Ostoksilla nettikaupassa

  • 181 162
  • 568

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
King kirjoitti:
Tyttöystävä on minulta jo kuukauden ruinannut Guccin aitoa laukkua, joita kaupustellaan eBayssä. Myytävien laukkujen kuvasteissa sanotaan laukkujen sisältävän aitoustodistukset ja kaikki, on paljon kuvia ja myyjillä ylistävät kommenttilistat. Onko jollakin kokemusta ko. nettihuutokaupasta ja jonkin vastaavan tuotteen hankinnasta?? Hintaahan laukulle tulisi sieltä n. 100 euroa ja aidon arvo kuitenkin ilmeisesti pyörii usean satasen, melkeinpä tonnin hujakoilla.

Että jääkö sieltä käteen kassi paskaa vai ihan ehtaa tavaraa?

Noita Guccin "aitoja" laukkuja todistuksineen sai viidellä eurolla ainakin Kuala Lumpurista Jalan Petalingilta, ihan kivan näköisiä ja hyvän tuntuisia olivat, mutta ei varmasti aitoja nähneetkään. Oma tyttöystävä osti yhden sellaisen sieltä, remmi on melkein poikki jo. Aitoustodistus on ainakin Aasiassa yhtä uskottava dokumentti kuin käsin lyijykynällä kirjoitettu paperi. Lisäksi Bangkokista sai ostaa kadulta esimerkiksi kansainävälisiä ajokortteja ja ISIC-kortteja, jotka tehtiin kahdessa minuutissa liikkeen takahuoneessa. Se niistä aitoustodistuksista.

eBayn kautta merkkitavaran ostamisessa on aina riskinsä. Ei sitä koskaan tiedä, kuinka aitoa tavara on. Toisaalta jenkeissä luulisi helpostikin tuosta kärähtävän, kannattaa katsella vähän, millaiselta myyjältä mitäkin ostaa. Voihan nuo ihan aitoja olla, mutta nyysittyjä tai jotain.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
E kirjoitti:
eBayn kautta merkkitavaran ostamisessa on aina riskinsä. Ei sitä koskaan tiedä, kuinka aitoa tavara on. Toisaalta jenkeissä luulisi helpostikin tuosta kärähtävän, kannattaa katsella vähän, millaiselta myyjältä mitäkin ostaa. Voihan nuo ihan aitoja olla, mutta nyysittyjä tai jotain.

Jep, näinhän minä asian olen itsekin miettinyt ja sitä rouvalle sanoa, mutta kun halu näyttää olevan järkeä kovempaa. Kiitoksia vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
King kirjoitti:
Jep, näinhän minä asian olen itsekin miettinyt ja sitä rouvalla sanoa, mutta kun halu näyttää olevan järkeä kovempaa. Kiitoksia vastauksista.

Aitoa Guccia ei saa satasella.
EDIT: Tai ehkä kolikkokukkaron voi saada...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alamummo kirjoitti:
Aitoa Guccia ei saa satasella.

Niin, kuten joku tuossa jo sivusikin niin pöllityn voi kyllä saada. Ihan riippuen siitä kuinka paljon tuote polttaa myyjän käsissä.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Tästä on jo aikaa, mutta saksalainen ystäväni kertoi ostaneensa käytetyn auton Saksan ebaysta. Gyntterilandiassa tämä ei ole kuulemma ollenkaan harvinaista. Äsken selaillessani kyseisiä sivuja tarjontaa oli aika paljon ja hinnat imo edullisia. Mulle tämä nettikauppa on verraten uusi tuttavuus, siksi tämä varmaan tuntuu melko hurajalta; itse en kyllä ihan heti lähtisi kiesiä netin kautta ostamaan, vaikka kyllähän jengi niitä autoja varmaan käy tiirailemassakin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Routainen Sydän kirjoitti:
Siis käsilaukkua ei saa 100€:lla, tuskin vielä tonnillakaan? Mahtaa olla siisti laukku, heh.
Ainakin Louis Vuittonin käsilaukkuja (nimihän ei minulle luonnollisesti juuri mitään sano, mutta vaikuttaisi olevan aika merkkituote) näkee hurjat määrät eBayssa myynnissä, ja reilusti suurin osa on varmasti väärennöksiä. Usein tällaisten väärennösten myyjät ovat esim. Kiinasta ja mikäli tällaisen merkkituotteen myyjä on Kiinasta, tuote on käytännössä aina väärennös. Toki väärennöksiä tulee muualtakin, mutta Kiinassa taitaa kyse olla aika laajasta hommasta, taitaapa siellä olla useita tehtaitakin, jotka näitä väärennöksiä valmistavat. Hinnastakin pystyy aika helposti päättelemään, onko tuote väärennös, jos ei muusta.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos halpaa Vuittonia haluat niin osta Anttilasta 20 euron kassi ja oksenna sen päälle.
Voila, täydellinen look-a-like.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
kotsa kirjoitti:
Onko kellään tietoa onko pahasana.com menossa nurin tai jotain? Itse tilasin sieltä reilu kuukausi sitten xbox to pc adapterin eikä ole kuulunut. Soittaa olen yrittänyt ja sähköpostia laittanut mutta ei mitään vastausta. Kaiken lisäksi maksoin sen verkkomaksulla eli ei varmaan tuu rahoja enää näkymään.

