Ostoksilla nettikaupassa

  • 179 654
  • 570

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen ymmärtänyt ettei Suomen tulli ole toiminnassaan sieltä nopeimmasta päästä.

Kokolailla 3-4 arkipäivää saa lisätä toimitusaikaan jos tulliin jää. Varsin mukavaa kun siihen väliin jää esim. viikonloppu. Tämän takia tulee tuota kympin alarajaa seurattua.

Aika uskomatonta että suomalaiset yritykset eivät aina pysty kilpailemaan jenkkien kanssa edes postikuluissa. Ostin juuri pari kirjaa jenkeistä joille postikulut 8euroa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä olisi hyvä brittiläinen nettikauppa lähinnä elektroniikka tietokone yms. sälän hankkimiseen. Amazon.co.uk ei näytä toimittavan suomeen, mikä toimittaisi.

Aika hyvin on hinnat nimittäin kohdallaan brittilässä nykyään, että jos jotain tarvii niin sieltä kannattanee hankkia. Esim. iPod Nano 4th gen verkkokauppa.comissa 158€ ja amazonissa ~108€, jota eivät siis toimita suomeen.
 

Pontus Toikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
C of RED
Mikä olisi hyvä brittiläinen nettikauppa lähinnä elektroniikka tietokone yms. sälän hankkimiseen. Amazon.co.uk ei näytä toimittavan suomeen, mikä toimittaisi.

Aika hyvin on hinnat nimittäin kohdallaan brittilässä nykyään, että jos jotain tarvii niin sieltä kannattanee hankkia. Esim. iPod Nano 4th gen verkkokauppa.comissa 158€ ja amazonissa ~108€, jota eivät siis toimita suomeen.

Kokeileppa tuota , itsellä ei ole kokemusta mutta työkaveri kovasti kehui.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Play.com on mustalla listalla tällä hetkellä, nimittäin eivät päivitä tuota kurssia kovinkaan usein - eli reilua ylihintaa saa tällä hetkellä maksaa.

Ainakin aiemmin sai valita maksaako punnissa vai euroissa. Onko tämä estetty jotenkin? Tuossa Play:ssa on tietysti aina se tulliriski, kun toimivat paikallisella "Ahvenanmaalla", eli Jerseyssä.
 

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
Mikä olisi hyvä brittiläinen nettikauppa lähinnä elektroniikka tietokone yms. sälän hankkimiseen. Amazon.co.uk ei näytä toimittavan suomeen, mikä toimittaisi.

Aika hyvin on hinnat nimittäin kohdallaan brittilässä nykyään, että jos jotain tarvii niin sieltä kannattanee hankkia. Esim. iPod Nano 4th gen verkkokauppa.comissa 158€ ja amazonissa ~108€, jota eivät siis toimita suomeen.

Miksi eivät toimita?

Viime maanantaina tuli tuolta X360 kotiin kannettuna.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä näen siellä vain puntahintaisia tavaroita ja kun yrittää ostaa, niin ei onnistu. Miten saan ton näyttämään hinnat euroissa?

Punnissa ne hinnat näkyvät, mutta kyllä nuo Suomeen toimittavat. Useampikin tuttu on tilannut sieltä konsoleita, pelejä. elokuvia ja muuta. Ei mitään ongelmia ja nopea toimitus.

Punta on kyllä nyt hieman vahvistunut parhaimpiin aikoihin nähden. Joulukuun lopulla olisi ollut edullisempaa tilata.
 
Kyselisin sellasta, että onko kuinka moni ostanut tuolta NHL Shopista mitään? Itse meinasin tilata jonkunlaisen Buffalo Sabres lippiksen, mutta kun ei mitään tietoa satu olemaan paljon se mahtaisi loppujen lopuksi maksaa..
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Miksi eivät toimita?

Viime maanantaina tuli tuolta X360 kotiin kannettuna.

Punnissa ne hinnat näkyvät, mutta kyllä nuo Suomeen toimittavat. Useampikin tuttu on tilannut sieltä konsoleita, pelejä. elokuvia ja muuta. Ei mitään ongelmia ja nopea toimitus.

Brittien Amazon ei toimita elektroniikkaa Suomeen. Se mikä on kummallista asiassa niin pleikkarit, xboxit tai muut pelikoneet eivät ole Amazonin mielestä elektroniikkaa. Pelejä ja elokuvia toimittavat myös, mutta iPodit ja taulutelkkarit yms. jää siis tulematta.

Amazonista ja muista brittinetteikaupoista ostaessa pitää muistaa laskea myös Suomen korkeampi ALVi hintaan lisäksi (brittien alv/vat = 15% suomessa se tuttu 22%) ja Amazonin käyttämä punnan kurssi kannattaa katsoa tuolta ja tuo kurssi katsotaan sinä päivänä jolloin tavara lähetetään Amazonilta/yhteistyökumppanilta eteen päin eikä silloin kun sen tilauksen sinne jättää. Kannattaa siis tilata vain sellaista mikä löytyy varmasti varastosta tai saattaa hinta nousta nopesti kurssimuutoksen myötä 'ei niin edulliseksi'
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Oma hyviä kokemuksia:

Nierle.com: varmuuskopiointimediat (DVD- ja CD-aihiot, edellisten suojakuoret sun muut). Nopeahko toimitus ja postikulut sen sama ~13e huolimatta painosta kunhan jää alle 30kg. Yleensä kannattaa tilata iso könttä samalla kertaa, postikulut kuitenkin sen verran korkeat. Kauppa sijaitsee Saksassa joten tulleja ei tarvitse miettiä. Firmalle tilatessa alvit poistetaan jo tilatessa.

DealExtreme.com: Pikkusälä; kaikki piuhat, adapterit, gadgetit, usb-tikut jne joiden toimittamisella ei ole tulenpalava kiire. Toimitus Hong Kongista joten olen aina laskenut että loppusumma alle ~45e jottei tulli innostu. Hinnat sivuilla dollareissa ja postikuluja ei peritä erikseen. Eli tuolta voi tilata vaikka yhden kynän jos hotsittaa koska postikuluja "ei ole". Tavaran toimituksessa voikin sitten kestää kahdesta neljään viikkoa, joten mitään kiireellistä ei tuolta kannata tilata. Paljon olen tilannut, ei ikinä ongelmia, joutuu vaan odottelemaan.

Thomann.de: Musiikkikamat. Hyvät hinnat, tavarat toimitetaan perille asti. Postikulut alta parikymppiä. Sijaitsee Saksassa joten tullia ei tarvitse pelätä. Nopea toimitus. On myös hyödykäs kun Suomessa käy musiikkikaupassa. "Ton saa Thomannilta hintaan X" niin hinta yleensä on tippunut hyvin lähelle tuota hintaa... Kauppiaat varmaan arvostaa, heh.

Amazon.com, Amazon.co.uk: USA:sta olen tilannut paljon kirjoja, ei ikinä ongelmia. Toimitus toki kestää jenkeistä pitkään. USA:sta tilatessa pitää muistaa tullirajat, en jaksa tarkistaa miten ne kirjojen osalta menevät nykyään. Itselläni ei ole ikinä jäänyt tulliin kirjatilaukset. Briteistä tullut tilattua elokuvia, partakoneenteriä (sic!) ja joskus jotain muutakin.

Suomesta tilaan laser-värikasetit ja mustesuihkumuisteet aina jostain verkkokaupasta, mistä nyt sattuu halvimmalla saamaan. Sama juttu toimistopaperin kanssa. Noita menee niin vähän ettei mitään pitkäaikaista diiliä jaksa tehdä. Ei ole ollut ongelmia ... kannattaa toki kattoo vähän mistä tilaa jne.
 

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
Brittien Amazon ei toimita elektroniikkaa Suomeen. Se mikä on kummallista asiassa niin pleikkarit, xboxit tai muut pelikoneet eivät ole Amazonin mielestä elektroniikkaa. Pelejä ja elokuvia toimittavat myös, mutta iPodit ja taulutelkkarit yms. jää siis tulematta.

Kiitoksia selvennyksestä. Enpä tuota tullut ajatelleeksikaan. Melko ihmeelliset on kyllä sitten siellä elektroniikat.
 

J.Petke

Jäsen
Tilasin Elektroni.fi kaupasta suojakalvon iPhoneen Joulukuun lopussa ja maksoin tyhmänä etukäteen. Noh, nyt on kulunut melkein 1,5kk ja luvattu kahden viikon toimitusaika on ylittynyt jo kuukaudella eikä tuotetta näy eikä kuulu. Olen lähettänyt kaksi sähköpostiviestiä sinne firmaan mutta minkäänlaista vastausta ei ole kuulunut. Täytyy seuraavaksi soittaa ja kysyä notta mikä vittu maksaa. Eli suosittelen välttämään kyseistä puljua tai ainakin tilaamaan postiennakolla. Kai sitä täytyy alkaa uhkailemaan poliisilla tai lehtijutulla seuraavaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tilasin jenkeistä paitoja, ja paketti jäi tulliin. En tullin sivuilta saanut nopeasti tolkkua, joten kysäisen täältä, notta onko pakettia mahdollista saada kertarykäyksellä mukaansa Hki-Vantaalta, ja onko se ylipäätään säilytyspaikka odottaville paketeille? Olisi ajoa siitä ohitse alkuviikosta ja säästäisi samalla sen parikymppiä, minkä Postin huolinta nappaa palveluksistaan.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Thomann.de: Musiikkikamat. Hyvät hinnat, tavarat toimitetaan perille asti. Postikulut alta parikymppiä. Sijaitsee Saksassa joten tullia ei tarvitse pelätä. Nopea toimitus. On myös hyödykäs kun Suomessa käy musiikkikaupassa. "Ton saa Thomannilta hintaan X" niin hinta yleensä on tippunut hyvin lähelle tuota hintaa... Kauppiaat varmaan arvostaa, heh.
Musiikkitavaroiden tilaamiseen voi suositella myös DV247:aa. Suurin osa tuotteista halvempia kuin Thomannilla, toki muutamia poikkeuksia löytyy. Postikulut kiinteät 30e ja tavara toimitetaan ovelle asti. Liike sijaitsee Englannissa, joten tulleja ei tarvitse pelätä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tilasin Elektroni.fi kaupasta suojakalvon iPhoneen Joulukuun lopussa ja maksoin tyhmänä etukäteen. Noh, nyt on kulunut melkein 1,5kk ja luvattu kahden viikon toimitusaika on ylittynyt jo kuukaudella eikä tuotetta näy eikä kuulu.

Maksakaa nettikaupassa aina luottokortilla jos mahdollista. Konkkia tulee ja menee, kuten esim. Eletroni-> ent. Akiba. Kannattaa myös hieman selvitellä firmojen taustoja ennen tilausta.

Itse sain esim. Flyingfinniltä rahat takaisin Luottokunnan kautta, kun olin maksanut Visalla. Kerran huijarifirma vei rahat ja oppia tuli olan takaa.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilasin jenkeistä paitoja, ja paketti jäi tulliin. En tullin sivuilta saanut nopeasti tolkkua, joten kysäisen täältä, notta onko pakettia mahdollista saada kertarykäyksellä mukaansa Hki-Vantaalta, ja onko se ylipäätään säilytyspaikka odottaville paketeille? Olisi ajoa siitä ohitse alkuviikosta ja säästäisi samalla sen parikymppiä, minkä Postin huolinta nappaa palveluksistaan.

En usko, että niitä Helsinki-Vantaalta on mahdollista hakea. Omat tulliin jääneet pukettini olen hakenut pääpostin tullista. Ainakaan minä en mitään postin huolintoja ole maksellut, ainoastaan nuo tullimaksut.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En usko, että niitä Helsinki-Vantaalta on mahdollista hakea.

Tullipostin osoite on Siipitie 9. Se on Tikkurilasta tullessa yksi tienhaara ennen lentoasemaa. Olisiko ollut Rahti II, mitä viitassa lukee.

Tuonne ne tavarat ensin menevät ja sieltä ne nopeimmin saa. Tullipostin yhteystiedot
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, kiitokset infosta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kellään kokemuksia tästä puljusta?

Pitäisi ainakin hanskat päivittää ja mahdollisesti kyynärsuojat. Veskarinkamatkin näyttävät olevan melko lailla edullisempia kuin Suomessa
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Sattuisiko kellään olemaan antaa vihjettä jostain ruotsalaisesta viihde-elektroniikkaa myyvästä nettikaupasta? Olen tässä hetkisen jos toisenkin miettinyt PS3:n ostamista ja tehnyt erilaisia hintavertailuja. Voisi katsastaa myös ruotsalaisten tarjouksen kun tuo kruunun kurssi nyt näyttäisi olevan aika alhaalla.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
paypal

Tuli saatua pikkuisen rahaa netistä, ehtona oli, että se laitetaan paypal tilille. Rekisteröidyin paypaliin, ja rahasumma on hyväksytty ja näkyy tililläni. Onko tässä käynyt jokin ongelma, kun vanhoista viesteistä kävi ilmi, että pitää olla vähintään visa electron? Toki mulla löytyy electron, mutta en missään vaiheessa syöttänyt mitään tietojani kortista ko. sivustolle. Vai tarvitaanko visa electronia vasta myöhemmässä vaiheessa? Kuinka turvassa rahat ovat paypal -tilillä ja vieläkö osuuspankin electroneissa on ongelmia paypalin toimivuuden kanssa?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
PayPal

Niin eli PayPaliin liittyy minunkin asiani. Itse olen vähentänyt nettishoppailua aika paljon ja en koe enää PayPaliakaan kovin käytännölliseksi itselleni netissä enää, niinpä siis miten tuolta PayPalista voi poistaa kätevimmin tietonsa sekä muut tilijutut kokonaan pois?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko tässä käynyt jokin ongelma, kun vanhoista viesteistä kävi ilmi, että pitää olla vähintään visa electron? Toki mulla löytyy electron, mutta en missään vaiheessa syöttänyt mitään tietojani kortista ko. sivustolle. Vai tarvitaanko visa electronia vasta myöhemmässä vaiheessa? Kuinka turvassa rahat ovat paypal -tilillä ja vieläkö osuuspankin electroneissa on ongelmia paypalin toimivuuden kanssa?

Jotain todellista korttitiliä tarvitset vain jos haluat siirtää/kotiuttaa ko. rahat muuhun käyttöön. Mutta voit kyllä käyttää ne suoraan Paypalin kautta verkko-ostosten maksamiseen, siihen ei korttia tarvita. Kun rahaa on tuonne Paypaliin jostain saanut esim. myymällä, niin kyllä niitä voi ihan "normaalisti" sen kautta käyttää.

Turvassa ne rahat siellä ovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös