Otteet kaukalossa kaudella 2015–2016

  • 72 264
  • 339

Dzurilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
Niin, minun silmilläni Bluesin 5-3 johtotilanteessa Tappara tiivisti kolmeen kenttään. Samalla myös Blues siirtyi kolmeen kenttään ja siihen saakka ollut hyvä pelin virtaus katosi ja tuli muutama ylipitkä vaihto. Sitten tulikin väsy ja virheitä ja kaveri painoi rinnalle ja ohi.
"Mestistason" pelaajat teki kuitenkin tänään viisi kaappia, ei kovin huonosti. Puhakka ja Lahtinen taas ovat niin pienessä roolissa ettei herrojen tasosta oikein voi sanoa mitään, neloskentässä usein vaan jää helposti miikkoja tilastoon.
Vielä sen verran että ei siellä mitään safetya olisi tarvinnutkaan pelata, ihan normivaihtoja - lyhyttä ja terävää, kaikilla neljällä kentällä.
 

Mahti

Jäsen
Tappara tuli yllättävän vaisulla asenteella. Tehtyään helposti 0-2 johto-osuman vieraat suoristivat selkäänsä entisestään. Pelailu oli täysin isät/pojat-höntsää. Muutama tapparavahdin hörppäys ja pelille tuli merkitys tapparallekin. Hoitivat sitten hommansa.

Pelin taso kotijoukkueella materiaalin mukaista. Se pitäisi aina muistaa kun hallille lampsii. Ei pidä odottaa enempää kuin mihin on eväitä. Tapahtuma on armoniskua vaille valmis.

Omistajaporrasta en nähnyt, vieläkö käyvät paikalla?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pelailu oli täysin isät/pojat-höntsää. Muutama tapparavahdin hörppäys ja pelille tuli merkitys tapparallekin. Hoitivat sitten hommansa.

Omistajaporrasta en nähnyt, vieläkö käyvät paikalla?
Mitä ihmeen matsia sä olit katsomassa?? Vai olitko edes katsomassa? Muutamaa pyöritystä ja lopun sulamista lukuunottamatta peli oli todella tasainen, Blues jopa hallitsi peliä ajoittain.. Omistajaporras oli paikalla, olisiko heidän pitänyt tulla keskiympyrään esittäytymään sinulle, vai mitä jäit kaipaamaan?

Ahon olisi pitänyt ottaa aikalisä juuri tuossa Dzurillan mainitsemassa kohdassa. Tiivola oli aivan puhki tuossa vaiheessa ja oikeastaan koko kolmannen erän. Silti Jykä pisti hänet jäälle lopussakin, tämän ottelun pirteimmän ketjun (TuTo-ketju) sijaan.. Ehkä yhden ottelun lainamiehiin ei riittänyt luotto tuossa vaiheessa, mutta tämä ketju oli ottelun paras kotijoukkueelta. Suomelan ketju pelasi toki myös ihan hyvin. Puhakka ja Lahtinen olivat muuten kentällä kolmannen erän lopussakin, asia mitä itse en ymmärtänyt. Ehkä siinä vaiheessa oli pakko antaa kapealle kärjelle pieni lepohetki.

Joka tapauksessa hieno taistelu ja vain palkinto jäi saamatta. Pistekin olisi kelvannut ja pelaajat olisivat todentotta vähintään sen ansainneet.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joo, itselläni teki mieli huutaa että aikalisä, aikalisä, jo ekan pitkän kiekon jälkeen, tokan peräkkäisen pitkän kiekon jälkeen, kun kentällä olevat pelaajat hädin tuskin jaksoivat seistä, se olisi ollut välttämätön. Vieruskaverikin totesi että olisi parempi ottaa aikalisä nyt kuin 5-6-tilanteessa... Pitikin jinxata. Saakeli.

Viihdyttävä peli oli, vaikka aina tappio vituttaa.
 

Mahti

Jäsen
Nyt on Toni85 liian herkillä. Älä suotta provosoidu, koska en siihen pyri. Olin katsomassa eilisiltaista peliä Blues-Tappara. Enkä tosiaankaan odota omistajien tulevan minua erikseen tervehtimään. Siihen ei ole mitään syytä.

