Puhuu vaikkapa puutaheinää. Kävisin tuon piilotusajan aikana useamman kaverin luona, jotka voisivat sitten vaikka keskenään vaihdella salkun paikkaa ja jos kuumottaa, niin joku voi käydä ja viskata sen johonkin räteikköön.
Itse asiassa tuokin säännöissä kielletty, koska parin pitää itse kätkeä salkku. Ja sen jälkeen salkku ei saa liikkua.
Kyllähän tuossa kaikista fiksuin tapa olisi ajaa just jollekin alueelle, missä on julmetun paljon isoja potentiaalisia maastokätköalueita ja mahdollisimman vähän silminnäkijöitä tai kameroita, ja poistua autosta ainoastaan piilottaakseen salkun. Sen lisäksi soittaa useammalle tutulle, jotka asuu jossain sopivasti matkan varrella, ja käydä kääntämässä auto pihassa - tai muuten vaan soittelee, jotta etsijöillä menee aikaa ihmisten puhuttamiseen.
Jo puolessa tunnissa gps-viivaan saa sopivassa paikassa helposti tusinan eri mahdollisia maastopaikkoja, joissa on joka puolella paljon vaihtoehtoisia piiloja sekä mahdollisesti muutaman kaverin asunnot vielä reitille. En tiedä, miten tarkkaan tuo GPS viivaa piirtää, mutta periaatteessa voisi olla mahdollista pysähtyä sopivassa paikassa tien varteen niin, ettei GPS edes näytä pysähtymistä tapahtuneen, mikä olisi todella houkutteleva mahdollisuus.
Ja toinen kriittinen asia on se, että kuulusteluissa ei nosta itse mitään asiaa esiin tai liikaa väistele jotain asiaa tai paikkaa. Sopii toisen kanssa yhdessä tarinan, jossa pysytään riittävän tarkasti - ja se siinä.