Tilasin kyseisestä lafkasta kesällä Playstation 2:n muistikortin ja maksoin myös verkkomaksulla, eikä tuotetta ole näkynyt. Vielä heinäkuun puolivälissä tuli tällainen viesti: "Pahasana on toki pystyssä ja Muistikorttisi postitetaan sinulle heti kun niitä saadaan varastoon. Pahoittelut seurannan hitaudesta mutta näin kesä aikaan kaikki toimii hiukkasen hitaammin. Pahoittelut."

Tämän jälkeen ei ole vastattu puhelimeen, eikä sähköpostiin/nettipalautteeseen. Mutta hei, se on tää kesäaika... Itseasiassa unohdin jo koko homman, mutta voisihan sitä ryhtyä johonkin toimiin, jos vielä laajemmaltikin kusettavat ihmisiä.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Lätty kirjoitti:
Tilasin kyseisestä lafkasta kesällä Playstation 2:n muistikortin ja maksoin myös verkkomaksulla, eikä tuotetta ole näkynyt. Vielä heinäkuun puolivälissä tuli tällainen viesti: "Pahasana on toki pystyssä ja Muistikorttisi postitetaan sinulle heti kun niitä saadaan varastoon. Pahoittelut seurannan hitaudesta mutta näin kesä aikaan kaikki toimii hiukkasen hitaammin. Pahoittelut."

Tämän jälkeen ei ole vastattu puhelimeen, eikä sähköpostiin/nettipalautteeseen. Mutta hei, se on tää kesäaika... Itseasiassa unohdin jo koko homman, mutta voisihan sitä ryhtyä johonkin toimiin, jos vielä laajemmaltikin kusettavat ihmisiä.

Näyttää muuten olevan viimeisin uutinen tuolla sivulla 3.6.2005 eli ei taida ainakaan kovin usein päivitellä uutisia. Mutta kyllä ne jotain päivittää ku sitä adapteria minkä tilasin ei enää sivuilla ole. Vituttaa kyllä vaikka suurista summista ei olekaan kyse. Mitäs tässä nyt sitte voi tehä että sais rahat takaisin?
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nettikauppa pelittää!

Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia nettikaupasta, mm. pari viimeistä läppäriä olen ostanut netin kautta, speksit saa pyytämällä ja tavara tulee kotiin/postiin 2pv:n sisällä ilman mitään myyntiketjun lisähintoja.

Viimeksi ostin SM-Liigan nettikaupasta (eShop?) pari t-paitaa.

1. Tilaus sisään klo 10 aamulla
2. VISA numero kehiin
3. Tilausvahvistus sähköpostiin
4. Ja paketti kotiin huomenna

Jebulis!
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikkei eBay varsinainen nettikauppa olekaan, kysynpä kuitenkin. Voitin ja maksoin muuan esineen viime viikolla, tänään sitten käväisin myyjän profiilissa jossa todetaan että käyttäjä ei ole enää rekisteröity jäsen, no hiphei. Sillä on pari sataa positiivista ja 3 negatiivista joten tuntuu kummalta että tyyppi on ulostettu eBaysta kun ei nuo negatkaan ole ihan lähiaikoina saatu ja on kovasti kehuttu noissa positiivisissa palautteissaan. Anyway, odottelen toki parisen viikkoa jospa esineeni postilootaan tupsahtaisi mutta kysyn nyt ihan vaan varmuuden vuoksi jotta tiedän mitä tehdä jos näin ei käy vaikka vähän hätähousu fiilis onkin, eli mitäs sitten jos ja kun tavara jää saamatta, etenkin kun käyttäjä ei ole enää käyttäjä, voiko eBay asialle jotain, voiko saada rahat takaisin jne? Eri asiahan olisi jos myyjä olisi vielä aktiivinen käyttäjä, silloinhan eBay/PayPal puuttuu asiaan jos tulee ongelmia jne.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ambi kirjoitti:
mitäs sitten jos ja kun tavara jää saamatta, etenkin kun käyttäjä ei ole enää käyttäjä, voiko eBay asialle jotain, voiko saada rahat takaisin jne? Eri asiahan olisi jos myyjä olisi vielä aktiivinen käyttäjä, silloinhan eBay/PayPal puuttuu asiaan jos tulee ongelmia jne.

Nou hätä JOS olet maksanut Paypalin kautta luottokortilla. Eli, odotat sen kohtuullisen toimitusajan verran, ellei tavara tule, otat yhteyttä myyjään ja tiedustelet tavaraa, odotat vielä mahdollisesti muutaman päivän. Jos n.3-4 viikkoon ei mitään tule (poislukien surface maililla USA:sta lähetetyt - voivat kestää jopa 8vk), sitten "Non performing seller"-ilmoitus EBaylle ja Luottokunnalle reklamaatio, jossa kerrot ettet ole saanut maksamaasi tuotetta ja annat tarkat yksilöintitiedot maksusta (tarvittaessa nettipankista ellet ole vielä ehtinyt saada visa-laskua). Tällä menettelyllä saat rahasi aina takaisin.

Jos sen sijaan olet maksanut suorana tilisiirtona, lähettänyt rahaa kirjeessä tai käyttänyt Bidpayta... pyydä ystävällisesti myyjää lähettämään tavara.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ambi kirjoitti:
Vaikkei eBay varsinainen nettikauppa olekaan, kysynpä kuitenkin. Voitin ja maksoin muuan esineen viime viikolla, tänään sitten käväisin myyjän profiilissa jossa todetaan että käyttäjä ei ole enää rekisteröity jäsen, no hiphei. Sillä on pari sataa positiivista ja 3 negatiivista joten tuntuu kummalta että tyyppi on ulostettu eBaysta kun ei nuo negatkaan ole ihan lähiaikoina saatu ja on kovasti kehuttu noissa positiivisissa palautteissaan. Anyway, odottelen toki parisen viikkoa jospa esineeni postilootaan tupsahtaisi mutta kysyn nyt ihan vaan varmuuden vuoksi jotta tiedän mitä tehdä jos näin ei käy vaikka vähän hätähousu fiilis onkin, eli mitäs sitten jos ja kun tavara jää saamatta, etenkin kun käyttäjä ei ole enää käyttäjä, voiko eBay asialle jotain, voiko saada rahat takaisin jne? Eri asiahan olisi jos myyjä olisi vielä aktiivinen käyttäjä, silloinhan eBay/PayPal puuttuu asiaan jos tulee ongelmia jne.

Sellainen vinkki, että älä odota liian kauaa ennenkuin teet PayPalille ilmoituksen. Niillä on nimittäin 30 päivän valitusaika, jonka sisällä on tehtävä ilmoitus saapumattomasta tavarasta. Itse odottelin kerran liian kauan, kun ajattelin, että tavara vain viipyy postissa. Oli muutenkin samankaltainen tilanne kuin kuvaamasi eli myyjä olikin yllättäin potkittu pois eBaystä.
edit: sanotaan nyt kuitenkin, että olen tilannut tavaraa ulkomailta vuodesta 1980 alkaen satoja kertoja ja vain yhden kerran on tavara jäänyt tulematta. Tappiota tuli noin 40 euroa eli ei kauheaasti kirpaissut.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Bast kirjoitti:
Sellainen vinkki, että älä odota liian kauaa ennenkuin teet PayPalille ilmoituksen. Niillä on nimittäin 30 päivän valitusaika, jonka sisällä on tehtävä ilmoitus saapumattomasta tavarasta.

