Sota ei yhtä miestä kaipaa mutta Marttisen mahdollinen loppukauden huili (ehkä Ässäurakin oli tässä) jättää ison loven puolustukseen. Isojen poikien Mäkelän ja Wallin pitää ottaa isompaa roolia kulma-/maalineduspelaamisessa. Tärkeää olisi nyt saada Seppälä ja Suoranta mahdollisimman pian mukaan, näillä luisteluvoimaisilla pelaajilla on iso merkitys kun kiekkoa halutaan saada nopeasti vastustajan alueelle.
Mäkelä pyrkii pelaamaan kuitenkin ihan simppeliä kiekkoa, syötöt lähtee ihan napakasti ja nopeasti, lisäksi omaa kuitenkin sitä vääntövoimaa. Mielestäni ihan hyvä aihio ja pelannut paremmin kuin odotin.
Kyllä näin ja pakkohan se on noilla taidoilla, mutta kuten sanoin, niin itse ainakin valitsisin Wallin lähes aina ennen Mäkelää. Wallista olisi koon puolesta siihen isännän rooliin olemassa ja kiekollinen taito lisääntyy samassa suhteessa kokemuksen sekä itseluottamuksen kanssa. No tämä vuosi ainakin on lähes totaalinen ohivuosi Wallin kohdalla, sillä en usko paikkaa löytyvän kokoonpanosta vieläkään, vaikka Marttinen ja Seppälä molemmat ovat lähtökohtaisesti poissa ehkäpä pitkäänkin.
Oli ainakin eilen sellainen hazardi, että 100 kertaa enemmin Walli kentälle. Kiekko polttelee Mäkelällä lavassa aivan törkeän paljon (on koko kauden poltellut) ja kädet on kuin Ahon veistämät puutikut.Mäkelä pyrkii pelaamaan kuitenkin ihan simppeliä kiekkoa, syötöt lähtee ihan napakasti ja nopeasti, lisäksi omaa kuitenkin sitä vääntövoimaa. Mielestäni ihan hyvä aihio ja pelannut paremmin kuin odotin.
Tässä vaiheessa kautta Mäkelä on parempi valinta, koska hän tekee vähemmän virheitä ja pelaa omalla maksimitasollaan. Walli tosiaan kehittyy vielä kiekollisella puolella, mutta tekee vielä liikaa vääriä ratkaisuja kiekon kanssa. Nyt Mäkelä, vuoden päästä Walli.
Eilen näytti pelituntuma hieman puuttuvan, siksi varmaankin kiekko poltteli lavassa. Pelannut kuitenkin tälläkin kaudella parempia matseja ja parantaa varmaan vielä tälläkin kaudella.Oli ainakin eilen sellainen hazardi, että 100 kertaa enemmin Walli kentälle. Kiekko polttelee Mäkelällä lavassa aivan törkeän paljon (on koko kauden poltellut) ja kädet on kuin Ahon veistämät puutikut.
Vai että oikeen fakta.Wallin kehitys vain murennettiin jo harkkakaudella ja sekin on fakta.
Vai että oikeen fakta.
Ahon harkkapelien koirankopin takia Walli ja Viljanen siis unohtivat kaikki perusasiatkin puolustamisesta.
Olen täysin vastakkaista mieltä tässä asiassa ja olen ollut sitä mieltä siitä asti, kun kuulin Mäkelän nimen liitettynä Ässiin. Tilastotkaan eivät tue näkemystäsi, mutta kaipa mulla ei riitä kompetenssi kiistellä kanssasi, joten Mäkelä jatkoon vaikka omissa kolisi kuinka paljon. Wallin kehitys vain murennettiin jo harkkakaudella ja sekin on fakta.
Wallin kehitys vain murennettiin jo harkkakaudella ja sekin on fakta.
Käypäisesti joo, ehkä mestikseen.Walli on pelannut aivan käypäisesti kaikssa tämän vuoden peleissä. Niin se vain on.