Ambi kirjoitti:mitähän tässä nyt sitten sopii odottaa tapahtuvan, ottavat minuun yhteyttä ja mun pitää todistaa maksaneeni jne jne? Maksoin Visa Electronilla joten jos on mahollista saada rahat takaisin niin miten se toimii kun tuo ei varsinaisesti ole luottokortti?
Paypalin valitusten käsittelyajoista minulla ei ole kokemusta. Kun olet ilmoituksen tehnyt, lienet saanut siitä myös jonkinlaisen vahvistuksen. Kaikki sähköpostiliikenne pitää ehdottomasti säilyttää, jos niitä vielä tarvittaisiin. Nyt odottaisin Paypalin reaktiota. He tutkivat asiaa myyjän kanssa. Joskus jopa tämä prosessi saattaa "herättää" uinuvan tai pikkuhuijarin toimimaan ja reagoimaan asiassasi. Visa Electronin suhteen en osaa neuvoa. Kannattaa kysyä asiasta itse heidän/pankkisi neuvonnasta.
Mieluusti pitää olla etukäteen itse selvillä oikeuksistaan, kun alkaa selvittää asiaa myyjän tai Paypalin / Ebayn kanssa.
DVDPlazan vanhahkossa ketjussa:
http://offtopic.dvdplaza.fi/showthread.php?t=17199
nimim. kebek sanoo:
"Näin Electron -käyttäjänä täytyy sanoa hyvänä puolena se että kortti näkyy normaalina visana nettikaupoissa. Joten ongelmien ilmaantuessa rahojen palautus on tavallaan turvattu vaikka Electronilla ei mitään luottokunnan takauksia edes ole eikä niihin edes voi vedota. "
Vaikuttaa siis kannaltasi hyvältä.