletettiin maijaan.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Korjataan sen verran, että "ekaa kertaa lätkämatsissa" ja sitä myöden alastonta oloa potemassa oli Markku Toikka, ei Kivinen. Sieltähän se ponnisti jänisräikkää pyöritellen ylös ja juhli tehtyä maalia kulkuset heiluen. Vieressä istujilla oli hieman hämmentyneitä ilmeitä :) . ..

Joo satuin istumaan noin 5 .paikkaa Toikan takana. Eka se pomppasi takki päällä "treenimielessä" ja huusi "Tuomari on nuija, Tuomari on nuija".

Sen jälkeen tapahtui edellä mainittu episodi.. :). Sen jälkeen hän istuutui alas ja taas ponnahti pystyyn je heilutti räikkää..jolloin vastapuolella olevat kamera äijät huitoivat ei enään!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun Lukko johti 5-2 ja peliä oli 10min jäljellä kuuluttaja kuulutti tyyliin "Lukko kohtaa välierissä tepsin" niin siitäkös nämä sankarit loukkaantui ja yksi hurmaava hifk fani nykäisi housut kinttuun ja pyllisti tyyli puhtaasti koko katsomolle, tästä meni 2min niin kaveria taletettiin maijaan.
Perseen näyttämistä en havainnut kun istuin toisessa katsomonosassa, enkä tuota seuraavaa vastustajaa mainostanutta kuulutusta muista, mutta sen toisen kuulutuksen muistan kyllä. Yleensähän ne kuuluttavat tilanteesta riippumatta ajassa 58.00 että "varsinaisen peliajan kaksi viimeistä minuuttia", oli tilanne sitten 1-0 tai 15-0, mutta tällä kertaa kuuluttaja Simo Koskinen (vai joko Kuro silloin oli remmissä?) veti kyllä kunnolla kotiinpäin: "alkaa ottelun kaksi viimeistä peliminuuttia". Puhuttiin silloin pääkatsomossa että aika mauton ja turha provosointi kuuluttajalta.

Samassa pelissähän HIFKin valmentaja Hannes Kapanen heitti mukillisen urheilujuomaa Lukon huoltajan Pekka Laaksosen niskaan, kun Laaksonen tuuletti Lukon maalia hiukan turhan lähellä HIFKin penkkiä. "Horjahdin ja vahingossa roiskahti", puheli Kapanen.
 
Viimeksi muokattu:

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
En muista miksi, mutta olin Kupittaalla -70 lopulla tai -80 alkupuolella TPS - Tappara matsissa. Jossain vaiheessa kuuluttaja ilmoitti Mattsonin perheeseen tulleen terveen vauva. Tyytyväinen isä oli Tapparan maalissa. Nykyään sitä jäädään kotiin heti kun rojut on röörissä.
 

Glove

Jäsen
Zambonin päästyä hommassaan noin puoliväliin alkaa siitä kuulumaan omituinen pauke ja hetken päästä se seisoo sammuneena keskellä kenttää.

Samanlainen Zamboni episodi sattui Raksilassa muistaakseni joskus 80-luvun loppupuolella. Zambonia ei saatu tässä tapauksessa kuitenkaan korjattua. Niinpä entinen kärppäpeluri, silloin hallissa työskennellyt Veikko Torkkeli, kävi hakemassa läheiseltä tekojäältä oranssinpunaisen pikkutraktorin, jonka perässä oli samaa sävyä oleva jäämatti. Huvittavan näköistä touhuahan se oli sivuluisuineen kun jää piti saada nopeasti valmiiksi, ettei peli olisi myöhästynyt entisestään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vaihteeksi tuoretta tapahtumaa kehiin. Kopioin tämän tuolta eilisen Pelicans - JYP pelin otteluketjusta. Oma juttu siis...

Ottelutapahtuman hauskin tapahtuma oli pelikatkolla. Sellainen kaapin kokoinen karpaasi. Just sellainen millaisiksi on kaikennäköisissä elokuvissa ja vastaavissa kuvailtu iso jässikkä metsurina. Sille kaverille harva uskaltaisi mennä vittuilemaan. Nyt vaan sattui niin että cheerleaderit olivat samaisissa portaisissa heiluttamassa huiskiaan. Sihinä vaan kävi kun tytöt heiluivat ja kättä tuli välillä eteen. Isolla miehellä oli paha paikka. Ei tiennyt mitä tekisi ja mihin menisi. Iso mies vaikutti kauniiden naisten edessä pelokkaalta kuin jänis. Aika absurdi tilanne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös