Mulle on ihan yks hailee, mitä termiä joku käyttää kenestäkin, mutta itse olen ollut seuraamassa seuran taivalta divarista asti ja kovin paljoa mitään glory-hetkiä ei ole ollut huntattavana. Pidätän myös oikeuden näin reilusti yli 20 vuoden jälkeen vaatia jotain takaisinkin ja se ei valitettavasti ole a-junnujoukkueen tappioon päätyvä taistelu takki auki pelaavia vastustajia vastaan.
Ei kiinnosta tipan tippaakaan jos jotakuta harmittaa lukea näitä viestejä. Te voitte laittaa tietokoneen kiinni, Blegipipon silmille, rahanne Raudelle ja tänään taas jännittää kuinka lähellä voitto onkaan
Samoin tähän, jokainen saa toki vaatia mitä haluaa. Itse kuitenkin arvostan aivan todella korkealle Ahon, Lehterän Näckelin etc. ja nykypelaajiston motivaation, yrityksen ja kaiken sen, jolla taistellaan melkein joka ottelussa voitosta.
Lasken nyt Bluesin murskatappiot tällä kaudella. Vedetään raja vaikka yli kolmen maalin eroon. 3-0 ei ole murskaus, mutta 4-0 on.
11.9. Blues-Hifk 1-6
Kokoonpano:
Korhonen-Hirso-Somervuori
Kukkonen-Rantakari
Talaja-Makkonen-Mahbod
Kaijomaa-Westermarck
Lahtinen-Tiivola-Rooba
J.Vainio-Kuukka
Sailio-Liivik-Poukkula
Kantola
Engstrand, Kähkönen
15.1. SaiPa -Blues 5-1
Rooba-Makkonen-Poukkula
Kaijomaa-Moberg
Arkiomaa-Tiivola-Mahbod
Kukkonen-Vaakanainen
Sailio-Suomela-Pitkänen
V.Vainio-Seppälä
Puhakka-Niemelä-Lahtinen
Kähkönen, Engstrand
3.2. Blues-Lukko 0-6
Arkiomaa-Tiivola-Mahbod
Westermarck-Vaakanainen
Sailio-Suomela-Pitkänen
Kukkonen-Moberg
Siiki-Niemelä-Kangasniemi
Tuhkanen-Seppälä
Väyrynen-Puhakka-Lahtinen
Nisula
Kähkönen, Engstrand
Huomioita: Kokoonpanon taso on laskenut koko ajan, mutta silti vain kolme murskausta tullut vastustajalta. Ensimmäisessä oli ykköskokoonpano jäällä. Toisessa oli jo puolet jengistä lähtenyt. Täytyy kuitenkin muistaa, että SaiPa on tällä kaudella voittanut mm. KooKoon 7-2, TPS:n 5-0, JYP:in 5-0,Pelicansin 5-1 x2, KooKoon 8-1 ja viimeismpänä Pelicansin 9-2.
Ja ei, em täällä puolustele Rautiota, Aholaa, Tagae tai ketään. Kiinnostuin vaan tutkimaan asiaa, ja fakta on tuo. Toki ei meillä paremmin nyt mene, tappioita tulee koko ajan vaikkakin pienillä eroilla. Mutta musta tuo pieni ero juuri nöyttää sen motivaation pojilla.
PS. Eipä olle vissiin monien mielestä enää liigakauden naurettavin jengi. Kiitos Dane Byers, Stefan Larssen ja Taavi Vartiainen Pelicans.