Oma hyviä kokemuksia:
Nierle.com: varmuuskopiointimediat (DVD- ja CD-aihiot, edellisten suojakuoret sun muut). Nopeahko toimitus ja postikulut sen sama ~13e huolimatta painosta kunhan jää alle 30kg. Yleensä kannattaa tilata iso könttä samalla kertaa, postikulut kuitenkin sen verran korkeat. Kauppa sijaitsee Saksassa joten tulleja ei tarvitse miettiä. Firmalle tilatessa alvit poistetaan jo tilatessa.
DealExtreme.com: Pikkusälä; kaikki piuhat, adapterit, gadgetit, usb-tikut jne joiden toimittamisella ei ole tulenpalava kiire. Toimitus Hong Kongista joten olen aina laskenut että loppusumma alle ~45e jottei tulli innostu. Hinnat sivuilla dollareissa ja postikuluja ei peritä erikseen. Eli tuolta voi tilata vaikka yhden kynän jos hotsittaa koska postikuluja "ei ole". Tavaran toimituksessa voikin sitten kestää kahdesta neljään viikkoa, joten mitään kiireellistä ei tuolta kannata tilata. Paljon olen tilannut, ei ikinä ongelmia, joutuu vaan odottelemaan.
Thomann.de: Musiikkikamat. Hyvät hinnat, tavarat toimitetaan perille asti. Postikulut alta parikymppiä. Sijaitsee Saksassa joten tullia ei tarvitse pelätä. Nopea toimitus. On myös hyödykäs kun Suomessa käy musiikkikaupassa. "Ton saa Thomannilta hintaan X" niin hinta yleensä on tippunut hyvin lähelle tuota hintaa... Kauppiaat varmaan arvostaa, heh.
Amazon.com, Amazon.co.uk: USA:sta olen tilannut paljon kirjoja, ei ikinä ongelmia. Toimitus toki kestää jenkeistä pitkään. USA:sta tilatessa pitää muistaa tullirajat, en jaksa tarkistaa miten ne kirjojen osalta menevät nykyään. Itselläni ei ole ikinä jäänyt tulliin kirjatilaukset. Briteistä tullut tilattua elokuvia, partakoneenteriä (sic!) ja joskus jotain muutakin.
Suomesta tilaan laser-värikasetit ja mustesuihkumuisteet aina jostain verkkokaupasta, mistä nyt sattuu halvimmalla saamaan. Sama juttu toimistopaperin kanssa. Noita menee niin vähän ettei mitään pitkäaikaista diiliä jaksa tehdä. Ei ole ollut ongelmia ... kannattaa toki kattoo vähän mistä tilaa jne.