No sitähän mä tarkoitin.Tarkoitatko Huovista vai?
No sitähän mä tarkoitin.Tarkoitatko Huovista vai?
Mitä mieltä olette Matias Varttisesta. Ainakin itse pidin paljon hänen pelaamisestaan. Muutama aika painava taklaus ottaen huomioon, että kaverilla on mittaa alle 170cm. Erittäin nopea ja sähäkkä pelaaja. Uskon että tulee tekemään läpimurron tällä kaudella ja jää kannattajien mieleen.
Niin? Vainonen on paska oli sitä jo viime kaudella ja on sitä tällä kaudella. Täällä huudeltiin, että kun saa hyvän kesän alle niin on parempi jne jne. Ei kesäreenit pelasta sitä faktaa ettei osaa pelata ja avauspeli on mestistasoa. Tuon kokoiseksi mieheksi pehmein ja kädettömin koskaan näkemäni puolustaja.Kaksi peliä pelattu ja otteet kaukalossa ovat lähinnä: "niisk, Porin juniorituotanto on pilattu, selänpesijät vie naiset/pelipaikat, joukkopako koska epäreilua, Vainonen on paska, Mäkelä on paska, Makkonen on vetelä paska, Seppälä on turha, Kuparinen on huono"
Itse olen nähnyt kaksi matsia pelattavan sarjan oletettuja top6 -jengejä vastaan. Vastustajat Tappara ja Lukko ovat tehneet näissä yhteensä neljä maalia Ässien verkkoon, käytännössä kaikki ylivoimalla. Ässien maalivahdit ovat torjuneet reilut 20 kutia vastustajan molareita vähemmän. Yllättävän hyvin mennyt siihen nähden miten paljon paskaa porukka löytää tästä touhusta? Pitää muistaa että sekä Tappara ja Lukko ovat pelanneet kuitenkin jo "oikeita pelejä" alle CHL-pelleilyn muodossa. Ässien ylivoimakin oli pitkästä aikaa jonkin näköistä, vaikka ei tietenkään vedä vertoja noille kohdatuille jengeille joissa suurinpiirtein ennalta tutut viisikot laatupelaajineen lyövät kiekkoa pussiin. Tuntuu, että mm. Korhosen ja Makkosen myötä on saatu jotain tuohon ylivoimaan, unohtamatta Peltolan ja Bertrandin panosta. Alivoimasta olen huolissani, Kuparisen on jatkossa otettava aloitusvoitot, joukkue ei kestä täysiä kahden minuutin myllytyksiä.
Vainosella lienee mukavat ajat tiedossa, nyt kun Ude on poissa ei liene vaikea arvata kuka on syypää kaikkeen, riittää kun on paikalla jäähallissa. Tuo on melko lapsellista fanittamista ja säilyy hamaan tappiin saakka, todisteena muutama muumio harkkapelissä.
No sitähän mä tarkoitin.
Toivon, että Kerälä tulisi mahdollisimman pian niin saataisiin Kärki laitaan. Pelaa paremmin laidassa kuin keskellä. Sen näki jo nyt.
Joo kyllä ehdottomasti viimeiset kaksi vuotta osoitti, että Kärki on parempi laidassa. Ei kun hetkonen, miten ne sen osoittikaan?Ihmettelen myös, miksei sentteriksi paremmin sopivaa Sahaa peluuteta keskellä, koska Kärjestä saadaan isompi hyöty irti laidassa, se on jo nähty kahdellakin edellisellä kaudella. Lisäksi selkeyttäisi tätä tämän hetken ongelmallista sentterihierarkiaa, hyvät ketjut tälle päivälle olisivat:
Kärki-Kiilholma-Ojamäki
Ruotsalainen-Makkonen-Bertrand
Korhonen-Saha-Varttinen/Suoranta
Nuto/Jaatinen-Kuparinen-Varttinen/Suoranta
Laukaus on mielestäni yksi Kärjen vahvuuksista, vaikkei se mikään Saarelan pommi olekaan. Muuten en osaa sanoa oikein mitään tuosta Kärjen sentteripelistä, mutta pääsi hän kuitenkin laukomaan 5 kertaa, mikä on ihan hyvä luku.Kerälän kuntouduttua Kupru neloseen ja Kärki laitaan. Tuntuu että Jarno on parhaimillaan kun saa hyvään liikkeeseen kiekon, yleensä rynnii maalintekopaikkaan ja maali on lähellä.
