Pari vuotta sitten tuli kirottua pixmania suohon mutta tän syksynä päätin antaa sille uuden mahdollisuuden, kun se sattui olemaan ainoa tarjoaja yhdelle kotelolle jota tahdoin. No, itse kotelokin tuli nopeasti ja oli jopa tällä kertaa oikea tuote (edellisellä kerralla siis lähettivät mulle kahteen kertaan väärää tuotetta, koska heidän omat varastotietonsa olivat sotkussa). Lisätwistinä kuitenkin kotelossa piti olla DVD-RW-asema, mitä ei siinä kyllä ollut eikä oikeastaan pitäisi ollutkaan, pixmania nyt vain sitä sattuu kuitenkin sivullaan hehkuttamaan. No, otin heti yhteyttä asiasta ja lupasivat palata asiaan 24t sisällä ja kohta sitten tulikin viesti että asia on viety eteenpäin, muttei mitään muuta. Kun sitten konetta kasaillessa tajusin että mähän oikeastaan tarvitsen sen DVD-aseman kun oma vanha IDE-väyläinen asema on täysin turha sata-only-emolevyn kohdalla. No, kun ei pixmaniasta kuulunut sitten mitään enempää (annoin vielä vuorokauden antaa jonkinlaisia ohjeita siitä mitä pitäisi tehdä) totesin että mun on kyllä pakko saada dvd-asema jotta voin ottaa tuotteen käyttöön ja kävin sitten hakemassa sellaisen verkkiksestä. Ilmoitin tästä pixmanialle ja pyysin antamaan osoitteen jonne voin toimittaa kuitin ostoksesta, jotta voivat sitten siirtää summa minulle, oma ongelmansahan se on jos eivät kyenneet antamaan selviä ohjeita reklamaatiopyyntöön ja toimitettu tuote on puutteellinen.
Kuittasivat sitten tuon ja sanoivat että pistävät asiaa eteenpäin, sama vastaus tuli sitten kyselyyn pari viikkoa myöhemmin. Sen koommin en ole kuullut firmasta mitään ja viime viikolla pistinkin sitten kansallisen kuluttajaneuvojan ohjeesta keissin viereille Euroopan kuluttajakeskukseen, joka otti asian hoitaakseen, katsoo miten käy.
Sanomattakin on siis selvää että vielä tänäkin päivänä, 1,5kk ensimmäisestä reklamaatiosta, pixmanian sivuilla lukee ko. tuotteen kohdalla että tuote sisältää DVD-aseman. Eli virheitten oikaisu ei selvästikään ole kovinkaan kiireellistä heille. Sinänsä tämä tilanne on koominen, koska jos selvää tuotevirhettä ei ole korjattu nettisivuille, sehän tarkoittaa että tuotteen siis heidän mielestään pitäisi sisältää tuo asema. Ja koska minun koteloni ei sitä sisältänyt, heillä on tietenkin selvä velvollisuus toimittaa minulle sellainen, mutta käytännössä ovat siis nyt olleet yli kuukauden täysin hiljaa omasta virheestään, minä en ole vielä saanut tuotettani sellaisena kuin se on minulle luvattu tai toisaalta kompensaatiota siitä, että jouduin itse tuon puuttuvan komponentin hankkimaan kun eivät heti alkuun antaneet ohjetta siitä miten toimia kun itse tuotteen palautus ei siis itseäni kiinnostanut kun tuote muuten oli juuri se mitä halusin.
Kuittasivat sitten tuon ja sanoivat että pistävät asiaa eteenpäin, sama vastaus tuli sitten kyselyyn pari viikkoa myöhemmin. Sen koommin en ole kuullut firmasta mitään ja viime viikolla pistinkin sitten kansallisen kuluttajaneuvojan ohjeesta keissin viereille Euroopan kuluttajakeskukseen, joka otti asian hoitaakseen, katsoo miten käy.
Sanomattakin on siis selvää että vielä tänäkin päivänä, 1,5kk ensimmäisestä reklamaatiosta, pixmanian sivuilla lukee ko. tuotteen kohdalla että tuote sisältää DVD-aseman. Eli virheitten oikaisu ei selvästikään ole kovinkaan kiireellistä heille. Sinänsä tämä tilanne on koominen, koska jos selvää tuotevirhettä ei ole korjattu nettisivuille, sehän tarkoittaa että tuotteen siis heidän mielestään pitäisi sisältää tuo asema. Ja koska minun koteloni ei sitä sisältänyt, heillä on tietenkin selvä velvollisuus toimittaa minulle sellainen, mutta käytännössä ovat siis nyt olleet yli kuukauden täysin hiljaa omasta virheestään, minä en ole vielä saanut tuotettani sellaisena kuin se on minulle luvattu tai toisaalta kompensaatiota siitä, että jouduin itse tuon puuttuvan komponentin hankkimaan kun eivät heti alkuun antaneet ohjetta siitä miten toimia kun itse tuotteen palautus ei siis itseäni kiinnostanut kun tuote muuten oli juuri se mitä halusin.