Totta, mutta Luottokunnalla ei taida ihan yhtä tiukka raja olla? Eli sinne reklamoimalla voi pelastaa rahansa vielä kuukauden jälkeenkin. Näin meillä ainakin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Luottokunnalla tuo raja taitaa olla kolme kuukautta. Ja kuulopuheiden perusteella siitäkin saatetaan vielä tapauskohtaisesti joustaa.
 

jortzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Tääl on ollu puhetta pahasana.com nettikaupasta. Eipä löydy positiivista, muuta ku että paketti tuli joskus perille.

Elikkäs tilasin ps2 pc adapterin(monster hässäkkä, jolla saa 4 ps2 ohjainta kiinni pc usb porttiin). Ei kuulunu viikkoon, lähettelin maileja, ei kuulunu reiluun kahteen viikkoon mitää. Sit ilmottivat että kyseinen tavara on varastosta loppu(kolmanteen mailiin vastasivat). Tiedustelivat voisivatko lähettää kaks sellasta jolla saa kaksi ps2 ohjainta kiinni tietokoneeseen, eli saisin yhteensä neljä ohjainta kiinni tietokoneeseen. Plussana saisin jotain bonusta pitkästä odotuksesta.

Lupasivat lähettää samalla viikolla. Paketti tuli seuraavan viikon perjantaina, elikkäs siinäkin kustiin linssiin :) No saimpa 30€(monsterin hinta)hinnalla kaksi kappaletta 20€ maksanutta adapteria + bonuksen. Bonus oli nintendon näkönen avaimenperä, jolla sai nauhoitettua 6s ääntä ja kuunnella sitä, jes tätä oon aina toivonu :D

Nelisen viikkoa meni tilauksesta paketin tuloon. En suosittele.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
jortzu kirjoitti:
Tääl on ollu puhetta pahasana.com nettikaupasta. Eipä löydy positiivista, muuta ku että paketti tuli joskus perille.

Elikkäs tilasin ps2 pc adapterin(monster hässäkkä, jolla saa 4 ps2 ohjainta kiinni pc usb porttiin). Ei kuulunu viikkoon, lähettelin maileja, ei kuulunu reiluun kahteen viikkoon mitää. Sit ilmottivat että kyseinen tavara on varastosta loppu(kolmanteen mailiin vastasivat). Tiedustelivat voisivatko lähettää kaks sellasta jolla saa kaksi ps2 ohjainta kiinni tietokoneeseen, eli saisin yhteensä neljä ohjainta kiinni tietokoneeseen. Plussana saisin jotain bonusta pitkästä odotuksesta.

Lupasivat lähettää samalla viikolla. Paketti tuli seuraavan viikon perjantaina, elikkäs siinäkin kustiin linssiin :) No saimpa 30€(monsterin hinta)hinnalla kaksi kappaletta 20€ maksanutta adapteria + bonuksen. Bonus oli nintendon näkönen avaimenperä, jolla sai nauhoitettua 6s ääntä ja kuunnella sitä, jes tätä oon aina toivonu :D

Nelisen viikkoa meni tilauksesta paketin tuloon. En suosittele.

Eipä ole kuulunut vieläkään mitään. 6.10 tilauksen tein ja sähköpostia olen laittanut ainakin 10 kertaa mut ei mitään vastausta. Kannattaiskohan tuosta ilmoittaa tuonne kuluttajansuojavirastoon?
 

jortzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
kotsa kirjoitti:
Eipä ole kuulunut vieläkään mitään. 6.10 tilauksen tein ja sähköpostia olen laittanut ainakin 10 kertaa mut ei mitään vastausta. Kannattaiskohan tuosta ilmoittaa tuonne kuluttajansuojavirastoon?

Kyllä kannattaisi.
 

JanJ

Jäsen
Onko kukaan tilannut Cybeerwine.comista mitään?
Hinnat hotsittais, mutta jääkö kamat tulliin vai tuleeko kotiin saakka?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JanJ kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Cybeerwine.comista mitään?
Hinnat hotsittais, mutta jääkö kamat tulliin vai tuleeko kotiin saakka?
Vuosi-pari sitten tilattiin duuniporukalla kymmenisen lavaa olutta ja hyvin tuli perille. Silloin sai isomman tilauksen ilman toimitusmaksuja.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
KPL kirjoitti:
Ei ole pulju nurin mennyt ja aikaa on kuitenkin jo varmasta konkurssista kulunut useita kuukausia.