Pelin taso oli kamala, minun mielestäni. Ja sitä juuri tarkoitin, itselleni, ettei pidä odottaa liikoja, kun kerran joukkue on kuitenkin mitä on. Tappara pelaili, kikkaili, teki pari maalia ja imi muutaman omiin, ennenkuin aloittivat taas pelaamisen. Päästivät kotijoukkueen mukaan peliin. Ihan kuin pihapeleissä ennen, annettiin "eteen" 3-4 maalia ennakkoon selvästi huonommille, kunnes sitten kirittiin rinnalle ja ohi. Eilenkin oli satavarma että vierailija tulee rinnalle, kyse oli vain ajoituksesta. Ohikin menivät, tuhoten samalla pitkävetoni.... Aikalisä olisi tietenkin ollut otettavissa, mutta ei sekään olisi lopputulosta muuttanut. Näin päästiin vaan aikasemmin pois.

Espoolaisesta kiekosta voi oikeasti myös nauttia. Suosittelen eri junnujoukkueita ja niiden pelejä, eri tasoja ja ikäluokkia. Viihdyttäviä ja mukavia kiekkotapahtumia, ympäri kaupunkiamme.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eilenkin oli satavarma että vierailija tulee rinnalle, kyse oli vain ajoituksesta.
Onko tämä edelleen vain sinun mielipide? Minun mielipide taas oli se, että mikäli kahden maalin johtoasemassa tilanne olisi pelattu oikein, Espooseen olisi jäänyt kolme pojoa. Ei siinä ollut mitään ennalta määrättyä, että tappio oli varma tms... Urheilussa mikään ei ole ennalta määrättyä, tai sitten on kyseessä sopupeli, mitä tuskin edes vihjalilit.

Kyllä minä nautin siitä, että Blues teki eilen maaleja. Nautin siitä, että näin onnistumisia. Nautin siitä, että johdimme Tapparan tasoista jengiä vastaan. Olisin nauttinut vielä hiukan enemmän, jos saldo olisi ollut vähintään yksi piste.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Mun mielestä eilen tilanne oli sellainen, että Tappara tuli tekemään tasan sen verran kuin oli pakko. Dominikilla oli huono päivä ja sen takia meinasi tulla kiire, mutta silti riitti ilman mitään ylipaniikkiakin.

Eikö Jussin ongelma ollut aina se, ettei hän tullut kiittelemään faneja matseissa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä eilen tilanne oli sellainen, että Tappara tuli tekemään tasan sen verran kuin oli pakko. Dominikilla oli huono päivä ja sen takia meinasi tulla kiire, mutta silti riitti ilman mitään ylipaniikkiakin.

Näin mäkin sen kyllä näin. Bluesin maaleista moni oli aivan järkyttäviä hörppyjä vastustajan maalivahdilta ja Hrachovina (tjs) saa kiittää onneaan, että vastassa oli näin huono joukkue. Rutiinilla jauhettiin voitto vaikka oma veskari imi kunnolla.

Kun ottaa huomioon, että Tapparasta puuttui maajoukkueiden takia joku viitisen miestä, niin tulos asettuu vielä helpommin ymmärrettäväksi.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Näin mäkin sen kyllä näin. Bluesin maaleista moni oli aivan järkyttäviä hörppyjä vastustajan maalivahdilta ja Hrachovina (tjs) saa kiittää onneaan, että vastassa oli näin huono joukkue. Rutiinilla jauhettiin voitto vaikka oma veskari imi kunnolla.

Kun ottaa huomioon, että Tapparasta puuttui maajoukkueiden takia joku viitisen miestä, niin tulos asettuu vielä helpommin ymmärrettäväksi.
Plastino, Elorinne, Laine ja ???

Asiaan, mun mielestä jätkät taistelivat hienosti ja se ei riittänyt. Taito ei riitä enempään. Sille ei voi mitään.

Edit. Ja tottakai se on johdon syy, että jengi on tälläinen. Sitä ei tarvitse toistaa jälleen.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kai tästä tilasta joku nauttii kun voi käydä jatkuvasti haukkumassa jengiä joka yrittää parhaansa tästä kaikesta paskasta huolimatta. Selvää on ettei tällä porukalla pysty kunnolla haastamaan muita, mutta eilenkin jätkät yritti kaikkensa ja olivat lähellä saada haluamansa, mutta kuten Lehterä eilen ennen peliä avasi niin nuorilla ei suoritustaso kestä aina paineen alla. Jäähy siihen ennen Tapparan kavennusta 5-4 Moberin kampituksesta ja peli olisi voinut päättyä voittoon tai edes tasuriin. Nyt mennään näillä mitä vielä on ja näille meidän pitäisi antaa kaikki tuki vaikka voittoja on vaikea odottaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eikö Jussin ongelma ollut aina se, ettei hän tullut kiittelemään faneja matseissa?
Oletko tosissasi? Ellei tämä ollut jotain outoa "kaikki vihaa Jussia, kun se ei jutellut fanien kanssa"-huumoria, olet todella pahasti kujalla... Minua ei ole koskaan kukaan omistajista tullut kiittelemään matseissa, enkä sellaista odotakaan. En minä omistajia siellä ole kannustamassa vaan pelaajia ja joukkuetta! Heidän kiitos pelin jälkeen lämmittää mieltä, mutta se kiitos pitää ansaita omalla toiminnalla.
 

Maikkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HIFK, Liverpool
Blues pelaa parhaillaan JYPiä vastaan ja sitä tiirailen töllöstä toivoen Tapparan kannalta Bluesin voittoa.
JYP on täysin vastaantulija.
Bluesin junnut aivan loistavia. Peli voisi olla 3-0 paremmalla onnella.
Go Blues Go
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Blues pelaa parhaillaan JYPiä vastaan ja sitä tiirailen töllöstä toivoen Tapparan kannalta Bluesin voittoa.
JYP on täysin vastaantulija.
Bluesin junnut aivan loistavia. Peli voisi olla 3-0 paremmalla onnella.
Go Blues Go
Tässä taas nähdään, että motivaatio ja tasokin riittää. Harmittavasti toki ei oel vielä koko matsin ajaksi riittänyt.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Nyt realiteetit pöytään. Viimeinen 3 pisteen voitto 11 peliä sitten. Joukkue on Mestis-tasoa tällä hetkellä, jossa pelaajat tienaavat kärjistäen Suomi-sarjan liksoja. Liiga on ammattilaissarja, jossa joukkueilta odotetaan rosteria, jossa pelaa ammattilaisia (keskiansio n. 60 kiloa / kausi).
Jos EI ole taloudellisia edellytyksiä pelata ammattilaissarjaa, silloin täytyy tehdä suunnitelmia pelata muuta sarjaa.
Isoa yleisöä kiinnostaa voittava joukkue, jossa on vahva oman kaupungin runko.
Ei kukaan jaksa pelistä toiseen raahautua Areenalle, jos aina tulee tappio!
 

Kapo

Jäsen
Valitettavaa kyllä että tsemppi ja yritys ei yksin riitä vaan se maalin tekeminenkin on taitokysymys. Moni ei sitä liigatasolla ikinä opi ja sitäkin useampi joutuu treenaamaan monta kautta. Tämän vuoden puolella pelattu 19 peliä joissa 30 maalia.
 

Kyjy

Jäsen
Oli muuten voittokin ihan lähellä. Peukut pystyyn että pojat saavat vielä sen voiton loppukauden aikana. He kyllä sen ansaitsevat!! Ja Jykä myös.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Engstrandin kannalta harmi, että taisi olla jo toinen kerta, kun nolla menee jatkoajalla. Tilastoihin ei jää nollapeliä vieläkään - eikä niitä paljoa ole odotettavissakaan.

Turisti tuossa edellä jo hieman avautuikin - tämä ei vaan ole kivaa enää. Vastustajat on ihan rotsi auki - siltikään ei voittoa saa kairattua millään.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Se on juuri näin. Hypoteesi:

Jääkiekko Espoo Oy kairaa itsensä jollain konstilla saneeraukseen. Joukkue voittaa ensi kaudella 5-10 peliä ja häviää loput. Vai onko tuleva koutsi joku poppamiesten kurko, joka tekee paskasta konvehtia?

Fanittaminen ja kaiken maailman selitykset sitä ja tätä ja tota yms. jne. Tällä hetkellä on tunne, että Espoo ei ansaitse Liiga-joukkuetta ! Välillä totuus sattuu ja paljon !
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Se on juuri näin. Hypoteesi:

Jääkiekko Espoo Oy kairaa itsensä jollain konstilla saneeraukseen. Joukkue voittaa ensi kaudella 5-10 peliä ja häviää loput. Vai onko tuleva koutsi joku poppamiesten kurko, joka tekee paskasta konvehtia?

Fanittaminen ja kaiken maailman selitykset sitä ja tätä ja tota yms. jne. Tällä hetkellä on tunne, että Espoo ei ansaitse Liiga-joukkuetta ! Välillä totuus sattuu ja paljon !

Kuvaa aika lailla omia fiiliksiä.

Jos Liigassa pelataan ja päävalmentaja on joku muu kuin Lehterä, ihmettelen suuresti. Lehterän henkilöä en tunne, mutta on ainakin vaikuttanut ihan osaavalta studiossa - ja on J.Jalosen ja Kiven tyylinen ajatusmaailmaltaan pelin osalta. Poppamies? Tuskin kuitenkaan.

Mutta jos moottoritielle annetaan käsiin mopo, miksi turhaan lähteä mukaan kituuttamaan.
 

Dzurilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
Ihmeellistä kitinää ja itkua postauksesta toiseen. Paska jengi, umpipaska franchise, ihan paskat pelaajat, kaikilla muilla on paremmat, jne.
Tässä zedjassa pitäisi keskustella jengin otteista eikä koko ajan vinkua elämän kurjuutta. Vituttaa lukea tätä negailua. On kylmää faktaa että Bluesin asiat ovat huonolla tolalla ja että yli puolet pelaajista nostivat kytkintä ennen siirtorajaa. Jäljellä on kuitenkin joukkueellinen junnuja, vieläpä suurimmaksi osaksi ihan omia.
Tänään tuli 0-1 tappio JYP:lle jatkoajalla, matsissa pelattiin voitosta ihan loppuun saakka - ja voitto oli itse asiassa ihan lähellä.
Miksi ihmeessä siitä pitäisi ottaa mitään kundeilta pois, kuten vähättelemällä vastustajan asennetta? Huomenna Poriin ja pitää toivoa ettei tämän päiväinen paina liikaa jaloissa. Minun mielestäni edelleen tälle joukkueelle ehkä vähän turhan epätasainen peluutus syö paljon pelaavien jalkoja.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
@Dzurilla, peukku kirjoituksestasi. Bluesin joukkueessa on menossa monta asiaa päällekäin. Yksi niistä on tappioputki. Se ei tietenkään ole irrallaan muista asioista, mutta uskon että jos/kun voittojen tielle päästään, niin maailma näyttää aivan erilaiselta. Kausi tosin on jo melkein ohi, mutta kyllä tässä vielä muutama päänahka on otettavissa.

"Ranteet auki, ei kiinnosta enää yhtään, tohon paskaan en pistä rahaa euroakaan, kirjoitan silti Bluesista SoMeen/Jatkoaikaan 10 viestiä päivässä" -ihmiset kyllä vähän ihmetyttävät. Joku varmaan käyttäisi näistä tyypeistä termiä "gloryhunter".
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle on ihan yks hailee, mitä termiä joku käyttää kenestäkin, mutta itse olen ollut seuraamassa seuran taivalta divarista asti ja kovin paljoa mitään glory-hetkiä ei ole ollut huntattavana. Pidätän myös oikeuden näin reilusti yli 20 vuoden jälkeen vaatia jotain takaisinkin ja se ei valitettavasti ole a-junnujoukkueen tappioon päätyvä taistelu takki auki pelaavia vastustajia vastaan.

Ei kiinnosta tipan tippaakaan jos jotakuta harmittaa lukea näitä viestejä. Te voitte laittaa tietokoneen kiinni, Blegipipon silmille, rahanne Raudelle ja tänään taas jännittää kuinka lähellä voitto onkaan
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mulle on ihan yks hailee, mitä termiä joku käyttää kenestäkin, mutta itse olen ollut seuraamassa seuran taivalta divarista asti ja kovin paljoa mitään glory-hetkiä ei ole ollut huntattavana. Pidätän myös oikeuden näin reilusti yli 20 vuoden jälkeen vaatia jotain takaisinkin ja se ei valitettavasti ole a-junnujoukkueen tappioon päätyvä taistelu takki auki pelaavia vastustajia vastaan.

Ei kiinnosta tipan tippaakaan jos jotakuta harmittaa lukea näitä viestejä. Te voitte laittaa tietokoneen kiinni, Blegipipon silmille, rahanne Raudelle ja tänään taas jännittää kuinka lähellä voitto onkaan

Samoin tähän, jokainen saa toki vaatia mitä haluaa. Itse kuitenkin arvostan aivan todella korkealle Ahon, Lehterän Näckelin etc. ja nykypelaajiston motivaation, yrityksen ja kaiken sen, jolla taistellaan melkein joka ottelussa voitosta.

Lasken nyt Bluesin murskatappiot tällä kaudella. Vedetään raja vaikka yli kolmen maalin eroon. 3-0 ei ole murskaus, mutta 4-0 on.

11.9. Blues-Hifk 1-6
Kokoonpano:
Korhonen-Hirso-Somervuori
Kukkonen-Rantakari

Talaja-Makkonen-Mahbod
Kaijomaa-Westermarck

Lahtinen-Tiivola-Rooba
J.Vainio-Kuukka

Sailio-Liivik-Poukkula
Kantola

Engstrand, Kähkönen




15.1. SaiPa -Blues 5-1
Rooba-Makkonen-Poukkula
Kaijomaa-Moberg

Arkiomaa-Tiivola-Mahbod
Kukkonen-Vaakanainen

Sailio-Suomela-Pitkänen
V.Vainio-Seppälä

Puhakka-Niemelä-Lahtinen

Kähkönen, Engstrand


3.2. Blues-Lukko 0-6

Arkiomaa-Tiivola-Mahbod
Westermarck-Vaakanainen

Sailio-Suomela-Pitkänen
Kukkonen-Moberg

Siiki-Niemelä-Kangasniemi
Tuhkanen-Seppälä

Väyrynen-Puhakka-Lahtinen

Nisula

Kähkönen, Engstrand

Huomioita: Kokoonpanon taso on laskenut koko ajan, mutta silti vain kolme murskausta tullut vastustajalta. Ensimmäisessä oli ykköskokoonpano jäällä. Toisessa oli jo puolet jengistä lähtenyt. Täytyy kuitenkin muistaa, että SaiPa on tällä kaudella voittanut mm. KooKoon 7-2, TPS:n 5-0, JYP:in 5-0,Pelicansin 5-1 x2, KooKoon 8-1 ja viimeismpänä Pelicansin 9-2.

Ja ei, em täällä puolustele Rautiota, Aholaa, Tagae tai ketään. Kiinnostuin vaan tutkimaan asiaa, ja fakta on tuo. Toki ei meillä paremmin nyt mene, tappioita tulee koko ajan vaikkakin pienillä eroilla. Mutta musta tuo pieni ero juuri nöyttää sen motivaation pojilla.

PS. Eipä olle vissiin monien mielestä enää liigakauden naurettavin jengi. Kiitos Dane Byers, Stefan Larssen ja Taavi Vartiainen Pelicans.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Noh, voittoja ei tule, eikä tänään pisteitäkään.

Kuitenkin, mä mieluummin katson tappioita silloin kun nuoret pelurit painavat alusta loppuun täydellä yrityksellä kuin silloin kun palkkasoturit hiihtelevät hälläväliä-meiningillä. Näitäkin on tarpeeksi nähty.

Ja ei, en tarkoita että tasan tällä joukkueella haluaisin ensi kauteen lähteä. Musta vaan on hienoa nähdä tuo taistelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös