Boostep.fi. Siinäpä postimyynti jonka kierrän jatkossa ja hyvin kaukaa. Tein tilauksen 31.10 ja maksoin sen välittömästi verkkopankilla. Tilausvahvistuksessa luki, että "pyrimme käsittelemään tilauksesi viimeistään 7.11".
No 9.11 tuli sitten uusi viesti, että "tilauksesi toimitus on myöhässä, olemme erittäin pahoillamme viiveestä". Alapuolelle oli listattu viisi tilaamaani tuotetta joista kahta ei ollut saatavilla, "toimituspäivää ei vahvistettu". Tyypillistä, ei haluta maksaa ylimääräisiä postikuluja lähettämällä ensin ne mitkä on varastossa ja loput tuotteet viiveellä. Näinhän toimii mm. cdon.com.
16.11 kysyin sähköpostilla, että vieläkö menee kauan tämän toimituksen kanssa. Yhtäkään tuotetta ei oltu toimitettu, kaksi ja puoli viikkoa oli kulunut tilauksesta. Sain vastauksen, että "pari leffaa vielä uupuu jostain syystä, laitetaan nuo valmiina olevat nyt ainakin jo postiin". No niin, järki voitti, ajattelin...
27.11 laitoin jälleen sähköpostia, "ei kuulu eikä näy tavaraa, nyt kuukausi tilauksesta jo mennyt".
Sain vastauksen: "Uskomatonta, etkö ole saanut näistä vielä mitään? Pyysin varastoa nimenomaan että lähettävät heti ne mitä löytyy. Ystävällisin terveisin, Boostep asiakaspalvelu". Vastasin, että juu ei ole tullut mitään, ei yhtäkään tuotetta. Tähän ei tullut mitään vastausta.
29.11 laitoin sähköpostia, että haluan 30.11 kello 12 mennessä vastauksen mikä tämän tilauksen kohtalo on ja jos on postitettu niin mikä on pakettikoodi. Jos ei vastausta tule niin puran kaupan. Yllätys, yllätys, mitään vastausta ei tullut.
Tänään laitoin aamulla sähköpostia, että koska tavaraa ei näy ja edelliseen viestiini ei ole tullut mitään selvitystä, puran kaupan. Lähes viisi viikkoa kulunut tilaus- ja maksupäivästä. Laitoin mukaan viestiin tilinumeroni ja pyysin nopeaa suoritusta ettei tarvitse kuluttajaneuvontaan lähteä jonottamaan.
Lähes välittömästi tuli vastaus:
"Varasto nyt ilmeisesti vihdoin teki tälle jotain, eli kaikki mitä löytyi heti on tänään lähtenyt postiin".
Pyydän kiinnittämään huomion sanaan ilmeisesti.
Nyt keitti allekirjoittaneen päänupissa ja totesin, että kohteliaisuudet sai nyt riittää ja nyt lähtee suoraa tekstiä vastauksena. Pari kirosanaa ja kuluttajaviraston maininta pariinkin kertaan viestissä ja kappas, pari minuuttia meni ja tuli vastaus: "Toki tilauksen voi perua koska tahansa haluat, laitettu nyt peruutukseen ja tilinumero ilmoitettu hyvityksiä maksavalle".
Teki mieli vastata, että eikös se varasto ilmeisesti sitten laittanutkaan pakettia postiin vai juoksitteko äkkiä pakun kiinni? Paskat, antaa olla. Nyt sitten seurataan millä aikataululla rahat palautuvat.
Kiitos tästä kokemuksesta BUUstep.fi-verkkokauppa. Eipä tarvitse asioida enää uudestaan ja suosittelen samaa valintaa kaikille muillekin.