Kaksi peliä pelattu ja otteet kaukalossa ovat lähinnä: "niisk, Porin juniorituotanto on pilattu, selänpesijät vie naiset/pelipaikat, joukkopako koska epäreilua, Vainonen on paska, Mäkelä on paska, Makkonen on vetelä paska, Seppälä on turha, Kuparinen on huono"
Itse olen nähnyt kaksi matsia pelattavan sarjan oletettuja top6 -jengejä vastaan. Vastustajat Tappara ja Lukko ovat tehneet näissä yhteensä neljä maalia Ässien verkkoon, käytännössä kaikki ylivoimalla. Ässien maalivahdit ovat torjuneet reilut 20 kutia vastustajan molareita vähemmän. Yllättävän hyvin mennyt siihen nähden miten paljon paskaa porukka löytää tästä touhusta? Pitää muistaa että sekä Tappara ja Lukko ovat pelanneet kuitenkin jo "oikeita pelejä" alle CHL-pelleilyn muodossa. Ässien ylivoimakin oli pitkästä aikaa jonkin näköistä, vaikka ei tietenkään vedä vertoja noille kohdatuille jengeille joissa suurinpiirtein ennalta tutut viisikot laatupelaajineen lyövät kiekkoa pussiin. Tuntuu, että mm. Korhosen ja Makkosen myötä on saatu jotain tuohon ylivoimaan, unohtamatta Peltolan ja Bertrandin panosta. Alivoimasta olen huolissani, Kuparisen on jatkossa otettava aloitusvoitot, joukkue ei kestä täysiä kahden minuutin myllytyksiä.
Vainosella lienee mukavat ajat tiedossa, nyt kun Ude on poissa ei liene vaikea arvata kuka on syypää kaikkeen, riittää kun on paikalla jäähallissa. Tuo on melko lapsellista fanittamista ja säilyy hamaan tappiin saakka, todisteena muutama muumio harkkapelissä.
Luulisin, että siitä iso apu valmentajalle kun on pelaajia jo valmiina joilla tiedossa harjoitteet ja kuviot ym.?
Makkosen valinnankin kapteenistoon Aho perusteli mielestäni ihan hyvin.
Oliko mielestäsi vastustajassa isoa eroa siihen, kuinka helppo kentällä on saada aikaiseksi? Entä hyötyikö Kärki mielestäsi siitä, että hänen pelikaverinsa vaihtuivat Sahasta ja Jaatisesta, Makkoseen ja Bertrandiin?Kärki pelasi lauantaina laidassa, ja heti hänestä oli merkittävästi enemmän hyötyä. Tässähän nyt peluutuksen "ongelmaksi" on nousemassa Suoranta, joka pelaa niin perskeleen hyvin, ettei ole todellistakaan. Viime pelin ketjuista Kärki-Makkonen-Bertrand oli niin hyvä, että se pysyköön kasassa (vaikka ensin kannatinkin vanhan Kärki-Kiilholma-Ojamäki ketjun palauttamista), muutoin muuttaisin ehkä muita ketjuja vielä seuraavasti:
Kärki-Makkonen-Bertrand
Suoranta-Kiilholma-Ojamäki
Korhonen-Saha-Varttinen/Ruotsalainen
Jaatinen-Kuparinen-Varttinen/Ruotsalainen
Ojamäen antaisin olla vielä kakkosessa, koska hänen koneensa on käynnistymässä ja Kilu olisi hänelle myös tuttu kaveri, ja siksi itse näkisin tuon mielelläni noin. Pointti muutoin on nyt vain se, että Suorannalle nyt ehdottomasti tilaa takoa niin kauan kuin rauta vain on noin kuumaa, hän on kuitenkin jääkiekkoilija isolla J:llä jos rinnalle otetaan vaikka SBA, joka kuitenkin veteli puolet viime kaudesta kärkiketjuissa. Toki tällöin muodostuu se ongelma, että jompikumpi Varttinen tai Ruotsalainen täytyy "uhrata" tuohon neloseen (oletan siis, että Ruotsalaisen junnukomennus ei kestä kovinkaan kauaa)
Positiivista tässä tilanteessa on se, että hämmästyttävän monia variaatioita on mahdollista luoda näinkin rajallisella määrällä hyökkääjiä. Pyörittelyä helpottaa myös se, että parin ensimmäisen pelin perusteella kaikki hyökkääjät ovat kuitenkin suunnilleen samalla sivulla pelikirjassa, että mitä siellä kentällä ollaan yrittämässä..
Kärki pelasi lauantaina laidassa, ja heti hänestä oli merkittävästi enemmän hyötyä. Tässähän nyt peluutuksen "ongelmaksi" on nousemassa Suoranta, joka pelaa niin perskeleen hyvin, ettei ole todellistakaan. Viime pelin ketjuista Kärki-Makkonen-Bertrand oli niin hyvä, että se pysyköön kasassa (vaikka ensin kannatinkin vanhan Kärki-Kiilholma-Ojamäki ketjun palauttamista), muutoin muuttaisin ehkä muita ketjuja vielä seuraavasti:
Kärki-Makkonen-Bertrand
Suoranta-Kiilholma-Ojamäki
Korhonen-Saha-Varttinen/Ruotsalainen
Jaatinen-Kuparinen-Varttinen/Ruotsalainen
Ojamäen antaisin olla vielä kakkosessa, koska hänen koneensa on käynnistymässä ja Kilu olisi hänelle myös tuttu kaveri, ja siksi itse näkisin tuon mielelläni noin. Pointti muutoin on nyt vain se, että Suorannalle nyt ehdottomasti tilaa takoa niin kauan kuin rauta vain on noin kuumaa, hän on kuitenkin jääkiekkoilija isolla J:llä jos rinnalle otetaan vaikka SBA, joka kuitenkin veteli puolet viime kaudesta kärkiketjuissa. Toki tällöin muodostuu se ongelma, että jompikumpi Varttinen tai Ruotsalainen täytyy "uhrata" tuohon neloseen (oletan siis, että Ruotsalaisen junnukomennus ei kestä kovinkaan kauaa)
Positiivista tässä tilanteessa on se, että hämmästyttävän monia variaatioita on mahdollista luoda näinkin rajallisella määrällä hyökkääjiä. Pyörittelyä helpottaa myös se, että parin ensimmäisen pelin perusteella kaikki hyökkääjät ovat kuitenkin suunnilleen samalla sivulla pelikirjassa, että mitä siellä kentällä ollaan yrittämässä..
Omat epäilykseni peluutuksen järkevyydestä kohdistuu pääasiassa osastolle Kuparinen, Ruotsalainen, Walli ja Viljanen.Ei tuossa muutaman pelin peluutuksessa ole oikein napisemista. Oikeastaan vain Mäkelän rooli on vähän niin ja näin, voisi kuvitella Wallinkin saavan jossain välissä mahdollisuuden saman tyyppisenä pelaajana. Muuten peliminuutit varsinkin lauantain pelissä jakautuivat niin kuin olettaa saattoikin.
Mitä mieltä olette Matias Varttisesta. Ainakin itse pidin paljon hänen pelaamisestaan. Muutama aika painava taklaus ottaen huomioon, että kaverilla on mittaa alle 170cm. Erittäin nopea ja sähäkkä pelaaja. Uskon että tulee tekemään läpimurron tällä kaudella ja jää kannattajien mieleen.
..Yllättävän hyvin mennyt siihen nähden miten paljon paskaa porukka löytää tästä touhusta? Pitää muistaa että sekä Tappara ja Lukko ovat pelanneet kuitenkin jo "oikeita pelejä" alle CHL-pelleilyn muodossa..
Minulla ei ole vielä mitään syytä epäillä, etteikö jokainen tuosta nipusta saisi ansaitsemansa paikan. Osa palstalaisista on jo täysin menettäneet toivonsa Wallin ja Viljasen suhteen, kun kaksi ottelua on kautta pelattu. Jos esimerkiksi Mäkelän ja Vainosen otteet ovat heikkoja, tulee varmasti vaihtoja tilalle. Joidenkin kommenttejejn perusteella Aho on kolme vuotiaan tasolla operoiva valmentaja, joka ei ymmärrä lukea edes jatkoajan ässäosiosta ratkaisuja voittavan kiekkoon.Omat epäilykseni peluutuksen järkevyydestä kohdistuu pääasiassa osastolle Kuparinen, Ruotsalainen, Walli ja Viljanen.
Harjoitteiden suhteen olen vähäsen epäileväisempi, että ne tuskin paljoa vaikuttavat. Sen sijaan pelaajan luonne / toimintatavat paineen alla yms. lienee merkittävämpi asia. "Tietää mitä saa"
Miten Aho on Makkosen valintaa kapteenistoon perustellut? On mennyt minulta ohi.
Niin, onko se hyökkääjien määrä niin rajallinen, kun Lukko-pelistäkin puuttui vielä Ruotsalainen, Nuto ja Embrich Kerälän ollessa vielä sairaslistalla.Positiivista tässä tilanteessa on se, että hämmästyttävän monia variaatioita on mahdollista luoda näinkin rajallisella määrällä hyökkääjiä. Pyörittelyä helpottaa myös se, että parin ensimmäisen pelin perusteella kaikki hyökkääjät ovat kuitenkin suunnilleen samalla sivulla pelikirjassa, että mitä siellä kentällä ollaan yrittämässä..
Toivottavasti minun kommentit ei kuitenkaan näytä tuolta. Kirjoitin pari viestiä sitten: "itselläni on vielä valmennukseen luottoa, että tässä on nyt joku isompi suunnitelma taustalla."Minulla ei ole vielä mitään syytä epäillä, etteikö jokainen tuosta nipusta saisi ansaitsemansa paikan. Osa palstalaisista on jo täysin menettäneet toivonsa Wallin ja Viljasen suhteen, kun kaksi ottelua on kautta pelattu. Jos esimerkiksi Mäkelän ja Vainosen otteet ovat heikkoja, tulee varmasti vaihtoja tilalle. Joidenkin kommenttejejn perusteella Aho on kolme vuotiaan tasolla operoiva valmentaja, joka ei ymmärrä lukea edes jatkoajan ässäosiosta ratkaisuja voittavan kiekkoon.
Varmasti on hyvin tiedossa, mitä mieltä olen ollut Varttisesta jo pidemmän aikaa. Hän on seuraava Ässä-kasvatti, joka tulee lyömään itsensä liigatasolle läpi. Pieni kokoinen, mutta ei se ole ennenkään pelaamista estänyt, vähäsen vaan fysiikkatreeniä varteen lisää vielä, taito-ominaisuudet hyväksi laituriksi ovat jo olemassa perustana.
Samalta oikean laitahyökkääjän pelipaikalta tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen pienikokoisista pelaajista Theoren Fleury, joka pelasi ansiokkaan uran, vaikka häntä pidettiin alun perin liian pienikokoisena NHL:ään. Näytti kuitenkin närhen munat kaikille, että pystyi pelaamaan voimahyökkääjän vahvuudella ja fyysisyydellä pienestä koostaan huolimatta.
No eikös se nyt läpimurto silloinkin ole, kun joukkueessa on kuitenkin neljä ketjua ja kaikilla pelaajilla oma roolinsa. Nykyään jopa on sen verran kierrätystäkin että ketjuja saisi olla jopa viisi.Varttisen pelissä on kyllä mukavasti vauhtia ja asennetta, mutta peliäly ja taito - ominaisuudet eivät ole ainakaan minun silmääni olleet sillä tasolla että kannattaisi huudella mistään valtavasta liigatason läpimurrosta. Vaikka tietysti jos läpimurroksi käsitetään liigapelaajan status duunarin ja energiapelaajan roolissa, niin sitten ymmärrän, sinne puolelle Varttisella on kaikki edellytykset. Koko ei ole sinänsä mikään este tämän päivän kiekossa.
No eikös se nyt läpimurto silloinkin ole, kun joukkueessa on kuitenkin neljä ketjua ja kaikilla pelaajilla oma roolinsa.
On on, ja niinhän mielestäni kirjoitinkin, hypähti vaan aika lailla silmille kun täällä nostettiin oikein Theo Fleury esille.