No nyt on sitten DVDSoon konkurssissa, jatkaa kuitenkin näköjään uusien tilauksien vastaanottoa, mutta jos jotain saatavia firmasta vielä on niin äkkiä yhteyttä Luottokuntaan.

"It is with a lot of regret and sadness that we must announce the closure of the company 9086 - 8316 Québec Inc who managed the operations of DVDSoon.com.

The assets of DVDSoon.com have been taken by Canadian Distribution Services which means the site will remain open and all activities will be maintained. Therefore all pending orders will be honored.

Unfortunately all operations that were suspended and were the responsibility of 9086 - 8316 Québec Inc will not be honored. These operations include credits, refunds, replacement requests, and Fidelity iPoints."
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gleb kirjoitti:
No nyt on sitten DVDSoon konkurssissa, jatkaa kuitenkin näköjään uusien tilauksien vastaanottoa, mutta jos jotain saatavia firmasta vielä on niin äkkiä yhteyttä Luottokuntaan.
No eipä tullut yllätyksenä. Eipä ko. pulju varmaan viimeisten kuukausien aikana ole saanut juuri yhtään tilausta, ainakaan niiltä, joilla on edes hiukan järkeä päässä.

Sinänsä harmi tuo DVDSoonin linja, ettei voida suoraan myöntää, että ollaan vaikuksissa, vaan pitää kehitellä kaiken maailman selityksiä/muuttaa ehtoja jne. Tai siis ei niitä informatiivisia selityksiäkään kovin paljon tullut, ihmeen salamyhkäistä touhua. Eikä ehtojen muuttamisesta ikinä ilmoitettu etukäteen. Eipä tule ikävä, vaikka oli se aikoinaan hitaudestaankin huolimatta ihan kelpo pulju.
 

kaksyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko kellään kokemuksia KLC Finlandin toiminnasta? Hinnat tuntuu olevan kilpailukykyiset, onko kuitenkin myös luotettava kauppakumppani?

Nokian 6230i olisi sieltä tyrkyllä pukinkonttiin.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kaksyks kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia KLC Finlandin toiminnasta? Hinnat tuntuu olevan kilpailukykyiset, onko kuitenkin myös luotettava kauppakumppani?

Nokian 6230i olisi sieltä tyrkyllä pukinkonttiin.

Sivustosta/liikkeestä ei ole kokemuksia eikä tietämystä mutta tuosta hinnasta kyllä. Tuo nyt ei ole mikään halpa sillä itse ostin juuri tuon luurin viime viikolla hintaan 289e paikallisesta liikkeestä. Gigantistakin tuota on saanut joskus euron alle kolmen sadan ja viime viikolla hinta oli siellä 309e.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yläpesä kirjoitti:
Nou hätä JOS olet maksanut Paypalin kautta luottokortilla. Eli, odotat sen kohtuullisen toimitusajan verran, ellei tavara tule, otat yhteyttä myyjään ja tiedustelet tavaraa, odotat vielä mahdollisesti muutaman päivän. Jos n.3-4 viikkoon ei mitään tule (poislukien surface maililla USA:sta lähetetyt - voivat kestää jopa 8vk), sitten "Non performing seller"-ilmoitus EBaylle ja Luottokunnalle reklamaatio, jossa kerrot ettet ole saanut maksamaasi tuotetta ja annat tarkat yksilöintitiedot maksusta (tarvittaessa nettipankista ellet ole vielä ehtinyt saada visa-laskua). Tällä menettelyllä saat rahasi aina takaisin.

Jos sen sijaan olet maksanut suorana tilisiirtona, lähettänyt rahaa kirjeessä tai käyttänyt Bidpayta... pyydä ystävällisesti myyjää lähettämään tavara.

Jees, kiitoksia Yläpesälle ja muille vastanneille, tuli perjantaina jätettyä PayPalille tuo "item not received"-ilmoitus kun ei kahden viikon odottelun jälkeen tavaraa kuulunut eikä myyjä vastannut mailiini, mitähän tässä nyt sitten sopii odottaa tapahtuvan, ottavat minuun yhteyttä ja mun pitää todistaa maksaneeni jne jne? Maksoin Visa Electronilla joten jos on mahollista saada rahat takaisin niin miten se toimii kun tuo ei varsinaisesti ole luottokortti? On mullakin aukkoja sivistyksessä kun en tällasia asioita tiedä mutta kantapään kautta näköjään oppii paremmin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös